پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

اپل از سری آیفون 14 با قابلیت های تازه رونمایی کرد

اپل امسال نسخه مینی را حذف کرده و آن را با نسخه پلاس جایگزین کرده. بنابراین حالا آیفون 14 را داریم که نمایشگر 6.1 اینچی دارد و ایفون 14 پلاس که همانند نسخه مکس، دارای نمایشگر 6.7 اینچی هست.

‏ تغییرات این ایفون ها نسبت به مدل های قبلی بسیار کم هستند. اپل برای اولین بار چیپ این آیفون ها را ارتقا نداده و آیفون 14 و 14 پلاس دقیقا از همان چیپ A15 که روی آیفون 13 پرو بود، استفاده می کنند. اپل این موضوع را با سریعتر بودن این چیپ نسبت به رقبا توجیه کرده است.

در بخش دوربین، دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی این گوشی ها، حالا سنسور بزرگتری دارد. علاوه بر این اپل حالا داده های خام عکس را در مراحل ابتدایی تر به مدل های هوش مصنوعی بهبود عکسش می دهد که به گفته این شرکت باعث بهبود رنگ ها، افزایش وضوح عکس و افزایش 2 برابری عملکرد تمام دوربین های این گوشی ها در شرایط نوری کم می شود. همچنین دوربین سلفی این گوشی ها هم حالا دارای اتوفوکوس هست که باعث کمتر شدن تاری عکس های سلفی شما می شود.

‏ از قابلیت های بزرگ ایفون های جدید امکان ارتباط ماهواره ای هست که در عمل بسیار ناامیدکننده هست و فقط برای شرایط اضطراری قابل استفاده هست. همانطور که پیش از این گفتیم، تکنولوژی مورد استفاده توسط اپل نسبت به استارلینک قدیمی تر هست و نیاز به سخت افزار جدایی در گوشی دارد. علاوه بر این فقط امکان ارسال اطلاعات به ماهواره را دارد که آن هم فقط برای درخواست کمک در جاهایی که گوشی انتن نمی دهد به درد می خورد. این قابلیت بعد از دو سال برای کاربر پولی می شود.

اپل ایفون 14 را با 100 دلار افزایش قیمت، با قیمت پایه 800 دلار و نسخه پلاس را با قیمت پایه 900 دلار عرضه می کند.

‏ نسخه های پرو اما دارای تغییرات بزرگتری هستند. در ایفون 14 پرو و پرو مکس، اپل بالاخره ناچ را تغییر داده و ظاهر آن را کمی بهتر کرده و حالا این ناچ از بالا فاصله کمی با حاشیه گوشی دارد. اپل از این ناچ در iOS به نفع خودش استفاده کرده و از طریق قابلیتی به نام Dynamic Island (جزیره داینامیک) از آن به عنوان بخشی از نوتیفیکیشن ها استفاده می کند و آن ها را یکپارچه تر با سخت افزار نشان می دهد.

‏ نمایشگر این گوشی ها هم ارتقای بزرگی داشته و علاوه بر حداکثر روشنایی 2000 نیتی، اپل بالاخره بعد از سال ها قابلیت صفحه همیشه روشن (always-on display) را اضافه کرده است. برخلاف بقیه گوشی ها که در این حالت، رنگ ها را سیاه سفید یا صفحه کاملا سیاه با تعدادی نوتیفیکشن و ساعت می کنند، اپل همان لاک اسکرین گوشی را نگه می دارد ولی نور صفحه و رنگ های آن را کمتر می کند. بنابراین ویجت ها و بقیه اجزای لاک اسکرین کماکان کار می کنند ولی گوشی باتری کمتری مصرف می کند.

‏اپل دوربین نسخه های پرو را هم ارتقا داده و بعد از سال ها دوربین اصلی این گوشی ها، از 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل ارتقا یافته که سنسور بزرگتری هم دارد و با آن زوم 2 برابری هم فعال می شود. دوربین دوم با زوم 3 برابری و دوربین سوم با لنز فوق عریض هم حالا به لطف تغییر در مدل های هوش مصنوعی این گوشی، در نور کم 2 برابر عملکردی بهتر دارند.

اپل چیپ جدیدش یعنی A16 را صرفا برای مدل های پرو نگه داشته که با فناوری 4 نانومتری ساخته شده و 20 درصد از نسخه قبلی انرژی کمتری مصرف می کند.

اپل ایفون 14 پرو را با قیمت پایه 1000 دلار و پرو مکس رو با قیمت پایه 1100 دلار عرضه می کند.

تمام این گوشی ها در امریکا دیگه جای سیم کارت فیزیکی ندارند و فقط با esim کار خواهند کرد.

???? منبع: Arstechnica

5/5 - (3 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا