دوربین مداربسته خوب چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین مداربسته یک وسیله محافظتی امنیتی در دسته بندی دوربین ها است که توانایی تصویر برداری 24 ساعته از محیط، پخش آنلاین در بستر شبکه و آرشیو کردن آنها را دارد و به منظور افزایش سطح ایمنی، امنیت و کنترل پذیری یک محیط مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه اکثر اماکن...

sponsor

دوربین مداربسته خوب چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین مداربسته یک وسیله محافظتی امنیتی در دسته بندی دوربین ها است که توانایی تصویر برداری 24 ساعته از محیط، پخش آنلاین در بستر شبکه و آرشیو کردن آنها را دارد و به منظور افزایش سطح ایمنی، امنیت و کنترل پذیری یک محیط مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه اکثر اماکن عمومی و خصوصی به سیستم های نظارتی مجهز هستند خواه یک خانه تابستانی باشد، پارکینگ عمومی، مراکز اداری و… . دوربین مداربسته از مهمترین آیتم ها در زندگی ماشینی این روزهای ما به حساب می آید. اما بنظر شما یک دوربین خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم دوربین خوب، دوربینی است که بتواند به انتظارات و نیاز های شما پاسخ مثبت بدهد. چراکه مهم ترین چیز برای یک دوربین مداربسته، کارایی آن است اما سوال دیگری که در این شرایط مطرح می شود این است که از آنجایی که افراد مختلف برای خرید سیستم های نظارتی اهداف مختلفی دارند پس نیاز ها و انتظارت آنها نیز باهم برابر است. پس در چنیین شرایطی یک دوربین باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا دوربین مداربسته خوبی باشد؟ بله. افراد از خرید سیستم های نظارتی اهداف مختلفی دارند. پس در واقع نمی توان به این سوال که ویژگی های یک دوربین خوب چیست، پاسخ یکسانی داد و پاسخ این سوال در پروژه های مختلف متفاوت است. با این وجود شرکت های تولید کننده ی انواع دوربین مداربسته هر روز ویژگی ها و امکانات جدیدی را به دوربین های خود اضافه می کنند که در ادامه پرطرفدارترین آنها را باهم بررسی می کنیم.

دوربین مداربسته

سازگاری دوربین مداربسته با شرایط جوی

همانطور که حتما می دانید، دوربین مداربسته در هر محیطی اعم از بیرون یا داخل ساختمان نصب شود.  زمانی که قرار است از دوربین در فضای بیرونی ساختمان استفاده شود، باید در ساخت آنها استاندارد‌های رعایت شود تا حدالمقدور از ورود گرد و خاک و نفوذ آب جلوگیری کند و همچنین در بازه‌های دمای متفاوت دوربین مداربسته شما مقاومت بالایی از خود نشان داده و سالم بماند. این استاندارد ها را در دیتا شیت دوربین با علامت IP نمایش می دهند. چنانچه یک دوربین مجهز به استاندارد IP67 یا بالاتر باشد مقاومت قابل قبولی دارد. در نظر داشته باشید که دوربین‌هایی با کیفیت که در مقابل نفوذ گرد و خاک و قطرات آب مقاومتر عمل می‌کنند به مراتب گران‌تر از مدل های معمولی دوربین مداربسته هستند، طول عمر بالاتری داشته و قطعا ارزش خرید بیشتری دارند.

ویژگی تشخیص حرکت در دوربین مداربسته

یکی از ویژگی هایی که در چند سال اخیر توسط شرکت های سازنده  دوربین مداربسته به دوربین ها اضافه شده است قابلیت تشخیص حرکت بوده که بسیار مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است. در ساخت این دوربین ها از هوش مصنوعی بهره گرفته شده و آنها می‌تواند حرکات افراد، اشیا و وسیله‌های نقلیه را شناسایی کند و به محض تشخیص حرکت شروع به ضبط حوادث میکند. بزرگترین حسن این دوربین مداربسته این است که در زمانی که اتفاق خاصی نمی‌افتد تصویری نیز ضبط نشده و هارد دوربین بی‌جهت پر نمی‌شود. به طبع این قابلیت بر روی قیمت تمام شده دوربین تاثیر دارد.

تکنولوژی PPE در دوربین مداربسته

تکنولوژی PPE یکی از اقدامات خلاق و جدید مجموعه داهوا در مدل های جدید دوربین مداربسته خود می باشد که با نظارت بر پوشیدن صحیح تجهیزات محافظ شخصی از قبیل کلاه ایمنی، لباس کار، دستکش و… در محیط های پرخطر مانند کارخانه ها، محیط های صنعتی  و.. توانسته است خطرات احتمالی در این محیط را به حداقل برساند. استفاده از این مدل دوربین مداربسته در این محیط ها کمک می کند تا خطرات ناشی از محیط کار به حداقل رسیده و امنیت جان کار کنان حفظ شود.

اندازه و ابعاد مناسب دوربین مدار بسته

اندازه دوربین مداربسته و همچنین وزن آن موضوعی است که اغلب افراد در زمان خرید به آن توجه می کنند. دوربین ها روز به روز به سمت کوچکتر شدن، پیش می روند. البته از نظر طراحی بدنه نیز آن ها رفته رفته زیباتر و مدرن تر می شوند. انتخاب اندازه مناسب برای یک سیستم نظارتی مانند هر ویژگی دیگری کاملا  به هدف شما از تهیه دوربین مداربسته بستگی دارد.

اجازه دهید برای درک بیشتر برایتان یک مثال بزنم، اگر دوربین را می خواهید در فضای بیرونی خانه تابستانی خود نصب کنید، ابعاد بزرگ دوربین باعث می شود. سارقان به سرعت متوجه وجود دوربین مداربسته شده و به احتمال زیاد از سرقت از منزلتان منصرف شوند. با این حال اگر بخواهید دوربین مدار بسته را به شکل مخفی نصب کنید، خب بدیهی است که هرچه اندازه ها کوچک تر باشد،  مخفی کردن دوربین ساده تر شود.

0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post

مـــطالب مـشـــابه بیشتر...

Pagespeed Optimization by Lighthouse.