پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

مایکروسافت نحوه نصب لینوکس را به طور کامل برای کاربران ویندوز توضیح داده است

در سال های اخیر، مایکروسافت موضع خود را نسبت به سیستم عامل های منبع باز مبتنی بر هسته لینوکس تغییر داده است. نسخه حذف شده لینوکس در زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (WSL) ظاهر شد که امکان اجرای فایل های اجرایی لینوکس را فراهم می کرد. اکنون مایکروسافت قدمی فراتر گذاشته و آن را با جزئیات در صفحه پشتیبانی رسمی خود فرایند نصب نسخه کامل لینوکس در رایانه ویندوز.

 Image source: Microsoft

منبع تصویر: Microsoft

در دستورالعمل‌های نصب، مایکروسافت لینوکس را به‌عنوان یک سیستم‌عامل شبیه ویندوز توصیف می‌کند، اما “منبع باز و کاملاً قابل تنظیم”. طبق دستورالعمل ها، لینوکس را می توان در چهار مرحله نصب کرد.

  • گام اول انتخاب روش نصب است. کاربران می توانند بین استفاده از زیرسیستم WSL که در بالا ذکر شد، یک ماشین مجازی، یک نصب محلی روی رایانه شخصی یا در فضای ابری انتخاب کنند.
  • در مرحله بعد، مایکروسافت اصول انتخاب توزیع مناسب لینوکس را شرح می دهد و توصیه می کند تجربه قبلی کاربر، عملکرد رایانه، اندازه اکوسیستم توزیع خاص و در دسترس بودن مستندات دقیق را در نظر بگیرید؛
  • دستورالعمل‌هایی برای ایجاد یک درایو فلش نصبی با ظرفیت حداقل 16 گیگابایت با توضیح ابزارهای نرم‌افزاری برای این کار و فرآیند نصب دنبال می‌شود.
  • در مرحله چهارم، مایکروسافت توصیه هایی را برای کار با مدیران بسته و نرم افزار لینوکس ارائه می دهد.

 Image source: Microsoft

احتمالاً تصادفی نیست که مایکروسافت اکنون تصمیم گرفته است دستورالعمل های دقیق برای نصب لینوکس را منتشر کند. پیش از این، کاربران ویندوز 7 یا ویندوز 8 می توانستند با مجوز موجود خود به صورت رایگان به ویندوز 10 یا ویندوز 11 ارتقا دهند. با این حال، اکنون دیگر نمی توان از کلیدهای ویندوز 7 یا ویندوز 8 برای فعال سازی آخرین نسخه های سیستم عامل استفاده کرد. بنابراین، کاربر نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز باید یا لایسنس جدید خریداری کند یا یک جایگزین رایگان در قالب سیستم عامل لینوکس نصب کند. مایکروسافت ممکن است امیدوار باشد با انتشار دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه نصب لینوکس، تعداد نسخه‌های غیرقانونی سیستم عامل خود را کاهش دهد.

منبع

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا