Sponsor

شستشوی نمای گرانیت با طناب

نمای بیرونی یک ساختمان در واقع صورت ساختمان بوده و نشان دهنده شمای کلی از بنا است. به دلیل اهمیت نمای ساختمان در افزایش زیبایی آن، انتخاب متریال مناسب و طراحی زیبا، برای ساخت نمایی شکیل از اهمیت بالایی برخوردار است. بنای ساخته شده برای حفظ زیبایی و پویایی خود، نیازمند تعمیر...

Device Slider

نمای بیرونی یک ساختمان در واقع صورت ساختمان بوده و نشان دهنده شمای کلی از بنا است. به دلیل اهمیت نمای ساختمان در افزایش زیبایی آن، انتخاب متریال مناسب و طراحی زیبا، برای ساخت نمایی شکیل از اهمیت بالایی برخوردار است. بنای ساخته شده برای حفظ زیبایی و پویایی خود، نیازمند تعمیر و نگهداری مناسب و تخصصی بوده که شستشو و زدودن آلودگی از روی سطح نما نیز در این زیر شاخه قرار می گیرد.

شستشوی نمای گرانیت با طناب
نمای گرانیت ساختمان

نمای گرانیتی ساختمان

گرانیت که در زبان پارسی به سنگ خارا شناخته می شود، از فراوان ترین انواع سنگ های آذرین است. گرانیت که از سرد شدن ماگما ها یا مواد مذاب آتش فشانی به وجود می آید، استحکام بسیار بالایی دارد که این امر سبب شده که در صنایع مختلف، از جمله صنایع ساختمانی بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

گرانیت عمدتا از بلور کانی های کوارتز و فلدسپات تشکیل می شود. بر اساس مدت زمانی که طول می کشد تا ماگما سرد شود، سنگ های آذرین دارای انواع و گونه های مختلفی می باشند. سنگ های آذرین به دلیل تحمل فشار و دمای بسیار بالای اتش فشان ها، دارای ساختاری منظم بوده و از این رو استحکام بسیار بالایی دارند. استحکام زیاد این نوع سنگ ها را به سنگ های پر طرفدار در ساخت و ساز ساختمان تبدیل کرده است. نمای گرانیتی از محکم ترین و شکیل ترین نما های موجود است، که به وفور از طریق سازندگان مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت گرانیت با توجه به این که چقد طبیعی است و ضخامت سنگ چقد باشد، متفاوت است.

شستشوی نمای گرانیت با طناب
سنگ نمای گرانیتی و شستشوی آن

مزایای استفاده از گرانیت در نمای ساختمان

گرانیت به دلیل تحمل فشار و دمای زمین، ساختاری دارد که بسیار جذب کمی نسبت به آب را دارا می باشد. همانطور که می دانیم، رسوب آب در نما به مرور سبب ترک نما می شود.

گرانیت در مقابل لک شدن بسیار مقاوم است و از این رو مدت زمانی که نیاز به تمیز کردن کند، نسبتا طولانی تر از نماهای دیگر است.

گرانیت در برابر شرایط مختلف جوی و جغرافیایی، مانند سرمای زیاد، گرمای زیاد و رطوبت بالا و… بسیار مقاوم بوده و از دلایلی که از دیرباز در ایران به سنگ خارا شناخته می شده است، همین مقاوت و سرسختی بالای آن است. همچنین سنگ گرانیت در برابر ضربه و خط و خش نیز مقاومت بالایی دارد که بر محبوبیت آن در بین سازندگان ساختمان می افزاید.

شستشوی نمای گرانیتی، روش ها و اصول کاربردی

برای تمیز کردن نمای گرانیتی می توان از آب به کمک واتر جت ها و یا از سندبلاست ها استفاده کرد. واتر جت بسیار مرسوم بوده ولی بیشتر برای از بین بردن آلودگی های سطحی و ملایم مورد استفاده قرار می گیرد. یک مرحله بالاتر از دستگاهی به نام سندبلاست استفاده می شود که با استفاده از یک کمپرسور و مخزن با فشار نازل، آب را با فشاز بسیار زیاد روی سطح می پاشد. از سندبلاست ها برای زدودن آلودگی هایی با عمق بیشتر و سخت تر استفاده می شود.

برای شستشوی نما گرانیت استفاده از مواد شیمیایی نیز بسیار رایج است. مواد شیمیایی اسیدی، با توجه به مقاومت بالای گرانیت می توانند با آزادی عمل بیشتری مورد استفاده قرار بگیرند. گرانیت چون میل کمی به حل شدن دارد، در برخورد با مواد اسیدی کمتر دچار خوردگی می شود. از مواد شیمیایی برای این که شدیدا دارای قابلیت خوردگی هستند، معمولا برای از بین بردن آلودگی های غلیظ و سفت استفاده می شود. ر تمیز کردن نمای گرانیت، گاهی نیز از روش تراشیدن سطح نما استفاده می شود که به دلیل آسیب دیدن بنا این روش جز در موارد خاص توصیه نمی شود. از دیگر روش های شستشوی نما می توان استفاده از ابر و تی را نام برد که توسط شخص متخصص و به چند روش انجام می شود. استفاده از بالابر، داربست و طناب روش های شستشوی نمای ساختمان را تشکیل می دهند.

شستشوی نمای گرانیت با طناب
شستشوی نما گرانیت با طناب

استفاده از طناب در شستشوی نمای گرانیتی

در بین روش های نام برده شده در بالا، استفاده از طناب از نظر اقتصادی با اختلاف محبوب ترین روش برای شست شوی نمای بیرونی بنا است. در این روش شخص متخصص در آلودگی زدایی نمای ساختمان، توسط طناب و مانند یک کوهنورد، از ساختمان، آویزان شده و به وسیله چند اتصال به طناب وصل می شود. این اتصال ها ایمنی اپراتور را حفظ کرده و احتمال بروز حوادث جانی و مالی را به شدت کاهش می دهد.

از آنجایی که شستشوی نمای بیرونی املاک، در زمینه انتخاب مواد شوینده، روش شستشو و ابزار مورد نیاز نیاز به نظر کارشناسی دارد، پس از طرح پلن، تشخیص و استفاده از بهینه ترین روش، شخص متخصص مهار شده به وسیله طناب، عمل تمیز کردن و شستشوی بنا را انجام می دهد.

از طرفی شرکت های زیادی برای ارایه خدمات در زمینه شستشوی نما، با یکدیگر در رقابت هستند. آن چیزی که سبب تمایز تعدادی انگشت شمار از شرکت ها شده، ادغام همزمان تخصص، کیفیت بالا و قیمت معقول بوده که در این زمینه گروه فنی مهندسی آسمان خراش، با تکیه بر تخصص و تضمین کیفیت خدمات، با استفاده از روش طناب، گامی بزرگ در شکستن نرخ شستشوی بنا برداشته است که این در کنار موارد ذکر شده سبب محبوبیت آسمان خراش نزد کارفرمایان اداری، تجاری و مسکونی شده است.

گروه تخصصی فنی مهندسی آسمان خراش با تجربه اجرای انواع آلودگی زدایی از انواع نمای بیرونی ساختمان، شستشو و آلودگی زدایی انواع ساختمان ها با کاربری های مختلف اعم از مسکونی، تجاری و اداری، آماده ارایه خدمات با بالاترین کیفیت به کلیه کارفرمایان گرامی بوده وجلب رضایت مشتری با ارایه بهترین خدمات، از فاکتورهای تمایز آسمان خراش با سایرین است.

سخن پایانی

سنگ نمای گرانیت از سنگ نماهای کاربردی در نمای ساختمان است که به دلیل استحکام بالا مورد توجه سازندگان واقع شده است. نمای ساختمان نشان دهنده یک شمای کلی از ساختمان است. بنابراین، شستشو و تمیزی نما بسیار اهمیت دارد.

شرکت آسمان خراش با استفاده از طناب، ارایه دهنده خدمات شستشو و آلودگی زدایی نمای ساختمان با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت است. برای برقراری ارتباط با کارشناسان آسمان خراش می توانید با شماره های 02186051479 و 09120238370 تماس بگیرید و از ارایه خدمات با کیفیت آن بهره مند شوید.

امتیاز بدید

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
مـــطالب مـشـــابه بیشتر ...

Similar Post

مطالب بیشتر

تحریریه کارینت
31 تیر 1403
تحریریه کارینت
19 اسفند 1402
تحریریه کارینت
25 بهمن 1402