Article

بعد از 1000 روز در مریخ!! ناسا در حال کاوش یک رودخانه باستانی روی این سیاره است

فضاپیمای Perseverance تصویری پانوراما از دهانه Jezero گرفت که جزئیات مهم زیادی را فاش کرد . این تصویر نشان می دهد که دهانه زمانی یک دلتای رودخانه بوده است و سنگ های مختلف قسمت متفاوتی از داستان سیاره را روایت می کنند . ادامه سفر مریخ نورد جزئیات پنهان بسیاری را در...

Device Slider
  • خانه
  • 👈
  • تکنولوژی
  • 👈
  • بعد از 1000 روز در مریخ!! ناسا در حال کاوش یک رودخانه باستانی روی این سیاره است

ادامه سفر مریخ نورد جزئیات پنهان بسیاری را در مورد تاریخ مریخ و توانایی آن برای میزبانی از حیات آشکار خواهد کرد .

پس از 1000 روز کاوش در مریخ، مریخ نورد Perseverance ناسا توانست یک تصویر پانوراما خیره کننده 360 درجه از دهانه Jezero در مریخ ثبت کند و جزئیات دقیقی از تاریخ دلتای رودخانه باستانی این سیاره را فاش کند. این تصاویر متشکل از 2.38 میلیارد پیکسل است. نشان دهنده جهشی در درک ما از مریخ است.

مریخ نورد Perseverance مشغول مطالعه صخره های داخل دهانه Jezero است و دریچه ای به تاریخ مریخ به دانشمندان ارائه می دهد. گمان می رود این دهانه میلیارد ساله زمانی یک دلتای رودخانه بوده است و دانشمندان مشتاق کشف شواهدی از حیات باستانی در آن هستند. این تصویر که از 993 تصویر مجزا تشکیل شده است، گرفته شده است و جزئیات غیرقابل مشاهده را نشان می دهد.

دانشمندان اهمیت ویژگی‌های مختلف زمین‌شناسی را برجسته کردند، زیرا فرآیند پردازش تصویر بخش‌هایی از خود مریخ‌نورد را نشان می‌دهد و بهبود رنگ‌ها و کیفیت تصویر به دانشمندان کمک کرد تا مناظر مریخ را با دقت بیشتری تفسیر کنند، و تصویر لایه‌های سنگی متفاوتی را نشان می‌دهد که هر کدام بیانگر متفاوتی است. بخشی از تاریخ این دهانه است.سنگ های سبک نشان دهنده رودخانه ای با جریان آهسته هستند، در حالی که سنگ های بزرگتر نشان دهنده جریان شدیدتر آب هستند. دانشمندان توجه یک تشکیل سنگ عجیب را جلب کردند که ممکن است از جریان گدازه باشد، که نشان دهنده فعالیت آتشفشانی است و می تواند به تعیین مدت زمان جریان آب، در صورت بازگشت نمونه ها به زمین.

همانطور که مریخ نورد Perseverance به سفر خود برای اکتشاف دهانه Jezero ادامه می دهد، جزئیات پنهان بیشتری را در تصویر به ما نشان می دهد. هدف این مریخ نورد کشف قدیمی ترین سنگ هایی است که ممکن است با آب داغ در یک محیط گرمابی در تعامل بوده باشند. اکتشافات آینده درک ما را از مریخ و توانایی آن در پذیرش حیات افزایش می دهد.

امتیاز بدید