پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

بررسی شیائومی واچ 2 پرو

مقدمه

بهترین راه برای رقابت در بازار ساعت‌های هوشمند ممتاز، پیوستن به سیستم‌عامل Wear OS Google (یا اپل واچ بودن) است یا شیائومی در هنگام طراحی Watch 2 Pro فکر می‌کرد. این حرکت Play Store و همه برنامه‌های آن را باز می‌کند، در حالی که پلتفرم Snapdragon W5+ Gen 1 – یک گام بزرگ 4 نانومتری نسبت به S1 Pro – همه چیز را ارتقا می‌دهد. این چیپست در بین ساعت‌های Wear OS خارج از Mobvoi TicWatch Pro 5 بسیار نادر است.

حرکت به یک سیستم‌عامل مناسب همچنین به این معنی است که ساعت Xiaomi Watch 2 Pro حدود دو روز دوام می‌آورد، در حالی که عمر باتری ساعتی که جایگزین می‌کند هفته‌ها اندازه‌گیری می‌شود. این یک نقطه ضعف بزرگ است که هوشمندان اضافه شده باید آن را توجیه کنند. اما بیایید برای لحظه‌ای دوباره تنظیم کنیم – ساعت Xiaomi Watch 2 Pro اکنون با قوی‌ترین ساعت‌های Wear OS – Galaxy Watch6 و Watch5، Pixel Watch 2 که به تازگی معرفی شده است، و فسیل‌ها و Skagens جهان رقابت خواهد کرد.

Xiaomi Watch 2 Pro review

نوشته های مشابه

برای متمایز شدن، شیائومی GPS دو بانده را در Watch 2 Pro قرار داده است که آن را به ردیاب بسیار بهتری نسبت به همتایان تک باند خود تبدیل کرده است. وجه تمایز دیگر باتری تقریباً 500 میلی آمپر ساعتی است که شیائومی اعلام می کند تا 65 ساعت دوام می آورد.

Xiaomi Watch 2 Pro review

ساعت شیائومی دارای ابزار است، اما سبک نیز دارد و از 270 یورو شروع می شود. اگر این برای شما کافی نیست که به طور جدی Watch 2 Pro را در نظر بگیرید، برای دانستن بیشتر در مورد آن به ادامه مطلب بروید.

کیفیت طراحی و ساخت

Xiaomi Watch 2 Pro یک ساعت با ظاهر کلاسیک است. در رنگ مشکی با بند فلورو لاستیک مشکی یا نقره ای با بند چرمی قهوه ای عرضه می شود. هر دو مدل دارای روکش فولادی ضد زنگ با قاب بالایی مشکی و کناره‌ای بافت‌دار «Hobnail پاریس» هستند. مدل نقره ای به دلیل وجود قاب مشکی متضاد قطعا جالب تر است.

Xiaomi Watch 2 Pro review

سه دکمه در سمت راست ساعت وجود دارد. بالا و پایین فرورفته هستند، در حالی که تاج در وسط به سمت بیرون ایستاده است. این یک تاج چرخان با دامنه حرکتی بسیار نرم است. یک حلقه ی کوچک در پایه تاج وجود دارد که به انگشت شما کمک می کند تا خرید کنید. این یک طراحی کاملاً فکر شده با توجه به جزئیات است.

Xiaomi Watch 2 Pro review

دکمه بالا همیشه صفحه تمرین را باز می کند. دکمه پایین آخرین برنامه باز شده را با فشار دادن ظاهر می‌کند، Google Pay را با دو بار فشار دادن راه‌اندازی می‌کند و با فشار طولانی، منوی خاموش شدن را باز می‌کند. تاج شبکه برنامه را با فشار باز و بسته می‌کند و با فشار طولانی دستیار Google را احضار می‌کند. همچنین می‌توانید با یک فرمان صوتی دستیار را بیدار کنید.

ما مدل مشکی را داریم و یک آهنربای اثر انگشت است. مدل نقره ای براق تر به نظر می رسد اما ما حدس می زنیم که لکه ها را بهتر پنهان می کند.

صفحه نمایش 1.43 اینچی AMOLED 466x466px با حداکثر روشنایی 600 نیت است. این یک چیز دوست داشتنی است که با رنگ های تند معمولی و کنتراست فوق العاده یک OLED به آن نگاه کنید. شیشه کمی فرورفته در زیر قاب قاب قرار می گیرد که به این معنی است که خراشیدن آن سخت تر است. و این مهم است، زیرا برخلاف S1 Pro، Watch 2 Pro از کریستال یاقوت کبود غافل است.

Xiaomi Watch 2 Pro review

صفحه ساعت نقش مهمی در طراحی ساعت دارد. 23 صفحه ساعت برای انتخاب و هزاران گزینه شخص ثالث در فروشگاه Google Play وجود دارد. چهره‌های سفارشی شیائومی با کیفیت و قابل تنظیم هستند – تضمین می‌شود چیزی را که دوست دارید پیدا کنید.

Xiaomi Watch 2 Pro review

این کیف دارای تسمه‌های استاندارد دوتایی در دو طرف با عرض 22 میلی‌متر است. این تا حد زیادی محبوب ترین استاندارد برای اندازه این ساعت است و به این معنی است که تمام بند های استاندارد شما کار می کنند به علاوه انتخاب بزرگی از گزینه های شخص ثالث را در اختیار خواهید داشت. شیائومی تسمه های اضافی را در 3 ماده و 4 رنگ ارائه می دهد.

Xiaomi Watch 2 Pro review

بند ساعت فلورو لاستیک در لمس بسیار نرم است و خاصیت ارتجاعی بالایی دارد. اگرچه استحکامی ندارد و می تواند سنگین تر باشد. سگک از کیفیت برخوردار است.

موتور ویبره Watch 2 Pro بسیار قوی است. این هم مثبت و هم منفی است – گاهی اوقات کمی سخت است و ما دوست داریم یک نوار لغزنده دانه ای برای کنترل قدرت ارتعاش داشته باشیم. تاج چرخان دارای یک بازخورد لمسی ظریف دوست داشتنی است.

قسمت زیرین ساعت همه حسگرها – ضربان قلب نوری، دمای پوست و سنسور جدید تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک – چیزی را که فقط سامسونگ تا به حال بر روی ساعت ارائه کرده است را در خود جای می دهد. قسمت زیرین نیز جایی است که دو پین شارژر اختصاصی را پیدا خواهید کرد. ما یک کیسه شارژ بی‌سیم جهانی را ترجیح می‌دهیم، اما حتی بدتر از آن – شارژر Watch 2 Pro باید ساعت را به سمتی بکشد که برای استفاده از میز خواب مناسب نیست.

Xiaomi Watch 2 Pro review

Wear OS

Xiaomi Watch 2 Pro با Wear OS 3.5، نسخه ماقبل آخر سیستم عامل عرضه می شود. در حال حاضر، تنها آخرین ساعت‌های هوشمند سامسونگ از Wear OS 4 استفاده می‌کنند، اگرچه با پلتفرم Snapdragon W5+ Gen 1، می‌توان گفت که Watch 2 Pro در نهایت به‌روزرسانی را دریافت می‌کند.

حرکت به سیستم عامل پوشیدنی Google به این معنی است که Xiaomi Watch 2 Pro به کل کتابخانه برنامه های ساعت از جمله YouTube، Spotify، Google Maps، Google Pay و بسیاری دیگر دسترسی دارد. این قدرتمندترین سیستم عامل پوشیدنی خارج از سیستم عامل Watch است.

Xiaomi Watch 2 Pro review

دستیار Google را با فعال‌سازی صوتی یا دکمه‌ای نیز دریافت می‌کنید. این تجربه کامل دستیار است – می‌توانید هر چیزی را از دستیار بپرسید، چراغ قوه را روشن کنید، تلفنتان را زنگ بزنید یا هر چیز دیگری.

Xiaomi Watch 2 Pro همانطور که در این موارد معمول است با ژست‌ها کنترل می‌شود. برای ویجت‌های مختلفی که دارید، انگشت خود را به دو طرف صفحه ساعت بکشید. تند کشیدن از پایین، ضامن‌ها را باز می‌کند (اگرچه مانند کشیدن انگشت از بالا، طبیعی‌تر به نظر می‌رسد)، در حالی که کشیدن انگشت از بالا، اعلان‌ها را پایین می‌آورد. تاج را فشار دهید تا برنامه‌ها باز شوند، که به‌طور پیش‌فرض در شبکه‌ای به سبک لانه زنبوری قرار گرفته‌اند، اما می‌توانید نمای فهرست را با نام در کنار نماد انتخاب کنید.

Xiaomi Watch 2 Pro review

Google Pay یک مزیت عالی Wear OS است. راه‌اندازی آن ساده است – برنامه Google Wallet را دانلود کنید و کارت پرداخت خود را ثبت کنید. به خاطر داشته باشید که صادرکننده کارت شما باید از Google Pay پشتیبانی کند. از آنجا دکمه پایین را دوبار فشار داده و پرداخت می کنید. یکی از اشکالات Google Pay این است که ساعت شما باید رمز عبور داشته باشد. ساعت‌های هوشمند هنوز اسکن چهره یا اثر انگشت شیک ندارند و ضربه زدن روی یک صفحه عددی کوچک مجازی در حین حرکت کاری خسته‌کننده است.

می‌توانید برخی از جنبه‌های Xiaomi Watch 2 Pro را در تلفن خود کنترل کنید. مشابه کاری که سامسونگ انجام می‌دهد، شیائومی از شما می‌خواهد اپلیکیشن سفارشی خود را دریافت کنید – Mi Fitness. تمام داده‌های سلامتی و تمرینات شما را جمع‌آوری می‌کند و بخشی دارد که به ساعتی که استفاده می‌کنید اختصاص داده شده است.

Xiaomi Watch 2 Pro review

می‌توانید بیشتر چیزها را از تلفن خود تغییر دهید، از جمله صفحه ساعت، حساب‌ها و برنامه‌ها، و همچنین تنظیمات ردیابی تناسب اندام و سلامت را تغییر دهید. جایی که برنامه تحت تأثیر قرار می گیرد، عدم وجود هر نوع ویژگی پشتیبان گیری و بازیابی است. اگر نیاز به تغییر تلفن دارید، باید ساعت را بازنشانی کنید و دوباره آن را تنظیم کنید.

مدیریت اعلان ها در ساعت هوشمند شیائومی 2 پرو عالی است. می‌توانید انتخاب کنید کدام برنامه‌ها می‌توانند اعلان‌ها را ارسال کنند و می‌توانید با مجموعه گزینه‌های معمول پاسخ دهید – یک شکلک ارسال کنید، مانند یک پیام، یک پیام صوتی ارسال کنید، و حتی یک پاسخ را روی یک صفحه‌کلید کوچک QWERTY درست روی مچ دست خود تایپ کنید.

ردیابی تناسب اندام و سلامت

Xiaomi Watch 2 Pro یک ردیاب همه جانبه عالی برای تناسب اندام و سلامتی است. از بیش از 150 حالت ورزشی با تجزیه و تحلیل دقیق و نکات مربیگری پشتیبانی می کند. GPS دو بانده از باند L1 گسترده تر و باند L5 سریعتر و دقیق تر برای ارائه دقت ردیابی در متر استفاده می کند.

Xiaomi Watch 2 Pro review

در عمل، پس از شروع دویدن در فضای باز، حدود نیم تا یک دقیقه کامل طول می کشد تا GPS قفل شود. همچنان می‌توانید در این مدت بدوید، اما بهتر است منتظر بمانید تا دقیق‌ترین خوانش را دریافت کنید.

ما آزمایش‌های دقیقی از GPS انجام دادیم – دویدیم تا ببینیم چقدر سرعت ما را اندازه‌گیری می‌کند، سپس ناگهان متوقف شد تا ببینیم با چه سرعتی تشخیص داده است که ما از حرکت بازمانده‌ایم. ثبت همه تغییرات خیلی سریع انجام شد. سپس حرکات خود را روی نقشه بررسی کردیم و متوجه شدیم که Watch 2 Pro بسیار دقیق است.

این ساعت همچنین در برابر آب 5ATM مقاوم است، بنابراین برای شنا مناسب است.

خلاصه بسیار دقیقی از تمرین خود در Mi Fitness دریافت می کنید. این برنامه همه چیزهای اساسی مانند مسافت، زمان، سرعت، ضربان قلب در دقیقه و بالا و پایین و همچنین مراحل کلی را در اختیار شما قرار می دهد. داده‌های ارتفاع و ضربان قلب خود را در طول دویدن تجزیه می‌کنید – سبک، شدید، هوازی، بی‌هوازی و حداکثر زمان VO2.

Xiaomi Watch 2 Pro review

ردیابی خواب نیز بسیار دقیق است. این ساعت چرخه‌های خواب شما را کنترل می‌کند – Deep، Light، REM – و زمان بیداری را به شما نشان می‌دهد. همه اینها با اطلاعات اضافی برجسته می شوند – آیا خواب عمیق شما کافی است، آیا خواب سبک یا بیداری شما خیلی زیاد است. ساعت ردیابی را با داده های تنفسی و اکسیژن خون در طول شب تکمیل می کند.

Xiaomi Watch 2 Pro review

ساعت شیائومی 2 پرو اولین ساعتی است که با سری گلکسی واچ سامسونگ مطابقت دارد و حسگر امپدانس بیوالکتریکی ارائه می‌کند. باید شروع به خواندن کنید، با انگشت اشاره و وسط روی هر دو دکمه ضربه بزنید و ثابت بمانید. سپس ساعت به شما تجزیه و تحلیل بدن شما را بر حسب درصد چربی، آب، نمک و پروتئین می دهد و توده عضلانی و توده چربی شما را بر حسب کیلوگرم به شما می گوید. شما همچنین شماره کلی BMI را دریافت می کنید.

Xiaomi Watch 2 Pro review

اندازه‌گیری BMI این بازبین بر روی ساعت با عدد مقیاس هوشمند Withings Body+ او مطابقت داشت، اما این تنها بر اساس وزن و قد ورودی است. خوانش توده چربی در ساعت هوشمند بالاتر از مقیاس بود، اگرچه این نوع تلاش‌های تجزیه و تحلیل ذاتاً نادرست هستند. اگر بتوانید در سطوح مخفی مشابه خوانش دریافت کنید، می‌توانند برای ردیابی پیشرفت شما استفاده کنند.

همچنین ردیابی عمیق چرخه قاعدگی، نظارت بر اکسیژن خون در تمام طول روز، و تمرینات تنفسی نیز وجود دارد.

می‌توانیم در مورد اینکه آیا ساعت هوشمند به اندازه کافی دقیق است که با ابزارهای حرفه‌ای تناسب اندام و ردیابی سلامتی رقابت کند، بحث کنیم. اما ایده این است که تا حد امکان داده های مفید را در یک بسته زیبا و کاربردی قرار دهیم.

به لطف GPS دو بانده و انتخاب سنسورهای سطح بالای آن، ساعت Xiaomi Watch 2 Pro یک همراه روزمره عالی برای افرادی است که به سلامت فکر می کنند.

عمر باتری

Xiaomi Watch 2 Pro دارای باتری 495mAh است که 70mAh بیشتر از Galaxy Watch6 Classic است و به ندرت قابل شکست است – Watch5 Pro سال گذشته دارای باتری 590mAh است در حالی که TicWatch 5 Pro دارای یک واحد 628mAh است. جالب اینجاست که TicWatch 5 Pro همان 65 ساعت زمان اجرا را دارد که Xiaomi Watch 2 Pro.

Xiaomi Watch 2 Pro review

ما وعده دو روز فوق را دریافت نکردیم، اما دو روز کامل استفاده کامل داشتیم. این بدان معناست که ساعت 2 پرو را در تمام طول روز با نمایشگر همیشه روشن فعال، اعلان‌ها روشن، تمرین در عصر، ردیابی کامل خواب شبانه و سپس دویدن در صبح بپوشید. ساعت در ظهر با شارژر روشن شد و حدود 26٪ باتری باقی مانده بود.

این عملکرد عالی برای ساعت هوشمند Wear OS است، اما به چیزی نزدیک به آنچه که یک ساعت هوشمند سیستم عامل اختصاصی، مانند Huawei Watch GT 4 می تواند انجام دهد، نیست.

نتیجه گیری

ما شیائومی واچ 2 پرو را دوست داریم. این یک ساعت هوشمند خوش‌نظر است، اگر رنگ مشکی ما کمی کسل‌کننده باشد. مدل نقره ای را برای سبکی بیشتر تهیه کنید و شاید چند بند بگیرید و به یک ساعت زیبا نگاه می کنید.

حرکت شیائومی به Wear OS و 4 نانومتری Snapdragon W5+ Gen 1 به این معنی است که Watch 2 Pro پاسخگو، هوشمند و با امکانات کامل و آینده نگر است. همچنین در برابر رقبای برتر Mobvoi، Samsung و Huawei رقابتی است (طرفداران اپل واچ در دنیای خودشان زندگی می‌کنند و به ساعت‌های گرد اهمیتی نمی‌دهند).

Xiaomi Watch 2 Pro review

اما بزرگترین مزیت Xiaomi Watch 2 Pro قیمت آن است. برای مدل بلوتوث از 270 یورو شروع می شود و اگر LTE می خواهید تا 330 یورو می رسد. آن را با قیمت 449 یورویی و 499 یورویی Galaxy Watch6 Classic یا قیمت 360 یورویی Mobvoi TicWatch Pro 5 مقایسه کنید و خواهید دید که ساعت هوشمند شیائومی چقدر رقابتی است. اکنون، هواوی با ساعت ۲۷۰ یورویی Watch GT 4 آچاری را در دست ساخت اما فاقد سیستم عامل Wear OS است.

ساعت Xiaomi Watch 2 Pro برای بسته بندی کامل، طراحی شیک و قیمت بسیار مناسب، حس فوق العاده ای دارد. کاری وجود ندارد که نتواند انجام دهد و توصیه ما را دریافت می کند.

منبع: Gsmarena

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا