Sponsor

کلینیک دل آسا وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان جهت استعدادیابی کودک و نوجوان

پیش از پرداختن به کلینیک دل آسا “وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان جهت استعدادیابی کودک و نوجوان” ، باید افزود که بی شک هر انسانی دارای استعداد های خاص و نهفته ای می باشد که این استعداد ها در واقع باعث متفاوت شدن او با دیگران می گردد...

Device Slider
  • خانه
  • 👈
  • کسب و کار
  • 👈
  • کلینیک دل آسا وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان جهت استعدادیابی کودک و نوجوان

پیش از پرداختن به  کلینیک دل آسا “وبسایت مرجع معرفی و مقایسه بهترین روانشناسان جهت استعدادیابی کودک و نوجوان” ، باید افزود که بی شک هر انسانی دارای استعداد های خاص و نهفته ای می باشد که این استعداد ها در واقع باعث متفاوت شدن او با دیگران می گردد . می توان گفت که ، کشف استعداد ها و همچنین ویژگی های متفاوت هر فردی و درک و آشنایی استعداد یابی باعث می شود که فرد در زندگی خود ، به موفقیت های بسیار زیادی برسد و به مسیر صحیح و اصلی زندگی نزدیک شود .

با توجه به این موضوع ، شاید بیش تر اوقات افراد ویژگی های خوب استعدادیابی را نادیده می گیرند ، و حتی موارد یا حتی وجه های تعریف استعدادیابی را نمی شناسند . حال ممکن است این سوال برای برخی افراد مطرح شود که : در مشاوره استعدادیابی کودک و نوجوان ، مشاور به چه مواردی می پردازد ؟ یا به عبارت دیگر مشاوره استعدادیابی ، چه مواردی را مورد بررسی قرار می دهد ؟ برای پاسخ به این سوال ، باید افزود که در مشاوره استعدادیابی در واقع مشاور ، به کشف انواع استعداد های نوجوانان و کودکان و همچنین نحوه پرورش آن ها ، می پردازد که این امر باعث می شود که آینده شغلی کودکان و نوجوانان مشخص و هدفمند گردند .

به طوری که کودک یا نوجوان تمرکز خود را بر روی رسیدن به هدف و استعدادی که دارند بگذارند تا در نهایت ، آینده ای موفق تر و درخشان تر داشته باشند . حال برخی از این موارد که در فوق نیز ذکر شد ، عبارتند از : ۱ / استعداد موسیقی ، ۲ / استعداد شم اقتصادی ، ۳ / استعداد خلاقیت فکری ، ۴ / استعداد حس ارتباطی ، ۵ / استعداد خلاقیت هنری ، ۶ / استعداد بازیگری ، ۷ / استعداد خوشبختی ، ۸ / استعداد ورزشی ، و … . سوال دیگری که ممکن است برای والدین پیش آید این امر است که : انواع آزمون های هوش و شخصیتی برای نوجوانان و کودکان ، چه آزمون هایی هستند ؟ برای پاسخ به این سوال باید افزود که : بی شک استعدادیابی و تست های هوش کودک و نوجوان ، نمی تواند به تنهایی توانایی های خلاقانه ، فیزیکی یا اجتماعی کودک و نوجوان را اندازه گیری نماید .

حتی می توان به جرات گفت که : نتایج تست هوش ( IQ ) برای آن دسته از کودکانی که بالای شش سال هستند ، بسیار قابل اعتماد تر می باشد . هر چند که بعضی از کودکان می‌ توانند این تست ها را ، در سن چهار سالگی نیز انجام دهند . والدین باید همواره به این نکته توجه داشته باشند که ، کودکان به سرعت تغییر و رشد می کنند . این به آن معناست که ممکن است نتایج تست هوش کودکان در سن چهار سالگی با نتایج سوالات استعدادیابی آن ها در سن شش سالگی ، متفاوت باشد . البته لازم به ذکر است که هر چه سن کودکان کم تر باشد این امکان وجود دارد که تست هوش آن ها ، چیزی بین شصت تا نود دقیقه زمان ببرد و از طرفی نیز ، ممکن است نتیجه حاصل شده ، نسبت به گروه مذکور در فوق ( کودکان شش سال ) نتیجه دقیقی نباشد .

به همین خاطر گفته می شود که به منظور استعدادیابی کودکان سه ساله ، طیف دیگری از آزمایش ها باید انجام شود ، که مختص سن آنان باشد . به طور معمول در مراکز مختلف انواع آزمون های شخصیتی و هوش و طیفی از آزمایش ها ، برای کودکان و نوجوانان انجام می شود که عملکرد کودکان و نوجوانان را ، در زمینه های مختلف و متنوعی مورد بررسی قرار می دهد. برخی از این زمینه ها ، به این شرح است :

 ۱ / ابعاد دیدگاه نسبت به خود ، ۲ / بررسی میزان خلاقیت ، نوع برخورد با محیط و خانواده ، ۳ / تعیین درجه ی هوشمندی سن عقلی و همچنین میزان هوش فرد ، ۴ / تشخیص بیش فعالی و میزان توجه و تمرکز فرد ، ۵ / میزان خوش عملی و خوش کلامی ، ۶ / بررسی میزان مسئولیت پذیری کودک یا نوجوان در مدرسه یا خانه ، ۷ / بررسی نشانه های اختلالات اضطراب و وسواس ، ۸ / پیدا کردن زمینه های رغبت تحصیلی و شغلی ، ۹ / بررسی تصمیم گیری های پر خطر یا شرایط عدم قطعیت ، ۱۰ / بررسی شخصیت های نوجوان و کودک ، ۱۱ / تعیین سن عقلی نوجوان یا کودک بر طبق محیط اقتصادی و اجتماعی ، و …. .

 والدین باید همواره به این نکته توجه داشته باشند که ، ک کشف استعداد نوجوان و کودک در سنین پایین ، می تواند تاثیر بسزایی بر آینده کودک و نوجوان داشته باشد . فرصت هایی برای پیشرفت ، رشد و موفقیت در زمینه های مختلف زندگی ، که برای کودک و نوجوان فراهم می گردد . در واقع شناسایی استعداد کودک و نوجوان ، باعث می شود که والدین و حتی خود کودک یا نوجوان تلاش و انرژی خود را برای پرورش این مهارت ها ، متمرکز نمایند و آینده ای درخشان تر در انتظار او باشد . شایان ذکر است که : بهترین سن برای کشف استعداد کودک ، از دو تا هفت سالگی می باشد ، که این امر باعث می شود کودک در روند تحصیل ، مدرسه و حتی آینده خود موفق تر باشد .

این که کودک چه چیز های جدیدی را یاد بگیرد به خصوص در مورد توانایی های ویژه خود ، یا این که با اطلاعات پیچیده ، مهارت های پیشرفته یا حتی ایده های انتزاعی درگیر شود ، و مواردی از این قبیل همگی ‌باعث شکوفا سازی استعداد های کودک می شود . والدین می توانند به منظور استعدادیابی کودکان و نوجوانان خود ، با مشاورینی مجرب و متخصص در این حوزه مشورت نمایند و از تجربه و تخصص او در این زمینه برخوردار شوند . مجموعه روانشناسی دل آسا ، با بیش از چند سال سابقه درخشان و موفق در حوزه روانشناسی ، از میان هزاران هزار نفر از روانشناسان و روانپزشکان پایش به عمل می آورد ، و سپس بر اساس نظر کاربران و مراجعه کنندگان خود ، بهترین و معتبر ترین روانشناسان و روانپزشکان را می یابد و سپس در سایت خود آنان را معرفی می کند . در واقع کلینیک روانشناسی دل آسا ، به سبب همین تجربه درخشان و موفق در این حوزه می باشد ، که به عنوان بزرگ ترین مرجع معرفی بهترین روانشناسان و مشاورین در کشور ، شناخته شده است .‌ این کلینیک معتبر و معروف ، با معرفی معتبر ترین کلینیک های روانشناسی و همچنین با معرفی برترین و بهترین پزشکان ، در حوزه های مشاوره تحصیلی ، استعداد یابی کودک و نوجوان ، زوج درمانی ، مشاوره کودک و نوجوان ، افسردگی ، استرس و اضطراب ، ناامنی ، مشاوره قبل از ازدواج ، و …. به مراجعه کنندگان عزیز و محترم خود کمک می کند تا برای حل مشکل یا مسئله به وجود آمده ، با اطلاعاتی دقیق تر و با دیدی وسیع تر ، تصمیم بگیرند و سپس مرجع خود را مشخص نمایند .

5/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
مـــطالب مـشـــابه بیشتر ...

Similar Post

مطالب بیشتر

تحریریه کارینت
01 آذر 1402
تحریریه کارینت
26 مهر 1402
تحریریه کارینت
07 شهریور 1402
تحریریه کارینت
13 مرداد 1403