• خانه
  • ⬅️
  • کسب و کار
  • ⬅️
  • طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی چه تفاوت هایی دارند؟

طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی چه تفاوت هایی دارند؟

اگر به سراغ شرکت‌های طراحی سایت رفته باشید، مطمئناً نام طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی را از آن‌ها شنیده‌اید. این دو نوع سایت، اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند، به همین دلیل طراحی آن دو نیز با هم تفاوت دارند. اگر به دنبال کسب نتایج بهتر هستید، باید سایتی را انتخاب...

sponsor

طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی چه تفاوت هایی دارند؟

اگر به سراغ شرکت‌های طراحی سایت رفته باشید، مطمئناً نام طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی را از آن‌ها شنیده‌اید. این دو نوع سایت، اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند، به همین دلیل طراحی آن دو نیز با هم تفاوت دارند. اگر به دنبال کسب نتایج بهتر هستید، باید سایتی را انتخاب کنید که با اهداف شما سازگار باشد. در همین راستا، ما تصمیم گرفتیم نکاتی را در رابطه با تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی با شما در میان بگذاریم تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

اگر می‌خواهید درباره تفاوت‌های طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی

در وب‌سایت‌های شرکتی، کاربران اطلاعات را دریافت می‌کنند و درخواست‌هایی مانند عضویت در خبرنامه و یا فرم تماس را ارسال می‌کنند. علاوه بر این، شرکت‌ها می‌توانند کاتالوگ‌های خود را به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار دهند. فروشگاه آنلاین نیز یک وب‌سایت است، اما با عملکردهای متفاوت، زیرا به افراد امکان خرید و پرداخت آنلاین را می‌دهد. بنابراین هر زمان که شخصی بدون تعامل انسانی از سایت خریدی انجام دهد، می‌توان گفت که آن سایت، یک فروشگاه اینترنتی است. همانطور که گفتیم طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی، تفاوت‌های زیادی دارند که در ادامه، تفاوت‌های اصلی بین این دو را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم:

طراحی سایت فروشگاهی

وظیفه اصلی در طراحی سایت فروشگاهی، ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای فروش کالا یا خدمات است. در چنین سایت‌هایی اغلب کاتالوگ‌هایی از محصولات و قسمت‌هایی برای ثبت سفارش وجود دارند مانند «سبد خرید». در این سایت‌ها، امکان جستجوی کاتالوگ و مقایسه چندین محصول نیز وجود دارند و مشتریان می‌توانند محصولات را با توجه به مشخصات و نظرات کاربران که در صفحه محصول ثبت می‌شود، خریداری کنند.

هر فردی که از سایت بازدید می‌کند، یک مشتری بالقوه برای فروشگاه است. بنابراین تبدیل چنین سایت‌هایی بسیار بیشتر از صفحات لندینگ ساده (وب‌سایت تک‌صفحه‌ای) است. منظور از تبدیل، عملی است که انتظار دارید بازدید‌کنندگان سایت شما، آن را انجام دهند. در سایت‌های فروشگاهی، شما انتظار دارید که مشتریان از شما خرید کنند، بنابراین محاسبه نرخ تبدیل در این سایت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه میزان نرخ تبدیل بیشتر باشد، کسب و کار شما با موفقیت بیشتری روبه‌رو خواهد شد. اغلب، مشتری حتی می‌تواند با استفاده از یک سیستم پرداخت آسان، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کند.

همه این ویژگی‌ها به صاحب فروشگاه آنلاین اجازه می‌دهد تا سود مناسبی دریافت کند، زیرا فروشگاه آنلاین تقریباً به طور خودکار عمل می‌کند و صاحب فروشگاه مجبور به صرف وقت برای فروش حضوری و اجاره یا خرید محلی برای فروشگاه نیست. به طور کلی، راه‌اندازی سایت فروشگاهی، صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به کسب و کارهای حضوری دارد. علاوه بر این، سیستم‌های CRM یا ERP برای خودکارسازی بیشتر فعالیت‌ها و کسب سود بیشتر، قابل ادغام با فروشگاه آنلاین هستند که این موضوع نیز به توسعه کسب و کار کمک می‌کنند.

 اگر صاحب یک کسب و کار سنتی در شهر کاشان هستید، برای سود بیشتر و افزایش فروش بهتر است در بستر اینترنت نیز حضور داشته باشید. سایت فروشگاهی می‌تواند به شما در موفقیت بیشتر کسب و کارتان کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید به طراحی سایت کاشان مراجعه کنید. شرکت‌های طراحی سایت می‌توانند به شما کمک کنند تا فروشگاه آنلاین خود را به بهترین نحو راه‌اندازی کنید.

طراحی سایت شرکتی

سایت‌های شرکتی در بیشتر موارد برای افزایش تصویر مثبت از شرکت، ارائه برجسته محصولات یا خدمات، جستجوی مشتریان یا شرکای کاری و … ایجاد می‌شوند. در اصل، این سایت‌ها برای اهداف تبلیغاتی، تجاری یا اطلاعاتی استفاده می‌شوند. چنین سایت‌هایی حاوی حجم زیادی اطلاعات در مورد یک شرکت یا محصولات، اخبار و اطلاعیه‌ها، عکس‌هایی از محل شرکت یا محصولات، قیمت‌ خدمات یا محصولات، اسناد مهم و اطلاعات دیگر هستند.

بنابراین، مواردی که بیان کردیم تفاوت‌های اساسی بین سایت شرکتی و فروشگاهی است. اگر در انتخاب سایت تردید دارید، می‌توانید با شرکت‌های طراحی سایت مانند طراحی سایت سمیرم مشورت کنید. سمیرم، یکی از شهرهای اصفهان است که کسب و کارهای سنتی این شهر نیز می‌توانند با راه‌اندازی سایت، کسب و کارهای خود را توسعه دهند.

در مرحله بعد، بیایید ببینیم قبل از توسعه یک سایت شرکتی یا فروشگاه آنلاین، چه چیزهایی را باید در نظر بگیرید.

طراحی سایت شرکتی کاشان
طراحی سایت شرکتی کاشان

قبل از سفارش طراحی سایت شرکتی:

تنها داشتن یک وب سایت در اینترنت، کسب و کار بهتری را برای شرکت شما تضمین نمی‌کند. باید در بازاریابی دیجیتال و سئو سرمایه‌گذاری کرد تا از سایت به نفع شرکت استفاده شود. در ادامه به چند نکته که می توانند صفخات سایت شما را به یک وبسایت حرفه ای تبدیل کند اشاره می کنیم.

  • بسیاری از وب‌سایت‌ها سازگار با موبایل نیستند، یعنی در رایانه به خوبی باز می‌شوند، اما در تلفن‌های همراه از کار می‌افتند یا پیکربندی نمی‌شوند. این موضوع یک نکته ی بسیار منفی برای سایت شماست.
  •  برخی از وب‌سایت‌ها دارای محتوای گیج‌کننده برای کاربر با اطلاعات کمی در مورد شرکت و پیشنهادات آن است. بنابراین، حتماً در انتخاب شرکت طراحی سایت دقت لازم را داشته باشید. شما می‌توانید نمونه کارهای آن‌ها را بررسی کنید تا تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.
  • به محتویات وب سایت خود و نحوه سفارش آن‌ها فکر کنید. به عنوان مثال، اگر تمام خدمات یا محصولات شما را در یک صفحه قرار گیرد، گوگل متوجه موضوع صفحه نمی‌شود. 
  • خدمات یا محصولات را بر اساس دسته‌بندی‌های موضوعی با آدرس های متفاوت تقسیم کنید. شما با این روش محصولات را در گروه‌های جزئی‌تر تقسیم می‌کنید و مشتریان شما می‌توانند در مدت زمان کمتری محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند. بهینه‌سازی دسته‌بندی‌ها برای افزایش رتبه در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. از دیگر مزایای دسته‌بندی محصولات می‌توان به افزایش نرخ تبدیل و فروش اشاره کرد. این روش به تسهیل فرایند خرید از فروشگاه‌های اینترنتی کمک می‌کند.
  • صفحات وب باید آپدیت شوند. گوگل برای به‌روزترین وب سایت‌ها ارزش قائل است و الگوریتم‌های آن به گونه‌ای است که می‌خواهد مرتبط‌ترین و جدیدترین نتایج را به کاربران ارائه دهد.
  • نتایج در گوگل در میان مدت و بلند مدت نشان داده می‌شوند. اگر وب سایت شما دارای یک وبلاگ باشد (ما به شما توصیه می‌کنیم که حتماً وبلاگ داشته باشید!)، نتایج تنها پس از شش ماه تا یک سال ظاهر می‌شوند.
طراحی سایت خمینی شهر
طراحی سایت خمینی شهر

قبل از سفارش طراحی سایت فروشگاهی:

در مورد سایت های شرکتی نیز تمامی اقدامات بالا مهم است و توصیه می شود. اما معمولا نکات بیشتری باید مورد توجه قرار گیرد که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده:

  • برای برند خود شهرت دیجیتالی خوبی ایجاد کنید و در گوگل رتبه به دست بیاورید. همچنین، در رسانه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید زیرا به ایجاد شهرت آنلاین کمک می‌کنند و مردم به فروشگاه شما اعتماد می‌کنند.
  • در باره کل فرآیند فروش برنامه‌ریزی کنید. قبل از شروع سرمایه‌گذاری در فروشگاه، همه چیز باید به خوبی سازماندهی شود.
  • روابط مناسبی با مشتریان ایجاد کنید. از رسانه‌های اجتماعی به نفع برندسازی با تعامل با مشتریان بالقوه استفاده کنید.
  • در بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ سرمایه‌گذاری کنید. برای اینکه بتوانید در یک فروشگاه آنلاین محصولات خود را عرضه کنید، نیاز به برنامه‌ریزی، تحقیق و برنامه استراتژیک مناسب دارید.

جمع‌بندی

به طور خلاصه، از دنیای آنلاین برای فروش و معرفی کسب و کار استفاده کنید. امروزه، اکثر افراد به خرید اینترنتی روی آورده‌اند و به همین دلیل، فروشگاه آنلاین می‌تواند انتخابی مناسب برای فروش محصولات یا خدمات باشد. شرکت‌ها نیز برای ارائه و معرفی خدمات یا محصولات خود نیاز به سایت شرکتی مناسب دارند. خمینی‌شهر، دومین شهر پرجمعیت در ایران است، به همین دلیل تقاضا برای طراحی سایت در این شهر بیشتر از سایر شهرها است. اگر قصد سفارش سایت دارید، می‌توانید از طراحی سایت خمینی شهر استفاده کنید. با شرکت‌ طراحی سایت مورد نظر خود مشورت کنید و دریابید که بهترین سایت برای کسب و کار شما کدام است و کدامیک به بهترین وجه برای مخاطبان شما عمل می‌کند. فرصت‌های بازار و همچنین رقبا را تجزیه و تحلیل کنید تا بدانید اقدامات آن‌ها چیست. اگر آن‌ها از سایت برای معرفی کسب و کار خود و فروش استفاده می‌کنند، وقت آن است که شما هم سایت فروشگاهی یا شرکتی خود را داشته باشید!

0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post

مـــطالب مـشـــابه بیشتر...

Pagespeed Optimization by Lighthouse.