Sponsor

دوران نقاهت ایمپلنت

ایمپلنت دندان یک درمان عالی برای دندان های از دست رفته است که بعد از جراحی ایمپلنت یک دوره نقاهتی وجود دارد که می خواهیم درباره دوران نقاهت ایمپلنت دندان توضیحات بیشتری را خدمت شما ارائه دهیم.  مدت زمان بهبودی بعد از کاشت ایمپلنت پس از کاشت ایمپلنت دندان عوامل زیادی بر...

Device Slider

ایمپلنت دندان یک درمان عالی برای دندان های از دست رفته است که بعد از جراحی ایمپلنت یک دوره نقاهتی وجود دارد که می خواهیم درباره دوران نقاهت ایمپلنت دندان توضیحات بیشتری را خدمت شما ارائه دهیم. 

دوران نقاهت ایمپلنت

مدت زمان بهبودی بعد از کاشت ایمپلنت

پس از کاشت ایمپلنت دندان عوامل زیادی بر روند بهبودی و دوره نقاهت تاثیر دارند. اگر فرد بیمار فقط یک یا دو ایمپلنت دندان را کاشت کرده باشد و پیش از آن عمل پیوند استخوان انجام نداده باشد روند بهبودی دندان و لثه ممکن است در یک الی دو هفته طی شود.

اما اگر عمل پیوند استخوان انجام داده باشد و ایمپلنت های زیادی را کاشت کرده باشد ممکن است دوران بهبودی فرد به بیش از 2 الی 4 هفته برسد. فقط باید نکات بهداشتی را بعد از کاشت ایمپلنت درنظر داشته باشید که به سرعت بهبود شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید » قیمت کاشت دندان 1402

عوامل موثر بر نقاهت ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان معمولا نیازمند چند ماه زمان است و بیشتر این زمان صرف بهبودی پس از عمل جراحی می شود. فردی که یک یا چند فرایند کاشت دندان را با هم ترکیب کرده و انجام می دهد مراحل کمتری را برای بهبودی طی می کند.

عوامل موثر بر  نقاهت ایمپلنت دندان

هر چند باید بدانید همه افراد قابلیت استفاده از چند مرحله کاشت ایمپلنت به صورت هم زمان را ندارند. افرادی می توانند این روش درمان را مورد استفاده قرار دهند که از سلامت دهان و دندان بالایی برخوردار هستند. از همین جهت باید بدانید که افرادی که نیازمند عمل پیوند استخوان پیش از کاشت ایمپلنت هستند نسبت به افرادی که پس از کشیدن دندان کاشت ایمپلنت انجام می دهند نیاز مند زمان بیشتری جهت بهبودی هستند.

همچنین این موضوع را در نظر داشته باشید که هر چقدر تعداد ایمپلنت های کاشت شده بیشتر باشد فرد نیازمند زمان بیشتری برای بهبودی است. در مطلب زیر جدول زمانی فرایند بازیابی را برای شما تهیه کرده ایم:

بهبودی پس از جراحی پیوند استخوان:

در این مرحله پزشک متخصص پس از عمل پیوند استخوان منتظر می ماند تا پودر استخوان یا مواد پیوند استخوان با استخوان فک به خوبی جوش بخورد و یکی شود و تا قبل از این که استخوان مجددا تحلیل برود کاشت ایمپلنت را انجام دهد. این فرایند بین 3 تا 6 ماه زمان می برد.

بهبودی پس از کاشت ایمپلنت:

در مقایسه با عمل پیوند استخوان این بخش نیاز کمتری به سلامت بخش های دیگر بدن دارد. تنها موضوعی که مهم است این است که استخوان فک با پایه ایمپلنت جوش بخورد و محل جراحی لثه بهبود یابد. روند و زمان بهبودی فرد در این درمان بسته به بدن افراد و واکنش آنها بستگی دارد.  هرچه فرد از سلامت بیشتری برخوردار باشد روند بهبودی فرد سریع تر می شود. عموما طول درمان این جراحی بین 2 تا 6 ماه می باشد.

بهبودی پس از قرار دادن اباتمنت:

اگر بیماری دارای فک و دندان های سالم باشد دندان پزشک همراه با کاشت ایمپلنت اباتمنت را قرار می دهد که مجددا نیاز به درمان اضافه و زمان بهبودی بیشتر نیست. بیمارانی که نیاز به روشی جداگانه برای قرار دادن اباتمنت دارند نیاز به چند هفته زمان جهت ترمیم لثه اطراف اباتمنت هم دارند.

مدت زمان بهبود هنگامی که دو یا چند فرایند را با هم ترکیب می کنند:

بیشتر پزشکان ترجیح می دهند تا عمل سینوس لیفت و پیوند استخوان را به صورت همزمان با هم انجام دهند که این موضوع نیاز مند چند ماه زمان جهت بهبودی است. برخی از بیماران هستند که به صورت هم زمان عمل کاشت ایمپلنت و پیوند استخوان را به صورت همزمان انجام می دهند. همچنین برخی از بیماران نیاز به پیوند استخوان ندارند و همان روز کاشت ایمپلنت را انجام می دهند. در این عمل جراحی فرد نیاز به چند هفته زمان دارد تا برش ها و بخیه های حاصل از جراحی بهبود یابند.

چه زمانی می توانیم فعالیت خود را از سر بگیریم؟

برخی افراد می توانند همان روز پس از کاشت ایمپلنت و رفع اثر بی حسی یا بیهوشی به کار خود بازگردند و برخی افراد نیازمند دو روز استراحت هستند. توصیه می شود تا زمانی که اثر بیهوشی به طور کلی از بین نرفته است رانندگی نکنید تا متوجه نشوید درد حاصل از جراحی چقدر است. از مهم ترین نکات این است که کاری انجام دهید که احساس راحتی داشته باشید. فراموش نکنید که تا 3 روز قبل و 3 روز بعد از کاشت ایمپلنت هیچ داروی مخدری استفاده نکنید و همچنین از انجام فعالیت های شدید پرهیز کنید.

آیا کشیدن سیگار و استعمال دخانیات پس از کاشت ایمپلنت اشکالی ندارد؟

در کنار مشکلات طبیعی به خطر انداختن سلامتی که از دخانیات ناشی می شود، می تواند استعمال آن برای روند بهبودی پس از دریافت ایمپلنت دندان مضر باشد. سیگار کشیدن می تواند منجر به عفونت و شکست ایمپلنت شود. حداقل تا یک هفته پس از جراحی ایمپلنت، از سیگار کشیدن و استفاده از تنباکوی جویدنی خودداری کنید.

چه زمانی تاج های دائمی خود را دریافت می کنید؟

هنگامی که دندان های خود را ایمپلنت می کنید روکش هایی موقت را برای شما قرار می دهند که مانند دندان های معمولی عمل می کنند. این روکش ها با تاج های دائمی زمانی تعویض می شوند که فرد به صورت کامل بهبود یافته باشد و این موضوع معمولا بین 4 تا 6 ماه زمان نیاز دارد.

هر چقدر از میزان تهاجمی بودن عمل کاشت ایمپلنت کاهش یابد زود تر روکش های دائمی را دریافت می کنید. البته این موضوع را فراموش نکنید که در برخی موارد پزشک تاج دائمی را در همان روز جراحی به روی پایه ایمپلنت قرار می دهد.

چگونه از ایمپلنت های دندانی خود پس از بهبودی مراقبت کنیم؟

ایمپلنت دندان نیز مانند دندان های طبیعی نیاز مند مراقبت های بهداشتی به صورت منظم هستند یعنی باید به صورت منظم با مسواک و دهان شویه و نخ دندان تمیز شوند و همچنین فرد باید به صورت منظم به دندان پزشک مراجعه نماید و مورد معاینه قرار گیرند. ایمپلنت های دندان دچار پوسیدگی و ایجاد حفره  نمی شوند و در برابر این موضوع مقاوم هستند اما باز هم مستعد ساییدگی و پارگی هستند. از همین جهت باید گفت که هر چقدر بهتر از ایمپلنت ها مراقبت کنید دوام و ماندگاری بیشتری خواهند داشت و همچنین ایمپلنت ها قوی تری خواهند بود. . همچنین مهم است که از بافت لثه اطراف ایمپلنت دندان خود مراقبت کنید، زیرا سلامت لثه تأثیر مستقیمی بر سلامت و استحکام استخوان های فک نگهدارنده خواهد داشت.

امتیاز بدید

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
مـــطالب مـشـــابه بیشتر ...

Similar Post

مطالب بیشتر

تحریریه کارینت
31 تیر 1403