Sponsor

راهنمای چاپ عکس روی اجسام با چاپ سبحان

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تصاویر، لوگو یا متن تبلیغاتی دلخواه خود را روی اجسام موجود در بازار پیدا نکرده باشید یا اینکه بخواهید با چاپ عکس روی اجسام، هدیه ای به یاد ماندنی و دوست داشتنی به دوستان یا عزیزانتان بدهید. اگر شما هم جزو آن...

Device Slider

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تصاویر، لوگو یا متن تبلیغاتی دلخواه خود را روی اجسام موجود در بازار پیدا نکرده باشید یا اینکه بخواهید با چاپ عکس روی اجسام، هدیه ای به یاد ماندنی و دوست داشتنی به دوستان یا عزیزانتان بدهید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به این مسائل اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم درباره راهنمای چاپ عکس روی اجسام با چاپ سبحان اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

چاپ یووی چیست؟

یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین انواع خدمات چاپ مستقیم روی اجسام که علاوه بر اهداف تبلیغاتی و بازاریابی جهت تزئینات و دکورسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، چاپ یووی است. این نوع روش چاپی که تحت عنوان چاپ فلت بد یا چاپ یووی فلت بد نیز شهرت دارد، مختص چاپ روی اجسام با سطح سخت، صاف و یکدست مانند چوب طبیعی و MDF، شاسی چوبی، شیشه، آینه، کاشی و سرامیک، پارکت، سنگ، فلزات، پلاستیک، پلکسی، پلی‌کربنات، کامپوزیت، مولتی استایل، فلش مموری، هارد اکسترنال، پازل، پاور بانک و قاب گوشی است. اما روی سطح اجسام خمیده و کرو (مانند لیوان، توپ و ماگ) قابل ‌اجرا نیست.

چاپ UV یکی از انواع چاپ دیجیتال است که در آن از اشعه ماورا فرابنفش برای خشک کردن یا به اصطلاح پختن جوهر یووی استفاده می‌شود. این نوع روش چاپی این امکان را برای صاحبان کسب و کارها و مشتریان فراهم کرده است که با استفاده از چاپگر یووی بتوانند انواع طرح‌های گرافیکی و متن های تبلیغاتی خود را به صورت با کیفیت و واضح روی سطح صاف و مسطح اجسام مختلف چاپ کنند. از انواع محصولات تولیدی چاپ یووی بیشتر جهت تبلیغات و آگاهی بخشی در فضاهای داخلی و همچنین فضاهای باز و نمایشگاهی استفاده می‌شود.

چاپ یووی رول چیست؟

تقریباً اکثر محصولات چاپی یا روی کاغذ چاپ می‌شوند یا نیاز به روش خاصی برای حفاظت از جوهر چاپ دارند. اما چاپ یووی رول یکی از محبوب‌ترین خدمات چاپ UV یا خدمات چاپ مستقیم روی اجسام است که نیاز به هیچ‌گونه محافظت سطحی ندارد و مانند کاغذ به صورت رول به رول چاپ می‌شود. این نوع روش چاپی که تحت عنوان چاپ رول به رول یووی شهرت دارد، مختص چاپ روی متریال‌های رولی با سطح نرم، انعطاف پذیر و پارچه‌ای مانند آسمان مجازی، چرم مصنوعی و طبیعی، پارچه، پرده زبرا، برزنت، کاغذ دیواری، پارچه تکستایل، کنواس و بوم نقاشی، پارچه کشسان، پلیمر، چاپ استیکر یووی، چاپ فلکسی یووی و چاپ بک لایت یووی است.

در واقع چاپ یووی رول به صورت اختصاصی برای چاپ روی سطح پارچه‌های چرمی، تکستایل، فلکسی، زبرا و هر سطح نرمی مانند پارچه که قابلیت انعطاف‌پذیری دارد، طراحی شده است. با استفاده از چاپگر یووی رول می‌توانید انواع طرح‌های متنوع و جذاب را مستقیماً روی متریال‌های رولی و منعطف چاپ کنید. با کمک چاپ رول به رول یووی می‌توانیم محصولات و خدمات مختلفی را به تولید برسانیم که هر کدام در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع محصولات با چاپ مستقیم روی اجسام

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که پروسه چاپ عکس روی اجسام صاف و متریال های رولی و انعطاف پذیر توسط چاپگر یووی و یووی رول زمان‌بر است و مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا انواع محصولات تولیدی آماده شوند. اما این‌گونه نیست و چاپ سبحان، فرآیند چاپ عکس روی اجسام را در سریع ترین زمان ممکن و طی سه الی چهار ساعت انجام می‌دهد. در ادامه به صورت کامل انواع محصولات با چاپ مستقیم روی اجسام را معرفی می‌کنیم:

چاپ روی پرده زبرا

زبرا نوعی از پارچه است که در تولید پرده‌های آماده و مدرن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع چاپ روی پرده زبرا یکی از پرکاربردترین محصولاتی است که توسط چاپگر یووی رول به چاپ می‌رسد و در دکوراسیون فضاهای مختلف کاربرد دارد. پارچه زبرا به شکل یکی در میان از رج‌های پارچه و توری تشکیل شده و چاپ روی آن به روش یووی رول بهترین انتخاب برای ایجاد نقوش برجسته روی پارچه زبرا است.

چاپ روی پرده زبرا با چاپ یووی رول
چاپ روی پرده زبرا با چاپ یووی رول

چاپ روی شیشه

یکی دیگر از جذاب‌ترین تولیدات دکوراتیو چاپ یووی، چاپ روی شیشه است. با استفاده از دستگاه چاپ یووی می‌توانید طرح‌های دلخواه و خاص خودتان را به راحتی روی انواع شیشه‌های شفاف و مات چاپ کنید. چاپ روی شیشه در صنعت لوازم خانگی و دکوراسیون فضاهای مسکونی، تجاری، فروشگاهی، ساختمانی، ساخت تندیس، چاپ روی دیوارپوش‌های شیشه‌ای و درهای شیشه‌ای و غیره کاربرد دارد.

چاپ چرم مصنوعی

یکی از زیباترین تولیدات چاپ یووی رول و چاپ یووی که در صنعت تولید کیف و کفش به شدت مورد توجه قرار گرفته، چاپ چرم مصنوعی است. با استفاده از چاپگر یووی و یووی رول می‌توانید انواع طرح‌ها و نوشته‌های مختلف را روی مارک چرمی، پازل، جلد کتاب‌های چرمی، جا کارتی، سررسید و سالنامه، تابلوهای نفیس چرمی، قاب گوشی چرمی و ده‌ها متریال چرمی دیگر چاپ کنید. این نوع روش چاپی هم روی چرم مصنوعی و هم روی چرم طبیعی انجام می‌گیرد. قطعات چرمی چاپ شده محبوبیت و کاربرد زیادی برای به کارگیری در صنعت پوشاک، مبلمان و همچنین مدیاها و هدایای تبلیغاتی دارند.

چاپ روی آینه

یکی از پرطرفدارترین تولیدات دکوراتیو چاپ یووی، چاپ روی آینه است که به صورت دو منظوره استفاده می‌شود، از یک سوء به عنوان تابلوی دکوراتیو و از سوی دیگر به عنوان آینه. با چاپ نوشته و عکس روی انواع آینه‌های دکوراتیو قدی با قاب چوبی در فضاهای مختلف مانند فروشگاه‌های لباس، مزون‌ها، آرایشگاه‌ها، اتاق‌خواب‌ها، کابین آسانسور و دکوراسیون داخلی فضاهای اداری و تجاری، مطب‌های پزشکان، کافی شاپ‌ها و رستوران‌های سنتی، می‌توانید نام خود و برندتان را میهمان خانه مخاطبانتان کنید.

چاپ روی چرم مصنوعی با چاپ یووی
چاپ روی چرم مصنوعی با چاپ یووی

چاپ پارچه تکستایل

چاپ پارچه تکستایل یکی از انواع خدمات چاپ مستقیم روی اجسام رولی و انعطاف‌پذیر محسوب می‌شود که متریال مورد استفاده آن، پارچه است که به “پارچه تکستایل” هم شهرت دارد. در واقع پارچه تکستایل به نوعی پارچه انعطاف‌پذیر گفته می‌شود که از شبکه‌ای به هم پیوسته از نخ‌ها تشکیل شده است. برای چاپ تکستایل از دستگاه چاپ یووی رول استفاده می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا طرح‌ها و متن‌های تبلیغاتی مدنظرتان را روی پارچه تکستایل چاپ کنید. پارچه تکستایل نسل نوین چاپ فلکس و تابلو لایت باکس تبلیغاتی است که نور را از خود عبور می‌دهد و برای ساخت تابلوهای سردر مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، تابلوهای عابر پیاده، برخی از بیلبوردها و در نهایت تابلوهایی با نورپردازی داخلی استفاده می‌شود.

چاپ روی کاشی و سرامیک

چاپ روی کاشی و سرامیک به چاپ زیباترین طرح‌ها و نقش‌های تبلیغاتی با کمک چاپگر یووی روی کاشی و سرامیک خام گفته می‌شود. در چاپگر فلت بد جوهر بادوامی از جنس مونومرهای آکریلیک، روی سطح صاف و مسطح کاشی و سرامیک پخش می‌شود و سپس درمعرض تابش اشعه ماورا فرابنفش قوی قرار گرفته و پلیمریزه می‌شود. چاپ روی کاشی و سرامیک در صنعت دکوراسیون داخلی و خارجی فضاهای مسکونی و اداری، فضاهای نمایشگاهی، طراحی نماهای ساختمانی، طراحی دیوارهای دکوراتیو و قاب‌بندی تابلو و آینه‌های دکوراتیو کاربردهای گسترده ای دارد.

امتیاز بدید

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
مـــطالب مـشـــابه بیشتر ...

Similar Post

مطالب بیشتر