پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

نکات برجسته به‌روزرسانی‌های جدید macOS Monterey از WWDC 2021

macOS Monterey به طور رسمی در WWDC 2021 معرفی شد، سیستم عامل برخی از بهترین رایانه های بهره وری در جهان، سیستمی که اپل هر ساله توسعه می دهد و پیشرفت های قابل توجهی را در سیستم به منظور بهبود ارتباط با سایر دستگاه های شرکت ارائه می دهد. و در عین حال، این شرکت در تلاش است تا مزایای بهره وری بهتری را از طریق دستگاه های شرکت ارائه دهد. این مقاله در مورد هدف جدید و همچنین دستگاه های پشتیبانی شده.

أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021

ویژگی های macOS Monterey – جدید در Facetime

همین ویژگی ها در iOS 15 و iPadOS 15 از نظر فیس تایم در نسخه جدید macOS Monterey کاملاً و بهتر و مناسب تر برای مک وجود دارد. البته تفاوت صفحه نمایش و تفاوت استفاده تا حدودی متفاوت است. با وجود همین ویژگی تجربه کنید، و این بسیار خوب است، بنابراین ما تکرار می کنیم همه ویژگی های جدید را ذکر کنید تا بتوانیم تصاویر آنها را در لپ تاپ یا مک به شما نشان دهیم. به خواندن ادامه دهید. برخی از ویژگی های جدید را مانند ما دوست خواهید داشت

SharePlay

أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021 1

این ویژگی بسیار بزرگ است، همان ایده اشتراک صفحه نمایش در هر برنامه ای است، اما با لمس اپل، در اینجا می توانید صفحه نمایش خود را نمایش دهید و تمام محتویات آن و هر آنچه را که روی صفحه می بینید را با کسانی که در کنار شما هستند نمایش دهید. مکالمه، گویی که دارید صفحه نمایش خود را در یک جلسه یا در یک سخنرانی منتشر می کنید، اما موضوع به این محدود نمی شود، این ویژگی SharePlay نام دارد، بنابراین می توان بیش از اشتراک گذاری صفحه نمایش خود را انجام داد. به عنوان مثال، آیا می توانید یک ساعت ایجاد کنید. مهمانی در گفتگو؟ یا موسیقی بشنویم؟ به جزئیات خواهیم پرداخت.

با هم تماشا کنید

ایده در اینجا به آنچه در دستگاه تماشا می کنید بستگی دارد، به خصوص اگر از Apple TV تماشا می کنید، می توانید آنچه را که تماشا می کنید فقط برای بقیه تماس به اشتراک بگذارید، و آنها آن را با شما تماشا می کنند، گویی این یک Watch Party بین همه شماست، شما می توانید در حین اشتراک گذاری فیلم یا ویدیویی که با دوستان خود تماشا می کنید، در بیش از یک چیز از دستگاه استفاده کنید، البته، و البته همدیگر را در ویدیو خواهید دید. تماس بگیرید، احساسات خود را در مورد آنچه از خنده، وحشت، یا هر چیز دیگری می بینید با یکدیگر به اشتراک بگذارید، انگار با هم هستید.

أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021 2

با هم گوش کنید

همان ویژگی قبلی با تبدیل مشاهده به گوش دادن، می‌توانید موسیقی را از دستگاه خود پخش کنید و به بقیه مکالمه اجازه دهید آهنگ‌ها و موسیقی مورد علاقه خود را به لیست پخش اضافه کنند، بنابراین با یکدیگر به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. اگر شما هم با هم هستید، ایده اینجا بسیار خاص است زیرا شما به تنهایی گوش نمی دهید و برای گوش دادن به آنها تماس های خود را لغو نمی کنید.

اشتراک گذاری صفحه


أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021 3

ویژگی طبیعی صفحه‌نمایش شما را با همه افراد حاضر در تماس به اشتراک می‌گذارد، گویی که در یک جلسه زوم یا تیم‌های مایکروسافت هستید. بسیار طبیعی است، شما صفحه‌نمایش خود را با محتویات آن به اشتراک می‌گذارید و اعضای تماس آنچه را که می‌بینید می‌بینند، آنها به طور طبیعی با آن ارتباط برقرار می کنند، گویی که در یک جلسه هستید، یا قصد سفر با دوستان خود را دارید، یا در حال تماشای شما در حال انجام یک بازی هستید، همه از این ویژگی استفاده می کنند و کارایی Facetime یک ویژگی بسیار ویژه خواهد بود.

صوت فضایی


أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021 4

ویژگی صوتی که در iOS 15 صحبت کردیم معمولاً در macOS Monterey است، بله این همان قابلیتی که سعی می کند میکروفون شما را کنترل کند تا صداها را از صداهای یک طرفه به صداهای محیطی تبدیل کند، بنابراین شما از منبع آنها به آنها گوش می دهید و همچنین کیفیت صدای میکروفون را بهبود می بخشد و صداهای محیط را ایزوله می کند تا تماس خارج می شود و صدای شما برای تماس به بهترین شکل ممکن بیرون می آید و همه شرکت کنندگان به صدای شما گوش می دهند و فقط .

تغییر برای مشاهده شرکت کنندگان


أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021 5

اکنون، شرکت‌کنندگان در تماس می‌توانند حالت پرتره را فعال کنند تا پس‌زمینه از آن‌ها جدا شود. برای مثال، اگر در جلسه‌ای با شرکتی هستید و می‌خواهید آنچه در پشت شما نمایش داده می‌شود را جدا کنید، این ویژگی به شما کمک می‌کند. جداسازی پس‌زمینه به معنای افزودن یک افکت تاری روی پس‌زمینه است تا دوربین روی شما تمرکز کند، نه روی شما. البته دوربینی که پشت شماست، خیلی بهتر است، البته با اضافه کردن فرم نمایش گرید در تماس. صفحه نمایش به طوری که تصاویر همه افراد حاضر در تماس به صورت منظم و واضح ظاهر شود، هر کسی که صحبت می کند کادر خود را فقط روشن می بیند، ایده ای ساده، اما بسیار حرفه ای است.

پیوندهای Facetime

أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021 6

این ویژگی به نظر من مورد انتظار است، چرا؟ با استفاده از این ویژگی، می‌توانید تماس‌های فیس‌تایم را برای یک زمان مشخص برنامه‌ریزی کنید، بگویید که می‌خواهید امروز تماسی را در ساعت هفت شب شروع کنید، بنابراین آن را در برنامه برنامه‌ریزی می‌کنید و پیوندی دریافت می‌کنید که با همه افرادی که در آن شرکت می‌کنند به اشتراک گذاشته می‌شود. تماس بگیرید، صرف نظر از نوع دستگاه آنها، خواه iOS، Android، iPadOS، Windows یا mac باشد و نیازی به آن نیست macOS Monterey اینجاست. بله، این ویژگی باعث می شود که از طریق مرورگر خود در تلفن Android یا مکالمه شرکت کنید. یک رایانه Windows. لزومی ندارد که در دستگاه های Apple باشد. این ویژگی انتقال زمان چهره از یک برنامه چت ویدیویی به یک برنامه جلسه را نشان می دهد.

ویژگی های macOS Monterey – پیام های جدید


أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021 7

Apple Messages نیز به‌روزرسانی دریافت می‌کند – بله، من به درستی نتیجه‌گیری کردم – همان ویژگی‌هایی که در iOS 15 ارائه شد، همان ویژگی برگه Shared with me که محتوای ارسال شده از طریق پیام‌ها را در یک برگه به ​​شما نشان می‌دهد. نام در برنامه های مختلف و همچنین ویژگی جمع آوری عکس در برخی از آنها، برای اینکه بتوانید بیشتر و سریعتر به عکس ها دسترسی پیدا کنید، دقیقاً همان ویژگی ها را دارد تا تفاوتی در تجربه دستگاه های مک وجود نداشته باشد، بنابراین من صحبت نمی کنم در مورد آنها با جزئیات زیاد. ما در مورد این بخش ها در مقاله ما قبلاً در مورد iOS 15 صحبت کردیم.

ویژگی های macOS Monterey – طراحی و بهره وری جدید

Safari


أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021 8

مرورگر سافاری طراحی جدیدی دریافت می‌کند، طراحی که فضای برگه در بالا را کاهش می‌دهد و ناوبری بین تمام برگه‌های باز را تسهیل می‌کند، که منطقه اشغال شده صفحه را کاهش می‌دهد تا تمرکز شما بیشتر بر روی سایت باز باشد و مرورگر رنگ سایت باز را به خود می گیرد، بنابراین شما تجربه بصری بسیار بهتری نسبت به Existing now دریافت خواهید کرد، اما به اینجا ختم نمی شود، ویژگی دیگری وجود دارد که من جداگانه در مورد آن صحبت خواهم کرد.

برگه های گروه

أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021 9

مانند کروم، می‌توانید گروهی از برگه‌ها را در یک گروه گروه‌بندی کنید، به طوری که آن‌ها را به یکدیگر ببندید تا در صورت نیاز به آن‌ها نگاه نکنید یا آزارتان ندهد، و بتوانید آن‌ها را سفارشی کنید. هر گروه با نام و رنگی مانند Google Chrome نیز هست، اما مطمئناً همه این گروه‌ها به macOS Monterey، اما در iPhone و iPad شما، با طراحی نیز، همه این مزایا به دستگاه های تلفن همراه نیز می رسد.

تمرکز


أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021 10

ویژگی فوکوس منتشر شده در iOS 15 و iPadOS 15 در macOS Monterey نیز وجود خواهد داشت و باعث می‌شود بر روی وظایف خود تمرکز کنید و اعلان‌های خود را کنترل کنید، که ظاهر می‌شوند و ناپدید می‌شوند تا بتوانید کار خود را به طور عادی انجام دهید، و اگر این ویژگی را فعال کرده باشید یا نه، برای کسانی که با شما صحبت می کنند ظاهر می شود تا بدانند مشغول هستید یا نه، و اپل فعال سازی این حالت را بین تمام دستگاه های شما همگام سازی می کند، پس نیازی به انجام آن نخواهید داشت. هر دستگاه به طور جداگانه، شما در یک لحظه در همه دستگاه های خود خواهید بود

یادداشت‌های سریع


أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021 11

همان ویژگی در macOS Monterey و iPadOS 15، می‌توانید برنامه Notes را باز کنید تا یک یادداشت ساده و سریع به طور خلاصه روی صفحه بنویسید تا باز کردن برنامه و سپس ایجاد یک برنامه جدید زمانبر نباشد. note و غیره، یک صفحه کوچک باز می کنید که یادداشت خود را در آن می نویسید و سپس آن را خیلی سریع ذخیره می کنید، این ویژگی خوب و خوب است، کوچک اما بسیار کاربردی است.

کنترل جهانی


أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021 12

> Monterey از آنجایی که این ویژگی بین آی پد و مک است، نیازی به خرید ماوس مخصوص آی پد یا کیبورد نیست، نه با این ویژگی، آی پد را در کنار مک قرار دهید و صفحه کلید و ماوس را حرکت دهید. بین دو دستگاه بدون هیچ تنظیمات قبلی، ماوس را به سمت آیپد حرکت دهید و آن را پیدا خواهید کرد، مک را ترک کردید و وارد آیپد شدید و به طور معمول روی آن کار کنید، بله، به همین راحتی، فقط آن را حرکت می دهید و دیگر هیچ. این یکی از ویژگی‌هایی است که به دلیل نرمی و ارتباط عالی بین iPad و Mac آن را بیشتر دوست داشتم. اتصالی که مدت‌ها منتظر آن بودیم بسیار آسان‌تر شده است.

ویدئو

AirPlay به Mac

أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021 13

اکنون می‌توانید هر محتوایی را از هر دستگاه اپل در مک خود به اشتراک بگذارید و نمایش دهید، می‌توانید آهنگ‌ها یا ویدیوها را به اشتراک بگذارید و بدون مشکل با اتصال بی‌سیم بسیار سریع و سبک بین دو دستگاه بدون هیچ مشکل یا مشکلی، آنها را در مک پخش کنید. Mac به راحتی، یکی دیگر از ویژگی هایی که ارتباط بین دستگاه ها را تسهیل می کند، بسیار عالی است.

میانبرهای Siri به macOS Monterey می آیند


أبرز تحديثات macOS Monterey الجديد من WWDC 2021 14

میانبرهای Siri یا Shiri نیز در سیستم مک جدید نصب خواهند شد تا بتوانید بسیاری از کارهایی را که قبلاً به صورت دستی انجام می‌دادید، به‌طور خودکار انجام دهید، مانند فعال کردن حالت Do Not Disturb هنگام استفاده از یک برنامه، اتصال به یک شبکه خاص و انجام میانبر دیگر، میانبرهای خودکار بسیار متمایز که باعث صرفه جویی شما می شود شما زمان زیادی را با استفاده از Mac خود صرف می کنید و به نظر من این یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در زمان است.

ویژگی های macOS Monterey – همه چیزهایی که از iOS 15 امکان پذیر است

آخرین چیزی که می توانیم بگوییم این است که تمام ویژگی های iOS 15 که در مک امکان پذیر است در آن منتشر می شود، ویژگی های حریم خصوصی یا ویژگی های خود برنامه ها غیر از آنچه ذکر شد، همه اینها در سیستم مک و امکانات سیستم مک بیش از گذشته افزایش می یابد و شما این قابلیت را خواهید داشت که از سیستم به گونه ای گسترده تر و اتصال بیشتر به آی پد و آیفون خود استفاده کنید، تجربه ای بسیار خاص. تجربه ای که اپل هر سال به طرز فوق العاده ای توسعه می دهد.

دستگاه هایی که از آپدیت macOS Monterey پشتیبانی می کنند

  • iMac 2015 به بعد
  • iMac Pro 2017 و جدیدتر
  • Macbook Air/Pro 2015 و جدیدتر
  • Mac Pro 2013 و جدیدتر
  • Mac Mini 2014 به بعد
  • MacBook 2016 به بعد

همچنین بخوانید

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا