پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
سئو

ساختار سایت چیست و چرا اهمیت دارد؟

ساختار سایت یک جنبه حیاتی از استراتژی سئوی شما است. ساختار وب سایت شما به گوگل نشان می دهد که کدام صفحات سایت شما از همه مهمتر هستند. این بدان معنی است که می توانید با ساختار سایت خود تأثیر بگذارید که کدام محتوا در موتورهای جستجو بالاترین رتبه را دارد. همچنین بخش بسیار عملی استراتژی سئوی شما است. شما می توانید از امروز شروع به بهبود ساختار سایت خود کنید. در این پست، می‌توانید بخوانید که چرا ساختار سایت به سئو کمک می‌کند، و ما سه نکته سریع درباره نحوه شروع بهبود آن ارائه می‌دهیم.

ساختار سایت چیست؟

ساختار سایت به نحوه سازماندهی محتوای وب سایت خود اشاره دارد. یک وب‌سایت اغلب شامل محتوایی در موضوعات مختلف مرتبط است که در پست‌ها و صفحات ارائه می‌شود. ساختار سایت به نحوه گروه بندی، پیوند و ارائه این محتوا به بازدید کننده می پردازد. اگر ساختار وب سایت خود را به خوبی انجام دهید، از این امر سود خواهد برد. کاربران راحت تر راه خود را پیدا می کنند و گوگل بهتر می تواند URL های شما را ایندکس کند. طبقه بندی ها، مانند دسته ها و برچسب ها، اما همچنین پیوندهای داخلی، ناوبری و مواد غذایی ابزاری برای ساختار سایت شما هستند. .

با نحوه انجام این کار به خوبی آشنا شوید. آموزش ساختار سایت ما به شما می‌آموزد که چگونه بهترین ساختار سایت را برای بازدیدکنندگان و Google خود راه‌اندازی کنید.

همانطور که سایت شما رشد می کند، شلوغ می شود

همانطور که بیشتر و بیشتر پست های وبلاگ می نویسید، یا صفحات محصول بیشتری را اضافه می کنید، سایت شما به هم ریخته می شود. باید آن را به طور منظم سازماندهی کنید تا مطمئن شوید که شما، بازدیدکننده شما و Google قادر خواهید بود آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنید.

چرا؟ بگذارید یک داستان کوچک برای شما تعریف کنم. روزی روزگاری این زن جوان بود. نام او آلیس است. آلیس هر روز صبح بیدار می شود، پشت میزش می نشیند و شروع به نوشتن یک داستان زیبا می کند. او هر روز یک داستان می نویسد. آلیس تمام داستان های خود را روی این ماشین تحریر زیبای قدیمی تایپ می کند. هر وقت نوشتن را تمام می کند، کاغذ را از دستگاه بیرون می کشد و داستان جدید دوست داشتنی اش را روی میزش می گذارد. همانطور که می توانید تصور کنید، میز او به آرامی با همه این ورق های کاغذ شلوغ می شود. پس از یک سال نوشتن، او 365 برگ کاغذ روی آن خواهد داشت. پس از سه سال نوشتن، او بیش از هزار نفر خواهد داشت. آلیس نمی تواند داستان مورد علاقه خود را پیدا کند، زیرا داستان های فراوان روی میز او وجود دارد.

اگر مطالب خود را به طور منظم ساختار ندهید، داستان ها، پست های وبلاگ و صفحات محصول شما گم می شوند. بازدیدکنندگان شما نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند و برای سئوی شما مهم است: گوگل نیز گم می شود.

چرا ساختار سایت برای Google – و کاربران مهم است؟

سه دلیل وجود دارد که ساختار سایت برای گوگل و در نتیجه شانس شما برای رتبه بندی در موتورهای جستجو مهم است.

1. ساختار راهنمای Google

است

طرح ساختار سایت شما به گوگل سرنخ هایی در مورد اینکه کجا می تواند ضروری ترین محتوا را پیدا کند، می دهد. ساختار سایت شما تعیین می کند که آیا یک موتور جستجو می تواند بفهمد سایت شما در مورد چیست و چه چیزی را می فروشید.

Google با استفاده از رباتی به نام Googlebot، وب‌سایت‌ها را با دنبال کردن پیوندهای داخلی و خارجی می‌خزد. و با دنبال کردن آن لینک ها، گوگل رابطه بین صفحات مختلف را مشخص می کند. ساختار سایت شما راهنمای گوگل است و بنابراین بسیار حیاتی است.

2. با محتوای شما رقابت نمی کند

دومین دلیل ضروری بودن ساختار سایت برای گوگل این است که، بدون ساختار مناسب، برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو با خود رقابت خواهید کرد. شما احتمالاً پست های وبلاگ یا مقالاتی در سایت خود دارید که در یک موضوع هستند. به عنوان مثال، در Yoast، ما در مورد SEO زیاد می نویسیم. ما چندین پست در مورد ساختار سایت داریم که هر کدام جنبه متفاوتی را پوشش می دهد. اما Google نمی‌داند کدام یک از این موارد مهم‌تر است، مگر اینکه به Google «به آن بگوییم».

مهم باید محتوای شما را سفارش دهد. به میز درهم ریخته آلیس فکر کنید. آلیس می‌توانست با انبوهی از ورق‌های کاغذ خود را تمیز کند. او می‌توانست داستان‌هایش را بر اساس موضوع سفارش دهد: داستان‌هایی درباره زنبورهای زنبور، داستان‌هایی درباره گل‌ها، داستان‌هایی درباره پری. اما، اگر آلیس بخواهد انبوهی از کاغذ بسازد، بدون اینکه آنها را سفارش دهد، بدون اینکه زیباترین داستان ها را در بالای انبوه قرار دهد، هیچ کس نمی داند کدام داستان برای او مهم ترین است.

اگر به Google نگویید کدام پست‌ها مهم‌تر هستند، همه پست‌های شما برای جلب توجه رقابت می‌کنند. شما برای کسب رتبه بالا در گوگل با صفحات خود رقابت خواهید کرد. راه حل نسبتاً ساده است: به Google اجازه می دهید بداند کدام صفحه را مهم تر می دانید. شما به گوگل می گویید که کدام داستان را در بالای انبوه خود می خواهید. برای انجام این کار، به یک ساختار پیوند داخلی خوب نیاز دارید.

3. ساختار سایت برای UX

مهم است

بنابراین ساختار سایت مناسب به سایت شما کمک می کند تا رتبه بالایی در گوگل کسب کند. اما فراموش نکنید، ساختار سایت برای تجربه کاربری (UX) نیز مهم است. ساختار وب سایت شما باید در مسیریابی وب سایت شما منعکس شود. اگر این ساختار مشخص باشد، مخاطبان شما به راحتی راه خود را در سایت شما پیدا خواهند کرد. یک UX خوب شانس شما را برای تبدیل افراد افزایش می دهد: محصولات خود را بخرید. در خبرنامه خود مشترک شوید یا برای بازدید دیگری بازگردید. و گوگل سایت هایی را که عملکرد خوبی دارند نیز دوست دارد!

چگونه ساختار سایت را شروع کنیم؟

کارهایی که باید برای بهبود ساختار سایت خود انجام دهید چیست؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا ساختار سایت شما مشکل ساز نشود؟ من سه نکته اساسی در مورد چگونگی بهبود سریع ساختار سایت ارائه خواهم کرد.

1. محتوای قدیمی را حذف کنید

بسیاری از مغازه‌ها مجموعه متفاوتی از محصولات (لباس، کفش) را در هر فصل می‌فروشند. اگر انتظار ندارید دوباره همان محصول را بفروشید، باید صفحه را حذف کنید. با این حال، ممکن است تعدادی پیوند به صفحه ای که می خواهید حذف کنید داشته باشید. و می دانید، لینک های صفحه شما برای سئوی شما ارزشمند است! شما می خواهید مطمئن شوید که از این پیوندها سود می برید، حتی اگر صفحه دیگر وجود نداشته باشد. به همین دلیل است که باید URL را تغییر مسیر دهید.

2. دسته های خود را ارزیابی کنید

باید مطمئن شوید که اندازه دسته‌ها تقریباً یکسان است. به آلیس و داستان هایش فکر کنید. آلیس می‌توانست داستان‌هایش را با انبوهی از این دسته‌ها دسته‌بندی کند. تصور کنید یک شمع بزرگ می شود، در حالی که بقیه بسیار کوچکتر می مانند. یافتن یک داستان خاص در آن انبوه بزرگ دشوار خواهد بود، در حالی که جستجو در یک توده کوچک بسیار آسان تر خواهد بود. در عین حال، احتمالاً این توده بزرگ بسیار مهم است، زیرا آلیس داستان های زیادی در مورد آن موضوع خاص نوشت.

وقتی در مورد یک موضوع خاص زیاد بنویسید و در مورد موضوعات دیگر کمتر بنویسید، دسته بندی ها خیلی بزرگ می شوند. در یک نقطه، شما باید آن یک دسته را به دو دسته تقسیم کنید. یک قانون سرانگشتی خوب برای اندازه دسته ها این است که مطمئن شوید هیچ دسته ای بیش از دو برابر اندازه هر دسته دیگری نباشد. هنگامی که یک دسته به طور قابل توجهی بزرگتر از دسته های دیگر باشد، سایت شما نامتعادل می شود. برای رتبه‌بندی پست‌های وبلاگ در یک دسته بزرگ مشکل خواهید داشت. توده بیش از حد بزرگ شده است که نمی توان آن را جستجو کرد. در این مورد، باید دسته‌های خود را ارزیابی و بهینه کنید: شاید برخی از آنها را ادغام یا تقسیم کنید.

3. ساختار پیوند داخلی خود را بهبود بخشید

شما باید به ضروری ترین محتوای سایت خود پیوند دهید تا به Google نشان دهید که این مقالات بهترین و کامل ترین مقالات شما هستند. . یک ساختار پیوند داخلی عالی برای گوگل بسیار مهم است، اما برای کاربران نیز منطقی است. می‌خواهید بهترین پست‌های شما را بخوانند، درست است؟ پست وبلاگ Meike در مورد پیوند داخلی برای SEO را بخوانید تا با نحوه بهبود ساختار پیوند داخلی خود آشنا شوید. .

بیشتر بخوانید: از این اشتباهات ساختار سایت اجتناب کنید!

Yoast به شما کمک می کند!

Yoast SEO premium  واقعاً می‌تواند به شما در راه‌اندازی و بهبود ساختار سایتتان کمک کند. عملکرد تغییر مسیر به شما امکان می‌دهد به راحتی صفحاتی را که حذف می‌کنید هدایت کنید (بنابراین پیوند پیوند را به صفحه دیگری منتقل می‌کنید. ). و عملکرد پیوندهای مرتبط ما مطمئن می‌شود که مقالاتی با موضوعات مشابه را به هم پیوند می‌دهید.

علاوه بر آن، ما یک آموزش ساختار سایت داریم! این شما را از طریق این فرآیند راهنمایی می کند زیرا ممکن است گاهی اوقات نسبتاً پیچیده و طاقت فرسا باشد. بنابراین، نگاهی به آموزش ساختار سایت

ما بیندازید.

نتیجه گیری: با بهبود ساختار سایت خود شروع کنید

مهم است که به یاد داشته باشید که ساختار سایت بخشی از یک فرآیند بزرگتر و مداوم است. سایت شما رشد خواهد کرد و بنابراین، ساختار نیاز به نگهداری دارد. بهبود و حفظ ساختار یک سایت باید یکی از جنبه های اصلی هر استراتژی سئو باشد. این بخش بسیار عملی سئو است. این چیزی است که می توانید کنترل کنید و به سرعت بهبود دهید. بنابراین، بیایید شروع کنیم!

به خواندن ادامه دهید: ساختار سایت: راهنمای نهایی

منبع

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا