پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
وردپرس

چگونه یک Paywall وردپرس برای محتوای خود راه اندازی کنید

بسیاری از صاحبان سایت‌های وردپرس محتوای خود را چیزی فراتر از اطلاعات می‌دانند – پول است. انجام کار سخت و هزینه کردن برای آن یک پیشرفت طبیعی برای بسیاری است. از آنجایی که اکوسیستم می‌تواند به شما کمک کند تقریباً هر عملکردی را که نیاز دارید ببندید، پیاده‌سازی دیوار پرداخت وردپرس ساده است.

یک دیوار پرداخت را از طریق نام‌های مختلف می‌شناسید، اما صرفنظر از این، به شما امکان می‌دهد دسترسی به محتوای خود را محدود کنید، مگر اینکه کاربر مبلغی را پرداخت کند. شکل این پرداخت نباید نقدی باشد: ایمیل ها، اشاره های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر می تواند ارز باشد. افزونه‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند همه نوع دیوارهای پرداخت را در سایت خود نیز پیاده‌سازی کنید – اگر نیاز خاصی در ذهن دارید خبر خوبی است.

در این مقاله، ما به چند گزینه برای کمک به ایجاد دیوار پرداخت وردپرس نگاه خواهیم کرد. با این حال، قبل از این، ما قصد داریم به شما نکاتی را در مورد اینکه paywall چیست، نکات مثبت و خطراتی که باید در نظر بگیرید، و نحوه انتخاب سبک مناسب دیوار پرداخت برای سایت خود، ارائه دهیم.

Paywall چیست

به طور خلاصه، paywall راهی برای محدود کردن دسترسی به محتوای سایت شما است. می بینید که این نوع محدودیت محتوا بسته به مورد استفاده، نام تجاری شرکت و موارد دیگر نام های مختلفی دارد. به عنوان مثال، ممکن است این را ببینید که به آن قفل محتوا، محتوای دروازه‌دار و سایر عبارات می‌گویند.

همه اینها به شما کمک می کند تا به همان هدف برسید. محتوای شما به طور معمول در سایت شما قرار می گیرد، در حالی که یک افزونه مجموعه خاصی از کاربران را از محتوایی که تنظیم کرده اید قفل می کند. اغلب این نوع محدودیت‌ها را می‌بینید که مناسب محتوای اطلاعاتی هستند، مانند یک دوره آموزشی یا وبلاگ سبک آموزشی.

در مقابل، می‌توانید از دیوار پرداخت وردپرس برای محتوای محدود و مرتبط مانند اخبار و امور جاری نیز استفاده کنید.

The Washington Post website, showing a paywall in place offering a free trial of content.

بعداً، در مورد روش‌های مختلفی که می‌توانید دیوار پرداخت وردپرس را پیاده‌سازی کنید، صحبت خواهیم کرد. در حال حاضر، بیایید مزایایی را که چیزی شبیه به این برای شما به ارمغان می آورد، مورد بحث قرار دهیم.

چرا Paywall برای کسب درآمد از محتوای شما و ایجاد جامعه کاربری فوق العاده است

می‌توانید تکامل وردپرس خود میزبان را مشاهده کنید از طریق سایت اشتراک همراه، WordPress .com. این پلتفرم یک سطح رایگان برای کاربران دارد که به روزهای اولیه وبلاگ نویسی:

دلیل مرتبط بودن این موضوع این است که بسیاری از این وبلاگ‌ها از یک یادداشت روزانه شخصی به مرکز اطلاعات.

A WordPress.com blog.

در مقطعی، وبلاگ‌هایی که ترافیک زیادی داشتند و کاربران شروع به کسب درآمد از محتوای خود کردند. این باعث تسریع تکامل وردپرس از یک پلت فرم وبلاگ نویسی به یک سیستم مدیریت محتوا (CMS).

وقتی این سایت‌ها به یک مدل اشتراک ممتاز تغییر می‌کنند، کاربران (یا برخی از آنها) برای سوار شدن همراه می‌شوند. با این حال، این یک اشتباه است که فکر کنیم یک paywall ترافیک و درآمد را کاهش می دهد. ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، اما یک paywall می‌تواند به شما حس بیشتری از جامعه و ترافیک با کیفیت بهتر بدهد. در اینجا دلیل است:

  • کاربران جدیدی که وارد می‌کنید می‌خواهند آنجا باشند، زیرا برای انجام این کار پول پرداخت کرده‌اند.
  • کاربران فعلی شما وفاداری بیشتری به برند و سایت شما ارائه می‌کنند، دوباره چون آنها هستند. برای ماندن در اطراف پول پرداخت می کنید.
  • در ترکیب، شما دو گروه از کاربران دارید که ارزش کافی در محتوای شما می بینند که برای آن هزینه می کنند. این به هر موفقیتی که در پشت دیوار پرداخت می‌کنید ارزش بیشتری می‌دهد و به بخش نظرات، تعامل و تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر می‌رسد.

با این حال، اگر می‌خواهید دیوار پرداخت وردپرس را پیاده‌سازی کنید، نکات منفی قطعی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در ادامه به برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

معایب استفاده از Paywall برای وب سایت وردپرس شما

وقتی صحبت از دیوارهای پرداخت وردپرس می شود، باید به چند مورد از معایب توجه کنید. هیچ سیستمی کامل نیست و این یکی چالش های منحصر به فرد خود را دارد:

  • اول اینکه ترافیک کمتری خواهید داشت. با این حال، همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، اعدادی که به سایت شما برخورد می کنند از کیفیت بالاتری برخوردار خواهند بود.
  • از آنجایی که ترافیک از محتوای شما انتظار بیشتری دارد، شما این کار را خواهید داشت. رساندن. این می‌تواند نحوه ایجاد و ارائه محتوا را تغییر دهد و همچنین بر هزینه‌های شما تأثیر می‌گذارد.
  • باید در نظر داشته باشید که بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) زمانی که دیوار پرداخت خود را پیاده سازی می کنید. از آنجایی که دید این محتوا کمتر است، در نتیجه بک لینک های کمتری خواهید دید.

تبلیغات در سایت شما می تواند به هر دو صورت انجام شود. از یک طرف، دیوار پرداخت شما و ترافیک کمتر در نتیجه ممکن است به معنای درآمد تبلیغات چندان ساده نیست. با این حال، تبلیغات در محتوای قفل شده باید عملکرد خوبی داشته باشند زیرا هدف گذاری بالایی را ارائه می دهند.

ما استدلال می‌کنیم که در بیشتر موارد نکات مثبت بیشتر از موارد منفی است. در واقع، احتمالاً از قبل می‌دانستید که آیا می‌خواهید از paywall استفاده کنید یا اینکه برای شما مناسب نیست. به عنوان مثال، اگر درآمد سایت شما بر اساس تبلیغات باشد، دیوار پرداخت چندان منطقی نیست. برای تبدیل وبلاگ کلاسیک به یک سایت اطلاعاتی، احتمالاً می خواهید محدودیت محتوا را در نظر بگیرید.

چگونه یک مدل و معماری Paywall وردپرس را برای سایت خود انتخاب کنید

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، انواع مختلفی از paywall وجود دارد که می‌توانید پیاده‌سازی کنید، و در برخی موارد می‌توانید در مورد معماری که استفاده می‌کنید نیز تصمیم بگیرید.

برای کاربران وردپرس، دومی ساده است. شما از یک پلاگین برای پیاده سازی paywall استفاده خواهید کرد، بنابراین معماری مورد استفاده شما را دیکته می کند. در بیشتر موارد، این یک راه اندازی محلی خواهد بود. این بدان معناست که قابلیت قفل کردن محتوا در سرور شما فعال می شود. البته دیوارهای پرداخت مبتنی بر فضای ابری این کار را نمی کنند.

در مورد مدل paywall که انتخاب می‌کنید، چند مورد قابل توجه وجود دارد:

  • آزمایشات رایگان. شما اغلب برای دریافت چند روز بدون دسترسی نامحدود ثبت نام می کنید. از آنجا، باید طرحی را انتخاب کنید.
  • اشتراک‌ها. این رویکرد کلاسیک برای محتوای دروازه‌دار است. از کاربر می‌خواهید برای دسترسی به محتوا مبلغ مشخصی را در یک دوره تعیین‌شده بپردازد.
  • Pay-Per-View. برخی سایت‌ها به شما امکان می‌دهند تا به یک مقاله دسترسی داشته باشید، اما بقیه را محدود می‌کنند. مسلماً این استراتژی کمترین پایداری دیوار پرداخت است، اما می‌تواند به کاربر کمک کند تا محتوای مورد نظر خود را بخواند.

از نظر ما آزمایش‌های رایگان انعطاف‌پذیرترین استراتژی دیوار پرداخت وردپرس را نشان می‌دهد. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید این را پیاده سازی کنید. برای مثال، قبل از اینکه کاربر مجبور به اشتراک شود، می‌توانید محتوا را اندازه‌گیری کنید تا شماره‌ای را به صورت رایگان ارائه کنید (مثل متوسط).

Medium's free trial of content behind a paywall, showing the number of articles left to read for the month.

حتی ممکن است برخی از محتواها را به‌عنوان «رایگان برای همیشه» ارائه دهید، سپس هر چیز دیگری را پشت یک دیوار پرداخت قرار دهید. اگر مجموعه‌ای از پست‌ها را ارائه دهید، که در آن پست اول را رایگان می‌کنید، سپس درخواست پرداخت می‌کنید، این کار می‌تواند کارساز باشد.

به هر حال، قبل از انتخاب راه حل مناسب، باید در نظر بگیرید که کدام مدل برای شما بهتر کار می کند.

Paywalls در مقابل عضویت

قبل از اینکه ادامه دهیم، شایان ذکر است که بین %20%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%20%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF.%20/” target=”_blank” rel=”noreferrer noopener” data-wpel-link=”internal”>یک دیوار پرداخت و یک عضویت – هرچند اندک. برای شروع، عضویت ها انعطاف پذیری را در ساختار قیمت گذاری آن، مانند چند لایه، ارائه می دهند. متوجه خواهید شد که مجموعه ویژگی ها بسته به سطحی که انتخاب می کنید متفاوت است.

A site showing a monthly subscription, and a six-monthly one.

این بدان معناست که حتی اگر عضویت خود را لغو کنید، ممکن است به همه محتوا دسترسی نداشته باشید. از نظر فنی، شما فقط برای عضویت در سایت پول می پردازید، که تفاوت اصلی بین این و دیوار پرداخت عمومی است.

اغلب، عضویت‌ها به جز اخبار یا اطلاعات، مناسب انواع دیگر سایت‌ها هستند. با این حال، اگر سایتی از آزمایش‌های آزمایشی رایگان و سپس قیمت‌گذاری مبتنی بر اشتراک استفاده می‌کند، همچنان می‌توانید آن را در بسیاری از جنبه‌ها به عنوان دیوار پرداخت طبقه‌بندی کنید.

3 افزونه برتر برای کمک به شما در راه اندازی Paywall وردپرس

در ادامه مقاله، چهار افزونه مختلف را به شما نشان خواهیم داد تا به شما در ایجاد دیوار پرداخت وردپرس کمک کنند. رقبای اینجا هستند:

چیزهای زیادی برای عبور وجود دارد، بنابراین ما با یکی از محبوب ترین و تواناترین راه حل های موجود در بازار شروع می کنیم.

1. MemberPress

ما لزوماً نمی‌خواهیم پلاگین‌ها را در این فهرست رتبه‌بندی کنیم، زیرا همه آنها مزایا و معایب متفاوتی دارند. با این حال، MemberPress یکی از محبوب ترین و ویژگی راه حل های غنی دیوار پرداخت وردپرس در بازار.

The MemberPress logo.
  • فرآیند راه‌اندازی آسانی را ارائه می‌کند، و هنگامی که جزئیات و محصولات درگاه پرداخت را اضافه کردید، می‌توانید از آن در سایت خود استفاده کنید.
  • شما قوانین دسترسی قوی و قابل تنظیمی دریافت می‌کنید، بنابراین می‌توانید از آن استفاده کنید. برای انتخاب آنچه که بازدیدکننده به عنوان کاربر رایگان یا پس از خرید می بیند.
  • می توانید عملکرد MemberPress را با استفاده از تعداد افزونه‌ها. به عنوان مثال، می‌توانید دیوار پرداخت وردپرس خود را با Elementor یکپارچه کنید، دروازه‌های بیشتری اضافه کنید، دوره‌ها را اجرا کنید، و موارد دیگر.

در مورد قیمت‌گذاری ، شما به صورت سالانه برای یکی از سه سطح پرداخت خواهید کرد. برنامه Basic تا 179 دلار در سال اجرا می شود و کمترین عملکرد را ارائه می دهد. با این حال، دیوار پرداخت وردپرس یک پیاده سازی ساده است و MemberPress شما را در طرح اولیه تحت پوشش قرار داده است. این تنها چیزی است که شما نیاز دارید، مگر اینکه بخواهید در آینده دوره هایی را اجرا کنید یا برخی از عملکردهای دیگر مبتنی بر اعضا را راه اندازی کنید.

2. Paid Memberships Pro

اگر MemberPress فوق العاده به نظر می رسد، اما بودجه ندارید، داده Paid Memberships Pro تقریباً برابر است. شما عملکردهای زیادی برای کمک به راه اندازی دیوار پرداخت وردپرس دارید و بهترین خبر این است که افزونه اصلی استفاده رایگان.

The Paid Memberships Pro logo.

Paid Memberships Pro ساختار قیمت‌گذاری پلاگین کلاسیک را بیشتر ارائه می‌دهد، به این صورت که برای برخی از افزونه‌ها و پشتیبانی هزینه می‌کنید، اما افزونه اصلی همه قابلیت هایی که نیاز دارید:

  • می‌توانید محتوای خود را به هر طریقی محدود کنید، از جمله انواع پست سفارشی. علاوه بر این، می‌توانید چک کردن محتوا را پیاده‌سازی کنید (مناسب برای یک سری پست).
  • هر کاربر یک صفحه حساب سفارشی دریافت می‌کند و از طریق تنظیمات محدودیت دسترسی، می‌توانید گزینه‌ها و صفحات خاص نقش را برجسته کنید.
  • شما مجموعه ای از درگاه های پرداخت برای انتخاب دارید، می توانید قیمت های متغیر را تنظیم کنید (بنابراین کاربر می تواند کمک های مالی یا پرداخت های یکباره انجام دهد)، همراه با بسیاری از گزینه های پرداخت قابل تنظیم.
  • خیلی وجود دارد بیشتر در جعبه که ما ساده نمی‌توانیم اینجا بپوشانیم، اما شیشه هوابند است. علاوه بر این، یک پرمیوم مجوز با قیمت 297 دلار در سال به شما تعداد افزونه‌ها برای کمک به ادغام سایر خدمات. یکی از افزونه های برجسته قفسه اجتماعی. با این کار، می‌توانید عضویت‌های موقت را بر اساس اینکه آیا کاربر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما را دنبال می‌کند یا نه، اعطا کنید.

    به طور کلی، ما Paid Memberships Pro را دوست داریم و برای بسیاری از سایت‌ها مناسب است!

    3. Content Pro

    را محدود کنید

    در نهایت، ما محدود کردیم Content Pro. این بخشی از خانواده محصولات iThemes است و شجره نامه از اینجا نشان داده می شود.

    The Restrict Content Pro logo.

    مانند Paid Memberships Pro، تقریباً هر آنچه را که نیاز دارید در نسخه رایگان افزونه دارید:

    • شما همه محتوا را دارید ابزارهای محدودیت، با انعطاف‌پذیری که از راه‌حلی مانند این انتظار دارید.
    • در افزونه رایگان یک دروازه Stripe وجود دارد، بنابراین می‌توانید بلافاصله پرداخت‌ها را انجام دهید.
    • > گزینه های خاصی برای دیوار پرداخت وردپرس موجود است، مانند گزینه های سفارشی سازی برای Call To Action (CTA)، متن و URL ها. علاوه بر این، می‌توانید پیش‌نمایش محتوا را به‌عنوان گزینه «قبل از خرید» امتحان کنید.

    قیمت بین تمام راه‌حل‌هایی که تاکنون وجود دارد، حد وسطی دارد. نسخه رایگان ممکن است تمام چیزی باشد که برای پیاده سازی دیوار پرداخت وردپرس نیاز دارید، اما اگر به افزونه های شخص ثالث و پشتیبانی اضافی، مجوز Personal تنها 99 دلار در سال خواهد بود.

    Restrict Content Pro ارزان است و دارای ویژگی‌ها و پشتیبانی اضافی است. این با راه حل های دیگر در این لیست همتراز است، و ما استدلال می کنیم که اگر تنها چیزی که شما نیاز دارید پیاده سازی یک دیوار پرداختی (اگرچه می تواند بیشتر از آن انجام دهد) ممکن است بهترین کار باشد.

    در حال تکمیل

    قفل کردن برخی از محتوای خود و دریافت هزینه برای آن، مزایا بیشتری نسبت به معایب دارد. در حالی که ممکن است برخی از بازدیدکنندگان و کاربرانی را که مایل به پرداخت نیستند از دست بدهید، می‌توانید کاربران وفادار بیشتری پرورش دهید و به طور بالقوه یک جامعه ایجاد کنید. از آنجا که همه آنها برای امتیاز خواندن محتوای شما هزینه خواهند کرد، شانس بیشتری برای تعامل با کیفیت بالاتر وجود دارد.

    دیوار پرداخت وردپرس یک راه عالی برای کسب درآمد از محتوای شما است، و چند راه برای انجام این کار در پلتفرم وجود دارد. راه حل هایی برای همه اندازه های بودجه وجود دارد و عملکرد هر کدام به خوبی انجام می شود. همچنین متوجه خواهید شد که بیشتر افزونه‌ها در مورد پیاده‌سازی نوع مناسب دیوار پرداخت انعطاف‌پذیری دارند، بنابراین اگر بخواهید شرایط را تغییر دهید، دامنه زیادی وجود خواهد داشت.

    آیا می خواهید دیوار پرداخت وردپرس را پیاده سازی کنید، و اگر چنین است، کدام راه حل برای نیازهای شما امیدوارکننده به نظر می رسد؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

منبع

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا