Sponsor

کلینیک دل آسا وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان جهت استعدادیابی کودک و نوجوان

پیش از پرداختن به کلینیک دل آسا “وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان جهت استعدادیابی کودک و نوجوان” ، باید افزود که بی شک هر انسانی دارای استعداد های خاص و نهفته ای می باشد که این استعداد ها در واقع باعث متفاوت شدن او با دیگران می گردد...

Device Slider
  • خانه
  • 👈
  • کسب و کار
  • 👈
  • کلینیک دل آسا وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان جهت استعدادیابی کودک و نوجوان

پیش از پرداختن به  کلینیک دل آسا “وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان جهت استعدادیابی کودک و نوجوان” ، باید افزود که بی شک هر انسانی دارای استعداد های خاص و نهفته ای می باشد که این استعداد ها در واقع باعث متفاوت شدن او با دیگران می گردد . می توان گفت که ، کشف استعداد ها و همچنین ویژگی های متفاوت هر فردی و درک و آشنایی استعداد یابی باعث می شود که فرد در زندگی خود ، به موفقیت های بسیار زیادی برسد و به مسیر صحیح و اصلی زندگی نزدیک شود .

با توجه به این موضوع ، شاید بیش تر اوقات افراد ویژگی های خوب استعدادیابی را نادیده می گیرند ، و حتی موارد یا حتی وجه های تعریف استعدادیابی را نمی شناسند . حال ممکن است این سوال برای برخی افراد مطرح شود که : در مشاوره استعدادیابی کودک و نوجوان ، مشاور به چه مواردی می پردازد ؟ یا به عبارت دیگر مشاوره استعدادیابی ، چه مواردی را مورد بررسی قرار می دهد ؟ برای پاسخ به این سوال ، باید افزود که در مشاوره استعدادیابی در واقع مشاور ، به کشف انواع استعداد های نوجوانان و کودکان و همچنین نحوه پرورش آن ها ، می پردازد که این امر باعث می شود که آینده شغلی کودکان و نوجوانان مشخص و هدفمند گردند .

به طوری که کودک یا نوجوان تمرکز خود را بر روی رسیدن به هدف و استعدادی که دارند بگذارند تا در نهایت ، آینده ای موفق تر و درخشان تر داشته باشند . حال برخی از این موارد که در فوق نیز ذکر شد ، عبارتند از : ۱ / استعداد موسیقی ، ۲ / استعداد شم اقتصادی ، ۳ / استعداد خلاقیت فکری ، ۴ / استعداد حس ارتباطی ، ۵ / استعداد خلاقیت هنری ، ۶ / استعداد بازیگری ، ۷ / استعداد خوشبختی ، ۸ / استعداد ورزشی ، و … . سوال دیگری که ممکن است برای والدین پیش آید این امر است که : انواع آزمون های هوش و شخصیتی برای نوجوانان و کودکان ، چه آزمون هایی هستند ؟ برای پاسخ به این سوال باید افزود که : بی شک استعدادیابی و تست های هوش کودک و نوجوان ، نمی تواند به تنهایی توانایی های خلاقانه ، فیزیکی یا اجتماعی کودک و نوجوان را اندازه گیری نماید .

حتی می توان به جرات گفت که : نتایج تست هوش ( IQ ) برای آن دسته از کودکانی که بالای شش سال هستند ، بسیار قابل اعتماد تر می باشد . هر چند که بعضی از کودکان می‌ توانند این تست ها را ، در سن چهار سالگی نیز انجام دهند . والدین باید همواره به این نکته توجه داشته باشند که ، کودکان به سرعت تغییر و رشد می کنند . این به آن معناست که ممکن است نتایج تست هوش کودکان در سن چهار سالگی با نتایج سوالات استعدادیابی آن ها در سن شش سالگی ، متفاوت باشد . البته لازم به ذکر است که هر چه سن کودکان کم تر باشد این امکان وجود دارد که تست هوش آن ها ، چیزی بین شصت تا نود دقیقه زمان ببرد و از طرفی نیز ، ممکن است نتیجه حاصل شده ، نسبت به گروه مذکور در فوق ( کودکان شش سال ) نتیجه دقیقی نباشد .

به همین خاطر گفته می شود که به منظور استعدادیابی کودکان سه ساله ، طیف دیگری از آزمایش ها باید انجام شود ، که مختص سن آنان باشد . به طور معمول در مراکز مختلف انواع آزمون های شخصیتی و هوش و طیفی از آزمایش ها ، برای کودکان و نوجوانان انجام می شود که عملکرد کودکان و نوجوانان را ، در زمینه های مختلف و متنوعی مورد بررسی قرار می دهد. برخی از این زمینه ها ، به این شرح است :

 ۱ / ابعاد دیدگاه نسبت به خود ، ۲ / بررسی میزان خلاقیت ، نوع برخورد با محیط و خانواده ، ۳ / تعیین درجه ی هوشمندی سن عقلی و همچنین میزان هوش فرد ، ۴ / تشخیص بیش فعالی و میزان توجه و تمرکز فرد ، ۵ / میزان خوش عملی و خوش کلامی ، ۶ / بررسی میزان مسئولیت پذیری کودک یا نوجوان در مدرسه یا خانه ، ۷ / بررسی نشانه های اختلالات اضطراب و وسواس ، ۸ / پیدا کردن زمینه های رغبت تحصیلی و شغلی ، ۹ / بررسی تصمیم گیری های پر خطر یا شرایط عدم قطعیت ، ۱۰ / بررسی شخصیت های نوجوان و کودک ، ۱۱ / تعیین سن عقلی نوجوان یا کودک بر طبق محیط اقتصادی و اجتماعی ، و …. .

 والدین باید همواره به این نکته توجه داشته باشند که ، ک کشف استعداد نوجوان و کودک در سنین پایین ، می تواند تاثیر بسزایی بر آینده کودک و نوجوان داشته باشد . فرصت هایی برای پیشرفت ، رشد و موفقیت در زمینه های مختلف زندگی ، که برای کودک و نوجوان فراهم می گردد . در واقع شناسایی استعداد کودک و نوجوان ، باعث می شود که والدین و حتی خود کودک یا نوجوان تلاش و انرژی خود را برای پرورش این مهارت ها ، متمرکز نمایند و آینده ای درخشان تر در انتظار او باشد . شایان ذکر است که : بهترین سن برای کشف استعداد کودک ، از دو تا هفت سالگی می باشد ، که این امر باعث می شود کودک در روند تحصیل ، مدرسه و حتی آینده خود موفق تر باشد .

این که کودک چه چیز های جدیدی را یاد بگیرد به خصوص در مورد توانایی های ویژه خود ، یا این که با اطلاعات پیچیده ، مهارت های پیشرفته یا حتی ایده های انتزاعی درگیر شود ، و مواردی از این قبیل همگی ‌باعث شکوفا سازی استعداد های کودک می شود . والدین می توانند به منظور استعدادیابی کودکان و نوجوانان خود ، با مشاورینی مجرب و متخصص در این حوزه مشورت نمایند و از تجربه و تخصص او در این زمینه برخوردار شوند . مجموعه روانشناسی دل آسا ، با بیش از چند سال سابقه درخشان و موفق در حوزه روانشناسی ، از میان هزاران هزار نفر از روانشناسان و روانپزشکان پایش به عمل می آورد ، و سپس بر اساس نظر کاربران و مراجعه کنندگان خود ، بهترین و معتبر ترین روانشناسان و روانپزشکان را می یابد و سپس در سایت خود آنان را معرفی می کند . در واقع کلینیک روانشناسی دل آسا ، به سبب همین تجربه درخشان و موفق در این حوزه می باشد ، که به عنوان بزرگ ترین مرجع معرفی بهترین روانشناسان و مشاورین در کشور ، شناخته شده است .‌ این کلینیک معتبر و معروف ، با معرفی معتبر ترین کلینیک های روانشناسی و همچنین با معرفی برترین و بهترین پزشکان ، در حوزه های مشاوره تحصیلی ، استعداد یابی کودک و نوجوان ، زوج درمانی ، مشاوره کودک و نوجوان ، افسردگی ، استرس و اضطراب ، ناامنی ، مشاوره قبل از ازدواج ، و …. به مراجعه کنندگان عزیز و محترم خود کمک می کند تا برای حل مشکل یا مسئله به وجود آمده ، با اطلاعاتی دقیق تر و با دیدی وسیع تر ، تصمیم بگیرند و سپس مرجع خود را مشخص نمایند .

5/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
مـــطالب مـشـــابه بیشتر ...

Similar Post

مطالب بیشتر

تحریریه کارینت
06 مرداد 1403
تحریریه کارینت
30 آبان 1402