پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
ترفند

با این ترفند ساده سرعت شارژ گوشی آیفون خود را چهار برابر کنید!

بسیاری از کاربران آیفون از اتمام شارژ گوشی خود رنج می برند و ممکن است بسته به نوع گوشی (نسخه های قدیمی تر) تا چهار ساعت هم طول بکشد تا آیفون آن ها از صفر تا 100 درصد شارژ شود.

ترفند ساده ای که سرعت شارژ آیفون را افزایش می دهد

به گفته کارشناسان فناوری، راه حل ساده ای وجود دارد که سرعت شارژ گوشی هوشمند شما را تا چهار برابر افزایش می دهد و باتری می تواند تنها در یک ساعت و نیم تا 90 درصد شارژ شود.

ترفند در تنظیمات است – هنگام شارژ گوشی به حالت هواپیما بروید.

وقتی تلفن شما در حالت هواپیما است، استفاده از ویژگی‌های تلفن همراه، بلوتوث، رادیو و Wi-Fi را متوقف می‌کند که دائماً باتری را در پس‌زمینه خالی می‌کند.

همه پروتکل‌های ارتباطی بی‌سیم پس از روشن شدن حالت هواپیما غیرفعال می‌شوند که برای مسافران در هنگام سوار شدن به هواپیما لازم است.

برای کاربران iOS، حالت هواپیما در منوی اصلی برنامه تنظیمات قرار دارد.

حالت هواپیما را فعال کنید

هنگامی که تنظیمات را باز می‌کنید، این ویژگی در بالا قابل مشاهده خواهد بود، و پس از فعال شدن حالت هواپیما، در تنظیمات به Battery بروید و حالت Low Battery را روشن کنید، که سرعت شارژ را نیز افزایش می‌دهد.

اپل قبلاً از عرضه آیفون 15 جدید در ماه آینده خبر داده بود که طبق شایعات از سرعت شارژ تا 35 وات پشتیبانی می کند که بسیار سریعتر از مدل قبلی خود یعنی آیفون 14 است که سرعت شارژ آن تنها 20 وات است.

این بدان معناست که گوشی هوشمند آینده را می توان تنها در یک ساعت از صفر تا 100 درصد شارژ کرد و در صورت عجله در زمان ارزشمندی برای کاربران صرفه جویی می کند.

35 وات نشان می دهد که چه مقدار انرژی به باتری گوشی می رسد، اما اگر گوشی از نرخ شارژ پشتیبانی نکند، نمی تواند سریعتر شارژ شود و انرژی را هدر می دهد.

راه های دیگر برای حل مشکل اتمام سریع باتری آیفون

آیفون خود را مجددا راه اندازی کنید: ممکن است گاهی اوقات تلفن شما به طور غیرمنتظره شروع به خاموش شدن سریع کند. ممکن است متوجه شوید که در لمس آیفون گرم می شود و باتری در عرض چند ساعت خالی می شود. اگر این رفتار غیرعادی برای گوشی شما است، با خاموش کردن آن آیفون خود را ریستارت کنید. چند دقیقه صبر کنید، سپس دوباره آن را راه اندازی کنید، این می تواند یک اشکال در برنامه را برطرف کند و به حالت عادی بازگردد.

– سلامت باتری را بررسی کنید: اگر آیفون شما بیش از یک یا دو سال از عمر آن می گذرد، احتمالا باتری آنقدر قدیمی است که دیگر نمی تواند در طول روز شارژ نگه دارد.

در این صورت می توانید از طریق Apple Service کمک بگیرید که می تواند باتری شما را جایگزین کند.

– استفاده از برنامه های پرمصرف را متوقف کنید: برخی از برنامه ها انرژی زیادی مصرف می کنند و استفاده مکرر از آنها می تواند باعث شود باتری شما به سرعت تمام شود.

برای اینکه بدانید کدام برنامه‌ها بیشترین مصرف انرژی را دارند، برنامه تنظیمات را راه‌اندازی کنید و سپس روی باتری ضربه بزنید. به فهرست برنامه‌ها بروید تا ببینید کدام برنامه‌ها باتری شما را سریع‌تر خالی می‌کنند.

– کنترل روشنایی صفحه نمایش: یک صفحه نمایش روشن می تواند باعث شود باتری آیفون شما به سرعت از بین برود، بنابراین یک استراتژی خوب این است که صفحه نمایش را تا جایی که چشمان شما می توانند آن را تاریک نگه دارید.

برای این کار کنترل پنل را از سمت راست بالای صفحه بیرون بکشید و نوار لغزنده Brightness را به سمت پایین بکشید.همچنین می توانید قابلیت تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش در پاسخ به نور محیط را در آیفون غیرفعال کنید تا همیشه مسئول این کار باشید. برای انجام این کار، برنامه تنظیمات را راه اندازی کنید و روی Display & Brightness ضربه بزنید، سپس با کشیدن دکمه به سمت چپ، True Tone را خاموش کنید.

روشن کردن حالت تاریک در بخش ظاهر همان صفحه نیز می تواند عمر باتری را افزایش دهد.

– از حالت «مزاحم نشوید» استفاده کنید: می‌توانید گوشی خود را در حالت «مزاحم نشوید» قرار دهید که اکثر اعلان‌ها را مسدود می‌کند. برای انجام این کار، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا کنترل پنل را ببینید، سپس روی Focus ضربه بزنید و انتخاب کنید. مزاحم نشوید.

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا