Sponsor

بهترین برنامه زمانی واکسیناسیون گربه و سگ

برای افرادی که از سگ یا گربه مراقبت می‌کنند آشنایی با بهترین برنامه زمانی واکسیناسیون گربه و سگ بسیار اهمیت دارد. پایبند بودن به برنامه زمانی واکسیناسیون کمک می‌کند تا تأثیر واکسن در این حیوانات به‌درستی اعمال شود. برنامه واکسیناسیون سگ و گربه کمی با یکدیگر متفاوت است و به همین...

Device Slider

برای افرادی که از سگ یا گربه مراقبت می‌کنند آشنایی با بهترین برنامه زمانی واکسیناسیون گربه و سگ بسیار اهمیت دارد. پایبند بودن به برنامه زمانی واکسیناسیون کمک می‌کند تا تأثیر واکسن در این حیوانات به‌درستی اعمال شود. برنامه واکسیناسیون سگ و گربه کمی با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل بهتر است در مورد آنها با دامپزشک مشورت شود. به‌صورت کلی بهترین برنامه زمانی واکسیناسیون گربه و سگ به شرح زیر است که در مورد سگ و گربه به شکل جداگانه آنها را توضیح می‌دهیم:

برنامه زمانی واکسیناسیون گربه

واکسیناسیون گربه در سن ۸ هفتگی آغاز می‌شود و پس از آن تا چهارماهگی باید هر 3 تا ۴ هفته یک بار واکسن یادآور به آنها تزریق گردد. واکسن هاری آنها نیز در چهار ماهگی تزریق می‌شود و یک سال پس از آخرین واکسن، واکسن‌های یادآور چندگانه و هاری دوباره به آنها تزریق می‌شود.

با توجه به نکات گفته شده تزریق واکسن آنها به شکل زیر است:

  • ۶ تا ۸ هفتگی: واکسن‌های سه گانه
  • ۱۰ تا ۱۲ هفتگی: واکسن‌های سه گانه
  • ۱۴ تا ۱۶ هفتگی: واکسن سه گانه به علاوه واکسن هاری
  • یک سال پس از آخرین تزریق واکسن: واکسن‌های سه گانه به علاوه واکسن هاری

پس از اینکه گربه بالغ می‌شود تکرار واکسن در یک سال بعد و یا با نظر دامپزشک در موعد دیگری انجام می‌شود.

برنامه زمانی واکسیناسیون سگ

توله‌سگ‌ها اولین واکسن خود را در ۸ هفتگی دریافت می‌کنند و پس از آن تا سن ۴ ماهگی هر سه تا چهار هفته یکبار واکسن یادآور به آنها زده می‌شود. واکسن هاری نیز تنها یک‌بار در چهارماهگی به آنها تزریق می‌شود و یک سال پس از آخرین دوز واکسن، واکسن‌های چندگانه به‌علاوه واکسن هاری به‌عنوان یادآور مجدداً تزریق می‌گردد.

برنامه زمانی واکسیناسیون سگ‌ها به شکل زیر است:

  • ۶ تا ۸ هفتگی: واکسندیستمپر، هپاتیت، پاروویروس و پاراآنفولانزا
  • ۱۰ تا ۱۲ هفتگی:واکسن دیستمپر، هپاتیت، پاروویروس، پاراآنفولانزا و لپتوسپیروز
  • ۱۴ تا ۱۶ هفتگی: واکسندیستمپر، هپاتیت، پاروویروس، پاراآنفولانزا، لپتوسپیروز و هاری
  • یک سال پس از آخرین دوز واکسن:واکسن‌های مرحله آخر

تکرار آخرین مرحله واکسن در سگ‌های بالغ می‌تواند یک سال بعد یا با توجه به دستور دامپزشک انجام شود.

انجام واکسیناسیون گربه چرا اهمیت دارد؟

واکسیناسیون گربه یکی از اقداماتی است که باید حتماً پس از به سرپرستی گرفتن این حیوانات انجام شود. واکسن با وارد کردن ویروس ضعیف شده به بدن گربه‌ها باعث تولید پاتن در بدن آنها می‌شود و کمک می‌کند گربه‌ها به بیماری‌های سخت و حتی کشنده مبتلا نشوند و یا در صورت ابتلا، بدن آنها توانایی مقابله با این بیماری‌ها را داشته باشد.

انجام واکسیناسیون گربه باید طبق برنامه زمانی که به آن اشاره شد انجام شود تا تأثیرگذاری واکسن در طول سالیان حفظ گردد. در انجام واکسیناسیون گربه برخی از واکسن‌ها ضروری و برخی غیرضروری هستند که باید واکسن‌های ضروری حتماً تزریق شوند.

انجام واکسیناسیون برای گربه
انجام واکسیناسیون برای گربه

واکسن‌های ضروری گربه

واکسن‌های ضروری گربه واکسن‌هایی هستند که حیوان را در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی و ویروسی محافظت می‌کنند. واکسن سه‌گانه و واکسن هاری از جمله واکسن‌هایی هستند که جزو واکسن‌های ضروری محسوب می‌شوند. واکسن سه‌گانه نقش مهمی در حفظ سلامت گربه در مقابل بیماری‌های همچون پنلوکوپنی یا پاراویروس، کلسی ویروس و هرپس گربه دارد. این بیماری‌ها می‌توانند سلامت حیوان را تهدید کنند و به همین دلیل تزریق آنها بسیار ضروری است.

واکسن‌های غیر ضروری گربه

این واکسن‌ها با درنظرگرفتن شرایط زندگی گربه به آنها تزریق می‌شود؛ به این معنا که اگر گربه با توجه به سبک زندگی‌اش در معرض این بیماری‌ها باشد واکسن‌های غیرضروری را به او تزریق می‌کنند. از جمله این واکسن‌ها می‌توان به واکسن لوسمی، واکسن سیاه‌سرفه یا بوردتلا، ایدز گربه و واکسن کزاز اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انجام واکسیناسیون گربه شما می‌توانید از خدمات حضوری دامپزشکی یا مشاوره آنلاین دامپزشکی پت‌شاپ اینترنتی پت آباد بهره ببرید و هر چه سریع‌تر برای واکسیناسیون گربه خود اقدام نمایید.

انجام واکسیناسیون سگ چرا اهمیت دارد؟

انجام واکسیناسیون سگ بسیار اهمیت دارد و نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا این حیوان به بسیاری از بیماری‌ها ایفا می‌کند. سگ‌ها پس از تولد در معرض بیماری‌های مختلفی هستند که بدون واکسیناسیون ممکن است جانشان به خطر بیفتد. در مورد سگ‌ها نیز زدن برخی از واکسن‌ها الزامی و برخی اختیاری است. زدن واکسن‌های ضروری در انجام واکسیناسیون سگ بسیار اهمیت دارد؛ زیرا سگ‌ها  بیشتر در معرض برخی بیماری‌ها قرار دارند.

انجام واکسیناسیون برای سگ
انجام واکسیناسیون برای سگ

واکسن‌های ضروری سگ

این واکسن‌ها به شرح زیر هستند:

  • دیستمپر
  • پاروو ویروس
  • هاری
  • هپاتیت عفونی

واکسن‌های غیر ضروری سگ

  • کنل کاف
  • پارا آنفولانزا
  • بیماری لایم
  • لپتوسپیروز

این واکسن‌ها با توجه به ضروری و غیرضروری بودن خود باید طبق برنامه زمانی مشخصی به حیوان زده شوند تا از ابتلا او به بیماری‌ها جلوگیری کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر شما می‌توانید از خدمات دامپزشکی فروشگاه اینترنتی پت آباد استفاده کنید و در مورد واکسیناسیون سگ خود از طریق مشاوره آنلاین دامپزشکی اطلاعات لازم را کسب کنید.

مهم‌ترین خدمات حضوری در کلینیک دامپزشکی چیست؟

آگاهی از مهم‌ترین خدمات حضوری در کلینیک دامپزشکی بسیار اهمیت دارد تا شما زمانی که به یک دامپزشکی مراجعه می‌کنید بدانید چه درخواست‌هایی را می‌توانید داشته باشید.

مهم‌ترین خدمات حضوری در کلینیک دامپزشکی
مهم‌ترین خدمات حضوری در کلینیک دامپزشکی

از مهم‌ترین خدمات حضوری در کلینیک دامپزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معاینه دوره‌ای و چکاپ
  • انجام واکسیناسیون
  • انجام آزمایش‌های مختلف
  • معاینات چشمی
  • خدمات دندانپزشکی
  • خدمات عقیم سازی حیوانات
  • دادن قرص ضد انگل یا انگل زدایی از حیوان
  • اقدامات بهداشتی همچون کوتاه کردن مو، گرفتن ناخن و تمیز کردن گوش‌ها

همان‌طور که می‌بینید مهم‌ترین خدمات حضوری در کلینیک دامپزشکی می‌توانند جوابگوی تمام نیازهای شما در مورد حیوانانتان باشد. شما می‌توانید با استفاده از این خدمات آنلاین نه‌تنها وضعیت جسمی بدن حیوان خود را به‌صورت دوره‌ای بررسی کنید و یا اموری همچون واکسیناسیون و عقیم‌سازی را انجام دهید؛ بلکه می‌توانید امور بهداشتی حیوان خود را به افراد متخصص بسپارید.

بسیار مهم است که برای انتخاب دامپزشکی به سراغ آنهایی بروید که خدمات متعدد و متفاوتی را ارائه می‌دهند تا بتوانید با یک‌بار مراجعه به دامپزشکی تمام نیازهای حیوانتان را به‌خوبی برطرف کنید.

برای استفاده از خدمات حضوری دامپزشکی می‌توانید به پت‌شاپ آنلاین پت آباد سر بزنید و به مراکز دامپزشکی معرفی شده توسط این فروشگاه که همگی مهم‌ترین خدمات حضوری در کلینیک دامپزشکی را ارائه می‌دهند، مراجعه نمایید.

امتیاز بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
مـــطالب مـشـــابه بیشتر ...

Similar Post

مطالب بیشتر

تحریریه کارینت
18 آذر 1402
تحریریه کارینت
24 آبان 1402