Video

ویدیو | تلسکوپ SPHEREx ناسا با هدف رصد کل آسمان به فضا پرتاب خواهد شد

اگرچه ماموریت تلسکوپ SPHEREx شباهت هایی با تلسکوپ فضایی جیمز وب دارد. اما این دو رصدخانه رویکردهای کاملاً متفاوتی برای مطالعه آسمان خواهند داشت. تلسکوپ SPHEREx ناسا ماموریت دارد تا هر شش ماه یکبار کل آسمان را اسکن کند و نقشه‌ای از کیهان ایجاد کند. همچنین به بررسی آنچه پس...

Device Slider
  • خانه
  • 👈
  • ویدیو
  • 👈
  • ویدیو | تلسکوپ SPHEREx ناسا با هدف رصد کل آسمان به فضا پرتاب خواهد شد

اگرچه ماموریت تلسکوپ SPHEREx شباهت هایی با تلسکوپ فضایی جیمز وب دارد. اما این دو رصدخانه رویکردهای کاملاً متفاوتی برای مطالعه آسمان خواهند داشت.

تلسکوپ SPHEREx ناسا ماموریت دارد تا هر شش ماه یکبار کل آسمان را اسکن کند و نقشه‌ای از کیهان ایجاد کند. همچنین به بررسی آنچه پس از انفجار بزرگ (بینگ بنگ) اتفاق افتاده، چگونگی شکل گیری و تکامل کهکشان ها، و شیوع مولکول های حیاتی برای شکل گیری حیات، مانند آب، بپردازد.

بسیاری از تلسکوپ ها، مانند تلسکوپ فضایی هابل ناسا، برای تمرکز بر روی ستارگان، کهکشان ها یا سایر اجرام کیهانی و مطالعه دقیق آنها ساخته شده اند. اما SPHEREx متعلق به کلاس دیگری از تلسکوپ‌های فضایی است که به سرعت بخش‌های بزرگی از آسمان را رصد می‌کند و اجرام زیادی را در مدت زمان کوتاهی بررسی می‌کند.

SPHEREx بیش از 99 درصد از آسمان را هر شش ماه یکبار اسکن می کند. در مقابل، هابل، حدود 0.1 درصد از آسمان را رصد کرده است. اگرچه تلسکوپ‌های پیمایشی مانند SPHEREx نمی‌توانند اجرام را با جزئیات مشابه رصدخانه‌های هدف مشاهده کنند، اما می‌توانند به سؤالاتی درباره ویژگی‌های معمولی آن اجرام در سراسر جهان پاسخ دهند.

قرار است این تلسکوپ حداکثر تا آوریل 2025 به فضا پرتاپ شود.

منبع: ناسا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیوهای بیشتر ...

More video

ویدیو بیشتر

تحریریه کارینت
16 فروردین 1402
تحریریه کارینت
04 اسفند 1400