پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

اقدامات مهم برای برخورد با حساب های الکترونیکی افراد متوفی

یک شخص معمولاً چندین حساب در شبکه های مختلف رسانه های اجتماعی دارد، خواه فیس بوک، پلتفرم X یا اینستاگرام باشد. چنین خدماتی برای گپ زدن یا اشتراک گذاری ایده ها، عکس ها و ویدیوها با دیگران استفاده می شود.

اما مسلم است که صاحب این اکانت های الکترونیکی مشمول آنچه در مورد هر موجود زنده ای صدق می کند خواهد بود و روزی خواهد مرد و در اینجا این سوال مطرح می شود که چگونه می توان اکانت های دیجیتال افراد متوفی را حذف کرد یا حداقل از دسترسی آنها جلوگیری کرد. به آنها. در اینجا چند نکته و دستورالعمل وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

Writing-access-data-to-digital-accounts

هر کاربر اینترنت باید تمام داده‌های مهم دسترسی به حساب‌های دیجیتال مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و غیره را در اسرع وقت بنویسد و در مکانی امن ذخیره کند یا با یک شخص مورد اعتماد به اشتراک بگذارد.

به این ترتیب بستگان فرد متوفی می توانند به حساب مورد نظر دسترسی داشته باشند، خواه برای حذف آن از اینترنت یا دسترسی به داده های مهم باشد.

Save-all-access-data-in-a-safe-place

اطلاعات عمومی شامل همه حساب‌ها، از جمله نام کاربری و رمز عبور، را می‌توان در مکانی امن در خانه نگهداری کرد یا در وصیت نامه محضری ذخیره کرد. علاوه بر این، داده‌های دسترسی را می‌توان در یک واحد حافظه یا یک گاوصندوق ایمن ذخیره کرد.

>

ربکا وایس، از انجمن ارتباطات و فناوری اطلاعات آلمان، توضیح می دهد: “این بدان معناست که وارثان می توانند داده های ذخیره شده در این دستگاه ها را بدون محدودیت بخوانند.”

وایس به کاربر توصیه کرد که در اسرع وقت در مورد اینکه آیا وراث اجازه دسترسی به داده‌های دیجیتال او پس از مرگ را دارند یا خیر، تصمیم بگیرد.

Identify-a-trusted-person-to-handle-digital-accounts

این برای کاربر مفید است که یک شخص مورد اعتماد را برای رسیدگی به حساب‌های دیجیتال پس از مرگ تعیین کند، مگر اینکه در وصیت نامه یا وکالتنامه خلاف آن ذکر شده باشد.

وکیل آلمانی تاتیانا هالم توصیه کرد که لازم است به این شخص بگویید که چگونه با حساب‌های دیجیتالی پس از مرگ، مانند حذف مستقیم حساب‌ها، در دسترس قرار دادن آنها برای دیگران، یا انتقال داده‌ها به طرف‌های دیگر، رفتار کند.

هر کاربر اینترنت باید تمام داده‌های مهم دسترسی به حساب‌های دیجیتال (گتی) را یادداشت کند

حقوق وارث فقط به اموال مادی محدود نمی شود، بلکه شامل قراردادهایی نیز می شود که کاربر قبل از مرگ منعقد کرده است. ربکا وایس افزود: «این برای همه خدمات پولی، مانند اشتراک‌های پخش جریانی اعمال می‌شود.

بنابراین، وراث دارای حقوق فسخ ویژه ای برای این قراردادها با شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت، ایمیل و ابر هستند.

وکیل آلمانی تاتیانا هالم تأیید کرد که وراث می‌توانند قراردادها را فسخ کرده و درخواست حذف داده‌ها را داشته باشند، اما این موضوع مستلزم اثبات حق انجام این کار با ارائه وکالتنامه عمومی یا گواهی وراثت محضری است.

اگر وراث نتوانند به حساب‌های دیجیتال متوفی دسترسی پیدا کنند، چه باید کرد؟

کارشناس آلمانی ربکا وایس در پاسخ به این سوال گفت که اگر وراث به داده ها دسترسی نداشته باشند، نمی توانند به این حساب ها دسترسی داشته باشند، اما می توان با شرکت های ارائه دهنده این خدمات یا صفحات اینترنتی تماس گرفت و درخواست کرد که صفحه شخصی متوفی به “وضعیت” یادبود تبدیل شود.

منبع: aljazeera

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا