پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

نظرسنجی هفتگی: آیا چیپست های پرچمدار هنوز اهمیت دارند؟

چیپ‌ست‌های پرچم‌دار سال آینده همگی فاش شده‌اند – اپل و گوگل قبلاً چیپ‌ست‌های خود را راه‌اندازی کرده‌اند (Apple A17 با iPhone 15 Pros و Tensor G3 با Pixel 8s)، سامسونگ جزئیات Exynos 2400، Qualcomm Snapdragon 8 را معرفی کرد و این هفته اسنپ‌دراگون 8 را بعد 9300.

Dimensity شگفتی بزرگ امسال است – آیا یک CPU می تواند همه هسته های بزرگ موفق شوند؟ چهار Cortex-X4 و چهار A720 از جهات بیشتری نسبت به یکی قدرت زیادی دارند. اما هنوز خیلی زود است که در مورد بنچمارک ها صحبت کنیم و ما هنوز اکثر گوشی هایی را که به 9300 و سایر چیپست ها مجهز خواهند شد، نخواهیم دید.

The most important chipsets for Android phones going into next year
The most important chipsets for Android phones going into next year
The most important chipsets for Android phones going into next year
The most important chipsets for Android phones going into next year

مهم ترین چیپست های گوشی های اندرویدی که در سال آینده عرضه می شوند

بنابراین این هفته می‌خواهیم سؤال دیگری بپرسیم – آیا اصلاً برایت مهم است؟ چیپست های میان رده این روزها به قدری خوب هستند که ممکن است برخی از شما از پرداخت هزینه اضافی برای تراشه های پرچمدار خودداری کنید. همچنین گزینه‌های کمی قدیمی‌تری مانند Snapdragon 8+ Gen 1 و Dimensity 9200 وجود دارد که هنوز برای تلفن‌های جدید در سال 2023 استفاده می‌شوند.

دلایل موجهی برای خواستن جدیدترین و بهترین سیلیکون وجود دارد. کارایی هنوز به سرعت در حال پیشرفت است (فقط Snapdragon 8 Gen 1 و 8+ Gen 1 را مقایسه کنید). همچنین، آخرین پیشرفت‌های دوربین، خواه یک پردازنده سیگنال سریع‌تر یا یک NPU جدید برای هوش مصنوعی باشند، ابتدا به دوربین‌های سطح بالا می‌رسند.

هوش مصنوعی نیز در حال یافتن موارد استفاده جدید است، احتمالا حداقل ChatGPT را امتحان کرده اید (مایکروسافت و گوگل در حال کار برای ادغام این قابلیت در موتورهای جستجوی خود هستند)، اما اینها می توانند دستیارهای دیجیتال روی دستگاه را نیز تقویت کنند. و مدل‌های تولید تصویر به افراد اجازه می‌دهند بدون یادگیری نحوه طراحی، از جنبه خلاقانه آن‌ها بهره ببرند.

از سال آینده، همه چیپست‌های پرچمدار دارای پردازنده‌های گرافیکی با ردیابی پرتوهای شتاب‌دهنده سخت‌افزاری خواهند بود. اپل و گوگل به ترتیب با A17 و Tensor G3 جدید به باشگاه پیوستند، کوالکام، مدیاتک و سامسونگ در حال حاضر وارد نسل دوم خود شده‌اند.

البته، همه شما به ردیابی پرتو اهمیت نمی دهید. این بیشتر برای گوشی های بازی است، درست است؟ احتمالاً اکثر شما به کیفیت دوربین اهمیت می دهید – اما اگر قدرت پردازش کافی برای آن وجود دارد، آیا برایتان مهم است که CPU Tensor G3 کندتر از CPU Dimensity 9300 باشد؟

منبع: gsmarena

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا