پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
سئو

اصول سئو: نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی

تلاش‌های شما در رسانه‌های اجتماعی باید بخشی از استراتژی سئو شما باشد. به خصوص اکنون که نسل های جوان (Gen Z) از پلتفرم هایی مانند TikTok و Instagram استفاده می کنند به جای Google. این بدان معنی است که محبوبیت سایت شما در رسانه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری با سئوی شما مرتبط است!

اما روی کدام رسانه اجتماعی باید تمرکز کنید؟ با پلتفرم های بسیار زیادی که وجود دارد، می توانید در انتخاب ها غرق شوید. با این حال نگران نباشید! لازم نیست همه جا فعال باشید. این همیشه پایدار نیست. و اگر وفادارترین مشتریان شما در توییتر هستند و روی Pinterest تمرکز می کنید، بسیاری از فرصت ها را از دست می دهید.

در عوض، تصمیم بگیرید که مخاطب شما از کدام پلتفرم بیشتر استفاده می‌کند، سپس ریتمی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد و بر روی آن بسازید. هنگامی که استراتژی اجتماعی خود را به درستی انجام دادید، زمان آن است که پست کردن را شروع کنید! در زیر چند نکته وجود دارد که می‌توانید برای راه‌اندازی یا بهبود استراتژی رسانه های اجتماعی.

1. حساب خود را زنده نگه دارید

مهم‌ترین توصیه هنگام استفاده از رسانه‌های اجتماعی این است که باید حساب خود را زنده نگه دارید. اما به چه معنی است؟ توصیه های زیادی در مورد پست کردن روزانه خواهید دید، اما این همیشه واقع بینانه نیست، به خصوص اگر صاحب کسب و کار کوچکی باشید.

توصیه ما: با پست کردن منظم و حرکت با سرعت خود، حساب خود را زنده نگه دارید. اگر می توانید فقط چند بار در هفته پست بگذارید، این کار را انجام دهید. یک نقطه شروع خوب این است:

افراد می توانند بگویند که شما واقعی هستید و به خاطر آن عاشق شما می شوند. علاوه بر این، اگر محتوای واقعی ارسال می کنید که می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، آنها می خواهند به دنبال کردن شما ادامه دهند.

البته، همه به تعطیلات نیاز دارند، اما شما نمی خواهید فالوورهای خود را رها کنید. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم پست‌ها را برای زمانی که دور هستید برنامه‌ریزی کنید، یا به مردم اطلاع دهید که چه زمانی برمی‌گردید. و حتما چند عکس از تعطیلات خود را به اشتراک بگذارید!

با خودکارسازی در زمان صرفه جویی کنید

اگر وبلاگی هم دارید که در آن به طور منظم می نویسید، Yoast SEO Premium می تواند به شما کمک کند تا برخی از پست های خود را خودکار کنید. با ادغام Zapier ما، می‌توانید اشتراک‌گذاری اجتماعی خود را خودکار کنید و کنترل آن را حفظ کنید پست های پیوند اجتماعی شما چگونه به نظر می رسند. این ادغام این امکان را فراهم می کند که هر زمان که محتوای جدیدی را در سایت خود منتشر می کنید، به طور خودکار در شبکه اجتماعی مورد علاقه خود پست کنید. بدون به خطر انداختن کیفیت پست های اجتماعی شما در وقت شما صرفه جویی می کند.

برای رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و TikTok، تعدادی پلتفرم نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها برای حفظ برنامه‌های خود استفاده کنید و همه رسانه‌های خود را در یک مکان و آماده پست نگه دارید.

2. گزیده های جذاب

بنویسید

بسته به نوع محتوایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، باید مطمئن شوید که نسخه‌ای که با پست‌های شما می‌آید به اندازه‌ای جذاب است که افراد را جذب کند. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به این موضوع نزدیک شوید. به عنوان مثال، می‌توانید مهم‌ترین جمله یا نکته اصلی پست وبلاگی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید. همچنین اگر احساس می کنید که به اندازه کافی جذاب است، می توانید معرفی پست را به اشتراک بگذارید.

بسته به پلتفرم، می‌توانید داستانی را پشت عکسی که پست می‌کنید یا شکست‌هایی که هنگام آزمایش محصولات جدید داشته‌اید به اشتراک بگذارید. یا شاید شما فقط می خواهید از آخرین روند استفاده کنید اما آن را در برند خود اعمال کنید.

آیا انگشت شست متوقف می شود؟

شما می‌خواهید که این تکه کپی باعث شود افراد روی پیوند موجود در بیو شما کلیک کنند یا شرح کامل را در پلتفرم بخوانند. اما فرمول اصلی این است:

هوک: چیزی که قرار است توجه آنها را جلب کند.

نقطه درد: فالوورهای شما با چه مشکلی دست و پنجه نرم می کنند؟

راه حل: خوب، خوب است که پاسخی دارید!

CTA: فراموش نکنید که از خوانندگان خود بخواهید کاری انجام دهند.

اگر می‌خواهید درباره کپی‌نویسی برای رسانه‌های اجتماعی اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله ما را درباره نوشتن رسانه‌های اجتماعی بررسی کنید. نکات.

3. پست های خود را متنوع کنید

داشتن چند ستون محتوای جامد مهم است. آنها به ویژه برای حفظ شما در مسیر تولید محتوای مفید هستند. نیاز به الهام دارید؟ در اینجا چند انواع مختلف پست وجود دارد که می‌توانید ایجاد کردن. به یاد داشته باشید، دیگر محدود به ارسال عکس نیستید!

برای کمک به شما، اجازه دهید به چند نمونه نگاه کنیم. ابتدا می توانید پست های وبلاگ خود را با یک پست پیوند به اشتراک بگذارید. این یکی از ابتدایی ترین انواع پستی است که می توانید استفاده کنید.

همچنین می‌توانید نظر خود را در مورد یک خبر به اشتراک بگذارید و احتمالاً آن خبر را به محصول خودتان پیوند دهید.

و همانطور که در مقدمه گفتیم، ویدئوهای کوتاه در حال حاضر بسیار بزرگ هستند. آنها یک راه عالی برای نمایش پشت صحنه هستند و طرفداران شما را با خود همراه می کنند.

برای اینکه تصمیم بگیرید کدام پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی خوب عمل می‌کنند و از کدام محتوا باید بیشتر بسازید، باید اعداد را تجزیه و تحلیل کنید. این می تواند تعداد بازدیدها، تعداد نظرات و تعداد دفعاتی که یک پست به اشتراک گذاشته شده یا ذخیره شده است.

البته، اگر هدفی در ذهن نداشته باشید، اعداد معنایی ندارند. با این حال، این یک قانون سرانگشتی خوب است که محتوای بیشتری را که بازدیدهای زیادی دریافت کرده، ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید، پست کنید.

4. رسیدگی به نظرات

اگر پست‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، نظراتی دریافت خواهید کرد. این چیزی است که بسیاری از مردم آن را فراموش می کنند، یا حداقل در برخی موارد سعی در انجام آن دارند. زیرا گاهی نظرات خوب و گاهی بد خواهند بود. اما بخش نظرات نیز جایی است که مکالمات در حال وقوع است. پاسخ دادن به سؤالات و سپس پیگیری یکی از سؤالات خود راهی عالی برای درگیر نگه داشتن مخاطبان شما است.

در حالی که ممکن است ترول های عجیب و غریب را در نظرات دریافت کنید، اکثر اوقات می بینید که طرفداران شما را تشویق می کنند و شما را به دوستان خود توصیه می کنند. افراد فوق العاده ای در بخش نظرات وجود دارند. فالوورهای طولانی مدت نیز می توانند مدافع بزرگی برای شما و برند شما شوند، پس حتما با آنها چت کنید.

اما باید سریع ترول ها را کنترل کنید! شما نمی خواهید بخش نظرات شما به مکانی سمی تبدیل شود. طرفداران شما آن را دوست نخواهند داشت، اما می تواند بر سلامت روان شما نیز تأثیر بگذارد. بنابراین مطمئن شوید که بخش نظرات شما یک فضای امن است.

5. از عکس ها یا تصاویر چشم نواز

استفاده کنید

حتی با وجود تمام به‌روزرسانی‌های اخیر و تمرکز بر محتوای ویدیویی فرم کوتاه، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، گفت هنوز جایی برای پست های عکس در اینستاگرام وجود دارد. درست مانند فیس بوک، جایی که محتوای بصری نیز ضروری است. و فراموش نکنیم Pinterest، که همه چیز در مورد تصاویر است.

با این حال، ممکن است یک طراح گرافیک در کارکنان، یا یک بخش عکاسی در اختیار نداشته باشید. با این حال نگران نباشید! ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارند که می توانند به شما در ایجاد پست های خود کمک کنند. فقط به یاد داشته باشید که از تصاویر واضحی استفاده کنید که محصولات شما یا خودتان را نشان می دهد. این می تواند یک عکس واضح یا یک تصویر لذت بخش باشد. کیفیت عالی باعث می‌شود که پست شما در فید دیگران متمایز شود، که می‌تواند باعث افزایش تعامل، ذخیره و اشتراک‌گذاری پست شود.

خوشبختانه، اگر از Yoast SEO Premium استفاده می‌کنید، می‌توانید پست‌های وبلاگ، صفحه محصول یا پست‌های وبلاگ خود را بررسی کنید. مجموعه‌ها قبل از اشتراک‌گذاری آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی به نظر می‌رسند. بنابراین می توانید به راحتی محتوای خود را قبل از ارسال آنلاین تنظیم کنید. ببینید چقدر آسان است!

اگر قبلاً عضوی از یک انجمن نیستید، یکی بسازید! فعال بودن در یک جامعه یا جایگاه خاص می تواند به ایجاد متحدان، سفیران برند و ایده های جدید کمک کند. در هر جامعه ای، به زودی افراد جالب دیگری را کشف خواهید کرد. علاوه بر این، صحبت با مشتریان و کاربران نهایی می تواند راهی عالی برای توسعه محصول شما باشد.

به‌علاوه، می‌توانید با دادن دسترسی انحصاری به تخفیف‌ها، نسخه‌های بتا یا به طور کلی در پشت صحنه، این افراد را سریع‌تر عاشق برندتان کنید.

7. اضافه کردن متادیتا

همه پلتفرم‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به موتورهای جستجوی کوچک خودشان هستند. بنابراین برای یافتن، باید مطمئن شوید که برخی از ابرداده ها را در قالب هشتگ درج کرده اید. اینها می توانند به رشد شما کمک زیادی کنند. به عنوان مثال، اگر در یک رویداد هستید، هشتگ آن رویداد را در پست خود قرار دهید. همه افرادی که رویداد را جستجو می‌کنند، با آن مواجه می‌شوند. همچنین هشتگ هایی برای علایق یا فناوری خاص وجود دارد.

برخی از افراد همچنین ربات‌هایی راه‌اندازی کرده‌اند که هر چیزی را که در یک هشتگ خاص پست شده است، بازتوییت می‌کنند، که راهی عالی برای تقویت پست شماست. اما زیاده روی نکنید! هیچ کس پستی را که با انواع هشتگ های تصادفی پر شده است دوست ندارد. آنها را مرتبط با پست خود نگه دارید و مطمئن شوید که دسترسی مناسب هستند!

توجه داشته باشید که برچسب‌ها در رسانه‌های اجتماعی بسیار متفاوت از برچسب‌های سایت شما عمل می‌کنند. اگر از برچسب ها در سایت خود به همان روشی که در رسانه های اجتماعی استفاده می کنید استفاده می کنید، به این پست نگاهی بیندازید تا چرا این برای سئوی شما خوب نیست.

نتیجه گیری

رسانه‌های اجتماعی یک جنبه کلیدی از هر استراتژی SEO (خارج از صفحه) است. تنظیم یک استراتژی جامع رسانه های اجتماعی می تواند سخت باشد. مطمئناً کمی خلاقیت می طلبد و قطعاً زمان بر خواهد بود. اما وقتی می گوییم ارزشش را دارد به ما اعتماد کنید! و اگر به آن فکر کنید، رسانه های اجتماعی و وبلاگ نویسی از بسیاری جهات بسیار شبیه هم هستند. شما فقط باید وارد جریان آن شوید! موفق باشید!

منبع

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا