پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

سری گلکسی اس 24 سامسونگ با قابلیت هوش مصنوعی معرفی شد

  • سری گلکسی اس 24 سامسونگ از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 برای Galaxy SoC پشتیبانی می کند.
  • ویژگی اصلی امسال، هوش مصنوعی گلکسی است که مجموعه ای از تجربیات هوش مصنوعی روی دستگاه را به ارمغان می آورد.
  • سامسونگ Galaxy S24 Ultra اولین گوشی هوشمند سامسونگ است که دارای قاب تیتانیومی است.

در رویداد Galaxy Unpacked در سن خوزه در کالیفرنیا، سامسونگ از سری جدید گوشی‌های هوشمند Galaxy S24 خود رونمایی کرد. طبق معمول، سه گوشی هوشمند وجود دارد – Galaxy S24+، Galaxy S24 و Galaxy S24 Ultra. از نظر سخت افزاری، در حالی که ارتقاها تکراری هستند، داستان بزرگ این بار این است که هوش مصنوعی گلکسی دارای بسیاری از ویژگی های هوش مصنوعی روی دستگاه است که توسط Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy SoC طراحی شده است.

طبق گزارش اخیر ما، انتظار داریم بیش از 1 میلیارد گوشی هوشمند با هوش مصنوعی (GenAI) به طور تجمعی بین سال‌های 2024 تا 2027 عرضه شود. کوالکام احتمالاً با سری گلکسی اس 24، بیش از 80 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند GenAI را در دو سال آینده تصاحب خواهد کرد. 

کنترپوینت-samsung-galaxy-s24-ultra

از نظر طراحی، تغییرات زیادی نسبت به سری گلکسی اس 23 را شاهد نیستیم، به جز مدل اولترا، که اولین گوشی هوشمند سامسونگ است که با قاب تیتانیومی عرضه می‌شود ، مشابه آنچه در مدل‌های آیفون 15 پرو دیده‌ایم. تیتانیوم به طور قابل توجهی سبک تر و نازک تر از آلومینیوم است، اما برای افزایش دوام قوی تر است. سامسونگ همچنین طراحی صفحه نمایش خمیده را کنار گذاشته است و S24 Ultra اکنون دارای صفحه نمایش تخت با حاشیه های نازک است.

Galaxy AI میزبان تجربیات هوش مصنوعی روی دستگاه است

اکنون بیش از نیم دهه است که دستیارها وجود دارند، اما موارد استفاده و قابلیت ها در طول سال ها تکامل یافته اند. در زیر برخی از ویژگی های دستیار هوش مصنوعی سری گلکسی اس 24 آورده شده است:

ترجمه زنده که مستقیماً در برنامه تلفن سری s24 قرار گرفته است ، می‌تواند برای داشتن ترجمه‌های هم‌زمان ، صوتی و متنی دو طرفه برای رزرو تاکسی، هتل یا رستوران و موارد دیگر استفاده شود. همچنین یک حالت مترجم وجود دارد که در آن می‌توان ترجمه‌های زنده را انجام داد و در یک صفحه تقسیم‌شده مشاهده کرد. از آنجایی که همه اینها روی دستگاه اتفاق می افتد، مکالمات کاملا خصوصی و ایمن هستند. علاوه بر این، می‌تواند بدون Wi-Fi نیز کار کند .

counterpoint-samsung-galaxy-s24-on-device-ai
منبع: سامسونگ

دستیار هوشمند: Galaxy AI همچنین قابلیت‌های خود را به دستیار در برنامه‌های پیام و پیام‌رسانی گسترش می‌دهد تا آهنگ‌های مکالمه را بهبود بخشد تا آنها را مؤدبانه‌تر و از نظر گرامری درست‌تر کند. دستیار چت همچنین می تواند زیرنویس های جذاب رسانه های اجتماعی ایجاد کند. با هوش مصنوعی تعبیه شده در صفحه کلید سامسونگ ، حتی می توانید پیام ها را در زمان واقعی ترجمه کنید . از 13 زبان پشتیبانی می کند .     

counterpoint-samsung-galaxy-s24-chat-assistant-android-auto
منبع: سامسونگ

هنگامی که تلفن هوشمند شما با استفاده از Android Auto به ماشین شما متصل می شود ، دستیار هوش مصنوعی می تواند پیام دریافتی را خلاصه کند و همچنین اقدامات مربوطه مانند ارسال ETA خود و حتی پاسخ ها را پیشنهاد دهد تا بتوانید بدون نیاز به نگاه کردن به تلفن یا صفحه نمایش، بر رانندگی تمرکز کنید. .

یادداشت‌ها و دستیار رونوشت: Samsung Notes با دستیار هوش مصنوعی می‌تواند به تولید خلاصه، ایجاد الگوهایی با فرمت‌های از پیش ساخته شده و موارد دیگر کمک کند. همچنین می‌تواند با یک پیش‌نمایش کوتاه پوشش‌های مختلفی ایجاد کند که به راحتی قابل تشخیص است.

برای ضبط صدا ، هوش مصنوعی می‌تواند چندین بلندگو را شناسایی کند و از صدا به متن برای رونویسی و خلاصه کردن ضبط‌ها استفاده کند. حتی می تواند به ترجمه رونویسی به زبان های مختلف کمک کند.

کنترپوینت-samsung-galaxy-s24-circle-to-search
منبع: سامسونگ

دایره ای برای جستجو: جستجوی آنلاین زندگی ما را متحول کرده است، خواه به دنبال اطلاعات، مکان یا موارد دیگر باشد. سامسونگ به کاربران گلکسی ابزار جدیدی به نام Circle to Search ارائه می‌کند، یک جستجوی بصری و مبتنی بر مبنای Google ارائه می‌شود. کاربران می توانند دکمه هوم را به مدت طولانی فشار دهند و روی هر چیزی روی صفحه ضربه بزنند/ برجسته کنند/ دایره ای بزنند تا برخی از نتایج مفید و با کیفیت بالا را ببینند. بنابراین، چه یک پس‌زمینه زیبا در عکس رسانه‌های اجتماعی دوست شما باشد و چه در وب‌سایتی که در حال گشت و گذار هستید، اکنون جستجو از طریق Google آسان‌تر است.

Galaxy AI به دوربین با ابزارهای ویرایش عکس و ویدیو گسترش می یابد

در Snapdragon Summit 2023، موارد استفاده زیادی را دیدیم، مانند پر کردن مولد برای گسترش عکس ، زوم هوش مصنوعی در هر مکان و موارد دیگر. بسیاری از این ویژگی‌های روی دستگاه، اکنون بخشی از سری گلکسی اس 24 هستند که از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 پشتیبانی می‌کنند.

پیشنهادات ویرایش: بسیاری از ما از تلفن هوشمند خود به عنوان دوربین اصلی برای کلیک کردن روی عکس ها و ضبط ویدیوها استفاده می کنیم. و ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که انعکاس یا تابش خیره کننده را می بینید، به خصوص هنگام کلیک کردن روی عکس ها در نزدیکی پنجره. برنامه گالری در تلفن های سامسونگ ویرایش های پیشنهادی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد بازتاب ها و سایه ها را پاک کنید و حتی اشیاء و افراد ناخواسته را از عکس پاک کنید. این ویژگی قبلاً از سری Galaxy S22 وجود داشته است، اما اکنون با هوش مصنوعی روی دستگاه بسیار سریع‌تر است و با الگوریتم‌های بهبود یافته می‌تواند نتایج بهتری ارائه دهد.

outterpoint-samsung-galaxy-s24-generative-edit
منبع: سامسونگ

ویرایش مولد: چند بار روی یک عکس کلیک کرده اید و آرزو کرده اید که بتوانید مکان افراد و اشیاء را در کادر تغییر دهید؟ خوب، گزینه Generative Edit به شما امکان می دهد دقیقاً این کار را انجام دهید. می‌توانید عکس‌ها را با تغییر موقعیت سوژه تغییر دهید، قسمت‌هایی از پس‌زمینه تصویر را پر کنید ، و اشیاء ناخواسته را نیز حذف کنید، که به شما آزادی و کنترل خلاقانه‌تر در فرآیند ویرایش، همه در دستگاه می‌دهد. هر زمان که این تغییرات انجام شود، یک واترمارک با متادیتا در تصویر گذاشته می شود تا مشخص شود که یک تصویر ویرایش شده است.

Instant Slow-mo: در نهایت، Galaxy AI همچنین به شما امکان می دهد حرکت آهسته را به ویدیوهای پر اکشن اضافه کنید. این کار را با افزودن فریم بر اساس حرکات موجود در ویدیو انجام می دهد. به عنوان مثال، بچه های شما در حال بازی، یا سگ ها و گربه ها در حال دویدن به اطراف می توانند به حرکت آهسته تبدیل شوند.

سری گلکسی اس 24 سامسونگ: مشخصات و ویژگی ها

همانطور که در بالا ذکر شد، سری گلکسی اس 24 از اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی SoC پشتیبانی می کند. چیپست جدید در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 2 برای Galaxy SoC در سری گلکسی اس 23، 20 درصد CPU قدرتمندتر ، 26 درصد GPU قدرتمندتر و NPU 42 درصد سریعتر دارد. با پشتیبانی از Ray Tracing ، گوشی‌های هوشمند جدید گلکسی همچنین دارای محفظه بخار 1.9 برابر بزرگ‌تر برای خنک‌سازی هستند تا تجربه بازی روانی را ارائه دهند.

هر سه مدل S24 دارای صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X با فناوری Vision Booster هستند که حداکثر روشنایی تا 2600 نیت را برای دید عالی در فضای باز ارائه می دهد. همه آنها دارای نرخ نوسازی صفحه نمایش 120 هرتزی تطبیقی ​​هستند که بر اساس محتوای روی صفحه نمایش، بین 1 هرتز و 120 هرتز تنظیم می شود. S24 Ultra دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی است ، در حالی که +S24 دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است که هر دو دارای وضوح QHD+ هستند . از طرف دیگر گلکسی اس 24 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی +FHD است.

گلکسی اس 24 دارای 8 گیگابایت رم و گزینه های ذخیره سازی 128/256/512 گیگابایتی است. گلکسی اس 24 پلاس دارای 12 گیگابایت رم با گزینه های ذخیره سازی 256/512 گیگابایتی است. از طرف دیگر گلکسی اس 24 اولترا دارای 12 گیگابایت رم با گزینه های ذخیره سازی 256 گیگابایتی/512 گیگابایتی/1 ترابایتی است. گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس به ترتیب با باتری 4000 و 4900 میلی آمپر ساعتی عرضه می شوند ، در حالی که گلکسی اس 24 اولترا دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی کمی بزرگتر است . با پشتیبانی از شارژ بی سیم در همه گوشی های هوشمند، S24 از شارژ سیمی 25 واتی پشتیبانی می کند ، در حالی که S24+ و Ultra سرعت شارژ سیمی سریع 45 واتی را ارائه می دهند .

ویژگی های counterpoint-samsung-galaxy-s24-and-plus
منبع: سامسونگ

در بخش عکاسی، Galaxy S24 و S24+ با سخت افزار دوربین یکسان عرضه می شوند. شما یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با FoV 120 درجه، یک دوربین 50 مگاپیکسلی عریض با OIS، دیافراگم F/1.8 و FoV 85 درجه، و یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر دریافت خواهید کرد. در جلو، هر سه گوشی هوشمند دارای دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی هستند .

کنترپوینت-samsung-galaxy-s24-ultra-zoom

از سوی دیگر، گلکسی اس 24 اولترا با همان دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با 120 درجه FoV عرضه می شود، اما مشخصات دوربین دیگر تغییر می کند. دارای دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی عریض با OIS، دیافراگم f/1.7 و FoV 85 درجه است. سپس دو دوربین تله فوتو وجود دارد – یکی 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر و دیگری 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر . همچنین قابلیت زوم هیبریدی 10 برابری و زوم فضایی 100 برابری وجود دارد.

ویژگی های کنترپوینت-samsung-galaxy-s24-ultra
منبع: سامسونگ

در بخش اتصال، همه گوشی های هوشمند از 5G، Wi-Fi Direct و بلوتوث نسخه 5.3 پشتیبانی می کنند. و در حالی که S24 Ultra دارای Wi-Fi 7 است، S24 و S24+ دارای اتصال Wi-Fi 6E هستند. همه دستگاه ها همچنین دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند و با سیستم عامل اندروید 14 و پوسته One UI 6.1 در بالا عرضه می شوند. سامسونگ با تعهد خود که در آن سری S24 هفت سال ارتقاء نرم افزاری و به روز رسانی های امنیتی را دریافت خواهد کرد، سطح را بار دیگر بالا برده است .

قیمت و در دسترس بودن

قیمت گلکسی اس 24 از 799 دلار شروع می شود در حالی که گلکسی اس 24 پلاس از 999 دلار در دسترس خواهد بود . از سوی دیگر، Galaxy S24 Ultra با قیمت پایه 1299 دلار در دسترس خواهد بود . پیش‌سفارش‌ها از 18 ژانویه آغاز می‌شود و فروش گوشی‌های هوشمند از 31 ژانویه آغاز می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا