Sponsor

قیمت گذاری محصولات فروشگاه آنلاین

محاسبه قیمت فروش یک محصول برای وب سایت تجارت الکترونیک شما یکی از مهم ترین محاسباتی است که شما با آن مواجه می شوید. اما قبل از رسیدن به بهترین قیمت نهایی، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفته و در قیمت نهایی و استراتژی قیمت گذاری...

Device Slider

محاسبه قیمت فروش یک محصول برای وب سایت تجارت الکترونیک شما یکی از مهم ترین محاسباتی است که شما با آن مواجه می شوید. اما قبل از رسیدن به بهترین قیمت نهایی، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفته و در قیمت نهایی و استراتژی قیمت گذاری خود در نظر بگیرید.

هنگامی که فرمول و استراتژی خود را مشخص کردید، محاسبه نسبتاً آسانی در پیش خواهید داشت و نکته مهم این است که بدانید برای کسب و کار خود به چه عواملی توجه کنید.

قیمت گذاری محصولات بر اساس هزینه

توجه به قیمت فروش یک: یافتن حاشیه هزینه و قیمت سربه‌سر

اولین گام برای قیمت گذاری هر کالا، یافتن هزینه واقعی آن برای کسب و کار شما است.

برای انجام این کار، باید به تمام هزینه های مربوط به هر محصولی که می فروشید نگاه کنید. برای این منظور تمام هزینه های پایه، هزینه حمل و نقل، تبلیغات، مدیریت وب سایت و همچنین تحویل و حتی شکستگی و بازگشت پیش بینی شده ( بر اساس یک درصد از قبل تعیین شده) باید در نظر گرفته شود.

اگر کالایی دارید که دیر به فروش می رسد و نیاز به ذخیره و انبار داری دارد، باید ذخیره سازی، بیمه و عامل خطر را نیز در نظر بگیرید.

حالا می‌دانید که چقدر باید روی قیمت فروش محصول بگذارید تا تازه هزینه های شما سر به سر  شود. این قیمت سرسام آور شما است و حاشیه سود نیز علاوه بر آن اضافه می شود.

هنگامی که هزینه واقعی هر مورد را دارید، محاسبات واقعی شروع می شود.

در نظر گرفتن قیمت فروش دوم: حاشیه سود پایه

حالا شما که قیمت سربه سر را دارید، خیلی ها به طور خودکار 100% به این اضافه می کنند و اسمش را سود می گذارند. ( البته در بازار امروز اگر به صد درصد اکتفا شود وگرنه این عدد متاسفانه در بازار بیش از اینهاست)  هر چند سود اساسی بیشتر از آن است.

همچنین باید هزینه های سربار و حقوق خود را نیز در نظر بگیرید.

البته، شما نمی توانید دقیقاً تعیین کنید که چند تومان از هر محصول به دستمزد می رسد، اما همچنان باید آنها را پرداخت کنید. زمانی که کسب و کار شما برای مدت کوتاهی شروع به کار کرد، ایده ای خواهید داشت که دقیقاً در یک زمان معین چقدر می توانید انتظار فروش داشته باشید. شما همچنین می دانید که هزینه های سربار شما در آن زمان چقدر خواهد بود. اگر نمی‌خواهید سربارها سود شما را کاهش دهند، باید آن سربار را در کل حجم انتظارات فروش خود تقسیم کنید و قیمت خود را بر این اساس تنظیم کنید. این هزینه ها شامل هزینه هایی مثل مالیات، اجاره و غیره می تواند باشد.

شما اکنون هزینه واقعی خود را برای فروشگاه آنلاین خود با بهترین قیمت و حاشیه سود 100٪ دارید.

اما کار هنوز تمام نشده است. فروشگاه روسری انگور تاکتیک های خوبی را در این زمینه استفاده کرده که می توانید با بازدید از وب سایت فروشگاهی آن برخی از استراتژیهای آن را ارزیابی و مورد استفاده قرار دهید.

قیمت گذاری بر اساس بازار

در نظر گرفتن قیمت فروش سوم: موقعیت بازار

تجارت الکترونیک شما یکی از چند صد هزار فروشگاه آنلاین است. فقط جست و جویی در اینترنت در مورد خرید آنلاین لباس و پوشاک یا چیزهای شبیه این بکنید تا حجم رقبای خود را متوجه شوید. به همین دلیل است که هنگام قیمت گذاری باید رقبای خود را در نظر بگیرید.اولین قدم این است که موقعیت خود را در بازار پیدا کنید . آیا با خریداران با انگیزه خرید مقرون به صرفه سر و کار دارید و یا مشتریان شما به دنبال خریدهای انحصاری لوکس یا جایی در این میان و در تعادل هستند؟ این ضروری است که بدانید همتایان شما در چه موقیت و قیمت گذاری هستند و نه برای اینکه بتوانید آنها را پایین بیاورید. به یاد داشته باشید – هزینه بسیار پایین برای خود می تواند تأثیری بر تغییر نگرش نسبت به شما در بازار داشته باشد و به جای اینکه صرفاً به یک فروشنده صادق تبدیل شود، یک برند «ارزان» باشید.

ایده خوبی است که به استراتژی های قیمت گذاری دیگران در زمینه خود نگاه کنید. شما می خواهید خود را مطابق با استراتژی برند خود تنظیم و هماهنگ کنید.

قیمت گذاری کالا مبتنی بر مصرف کننده

هرگز در یک بازار پویا ساکن نباشید. شما باید مشتریان خود را راضی نگه دارید و مطمئن شوید که عملکرد فعال شما را می بینند، در غیر این صورت به سادگی علاقه خود را از دست خواهند داد.

همه ما می دانیم که بسیاری از ترفندهای کوچک وجود دارد که بازاریابان از آنها برای تحریک “خرید” غیرمنطقی مصرف کننده استفاده می کنند. کدام یک از این موارد بر اساس مدل کسب و کار شما قابل اعمال و بهره گیری خواهد بود. شما می توانید مجموعه متفاوتی از محرک‌ها را بر اساس ماهیت فروشگاه خود بکار بگیرید. نگاهی به تاکتیک های قیمت گذاری آزمایش شده در زیر بیندازید.

تاکتیک قیمت گذاری یک: قانون 999 تومان (ایرانی شده 99 سنت)

چرا 999 تومان یا 999 هزار تومان است و هزار یا یک میلیون تومان نیست ؟ چون کار می کند. حتی اگر منطقاً مصرف‌کنندگان درک می‌کنند که چقدر به آستانه هزار تومان نزدیک هستند، 999 تومان ( یا مبالغی شبیه آن مثل 990 یا حتی 989)  این احساس را برای آنها آسان‌تر می‌کند که در حاشیه خرید مقرون به صرفه هستند و این یعنی فروش بهتر.

قانون 99 سنت
قانون 99 سنت

مزایت این کار این است که مصرف کننده شما احساس می کند که پول کمتری می پردازد و البته اشکال این است که ممکن است شما را به عنوان یک برند ارزان در بین مشتریان مطرح کند.

تاکتیک قیمت گذاری دو: قیمت محصول خود را متمایز کنید

اگر دو جین روسری را می‌فروشید که قیمت آن‌ها دقیقاً برابر است، اما تفاوت‌های جزئی با هم دارند (طرح آن ها تفاوت دارد و یا تفاوت های دیگر) ممکن است وسوسه شوید که آنها را با همان قیمت بفروشید. منطقی به نظر می رسد. اما نباید این کار را بکنید.

در عوض باید به مشتری خود نشان دهید که تفاوت های ظریف محصولات خود را با فروش آنها با قیمت های کمی متفاوت می بینید. این ادراک ارزش بهتری را ایجاد می کند و هر دو محصول فروش بهتری خواهند داشت.

تاکتیک قیمت گذاری سه: لنگر انداختن

این یک تاکتیک کلاسیک است که مدت ها پیش توسط چانه زنی های خیابانی توسعه داده شد و امروزه نیز توسط بسیاری از افراد استفاده می شود.

اصل اساسی این است که چیزی در صفحه وجود داشته باشد که قیمت آن حداقل 50 درصد (اگر نه بیشتر) از سایر موارد بیشتر باشد. با مخلوط کردن اقلام با قیمت بالا و پایین، به مشتریان این ایده را می‌دهید که قیمت خوبی پیش رو دارند. این به این دلیل است که قیمت بالا لنگری در ذهن آنها ایجاد می کند که سایر قیمت ها با آن سنجیده می شوند.

تاکتیک چهار قیمت گذاری: بالا یا پایین

انتخاب کنید که آیا می خواهید در قیمت های پایین تر یا بالاتر از رقبای خود وارد شوید. شما می توانید همین مفهوم را در هر جهت بازی کنید.

با وجود هر دو تاکتیک ، مهم است که به یاد داشته باشید که به محض ایجاد درک مشتری از جایی قیمت های فروشگاه آنلاین شما، تغییر دوباره نظر آنها بسیار دشوار است. شما باید به انتخاب خود پایبند باشید.

قیمت بالا یا پایین
قیمت بالا یا پایین

تاکتیک قیمت گذاری پنج: ویژه و تبلیغات

شما باید هر از چند گاهی قیمت های خود را تغییر دهید تا مشتریان خود را علاقه مند نگه دارید. اجرای فروش با کدهای تبلیغاتی می تواند راهی عالی برای فروش موجودی اضافی یا معرفی یک محصول جدید باشد. همچنین این یک راه خوب برای انتقال ترافیک از طریق سایت شما است.

یکی دیگر از راه های خوب برای ارائه یک معامله ویژه، ایجاد جایزه خرید استاین جایی است که اگر خریدار دو مورد را بخرد، یک کالای اضافی را به صورت رایگان هدیه می گیرد. همچنین می توانید وسایل را جفت کنید (مانند خرید کفش و جوراب رایگان) یا پیشنهادات فله ای ایجاد کنید – اگر مشتری پنج جفت جوراب خریداری می کند ، هزینه آنها برای هر جفت کمتر از خرید جداگانه است.

هر تاکتیکی که برای کار با آن انتخاب می کنید، مهم ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که باید به ارزیابی انتخاب های خود ادامه دهید. داده های خود را به روز نگه دارید. در مورد اینکه چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی نیست یادداشت برداری کنید و همچنین مراقب رقبای خود باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
مـــطالب مـشـــابه بیشتر ...

Similar Post

مطالب بیشتر

تحریریه کارینت
13 آبان 1402