پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

گوگل به سامسونگ اجازه گسترش عملکردهای جستجو در گوشی های هوشمند را نداده است

Google بر سامسونگ فشار وارد کرد که مانع از آن شد که سازنده کره ای مجموعه عملکردهای جستجوی از پیش نصب شده را در تلفن های هوشمند خود گسترش دهد. رئیس سابق یکی از بخش های سامسونگ در این مورد در جلسه دادگاه به عنوان بخشی از محاکمه مقامات آمریکایی علیه گوگل صحبت کرد.

 Image source: Mitchell Luo / unsplash.com

منبع تصویر: میچل لو / unsplash.com

پاتریک چانگ در Samsung Next کار می کرد که در سرمایه گذاری در توسعه دهندگان فناوری نوآور تخصص دارد. او به مدیریت این شرکت پیشنهاد داد که قابلیت‌های نرم‌افزار از پیش نصب‌شده را در گوشی‌های هوشمند اندرویدی با عملکردهای جدید ابزار Branch که برای جستجو در برنامه‌ها طراحی شده است، گسترش دهند.

طبق گفته الکساندر آستین، بنیانگذار و مدیر عامل سابق Branch Metrics، شرکت او مجبور شد برخی از ویژگی‌های برنامه‌ای را که به درخواست Google توسعه داده بود حذف کند، که با سازندگان گوشی‌های هوشمند و اپراتورهای تلفن همراه توافق داشت. Branch قابلیت‌های ابزار خود را به جستجوی برنامه‌ها محدود کرده و پیوندها را به منابع وب حذف کرده است. آقای چان افزود، سامسونگ همچنین با مقاومت اپراتورهای مخابراتی از جمله AT&T که گوشی‌های هوشمند اندرویدی را می‌فروشد، مواجه شد.

وزارت دادگستری ایالات متحده گوگل را متهم می‌کند که سالانه 10 میلیارد دلار به سازندگان گوشی‌های هوشمند از طریق قراردادهای مشارکت پرداخت می‌کند تا جستجو را در دستگاه‌ها پیش‌فرض قرار دهد و انحصار Google را در بازار جستجو حفظ کند. در طول بازجویی، نمایندگان بخش ایمیلی از دیوید یون، مدیر ارشد سامسونگ از آگوست 2020 نشان دادند که در آن او از این موضوع شکایت کرد “گوگل به وضوح در حال خرید شانس خود برای شکست دادن رقبای خود است.”.

منبع

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا