نرم افزار crm ابری چیست و چه عواملی بر قیمت آن تاثیر می‌گذارند؟

همه ما می‌دانیم که مشتری ‌مداری، یک اصل کلیدی برای هر کسب‌وکاری است؛ اما شاید فاکتورهای موثر در این زمینه را بلد نباشیم! این اصل مهم در چند عامل ساده خلاصه می‌شود: باید هوای جیب مشتری را داشته باشید، به علاقمندی‌هایش توجه کنید و هر چند وقت یکبار از خودتان...

نویسنده: تحریریه کارینت
تاریخ انتشار: 27 مهر 1404
بدون دیدگاه
Karynet Blog
نرم افزار crm ابری چیست و چه عواملی بر قیمت آن تاثیر می‌گذارند؟
https://karynet.ir/?p=90904

همه ما می‌دانیم که مشتری ‌مداری، یک اصل کلیدی برای هر کسب‌وکاری است؛ اما شاید فاکتورهای موثر در این زمینه را بلد نباشیم! این اصل مهم در چند عامل ساده خلاصه می‌شود: باید هوای جیب مشتری را داشته باشید، به علاقمندی‌هایش توجه کنید و هر چند وقت یکبار از خودتان به او خبر بدهید؛ همین! نتیجه این کار، نهایتا داشتن مشتری‌های پای ثابت خواهد بود که همیشه برای شما می‌مانند. چه چیزی بهتر از این؟ خبر خوب اینکه این رویای شیرین، فقط یک خیال نیست و می‌توان به همه این اهداف دست پیدا کرد. یکی از راهکارهای کمک کننده در این زمینه، استفاده از نرم ‌افزار crm ابری است که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.

نرم افزار crm ابری چیست و چه تفاوتی با نسخه‌های محلی دارد؟

اگر بخواهیم خیلی ساده و مختصر بگوییم، نرم ‌افزار crm درست مثل یک دفترچه یادداشت دیجیتال است! این برنامه تمام اطلاعات و کارهای انجام ‌شده مثل سابقه خرید، تماس‌ها و علاقمندی‌های مشتریان را در یک جا جمع می‌کند تا شما بتوانید ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنید و درنتیجه، فروش بیشتری داشته باشید.

این ابزار به دو شکل ابری و محلی یا همان نصبی، قابل پیاده سازی و اجرا می‌باشد. نرم ‌افزار crm ابری، روی کامپیوترهای قوی شرکت فروشنده قرار می‌گیرد. این یعنی شما هیچ پولی بابت سرور یا یکسری تجهیزات گران قیمت نمی‌دهید و فقط با داشتن اینترنت می‌توانید به آن وصل شوید. البته، معمولاً یک اجاره ماهانه یا سالانه پرداخت می‌کنید و در عوض، تمام کارهای سخت نگهداری، پشتیبانی و به ‌روزرسانی برنامه، تماما با خود شرکت فروشنده است.

در مقابل، crm محلی، نرم ‌افزاری است که مستقیماً روی سرورهای شرکت شما نصب می‌شود. یعنی هم برنامه و هم تمام اطلاعات کاملاً مال خودتان است و کنترل کامل دارید. اما یادتان باشد که مسئولیت تمام کارهای نگهداری، آپدیت و امنیت آن هم کاملاً و صد درصد با خود شما خواهد بود.

مزایای خرید و استفاده از crm ابری برای کسب‌وکارها

مطمئن باشید خرید نرم ‌افزار crm ابری، یک ایده فوق العاده برای نجات هر کسب‌‌وکاری است؛ در حدی که همه مزایای فنی و تخصصیاش را نمی‌شود در یک مطلب کوتاه آورد. ولی اینجا، چند نمونه از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین‌ فاید‌ه‌های خرید این نسخه را خواهیم گفت:

اینفوگرافیک مزایای خرید و استفاده از crm ابری

  • دیگر نیازی نیست پول زیادی برای خرید سرورها و استخدام تیم فنی بدهید؛ با تهیه نسخه ابری، با هزینه خیلی کمتر می‌توانید کار را شروع کنید.
  • بر خلاف نسخه محلی که شاید تا هفته‌ها مجبورید منتظر نصب و راه‌اندازی آن باشید، نرم‌‌افزار ابری از قبل آماده است و شما می‌توانید فوراً از آن استفاده کنید.
  • تیم شما می‌تواند از دفتر، خانه یا حتی در سفر، فقط با گوشی یا لپ ‌تاپ و اینترنت به تمام اطلاعات دست پیدا کند و این مورد یکی از مهم‌ترین نقاط قوت crm ابری است.
  • به لطف نرم ‌افزار crm ابری، همه بخش‌های شرکت شما، به اطلاعات به‌ روز شده دسترسی دارند، همکاری تیم فروش و بچه‌های بازاریابی مچ‌تر از قبل می‌شود و دیگر کسی با اطلاعات اشتباه یا قدیمی کار نخواهد کرد.
  • این قابلیت دقیقاً مثل برنامه‌های روی گوشی موبایل شما کار می‌کند؛ یعنی همان‌طور که برنامه‌های موبایلی، خودشان و بدون پرداخت هزینه از سمت ارائه دهنده به ‌روز می‌شوند، crm ابری هم همیشه توسط شرکت اصلی آپدیت می‌شود تا شما بدون هیچ زحمتی بتوانید از بهترین امکانات استفاده کنید.
  • چون هزینه‌های تیم خدمات دهنده این نرم‌افزارها، ماه به ماه یا سال به سال مشخص و ثابت است، دقیقاً می‌دانید چقدر باید کنار بگذارید و دیگر خبری از خرج‌های یهویی و سنگین نیست!
  • هر موقع که لازم بود، با چند کلیک ساده می‌توانید هم کارمندان جدید اضافه کنید و هم امکانات بیشتری در اختیار بگیرید (دست شما در نسخه ابری کاملا باز است).

خلاصه اینکه خرید نرم ‌افزار crm ابری با مزایایی که دارد، به شما اجازه می‌دهد بی‌خیال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فنی شوید و به جای آن، تمام انرژی خود را برای بالا بردن حجم فروش و رضایت مشتریان صرف کنید.

چرا سازمان‌ها به سمت crm ابری مهاجرت می‌کنند؟

جالب است بدانید، بیش‌ از ۸۰٪ از شرکت‌های کوچک تا سال ۲۰۲۵ سراغ  نرم‌‌ افزار crm ابری رفته‌اند که به طور میانگین ۴۵ درصد رضایت مشتری بیشتری داشته‌اند و ۳۰ درصد از هزینه‌های کاری آن‌ها کم شده است.

این نتیجه‌های عالی به چند دلیل ساده به دست آمده: اول اینکه، این کسب‌وکارها دیگر پولی بابت خرید دستگاه‌های گران و استخدام نیروی فنی نداده‌اند. دوم، همه کارمندها توانسته‌اند در هر زمان و هر مکان (حتی با گوشی) به اطلاعات مشتری دسترسی پیدا کنند و کارها را پیش ببرند. سومین مورد هم اینکه crm ابری درست مثل اشتراک ماهانه یک سرویس است و شرکت‌ها هروقت که نیاز دیده‌اند، قابلیت‌های بسته‌ خود را تغییر داده‌اند. به این ترتیب، کسب‌و‌کارها به جای سروکله زدن با مسائل فنی، روی تارگت اصلی خود، یعنی فروش بیشتر و ارائه خدمات صحیح به مشتری، متمرکزتر شده‌اند و آمار چشمگیر بالا محقق شده است.

عوامل اصلی موثر بر قیمت crm ابری

قیمت crm ابری اصلاً یک عدد ثابت نیست و به کلی فاکتور بستگی دارد. مثلا اینکه چند کارمند قرار است از آن استفاده کنند، کسب‌وکار شما به چه امکاناتی نیاز دارد یا عوامل دیگری مثل مدت زمان اشتراک (مثلاً اجاره ماهانه یا سالانه)، میزان فضای ذخیره‌سازی اطلاعاتی که لازم دارید و اینکه آیا به پشتیبانی ۲۴ ساعته نیاز دارید یا خیر، همگی روی قیمت نهایی تأثیر می‌گذارند.

البته، بعضی از شرکت‌ها با قیمت‌های خیلی مناسب و منصفانه این نرم‌افزار را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند تا شرکت‌های بیشتری بتوانند از یک crm حرفه‌ای برای رشد و افزایش فروش خود استفاده کنند.

عوامل اصلی موثر بر قیمت crm ابری

مقایسه هزینه‌های crm ابری با crm محلی

در مدل crm ابری، شما کار را با پرداخت پول کم و مشخصی شروع می‌کنید و این برنامه‌ را به صورت اجاره ماهانه یا سالانه و براساس تعداد کاربر می‌گیرید. اما درمورد crm محلی، برای شروع کار به پول خیلی بیشتری نیاز دارید. چون باید هزینه‌ خرید خود برنامه، سرورها و تجهیزات را بپردازید. البته مزیت مدل محلی این است که با یک بار پرداخت، برنامه برای همیشه مال شما می‌شود، در حالی که در مدل ابری، هزینه‌ نگهداری و آپدیت‌ها را باید به‌طور دائم تمدید کنید. در کل، اگر یک استارتاپ یا تیم تازه‌کار هستید و بودجه زیادی برای شروع ندارید، فقط به سمت خرید crm ابری بروید.

نکات مهم در انتخاب crm ابری متناسب با بودجه و نیاز کسب‌وکار شما

برای اینکه بعد از خرید پشیمان نشوید، بهتر است از همان اول حواستان به یکسری نکات مهم باشد:

  • اول از همه ببینید چقدر می‌توانید خرج کنید. اگر تازه‌ کار را شروع کرده‌اید، بسته‌هایی که محدودیت‌های روزانه دارند، برای شما مناسب‌تر و ارزان‌تر هستند.
  • تیم شما چند نفره است؟ نسخه‌های رایگان یا خیلی ارزان، فقط به درد تیم‌های کوچک می‌خورند؛ برای گروه‌های بزرگ‌تر باید سراغ بسته‌های کامل بروید.
  • برای چه مدت می‌خواهید؟ اگر قصد دارید برای مدت طولانی (مثلاً یک سال) از crm ابری استفاده کنید، معمولاً هزینه اجاره برای هر نفر خیلی کمتر و به نفع شما تمام می‌شود.
  • روزانه چقدر اطلاعات (مثل مشتری جدید یا سرنخ فروش) ثبت می‌کنید؟ اگر کارتان زیاد است، به سیستمی نیاز دارید که محدودیت‌های سخت روزانه نداشته باشد.
  • با مشتریان از چه راهی حرف می‌زنید؟ اگر زیاد از پیامک، ایمیل یا واتس ‌اپ استفاده می‌کنید، باید بسته‌ای بگیرید که در این قسمت‌ها محدودیت کمتری داشته باشد.
  • آیا به امکانات ویژه‌ای مثل انبارداری، قیمت‌‌گذاری پویا یا ابزارهای هوش مصنوعی (مانند چت ‌بات) نیاز دارید؟

نکات مهم در انتخاب crm ابری

خوشبختانه، بعضی از شرکت‌های معتبر، چندین پلن مختلف و متنوع در این مورد طراحی کرده‌اند تا شما برای هر انتخابی دستتان کاملا باز باشد.

نرم افزار crm ابری جولیو

با اطمینان می‌گوییم، نرم ‌افزار crm ابری جولیو یک راه ‌حل کامل و بی‌نقص برای هر نوع کسب‌وکاری است و به همین دلیل یکی از بهترین نرم‌ افزار crm بازار محسوب می‌شود. این برنامه با هدف افزایش درآمد و ساده‌‌سازی کارها ساخته شده و به شما کمک می‌کند تا همه ارتباطات مشتریان را از تمام کانال‌های ارتباطی (تلفن، پیامک، شبکه‌های اجتماعی و…) پیگیری کنید و بر فرآیندهای فروش، انبارداری و مرکز تماس، کنترل کامل داشته باشید. جولیو به دلیل آسان بودن رابط کاربری و رویکرد وظیفه‌ محور، هم برای استارتاپ‌های کوچک و هم برای سازمان‌های بزرگ عالی است و خیالتان را از بابت پشتیبانی راحت می‌کند. برای خرید این محصول، همین حالا ازطریق سایت رسمی جولیو اقدام کنید تا یک قدم بزرگ به سمت فروش بیشتر بردارید‌.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه


مطالب مشابه بیشتر
تحریریه کارینت
16 دی 1402