پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

رنگ جدید vivo X100، عکس‌های غروب آفتاب بهبود یافته است

Jia Jingdong، معاون و مدیر برند ویوو، گفت: سری vivo X100 در هنگام غروب خورشید بهتر از همیشه عکس‌هایی می‌گیرد. مدیر اجرایی مشخصات کلیدی این دو را در یک پست طولانی در Weibo فاش کرد، از جمله چیپست Dimensity 9300 و ISP vivo V3 برای دوربین‌های لنز با پوشش T* با برند Zeiss.

vivo X100 steps up the game in sunset photos, exec confirms moon shots are a hoax

او افزود که تلفن ها عکس واقعی از ماه نمی گیرند. تصاویر “عکاسی محاسباتی” هستند که در آن دستگاه موقعیت جغرافیایی و فاز ماه را می داند. به طور ساده، تلفن از داده های موجود برای محاسبه وضعیت و موقعیت ماه استفاده می کند و سپس از تصاویر با کیفیت بالاتر برای بهبود آن استفاده می کند.

جیا چندین عکس از خورشید با لنز پریسکوپ و دو عکس دیگر با دوربین تله فوتو کوتاهتر ارسال کرد – یکی از یک شخص و دیگری از یک کفشدوزک روی یک گیاه.

vivo X100 camera sample
vivo X100 Pro camera sample

vivo X100 Pro camera sample
vivo X100 camera sample

نمونه‌های دوربین vivo X100، X100 Pro

مدیر اجرایی جسورانه ادعا کرد که تلفن‌های vivo X100 در هنگام غروب خورشید عکس‌های واقعی از خورشید می‌گیرند. واقعیت این است که یک گوشی هوشمند نمی‌تواند آن‌ها را نیز تحمل کند – به شرایط ایده‌آل نیاز دارد که خورشید در پایین‌ترین حد خود در افق باشد، ابری وجود نداشته باشد و انکسار نور باعث کاهش روشنایی کلی شود.

نور مستقیم خورشید در طول روز بیش از 125000 لومن است، در حالی که در طول طلوع و غروب خورشید حدود یک چهارم در حدود 32000 لیتر است. با این حال، یک SoC قدرتمند، همراه با یک پردازشگر سیگنال تصویر اختصاصی که برای استفاده از چنین سناریوهایی ساخته شده است، می‌تواند با استفاده از داده‌های شناخته شده در مورد موقعیت خورشید برای بازگرداندن آن به عکس، ترفندی مشابه عکس‌های ماه انجام دهد.

چالش با روشنایی کلی همچنان باقی است، زیرا به این معنی است که اشیاء دیگر بسیار کم نور هستند. ISP vivo قول داده است که با جدا کردن خورشید از محاسباتش، پردازش بقیه تصویر و سپس افزودن نسخه بهبودیافته خود خورشید، به این موضوع رسیدگی کند.

این ویژگی جدیدی برای گوشی‌های هوشمند vivo نیست. Vivo X90 Pro از قبل عکس‌های خیره‌کننده‌ای در طلوع و غروب خورشید می‌گرفت. ما انتظار داریم که vivo X100 Pro با چیپست پرچمدار Mediatek امسال آن را به سطح بعدی برساند.

ما همچنین باید رنگ نارنجی دوست‌داشتنی گوشی هوشمند را با روکش چرمی وگان مواج ببینیم. ما در 13 نوامبر تأیید خواهیم کرد و انتظار داریم در ده روز منتهی به رویداد ویژگی های بیشتری را بیاموزیم.

vivo X100 steps up the game in sunset photos, exec confirms moon shots are a hoax

منبع (به زبان چینی) | از طریق

منبع: gsmarena

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا