پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

متا – اولین تراشه اختصاصی خود به هوش مصنوعی را رونمایی کرد: MTIA

متا که قبلاً با نام فیسبوک شناخته می شد، از راه اندازی اولین تراشه خود برای اجرای مدل های هوش مصنوعی خبر داد. این اعلامیه در بیانیه رسمی منتشر شده توسط این شرکت منتشر شد. متا تراشه جدید را MTIA می نامد که مخفف Meta Training and Inference Accelerator است. این شرکت می گوید که به طور ویژه برای اجرای مدل های توصیه مبتنی بر یادگیری عمیق تنظیم شده است. این تراشه تقریباً 850 میلیارد ترانزیستور دارد و توانایی پردازش 10 میلیارد عملیات در ثانیه را دارد.

هدف تراشه MTIA بهبود کارایی مدل‌های توصیه‌ای است که متا در ارائه تبلیغات استفاده می‌کند. و محتوا. این شرکت قصد دارد در آینده از این تراشه ها در پروژه های خود در زمینه واقعیت مجازی و متاورس استفاده کند.ویژه برای راه اندازی اسلایدهای دیگر. تراشه‌های سفارشی در مدیریت نرم‌افزارهای هوش مصنوعی کارآمدتر هستند و متا همچنین قصد دارد از آنها در مراکز داده خود استفاده کند و اتکا به سایر شرکت‌ها را برای تامین اجزای مشابه کاهش دهد.

متا یکی از آنهاست. از برجسته ترین شرکت های فناوری که در حال توسعه تراشه های هوش مصنوعی هستند، علاوه بر استفاده از تراشه های واحد مرکزی گرافیک استاندارد (GPU) ارائه شده توسط NVIDIA، که بر صنعت هوش مصنوعی مسلط است.

 به ما بپیوندید. صفحه فیس بوک و ما را در توییتر دنبال کنید، یا tech1new.com را به فید اخبار Google خود اضافه کنید برای دریافت به‌روزرسانی‌های فوری اخبار، بررسی‌های فنی و توضیح‌دهنده‌ها

منبع: tech1new

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا