همه چیز درباره سرور hp

در دنیای دیجیتالی امروز که یک کامپیوتر به تنهایی نمی‌تواند هدف مدنظر ما را عملیاتی کند، نقش سرورها به شدت پررنگ و حائز اهمیت است. این وسایل ارزشمند سیستم‌های مختلف را به یکدیگر متصل کرده و به آن‌ها خدمات مختلفی نظیر ذخیره سازی داده‌ها، شبکه سازی، پردازش و… می‌دهد. امروزه...

sponsor

images_1699853318_6551b406f00a7

در دنیای دیجیتالی امروز که یک کامپیوتر به تنهایی نمی‌تواند هدف مدنظر ما را عملیاتی کند، نقش سرورها به شدت پررنگ و حائز اهمیت است. این وسایل ارزشمند سیستم‌های مختلف را به یکدیگر متصل کرده و به آن‌ها خدمات مختلفی نظیر ذخیره سازی داده‌ها، شبکه سازی، پردازش و… می‌دهد. امروزه برندهای بسیاری درحال تولید این قطعات هستند که هرکدام سرورهایی با ویژگی‌های متفاوت تولید و روانه بازار می کنند. اما در این بین سرور hp یکی از بهترین سرورهای موجود در بازار است که می‌تواند عملکرد بی نقصی را به شما ارائه دهد. در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع سرورهای اچ پی مانند سرور DL380 G10 و… آشنا شویم و همچنین جزئیات مختلف آن را مانند رم سرور، CPU و… آن را بررسی نماییم.

سرور hp چیست؟
سرور hp چیست؟

سرور hp چیست؟

همانطور که گفتیم یکی از بهترین برندهای موجود در بازار که سال‌ها در تولید انواع سرور و دیگر تجهیزات دیجیتال مشغول به فعالیت بوده است، برند hp است. این برند در سال 1939 و در آمریکا بنا نهاده شده است و امروزه به یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری اطلاعات تبدیل شده است. شما می‌توانید به راحتی و به استناد به تجربه‌ی ارزشمند و کیفیت بی نقصی که این شرکت تا کنون ارائه داده، محصولات آن را خریداری نمایید و تا سال‌ها بدون هیچ مشکلی از آن استفاده نمایید.

انواع سرور hp

سال‌ها فعالیت این برند سبب شده تا سرورهای مختلفی را تولید و روانه بازار کند؛ به طوری که امروزه تنوع سرور hp به شدت بالا است و هرکدام از آن‌ها با رم سرور  و ویژگی‌های متفاوتی تولید می‌شوند و البته کاربرد متمایزی دارند. در ادامه یک دسته‌بندی کلی از انواع سرور اچ پی را ارائه می‌دهیم تا بتوانید در هنگام خرید این سرورها دید جامع‌تری نسبت به آن ها داشته باشید.

سرورهای ML

یک نوع از سرورهای قدرتمند اچ پی، سرورهای ML یا همان سرورهای ایستاده هستند. این نوع سرور به دلیل قابلیت ارتقایی که دارد می‌تواند برای کسب و کارهای درحال رشد بهترین گزینه باشد. همچنین باید بگوییم این نوع سرور یکی از سبک وزن ترین سرورهای موجود در جهان است که پیکربندی قوی دارد و می‌تواند در کمترین زمان ممکن و نسبت به خواسته مشتری سفارشی سازی شود.

سرورهای DL

سرورهای DL یکی از پرفروش‌ترین سرورهایی هستند که توسط HP تولید شده‌اند. این سرورها می توانند عملکرد بی نقصی از خود نشان دهند و از پس سنگین‌ترین کارهای پردازشی بربیایند. سرورهای DL برای استفاده حتما باید درون یک رک قرار بگیرند، به همین دلیل نام دیگر آن‌ها سرور رک مون نیز است.

سرورهای BL

این نوع سرور نیز عملکردی مانند سرورهای DL دارد اما به دلیل اینکه به صورت تیغه‌ای درون رک قرار می‌گیرد این امکان را به شما می‌دهد تا سرورهای دیگری را نیز درون رک قرار دهید. سرورهای BL علاوه بر گرفتن فضای کم مزایایی چون قدرت پردازشی بالا، انعطاف بیش از حد برای مدیریت سیستم‌ها، قدرت ذخیره‌ی داد بالا و… دارند.

سرورهای RL

یکی از جدیدترین سرورهای معرفی شده توسط اچ پی که تنها در نسل 11 آن مشاهده می‌شود، سرورهای RL هستند. این سرورها ساختار جدیدی دارند که به آن‌ها کمک می‌کند با وجود مصرف انرژی کم، راندمان کاری بالایی داشته باشند.

کاربرد سرورهای hp
کاربرد سرورهای hp

کاربرد سرورهای hp

همانطور که گفتیم هرکدام از سرورهای اچ پی با وجود ویژگی‌ها متمایزی که دارند مانند میزان رم سرور، نوع cpu و.. می‌توانند کاربرد متمایزی داشته باشند. اما در ادامه‌ مهم‌ترین کاربردهای مشترک این سرورها را معرفی می‌کنیم. این موارد عبارت‌اند از:

  • مرکز و پایگاه داده: انواع سرورهای اچ پی‌ می‌توانند مرکزی برای ذخیره سازی انواع داده و اطلاعات باشند و از یک پایگاه داده مدیریت و نگهداری کنند.
  • سرور وب: سایت‌های مختلف برای اینکه بتوانند در بستر وب فعالیت کنند نیاز به هاست دارند که عمدتا توسط شرکت‌های فعال در این حوزه تامین می‌شود. سرورهای اچ پی می‌توانند در این شرکت‌ها به عنوان سرور وب مورد استفاده قرار بگیرند و عملکرد بالایی را از خود نشان دهند.
  • شبکه: از سرورهای اچ پی می‌توانید برای شبکه سازی استفاده کنید و سیستم‌های مختلف را به یکدیگر متصل نمایید.
  • پردازش علمی: در محاسبات علمی سنگین می‌توان از سرورها استفاده کرد تا محاسبات به صورت کامل و کاملا علمی انجام شوند.

مزایای سرور hp

 سرورهای hp نسبت به رقیبان خود در تولید سرورهای مختلف عملکرد بهتری دارند به همین دلیل محصولات تولید شده از مزایای مختلفی بهره‌مندند از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملکرد مناسب در هنگام پردازش ابری
  • تشخیص به موقع حملات مختلف و بازسازی آسیب‌هایی که بعد از حملات به سیستم وارد شده‌اند
  • قیمت مناسب نسبت به کیفیت بالایی که ارائه می‌دهد
  • داشتن سنسورهای متعدد و رفع ایرادات احتمالی با سرعت بالا
  • دسترسی به تنظیمات به صورت لحظه‌ای
  • امکان مدیریت سرور از راه دور، با اشراف کامل
  • امکان ارتقاپذیری و پیشرفت در تمام قطعات
  • دسترسی آسان برای گرفتن خدماتی چون تعمیر یا خرید قطعات
  • سازگاری و انعطاف پذیری بالا
  • رابط کاربری ساده
سرور اچ پی
سرور اچ پی

سرور DL380 G10، پرفروش‌ترین سرور اچ پی

تمامی سرورهای تولید شده توسط برند اچ پی از مزایای خوبی برخوردارند و می‌توانند عملکرد مناسبی را در اختیار شما قرار دهند اما تنها یک مدل از آن توانست در جهان و مخصوصا ایران از اقبال بی‌نظیری بهره مند شود. سرور DL380 G10 یکی از پرفروش‌ترین سرورهای اچ پی است که باوجود قدرت پردازشی بالایی که دارد، می‌تواند برای هر کسب و کاری مناسب باشد. سرور DL380 G10 اچ پی را می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت، از سایت سرور سوییچ خریداری کنید. در ادامه برخی از ویژگی‌های این سرور را بیان می‌کنیم.

  • قابلیت نصب دو پردازنده
  • قابلیت نصب بیست هارد با ظرفیت 7.68 ترابایت
  • 24 اسلات رم سرور 2933 و 2666
  • پشتیبانی از هارد SAS
  • ارتقا یافته با تراشه‌ی مدیریت جدید
  • پشتیبانی از پنج کارت گرافیگ

چه سروری از HP مناسب کسب و کار شماست؟

به طورکلی هر سرور ویژگی‌های متمایزی دارد، این موضوع سبب می‌شود تا انواع مختلف سرور برای کاربردی خاص عملکرد بهتری از خود نشان دهند. به همین دلیل سروری از سری سرورهای اچ پی مناسب کسب و کار شما است که باتوجه به عملکردی که از آن می‌خواهید ویژگی‌های مختلف آن را بررسی کنید و عملکرد آن را نسبت به کارایی‌اش بسنجید. در سرور سوییچ می‌توانید به طیف وسیعی از انواع سرورهای اچ پی دسترسی داشته و با مطالعه ویژگی‌های مختلف هرکدام به راحتی محصول مدنظر را خریداری نماید و از کارایی اعجاب انگیز آن بهره‌مند شوید.

در پایان

در این مقاله سعی کردیم ویژگی‌های مختلف محصولات اچ پی را در زمینه انواع سرور بررسی کنیم و پرفروش‌ترین محصول اچ پی یعنی سرور DL380 G10 را نیز به طور کامل معرفی کنیم. در آخر نیز باید بگوییم که این محصولات شگفت انگیز می‌توانند با وجود کاربرد گسترده‌ای که دارند در بسیاری از کارها به کمک ما بیایند. اگر شما نیز به این سرورها نیاز دارید کافی است سری به فروشگاه‌های موجود در این حوزه مانند سرور سوییچ بزنید و از خدمات بی‌نظیر آن‌ها بهره‌مند شوید.

برچسب ها

0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post

مـــطالب مـشـــابه بیشتر...