Sponsor

زمان مناسب استفاده از پروژکتور در نما

همواره در روند نورپردازی، استفاده از تکنیک های متنوع نورپردازی و تجهیزات مربوط به آنها همیشه بخشی از معضلات طراحان و کاربران است. در فضاهای گوناگون و کاربری های متفاوت، شرایط مختلفی وجود دارند که در برگزیدن ادوات و سبک روشنایی تاثیر گذار هستند. یکی از این سوالات متدوال این...

Device Slider

همواره در روند نورپردازی، استفاده از تکنیک های متنوع نورپردازی و تجهیزات مربوط به آنها همیشه بخشی از معضلات طراحان و کاربران است. در فضاهای گوناگون و کاربری های متفاوت، شرایط مختلفی وجود دارند که در برگزیدن ادوات و سبک روشنایی تاثیر گذار هستند. یکی از این سوالات متدوال این است که چه زمانی در نورپردازی نما از پروژکتور استفاده شود؟

پروژکتور ال ای دی چیست؟

پیشرفت تکنولوژی در زمینه تجهیزات روشنایی، باعث اختراع و ابداع ادوات جدید و گوناگونی شده است که مهمترین دستاورد این پیشرفت، بهبود عملکرد چراغ ها است. یکی از این تجهیزات که در گذر زمان سیر تکامل زیادی را تجربه کرده است، چراغ های پروژکتوری است. این محصول، نوعی منبع روشنایی است که وسعت زیادی پرتو نوری را ساطع می کند. به بیان ساده اصلی ترین ویژگی آن، حذف کردن نقاط تاریک با پوشش گسترده ای از نور می باشد. ساختار نورافکن ها به گونه ای طراحی می شوند که نسبت به سایر چراغ ها، امکان تولید حجم نور بالایی را دارند. سبک روشنایی پروژکتور ال ای دی، نور متمرکز نیست. نورافکن دارای قطعات گوناگونی است.

کاربرد پروژکتور ال ای دی:

این محصول برای روشنایی فضاها و سطوح وسیع مورد استفاده قرارمی گیرد. استیج ها، انبارها، پارکینگ های، اسکله ها، نمای ساختمان ها، المان های شهری و … مثال هایی هستند که برای روشنایی آنها از پروژکتورها استفاده می شوند. با توجه به کلیات گفته شده در مورد این محصول و نوع نوری که از نورافکن ساطع می شود، برای نورپردازی نمای ساختمان ها، در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

نورپردازی نما با پروژکتور ال ای دی:

با توجه به کلیات گفته شده در مورد این محصول و نوع نوری که از نورافکن ساطع می شود، برای نورپردازی نمای ساختمان ها، در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که گفته شد، روشنایی نورافکن وسعت پوشش زیادی دارند. هر چه این چراغ ها در فاصله ای دورتر نصب شوند، سطح پوشش گسترش پیدا می کند. به همین دلیل نور از پنجره ها عبور کرده و آلودگی نوری ایجاد می کند.نورپردازی با پروژکتور برای نمای ساختمان های مسکونی کاملا اشتباه است. اما در قسمت هایی از نما که پنجره ندارند یا بناهایی که به دلیل نوع کاربری، مثلا اداری در شب هنگام از بنا استفاده نمی شود، نورپردازی با پروژکتور می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. همچنین برای طراحی روشنایی نمای ساختمان های قدیمی که جنبه سمبلیک و سیاحتی دارند، انتخاب نورافکن گزینه بسیار ایده آلی است. روشنایی با سایه – روشن و همچنین عظمت بخشی به نمای سوژه مورد نورپردازی، از ویژگی های پروژکتورها می باشد.

پروژکتور نمای ساختمان یکی از مهمترین تجهیزت برای نورپردازی نما است.پروژکتور نمای ساختمان در مدل ها و برند های مختلف در بازار وجود دارد.

نورپردازی نماامروزه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است و توانسته بین ساکنین ساختمان ها ، سازنده ها ، مسئولین شهرداری ها و … جایگاه مناسبی را پیدا کند. زیرا استفاده اصولی از عناصر مختلف جهت نورپردازی نمای ساختمان نه تنها به جذابیت بنا می افزاید بلکه می تواند در شب منظره زیبایی را نیز ایجاد کند و زیبایی شهر را دوچندان کند.
در نورپردازی نما باید اصول آن را رعایت کنیم به طور مثال برای ساختمان های بلند از چراغ هایی استفاده کنید که پرتاب نور بالایی دارد و عموما نور را به صورت خطی تولید می کند

درجه حفاظت:

انواع پروژکتور های نمای ساختمان دارای درجه حفاظت های مختلفی هستند. با این حال از آنجایی که پروژکتور نمای ساختمان قرار است در محیط بیرونی نصب شود آن ها را با درجه حفاظت قوی تولید می کنند. با این حال اگر ساختمان شما در موقعیت جغرافیایی پربارش، برف گیر و یا منطقه ای با شدت غبار و آلاینده های زیاد واقع شده بهتر است سراغ خرید پروژکتور نمای ساختمان با درجه حفاظت بالا بروید.

منبع:صنایع روشنایی اکووات

امتیاز بدید

برچسب ها: ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
مـــطالب مـشـــابه بیشتر ...

Similar Post

مطالب بیشتر

تحریریه کارینت
20 آبان 1402
تحریریه کارینت
08 آذر 1402
تحریریه کارینت
15 آبان 1402