پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
سئو

تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی بررسی محصول Google در فوریه 2023

به‌روزرسانی‌های الگوریتم رسمی Google اغلب فرصت‌های منحصربه‌فرد را ارائه دهید.

دانستن از اینکه Google یک تغییر الگوریتمی ایجاد کرده است، می‌تواند فرصتی برای درک بهتر اکوسیستم جستجو ایجاد کند. (این برای به حداقل رساندن استرس ناشی از به روز رسانی الگوریتم نیست.)

به بیان ساده، این لحظات می‌توانند در برخی مواقع به روشن کردن «آنچه تغییر کرده است» برای سئو کمک کنند.

Google از نظر الگوریتمی چه کاری را می‌تواند انجام دهد که قبلاً نمی‌توانست انجام دهد؟ اکنون چه چیزی را ترجیح می دهد که در گذشته اینطور نبود؟

در حالی که هیچ پاسخ مطلقی برای این سؤالات وجود ندارد، در لحظات خاص، ممکن است پشت پرده نگاه کنید.

در اینجا نگاهی اجمالی به چند مورد از مواردی است که من در نتیجه Google دیدم به‌روزرسانی بررسی محصول فوریه 2023.

تحلیل دید پرنده در به‌روزرسانی بررسی محصول فوریه 2023

من همیشه تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی‌های Google را جذاب می‌دانستم، به‌ویژه زمانی که در مورد روندهای سطح دامنه، بلکه در مورد آنچه در صفحات نتایج موتورهای جستجو فردی (SERPs) اتفاق می‌افتد نیز غوطه‌ور می‌شویم.

در مورد به‌روزرسانی بررسی محصول فوریه 2023 (PRU)، من تقریباً این پست را ننوشتم. بسیاری از بینش‌ها و الگوهایی که دیدم نسبتاً مشابه برخی از تحلیل‌هایی بود که در به‌روزرسانی‌های اصلی و به‌روزرسانی‌های بررسی محصول (PRU).

اما یک الگوی کوچک جالب وجود داشت که دیدم و باعث شد نظرم تغییر کند.

اجازه دهید فقط بگویم آنچه که من در اینجا ارائه می کنم به دور از نتیجه گیری دقیق است. الگوها و تحلیل‌هایی که ارائه می‌دهم دقیقاً همین هستند – بهترین تحلیل من با استفاده از حقایقی که پیش روی خود داشتم.

در عین حال، حتی اگر با تحلیل من موافق باشید، این فقط یک تکه از کل تصویر است. هنگام غواصی در PRU فوریه 2023، الگوهای زیادی دیدم.

باز هم، برخی از آنها را کمی تکراری دیدم و نیازی به نوشتن مجدد احساس نکردم. هیچ کس واقعاً نمی تواند تصویر الگوریتمی را به طور کامل ببیند.

به کنار اخطارها، یکی از مواردی که در صفحاتی که به آن‌ها نگاه می‌کردم به چشمم خورد، تمایل Google به پاداش دادن به صفحات بر اساس «نحوه» صحبت آنها با مخاطبان بود. به طور خاص، آیا آنها از لحن های عمومی و انتزاعی استفاده می کردند یا اینکه از کلمات شخصی بیشتری استفاده می کردند.

هنگامی که به برخی از صفحات خاصی که تجزیه و تحلیل کردم نگاه می‌کردم، به نظر می‌رسید که در مورد صفحاتی که دارای زبانی هستند که ترجیح می‌دهند تجربه دست اول توسط موتور جستجو گرایش داشته باشند، روند کمی وجود دارد.

در حالی که این به تنهایی ارزش داشتن رتبه صفحه را ندارد، من بیش از چند نمونه از صفحاتی را دیدم که با به‌روزرسانی با استفاده از زبان، پاداش دریافت کرده‌اند، مانند «ما خصوصاً دوست داشتیم…» یا «آن (محصول) را حدود پنج سال است که دارم…”

از نظر من، به نظر می‌رسد که Google کمی بیشتر از ساختار زبان آگاه شده است، زیرا مربوط به انعکاس تجربیات دست اول محصولات است.

آیا این حدس ساده از جانب من است؟ شما قاضی باشید.

در اینجا فقط دو مورد به عنوان نمونه ای از آنچه دیدم و چرا فکر می کنم Google در حال نمایه سازی زبان برای تعیین احتمال استفاده واقعی از محصول در طول فرآیند بررسی است، آورده شده است.

تحلیل عمیق به‌روزرسانی بررسی محصول Google در فوریه 2023

بیایید وارد این موضوع شویم.

کاری که من انجام دادم این بود که برخی از داده‌های Semrush را که به آنها دسترسی دارم برای تعیین روند رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی معین استفاده کردم.

نتیجه در اینجا این است که می‌توانم ببینم به کدام صفحه‌هایی که Google پاداش داده است و کدام صفحه‌ها را Google در زمان به‌روزرسانی کاهش داده است.

از آنجا، می‌توانم به آنچه در سطح دامنه و سطح صفحه اتفاق می‌افتد بپرم – از نظر نحوه رتبه‌بندی کلی صفحه و مهم‌تر از همه اینکه صفحه با محتوای خود چه می‌کند.

مورد شماره 1: رتبه بندی برای “Laser All In One Printer”

Ranking trends for the keyword ‘laser all in one printer’Organic performance for The Balance عکس صفحه توسط نویسنده، مارس 2023

عملکرد ارگانیک برای The Balance نشان می‌دهد دامنه تحت تأثیر به‌روزرسانی بررسی محصول فوریه ۲۰۲۳ قرار گرفته است.

در نگاه اول، فکر کردم این باید به این دلیل باشد که صفحه به سادگی “2023” را به تگ عنوان و H1 اضافه کرده است، همراه با به روز رسانی تاریخ انتشار.

نگاهی به Wayback Machine نشان داد که در طول یک سال حتی یک کلمه تغییر نکرده است، با این حال “2023” در همه جا پخش شد.

در حالی که من حدس می زدم Google می تواند (اگر بخواهد) بتواند به راحتی چنین چیزی را تشخیص دهد، متوجه شدم که صفحه بررسی محصول با رتبه برتر دقیقاً همین کار را انجام می دهد.

بنابراین، تصمیم گرفتم کمی عمیق تر شیرجه بزنم. منظورم این است که به ماهیت و کیفیت (همانطور که دیدم) خود محتوا رفتم.

در اینجا، محتوا «بد» نیست، و اصلاً اینگونه نیست که صفحه رتبه‌بندی نمی‌کند – اما محتوا بسیار عمومی است.

A product review write-up from The Balance relying on what could be seen as generic descriptive content عکس از صفحه The Balance، مارس 2023

اجازه دهید اینطور بیان کنم: یک ثانیه را صرف خواندن برخی از مطالب در تصویر بالا کنید. اکنون از خود بپرسید: آیا می‌توانید این اطلاعات را از راهنمای کاربر محصول دریافت کنید؟

پاسخ “بله، اساسا” است. محتوای اینجا عمومی است. و اگرچه ممکن است برای برخی از کلمات کلیدی یا در سناریوهایی که محتوای عالی زیادی برای رقابت وجود ندارد کار کند، برای این SERP به اندازه کافی قوی نیست.

بخشی از دلیل صرفاً به دلیل قصد است. گوگل نیازی به رتبه بندی هشت یا نه صفحه بررسی محصول برای این عبارت ندارد.

در واقع، وقتی من نگاه کردم، فقط چهار صفحه بررسی محصول را در بین نه نتیجه اولیه ارگانیک رتبه بندی می کند. این فضای رتبه‌بندی زیادی برای این نوع صفحه نیست.

این بدان معناست که جایگاه‌های موجود برای بررسی محصول در خود SERP سطح رقابت را برای رتبه‌بندی بالا می‌برد.

Analyzing The Google February 2023 Product Review Updateعکس از صفحه جستجوی [laser all in one printer]، Google، مارس 2023

به نظر من دلیل دیگر این که این صفحه برای رتبه بندی آنقدر قوی نیست، کاری است که رقیب اصلی آن انجام می دهد.

بیایید بررسی کنیم که صفحه بررسی محصول با رتبه برتر از Wirecutter چگونه محتوا را مدیریت می کند.

برای شروع، اطلاعاتی که ارائه می‌دهد باید با وجود یکسان بودن، ناشی از نوعی دانش صمیمی از محصول باشد و نمی‌توان آن را از راهنمای کاربر استخراج کرد.

Language from The Wirecutter takes on the focus of the user in a direct manner.عکس از nytimes.com/wirecutter، مارس 2023

محتوای صفحه سعی می‌کند با توجه به ملاحظات هنگام استفاده از محصول مورد نظر، محصول را از دید کاربر دریافت کند. که قبلاً صفحه را از محتوای عمومی‌تری که قبلاً نشان دادم جدا می‌کند.

همچنین با راهنمای Google که در آن Google می‌گوید “محصول را از دیدگاه کاربر ارزیابی کنید.”

دومین چیزی که برای من قابل توجه بود، پاشیدن زبان اول شخص (جمع) بود. تعداد زیادی “ما” و “ما” در سراسر صفحه قرار داده شده است.

Product review language that speaks in the first-person, as seen on Wirecutter عکس از nytimes.com/wirecutter، مارس 2023

به عبارت دیگر، ساختار زبان صفحه از طریق ضمایر استفاده شده (از جمله موارد دیگر) ظاهراً نشان دهنده تجربه دست اول با محصول است.

در حالی که تفاوت های زیادی بین دو صفحه در اینجا وجود دارد، و در حالی که من مطمئن هستم که سناریوی رتبه بندی بیش از آنچه ارائه می کنم وجود دارد، نمی توانم در عین حال تفاوت فاحش در رویکرد این دو صفحه را انکار کنم. .

One page یک رویکرد سرد و عمومی برای بررسی محصول ارائه می دهد. مورد دیگر – در هر دو استفاده از ضمایر خاص، اما حتی بیشتر در ساختار زبان شخصی قوی تر، پیچیده تر و کلی آن – به شدت نشان دهنده آشنایی دست اول با محصول است.

آیا اکنون Google بهتر می‌تواند این را شناسایی کرده و در نتیجه به آن پاداش دهد؟

بیایید یک مورد دیگر را برای نتیجه گیری بهتر بررسی کنیم.

مورد شماره 2: رتبه بندی برای “سگ حمل کننده قابل حمل”

Ranking trends for the keyword ‘portable dog carrier’عکس از Semrush، مارس 2023

اگر تنها چیزی که دیده بودم یک یا دو مورد بود که سایت/صفحه ای که از محتوای عمومی استفاده می کرد از یک کتابچه راهنمای کاربر خارج می شد تا رتبه بندی را در طول به روز رسانی از دست بدهد، این پست را نمی نوشتم.

آنچه مرا برانگیخت مشاهده چند مورد خوب بود که به نظر می‌رسید گوگل به طور هدفمند به محتوایی پاداش می‌دهد که ساختار زبانی آن تجربه دست اول را نشان می‌دهد.

واضح‌ترین مورد در مورد کلمه کلیدی “سگ حمل کننده قابل حمل” بود.

در اینجا، صفحه ای از Readers Digest از رتبه ~8 در SERP به بالای صفحه 2 رسید.

در همان زمان، صفحات Travel and Leisure و Good Housekeeping به ترتیب از موقعیت ~15 به موقعیت ~10 و از موقعیت ~20 به موقعیت ~12 منتقل شدند. .

استراتژیست همچنین شاهد افزایش اندکی از موقعیت ~8 به موقعیت ~6 بود.

دوباره، با این نوع چیزها که “یک دلیل واقعی” را برای توضیح رفتار رتبه‌بندی مشخص می‌کنند، راه حلی نیست – به احتمال زیاد انبوهی از چیزهایی است که با هم جمع می‌شوند.

من حدس می‌زنم که یکی از آن چیزها این بود که چگونه صفحه Reader’s Digest پیوند داخلی به مقالات دیگر و صفحات بررسی محصول انجام داد. من می دانم که پیوند داخلی شگفتی بزرگ سئو است، اما در این مورد ، واقعاً احساس “تجاری” داشت.

Product review content that seems to have the possibility of having been written for the sake of internal linking.عکس از rd.com، مارس 2023

برای من، تقریباً انگار این پاراگراف نوشته شده است تا بتوانند تا حد امکان پیوندهای داخلی را در خود جای دهند. این شما را به تعجب وا می دارد که آیا محتوا در نهایت “مفید” است.

به غیر از روش‌های پیوند داخلی، من فکر می‌کنم صفحه همان مشکلی را که در مورد چاپگرهای بالا دیدیم، دارد. یعنی محتوا خیلی کلی است.

Product review content from Reader’s Digest that could be taken as being overly generic.عکس از rd.com، مارس 2023

دوباره، آیا نمی‌توانستید یک کتابچه راهنمای کاربر را بخوانید و همان پاراگراف را بنویسید؟ احتمالا.

حتی بخش‌های مزایا و معایب برای من کمی بیش از حد عمومی هستند:

Analyzing The Google February 2023 Product Review Updateعکس از rd.com، مارس 2023

در اینجا نیز، احساس می‌کنم می‌توانم جعبه را بخوانم، به چند تصویر آنلاین نگاه کنم، و به این فهرست از مزایا و معایب برسم.

و فقط برای این کلمه کلیدی نیست. به نظر می رسد گوگل دیگر به کل صفحه را دوست ندارد.

Semrush data showing a page losing estimated traffic in aggregate in correlation to the February 2023 Product Review Update.عکس از Semrush، مارس 2023

بیایید این را با صفحاتی مقایسه کنیم که، اگرچه در بالای SERP رتبه بندی نمی کنند، اما شاهد افزایش رتبه بندی منتسب به PRU فوریه 2023 هستند – که هر دو در حال انجام کارهای واقعاً جالبی هستند که به آنها اشاره می کند. تجربه واقعی محصول.

بیایید با صفحه خانه‌داری خوب شروع کنیم، که با PRU در چندین کلمه کلیدی مرتبط با صفحه افزایش یافت.

(به نظر می‌رسد که به‌روزرسانی اصلی مارس 2023 برخی از این دستاوردها را معکوس کرده است، اگرچه در زمان نگارش این به‌روزرسانی – این به‌روزرسانی هنوز در مراحل ابتدایی خود است. از نظر پرانتزی، این احتمالاً نشان دهنده یک نیاز است با صدای گلن گیب برای یکسان سازی این به روز رسانی ها).

Analyzing The Google February 2023 Product Review Updateعکس از Semrush، مارس 2023

بر خلاف صفحه Reader’s Digest، مزایا و معایب ذکر شده در اینجا مستقیماً با تجربه شخصی بازبینان از محصول صحبت می‌کنند.

منظورم این است که به غیر از دروغ گفتن یا خواندن آن در جایی آنلاین، چگونه متوجه می‌شوند که محصول هنگام جعبه‌گشایی بوی بدی می‌دهد، مگر اینکه نویسنده محصول را از جعبه خارج کند؟

The pros and cons section indicates information that can only be known by using the product.عکس از GoodHousekeeping.com، مارس 2023

علاوه بر این، این صفحه نه تنها از مقدار مناسبی از ضمایر اول شخص استفاده می‌کند، بلکه هر توضیح محصول توصیه‌ای به خواننده ارائه می‌دهد که به وضوح به شما نشان می‌دهد که سایت واقعاً از محصول مورد نظر استفاده کرده است.

>

Product review content indicating first-hand product usage in multiple ways.عکس از GoodHousekeeping.com، مارس 2023

بنابراین، در حالی که استفاده از ضمیر راهی واضح برای تلاش برای نشان دادن تجربه دست اول به عنوان یک خواننده است (برخلاف یک ربات)، نشانه بارزتر گنجاندن نکاتی است که بر آشنایی پیچیده با محصول متکی است.

>

در نهایت، و دوباره بر خلاف صفحه Reader’s Digest، سایت فقط به عکس‌های موجود و سازنده متکی نبود. در عوض، در برخی موارد، عکس‌های واقعی از کارکنان سایت، محصولات را با حیوانات واقعی نشان می‌دهند.

An image from Good Housekeeping showing the product being reviewed in a way that indicates first-hand product use.عکس از GoodHousekeeping.com، مارس 2023

این به معنای واقعی کلمه دقیقاً از راهنمای Google است که در آن می‌گویند:

“شواهدی مانند تصاویر، صدا، یا پیوندهای دیگر از تجربه خود در مورد محصول را ارائه دهید تا از تخصص خود پشتیبانی کرده و صحت نظر خود را تقویت کنید”

این بدان معنا نیست که صفحه کامل است. من احساس کردم که می‌توانست از طریق توصیف شخصی خود محصول کمی بیشتر باشد. نکته در اینجا مورد دیگری از یک سایت است که عمداً سعی می کند تجربه محصول دست اول را به نمایش بگذارد.

همین مورد برای صفحه سفر و اوقات فراغت نیز صادق است.

برای شروع، صفحه گاهی اوقات بیش از یک فروشنده را در مورد یک توصیه محصول ارائه می دهد.

A product review following Google’s guidance by presenting multiple sellers.عکس از TravelandLeisure.com، مارس 2023

این نیز مستقیماً از راهنمایی‌های Google است:

“پیوندهایی به چندین فروشنده را در نظر بگیرید تا به خواننده امکان خرید از تاجر انتخابی خود را بدهد.”

همچنین، مانند صفحه خانه‌داری خوب (اما تا حدی بیشتر)، این صفحه از عکس‌های محصول واقعی با حیوانات استفاده می‌کند که توسط کارکنان سایت گرفته شده است.

An image from Travel and Leisure taken by a staff writer shows they actually used the product being reviewed.عکس صفحه از TravelandLeisure.com، مارس 2023

البته، همانطور که در این مرحله ممکن است تصور کنید، مقدار مناسبی از ضمایر اول شخص در خود محتوای مرور استفاده می شود.

Product reviewing content showing word choice that indicates firsthand product experience along with sentence structure that indicates the same.عکس از TravelandLeisure.com، مارس 2023

با این حال، چیزی که واقعاً برای من قابل توجه بود این بود که Travel and Leisure چگونه بیانیه‌های خود را صلاحیت می‌کند.

یکی از مواردی که از زمانی که Google شروع به تأکید بر تجربه دست اول به عنوان بخشی از PRU خود کرد، در مورد آن حدس می زدم، نمایه سازی ساختار زبان بود.

یعنی، من حدس زده بودم که Google از یادگیری ماشینی برای نمایه کردن ساختار زبانی استفاده می‌کند که محتوای نوشته شده توسط شخصی با تجربه دست اول را پشتیبانی می‌کند و نمی‌کند.

این یک تصور وحشیانه نیست. این به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که یادگیری ماشین برای انجام آن طراحی شده است. همچنین وقتی ساختار زبان را با هم مقایسه می‌کنید، مضحک نیست.

شما به من بگویید – اگر من یک جاروبرقی را بررسی می کردم، کدام جمله نشان می دهد که من واقعاً از آن استفاده کرده ام؟

  • جاروبرقی عالی برای فرش.
  • جاروبرقی عالی برای فرش، اما با موهای حیوان خانگی مشکل داشتم.

بدیهی است که جمله دوم به نظر می رسد به این معنی باشد که من واقعاً از محصول استفاده کردم. چیزهای زیادی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد، اما حتی اصلاح زبان ساده و صلاحیت آن نیز بسیار آسان است.

با نگاهی به تصویر قبلی و جمله ای که با رنگ قرمز برجسته کردم، چه می بینید؟ من اصلاح جمله و صلاحیت را می بینم.

این جمله یک قانون کلی را تغییر می‌دهد (“حمل‌کننده جدید به نظر می‌رسد”) با یک استثنا (“داخل جدید به نظر نمی‌رسد”).

این نوع ساختار زبان نشان‌دهنده این احتمال است که این مورد توسط انسانی نوشته شده باشد که از محصول استفاده کرده است، و این فراتر از عقل نیست که فکر کنیم Google می‌تواند آن را تشخیص دهد.

به هر حال، در حال حاضر مجموعه‌ای از ابزارها در بازار وجود دارد که اساساً این کار را انجام می‌دهند تا احتمال اینکه یک قطعه محتوا توسط هوش مصنوعی نوشته شده باشد، مشخص شود.

صفحه ای در حال بازگشت: تغییر وضعیت به روز رسانی بررسی محصول قبلی

Let’s take a look at one last page from The Strategist that, prior to the update, was already ranking towards the top of the SERP but was rewarded further with the rollout.

The site has traditionally had an interesting strategy here. It has employed reviewers to look at the products and offer feedback, with the product review being a summary of what these reviews have submitted. In a way, it’s pretty brilliant on multiple levels.

However, over the past year, the page has not fared well on the SERP, with the February 2023 PRU being reflective of a slight restoration (or the beginning of a fuller rank restoration – only time will tell).

I believe a significant part of this demotion is about the level of product detail supported by the page.

When I looked back at the page in the Wayback Machine, the page was thin on useful product information.

The Strategist’s product review from early 2022 cites personal experience but is perhaps not substantial enough by way of product details.Screenshot from The Strategist, March 2023

While the page, like the ones I have lauded here, uses actual experience, it’s not very informative. I don’t walk away knowing much about the product itself here.

Firsthand experience is not good in and of itself; it has to be helpful in the context of understanding the product per se.

What I think happened here is that the March 2022 PRU rewarded the page, but it should never have, and it was subsequently demoted with the July 2022 PRU.

A product review page undergoing reversals across multiple Product Review Updates.Screenshot by author, March 2023

This makes the page a great place to see and learn how Google might be looking at content.

One thing to note in this instance is what I already mentioned; the write-up started to talk more about the product in greater detail.

Updates The Strategist made include offering a section on product details and inclusion of more product information within the write-up per se.Screenshot from The Strategist, March 2023

As you can see here, the page now offers a specific section that talks about the product’s specifications and beyond. In addition, the write-up references specific product points as well.

Again, it’s not enough to have personal experience; you have to connect that experience to the product meaningfully.

At the same time, the page, in certain instances, added multiple sellers for products, which, as I mentioned earlier, aligns with Google’s guidance.

In addition to content-based improvements, The Strategist also added multiple sellers to some products within the overall review.Screenshot from The Strategist, March 2023

In addition to naming the contributing reviewer within the write-up, they also created a list of reviewers and influencers so we know who submitted their product experience in an easy-to-see fashion.

Whereas previous page versions left the expert viewers anonymous, the current (and better ranking) version has a demarcated list of contributors.Screenshot from The Strategist, March 2023

That is a far cry from what the page did in prior versions, where all it did was quote anonymous sources.

An older version of the page does not mention expert contributors by name but leaves them anonymous.Screenshot from The Strategist, March 2023

Now, the page is ready to benefit from the extreme amount of firsthand experience it presents.

In addition to the demarcated lists of contributors the body text itself mentions excerpt reviewers by name which previous versions of the page did not do.Screenshot from The Strategist, March 2023

The page has the product details and the divulgence of its contributors, and it can now benefit, in my honest opinion, from the level of experience it offers.

It just shows that it’s never (or usually not) just one thing that moves the needle and makes the difference!

به طور خلاصه

My caveat is that I don’t feel comfortable stating a hard-and-fast rule, as there is an anecdotal nature to my analysis. However, there is a lot of evidence that pushes the notion I propose; namely, that Google can profile the language on the page in various ways to identify the likelihood that a product review represents actual product experience.

Whether it’s been in the analysis around other Google updates that I’ve put out there, or that SEO greats such as Glenn Gabe, Lily Ray, and Dr. Marie Haynes have published, we’ve seen Google do some significant things around understanding content and profiling for quality.

It’s logical to me that this process is active and continues to evolve with each resetting of whatever algorithm (be it the Product Review algorithm, the core algorithm, etc.).

Moreover, the ability of a machine learning property to profile language choice and structure is far from a pipe dream as, again, this is what these properties are designed to do.

Am I saying that you should stuff words like “we” and “our” into your product reviews? Absolutely not.

If you did, would you see a rank jump? Most likely not.

As I mentioned earlier, everything works together to create a “ranking soup.”

Like with the example from The Strategist, you can have a lot of “we,” “she,” and “our” interspersed within the content, but if the review doesn’t adequately address the product per se, is it worth Google ranking?

Lastly, it’s worth noting that sites are beginning to add multiple sellers to some of the products on the page and are using images that indicate firsthand experience.

At a minimum, what you can take away from all of this is that product review sites are kicking it up a notch.

They’re more closely adhering to Google’s guidance and using a language structure that speaks to the user and reflects firsthand product usage.

The landscape in this vertical seems to be slowly changing in a visible and tangible way.

منابع بیشتر:


Featured Image: Vector Stock Pro/Shutterstock

متن کامل در searchenginejournal

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا