پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
کسب و کار

فعالیت بدون محدودیت در سایت های فریلنسری خارجی

فریلنسری، راهی برای کسب درآمد از طریق انجام پروژه‌های مختلف برای کارفرمایان مختلف است. این کار مزایای زیادی دارد، از جمله امکان کار از خانه، انعطاف‌پذیری در زمان‌بندی و آزادی عمل در انتخاب پروژه‌ها. اگر به دنبال تجربه‌ای جدید در زمینه کاری خود هستید، فریلنسری می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

در دنیای امروزی، با گسترش اینترنت و توسعه فناوری اطلاعات، فرصت‌های متعددی برای کسب درآمد از طریق فریلنسینگ (Freelancing) به وجود آمده است. فریلنسینگ به معنای انجام پروژه‌ها و کارها بر اساس قراردادهای تک باره با شرکت‌ها یا افراد دیگر است و از جمله مزایای آن، امکان کار از محل خانه و انعطاف پذیری در زمان‌بندی است. فریلنسرها در زمینه‌های مختلف مانند تولید محتوا، برنامه‌نویسی، طراحی گرافیک، بازاریابی دیجیتال و غیره فعالیت می‌کنند.

سایت‌های فریلنسری خارجی، پلتفرم‌هایی هستند که فریلنسرها و کارفرمایان را به یکدیگر متصل می‌کنند. این سایت‌ها، فرصت‌های زیادی برای فریلنسرها فراهم می‌کنند تا مهارت‌های خود را به کار گرفته و درآمد کسب کنند.

مشکلات ایرانی ها در سایت های فریلنسری خارجی

فعالیت در سایت‌های فریلنسری خارجی برای ایرانیان با مشکلاتی همراه است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد و برای هرکدام راه حل مناسب را پیشنهاد خواهیم داد.

مشکل عدم دسترسی با آی پی ایران

یکی از این مشکلاتی که فریلنسرهای ایرانی با آن مواجه هستند، عدم دسترسی به سایت‌ها با آی پی ایران است. بسیاری از این سایت‌ها، به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، خدمات خود را به ایرانیان ارائه نمی‌دهند.

برای حل این مشکل، فریلنسرهای ایرانی باید آی پی خود را از ایران به کشور دیگری مانند ترکیه تغییر بدهند. برای این منظور می توانند از فیلتر شکن یا وی پی ان استفاده کنند اما این راه حل مناسبی نیست.

سایت های فریلنسری به تغییر آی پی حساس هستند و از آنجا که در فیلترشکن ها آی پی به صورت مداوم در حال تغییر است، امنیت حساب کاربری شما به خطر خواهد افتاد و امکان بسته شدن حساب شما در سایت فریلنسری مورد نظر وجود دارد.

راه حل مناسب برای رفع این مشکل خرید آی پی ثابت است. در سرویس های آی پی ثابت، آی پی ایران به کشور دیگری مانند ترکیه تغییر می کند پس از آن دسترسی شما به سایت مورد نظر باز خواهد شد، بنابراین می توانید بدون هیچ گونه محدودتی در آن سایت فعالیت کنید.

آی پی ثابت چه کشوری برای سایت های فریلنسری مناسب است؟

در هنگام خرید آی پی ثابت برای فریلنسری باید به نکاتی مانند سرعت سرور ها، لوکیشن سرور، داشتن زمان تست و قابلیت تمدید همان آی پی توجه کنید. سرورهای نزدیک ایران مانند آی پی ثابت ترکیه برای فریلنسری انتخاب مناسبی است.

مشکل نقد کردن درآمد دلاری

علاوه بر مشکل عدم دسترسی به سایت‌ها با آی پی ایران، فریلنسرهای ایرانی با مشکل دیگری نیز مواجه هستند. بسیاری از سایت‌های فریلنسری خارجی، برای پرداخت به فریلنسرها از خدمات شرکت‌های پرداخت بین‌المللی مانند پی پال (PayPal) و مسترکارت (MasterCard) استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها، به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌دهند.

اما برای حل این مشکل می توانید از سایت های واسطه که در ازای دریافت کارمزد درامد شما را نقد می کنند کمک بگیرید و راه حل بهتر این است که از شرکت های ارائه دهنده ساخت اکانت پی پال استفاده کنید و یک حساب پی پال برای خود ایجاد کنید تا پس از آن برای نقد کردن درآمد دلاری خود با مشکل مواجه نشوید.

با این حال برخی از سایت های فریلنسری مانند labrox قابلیت پرداخت از طریق ارز دیجیتال را هم فراهم کرده اند و شما تنها با داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال به راحتی می توانند درآمد خود را به صورت ارز دیجیتال دریافت کنید و سپس آن را در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی به ریال تبدیل کنید.

بازاریابی یکی از بزرگترین مشکلات فریلنسرها

بازاریابی, یکی از مهمترین مشکلات فریلنسرها در تمامی کشورها است. طبق یک نظرسنجی خارجی, 63 درصد از فریلنسرها با مشکل بازاریابی رو به رو هستند. مشکلی که روز به روز و با افزایش تعداد فریلنسرها, بیشتر نمایان می‌شود. بیاید تا با هم نگاه دقیق‌تری به این مشکل بیاندازیم.

با نگاهی سرسری به معدود سایت‌های برونسپاری ایرانی می‌بینیم که اکثر کاربران هرگز موفق به دریافت پروژه نشده اند. برای مثال, با توجه به آماری که مطرح‌ ترین وبسایت برون سپاری ایران از فریلنسرهایش در وبسایت خود قرار داده, بیش از 90 درصد فریلنسرها تا کنون موفق به دریافت پروژه نشده اند.

برای حل این مشکل داشتن یک رزومه قوی می تواند راه گشا باشد. برای این منظور سعی کنید در حوزه کاری خود رزومه ی قوی ایجاد کنید و نمونه کارهای مختلف داشته باشید تا کارفرما به انتخاب شما برای پروژه خود ترغیب شود. همچنین توجه به موارد زیر نیز می تواند موثر باشد:

  • مهارت‌های خود را به‌روز نگه دارید. دنیای کار در حال تغییر است و برای موفقیت در فریلنسری، باید مهارت‌های خود را به‌روز نگه دارید.
  • با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. ارتباط منظم با مشتریان باعث می‌شود که رضایت آنها را جلب کنید و پروژه‌های بیشتری دریافت کنید.
  • از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند ابزاری مفید برای بازاریابی خود و ارتباط با مشتریان بالقوه باشند.

مشکل درآمد غیر مطمئن در کسب و کار فریلنسری

یکی از چالش‌های اصلی کسب و کار فریلنسری، درآمد غیر مطمئن آن است. این ویژگی علیرغم جذابیت‌هایی که دارد، می‌تواند برای بسیاری از فریلنسرها نگران‌کننده باشد.

مهمترین دلیل درآمد غیر مطمئن در کسب و کار فریلنسری، عدم توانایی در بازاریابی است. فریلنسرها باید بتوانند مهارت‌ها و توانایی‌های خود را به کارفرمایان بالقوه معرفی کنند تا بتوانند پروژه‌های بیشتری دریافت کنند. اگر یک فریلنسر نتواند پروژه‌های کافی دریافت کند، درآمد او نیز کاهش می‌یابد.

دلیل دیگر درآمد غیر مطمئن در کسب و کار فریلنسری، افزایش بیش از حد فریلنسرها است. در سال‌های اخیر، تعداد فریلنسرها به‌شدت افزایش یافته است. این افزایش تعداد، رقابت را برای فریلنسرها افزایش داده است و در نتیجه، درآمد آنها را کاهش داده است.

در گذشته، عدم پرداخت کارفرما پس از آماده شدن پروژه نیز یکی از دلایل درآمد غیر مطمئن در کسب و کار فریلنسری بود. با این حال، امروزه اکثر سایت‌های فریلنسری، این مشکل را با مسئله گروگذاری حل کرده‌اند. در این سیستم، کارفرما قبل از شروع پروژه، مبلغی را به‌عنوان گرو به سایت فریلنسری پرداخت می‌کند. در صورت عدم رضایت کارفرما از پروژه، این مبلغ به فریلنسر بازگردانده می‌شود.

فریلنسرها می‌توانند با انجام اقدامات زیر، درآمد غیر مطمئن در کسب و کار خود را کاهش دهند:

  • مهارت‌های بازاریابی خود را تقویت کنند.
  • شبکه‌سازی را جدی بگیرند.
  • تخصص خود را در یک حوزه خاص افزایش دهند.
  • در سایت‌های فریلنسری معتبر فعالیت کنند.

با انجام این اقدامات، فریلنسرها می‌توانند شانس خود را برای دریافت پروژه‌های بیشتر و کسب درآمد بیشتر افزایش دهند.

در نهایت تنها با خرید یک سرویس آی پی ثابت وبگردی می توانید محدودیت های دسترسی به سایت های معتبر فریلنسری مانند آپورک، فایور را از پیش رو بردارید و به راحتی و بدون مشکل به صورت فریلنسر فعالیت کنید.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا