پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

تجمیع تمامی ابعاد هوش مصنوعی در یک نهاد مفید نیست

ایسنا/ مسؤول کارگروه هوش مصنوعی ستاد اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال با بیان این‌که تجمیع تمامی ابعاد هوش مصنوعی در یک نهاد مفید نیست، گفت: پیشنهاد ما برای حمایت از شرکت‌های تخصصی هوش مصنوعی این است که شرکت‌ها بعد از رسیدن به مرحله اثبات فناوری و بعد از اینکه تی‌آرال بالایی پیدا کردند، تقاضایشان را در بسته‌ای از حمایت‌های مختلف تعریف کنند.
مهدی شریعت‌زاده با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: ماموریت اقتصادی کردن فناوری‌های نوظهور دیجیتال، حمایت کردن از شرکت‌های بازیگر اصلی این حوزه و برداشتن هرگونه مانعی که از تولید و صنعتی شدن این فناوری‌ها جلوگیری کند، در دستور کار ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال قرار می گیرد. در سطح بلوغ بالاتر هم موضوع صادرات فناوری به خارج از کشور را خواهیم داشت.
وی افزود: موضوع اقتصادی کردن فناوری‌هایی که ریسک تجاری شدن بالایی دارند و فناوری‌هایی که عدم قطعیت مختلفی در آنها مطرح است، مانند هوش مصنوعی، ابهامات و سختی‌های کار را افزایش می‌دهد؛ به عنوان مثال درباره اینکه سرمایه‌گذاری در چه حوزه اولویت داری باید انجام شود، ابهام بسیار زیادی وجود دارد. در نتیجه عرف جهانی این است که تا حد ممکن، بسیاری از موضوعاتی که هنوز چشم انداز کاربردشان مشخص و شفاف نیست و کلاسیک و سنتی نشده‌اند، مورد حمایت قرار بگیرند تا توسعه و رشد پیدا کنند.
شریعت‌زاده با تاکید بر اینکه باید این موضوع در سطوح مختلف در ستاد اقتصاد دیجیتال راهبری شود، اظهار کرد: به عنوان مثال اقتصادی شدن برخی از فناوری‌های هوش مصنوعی مانند فناوری پردازش درک زبان طبیعی یا ان ال یو که نمونه بارز آن چت جی پی تی و موجی است که در سطح جهانی ایجاد کرده است. شرکت‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند با توجه به ارتباط نزدیکی که ستاد اقتصاد دیجیتال با سردبیری ارزیاب تخصصی آی‌تی دانش بنیان دارد، با شرکت‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند، ارتباط تنگاتنگی برقرار کرده است.
وی افزود: علاوه بر این ستاد اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال با بخش خصوصی و در واقع با ساختار صنفی بخش مربوطه یعنی نظام صنفی یارانه‌ای، کمیسیون علم داده و هوش مصنوعی هم ارتباط نزدیکی دارد. این دو موضوع یعنی هم ارتباط از طریق شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تخصصی ان ال یو و هم ارتباط با ساختار صنفی مربوطه، نیازمندی‌هایی را از طرف شرکت‌ها برای اقتصادی کردن یا برای شکوفا کردن بیشتر فناوری مدل‌های زبانی بزرگ مانند چت جی پی تی مطرح کرده است.
مسؤول کارگروه هوش مصنوعی ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال اظهار کرد: ستاد اقتصاد دیجیتال به آن دسته از شرکت‌های فعال دانش‌بنیان که در این زمینه کار کرده‌، صلاحیت و اعتبار خود را در ارزیابی دانش‌بنیان نشان داده‌اند، از سطح علم به فناوری رسیده و از فناوری به محصول دانش‌بنیان دست پیدا کرده‌اند، کمک‌هایی مانند کمک‌های زیرساختی در جهت رشد و ارتقای تکنولوژی یا ارتقای فناوری اعطا می‌کند.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا