پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

گسترش خدمات تاکسی های خودران در سانفرانسیسکو

مقامات کالیفرنیا روز پنجشنبه مجوز گسترش خدمات تاکسی خودران ارائه شده توسط Waymo و Cruise در سانفرانسیسکو را صادر کردند.

پس از اینکه کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا، 6 ساعت نظر عمومی در رابطه با این وسایل نقلیه را شنید، با رای 3 به 1 موافقت کرد که به Waymo Alphabet (شرکت مادر گوگل) و جنرال موتورز Cruise اجازه استفاده از تاکسی های خودران 24 ساعته را بدهد. یک روز در سانفرانسیسکو

کمیسر جان رینولدز، که به گسترش خدمات این وسایل نقلیه رای داد، گفت: «اولین گام در میان بسیاری از افراد برای ارائه خدمات تاکسی خودران به کالیفرنیایی‌ها و نشان دادن یک مدل موفق و شفاف که سایر ایالت‌ها می‌توانند از آن پیروی کنند، برداشته شده است.

وسایل نقلیه Waymo اجازه داشتند با سرعت 65 مایل در ساعت (105 کیلومتر در ساعت) بدون کسی پشت فرمان حرکت کنند، حتی زمانی که هوا ناپایدار بود.

در مورد شرکت “کروز”، این شرکت مجاز بود خدمات مسافربری را در سانفرانسیسکو با سفرهایی با سرعت بیش از 35 مایل (65 کیلومتر) در ساعت فعال کند، در حالی که در صورت غلیظ بودن مه و دود مجاز به کار با وسایل نقلیه نبود.

کروز فقط مجاز بود از مشتریانی که از وسایل نقلیه خودرانش بین ساعت 10 شب تا 6 صبح استفاده می کردند، هزینه دریافت کند. برای Waymo امکان دریافت هزینه برای انتقال بدون راننده انسانی وجود نداشت.

خودروهای خودران برای اولین بار در سال 2014 در سانفرانسیسکو معرفی شدند و به عنوان یک “اقدام احتیاطی” نیاز به حضور یک نفر در خودرو بود.

چهار سال بعد، کالیفرنیا شرط حضور یک راننده انسانی در ماشین را حذف کرد.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا