پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

تلسکوپ فضایی جیمز وب در جستجوی نشانه هایی از حیات در فضا است!

سوالی که همه بشریت را گیج می کند این است که آیا در سیاره دیگری در جهان حیات وجود دارد یا خیر. محققان تمام تلاش خود را برای کشف این راز انجام می دهند. تلسکوپ فضایی جیمز وب در حال بررسی این است که آیا حیات در سیارات دیگر وجود دارد یا خیر. تلسکوپ های فضایی جو سیارات را بررسی می کنند. تلسکوپ فضایی جیمز وب سرنخ هایی را ثبت کرده است. در اینجا جزئیات است…

تلسکوپ فضایی جیمز وب در حال بررسی وجود حیات در سیارات دیگر است یا خیر!

در ماه ژوئن، اخترشناسان یک کشف ناامیدکننده را گزارش کردند. تلسکوپ فضایی جیمز وب در حال بررسی سیارات در جستجوی حیات فرازمینی است. در اطراف TRAPPIST-1c، یک سیاره فراخورشیدی در یکی از هیجان انگیزترین منظومه های سیاره ای، جو غلیظی پیدا نکرد. با این حال، تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

این یافته از سیاره دیگری در سیستم TRAPPIST-1 بدست آمد. تلسکوپ جیمز وب هنوز جوی در سیاره همسایه TRAPPIST-1b پیدا نکرده است. تعدادی از سیارات با اتمسفرشان در منطقه قابل سکونت هستند، جایی که آب مایع روی سطح می‌تواند وجود داشته باشد، و شرایطی برای حیات از جهان دیگری ایجاد شود.

James Webb captures breathtaking images of the Orion Nebula!

جیمز وب تصاویر خیره کننده ای از سحابی شکارچی ثبت می کند!

“تلسکوپ جیمز وب از کشف نفس‌گیر: سحابی شکارچی با وضوح بی‌سابقه پرده برداری کرد. در اینجا جزئیات آمده است

در چند سال آینده، این تلسکوپ قادر خواهد بود از اتمسفر سیاراتی که به دور ستارگان دور می چرخند تصویربرداری کند. این به کشف رازهای پنهان در شیمی این جوها کمک می کند. علاوه بر این، محتوای این اتمسفرها می‌تواند اولین سرنخ‌ها از حیات فراتر از منظومه شمسی را داشته باشد. این به نوبه خود راز دیگری را مطرح می کند که باید حل شود: امضای شیمیایی واقعی حیات چیست؟

شهودی ترین راه برای جستجوی یک امضای بیولوژیکی، یافتن گازی است که به وضوح توسط زندگی تولید می شود. برای مدتی دانشمندان فکر می کردند که اکسیژن می تواند به تنهایی یک امضای بیومتریک باشد زیرا اکسیژن به دلیل فتوسنتز در زمین فراوان است. با این حال، اکسیژن می تواند از فرآیندهای دیگر نیز ایجاد شود. به عنوان مثال، نور خورشید می تواند آب را در جو سیاره تجزیه کند.

Hem canlılar hem de cansız varlıklar metan üretir. Bu yüzden tek başına ikna edici bir biyoimza olamaz. Ancak Harvard Üniversitesi’nden gezegen bilimci Robin Wordsworth، metan ve oksijeni bir arada bulmanın bu durumu değiştireceğini söylüyor. Bu kombinasyonu, hayat olmadan üretmek çok zordur. بنزر شکیلده، کریسانسن-توتون و مسلکتاشلارینین یاکین زماندا یاپتیغی چالیشما، دیغر گازلارین دا اونمینه دیکته چکتی. Metanın yanı sıra karbondioksit gibi diğer gazları doğru miktarlarını bulunursa bu durum yaşama ait birer ipucu olabilir.

کریسانسن-توتون، البت، «اغر اوکسیجن ویا متان گیبی بیریسل گازلاری آریورسانیز، یا زمان بونلارین ایچینده خوبکا یرلرده نه تور بیر یاشام اولدوغونا دایر وارسایملار دا واردیر» دیور. Bu nedenle bazı bilim insanları, uzaylı biyokimyasının Dünya biyokimyasına benzeyeceğini varsaymayan agnostik biyoimzalar geliştiriyorlar.

Ayrıca gelişen teknolojiyle birlikte James Webb uzay teleskobu ötegezegenlerin atmosferleri üzerindeki değişimi kolaylıkla inceleyecek. Bu gözlemler sonucunda ise araştırmacılar، gazların oranını tespit edip yaşamın ipuçlarına odaklanacak.

منبع

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا