پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
آموزش

چگونگی مشاهده رمز وای فای (WiFi) ویندوز 11

اگر با ویندوز 11 یا رایانه شخصی خود به یک شبکه وای فای (Wi-Fi) متصل شوید، رایانه شما به صورت خودکار رمز عبور آن شبکه وای فای را ذخیره می کند. می‌توانید گذرواژه‌ ی ذخیره‌شده Wi-Fi را با استفاده از روش‌های مختلف مشاهده کنید، و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه. پس با کارینت همراه باشید.

مشاهده رمز عبور شبکه وای فایی که هم اکنون به آن متصل هستید

1- برای مشاهده رمز عبور شبکه Wi-Fi که در حال حاضر به آن متصل هستید، باید به قسمت تنظیمات (ُsettings) ویندوز 11 بروید.

برای دسترسی سریع تر به این قسمت می توانید همزمان کلیدهای ترکیبی Windows+i را فشار دهید.

2- در بخش تنظیمات در سایدبار سمت چپ بر روی «Network & Internet» بزنید.

3- سپس بر روی گزینه «Advanced Network Settings» کلیک کنید.

4- در صفحه «Advanced Network Settings»، از بخش «Related Settings»، گزینه‌ «More Network Adapter Options» را انتخاب کنید.

5- پس از انجام مرحله فوق ویندوز 11 پنجره ای با نام «Network Connections» را برایتان باز می کند که در آن فهرستی از اتصالات اینترنت شما لیست شده است. در اینجا، روی شبکه وای فای خود کلیک راست کرده و گزینه «Status» را انتخاب کنید.

6- یک پنجره جدید و کوچک باز می‌شود که وضعیت اینترنت وای فای شما را نمایش می‌دهد. در این پنجره، روی دکمه «Wireless Properties» بزنید.

7- در بالای پنجره «Wireless Network Properties» روی تب «Security» بزنید.

8- در این تب، بخشی به نام Network Security Key وجود دارد که جلوی آن رمز وای فای به صورت ناخوانا قرار داده شده است. برای مشاهده رمز وای فایی که به آن متصل هستید تیک گزینه «Show Characters» را بزنید.

مشاهده رمز شبکه وای فایی که قبلاً به آن وصل شده‌ اید:

یکی از ویژگی‌های کاربردی ویندوز 11 این است که می‌توانید با آن، به رمز تمام شبکه‌های وای فای که تا به حال به آن‌ها وصل شده‌اید، دسترسی داشته باشید.

برای انجام این کار باید از طریق ترمینال ویدوز اقدام کنید.

1- برای شروع، ابتدا Windows Terminal را روی رایانه شخصی خود باز کنید. برای این کار در منوی «start»، عبارت «Windows Terminal» را جستجو کرده و بر روی آن کلیک کنید.

در ترمینال ویندوز، مطمئن شوید که برگه Command Prompt باز است. اگر اینطور نیست یا مطمئن نیستید، در بالای پنجره ترمینال ویندوز، روی نماد فلش رو به پایین کلیک کنید و «Command Prompt» را انتخاب کنید.

2- در تب Command Prompt، دستور زیر را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید. حالا با اجرای این دستور، فهرستی از شبکه‌های وای فای ذخیره شده در رایانه شما نمایان می‌شود.

netsh wlan show profiles

در فهرست شبکه‌های وای فای نمایان شده، شبکه مورد نظرتان را پیدا کنید و نام کامل شبکه را یک جا برای خود ذخیره و یادداشت نمایید.

3- در همان تب Command Prompt دستور زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. در این دستور، نام کامل شبکه وای فای خود را جایگزین «HTG» کنید.

netsh wlan show profile name="HTG" key=clear | find /I "Key Content"

در خروجی نمایش داده شده در برگه Command Prompt، عبارتی که کنار Key Content نوشته شده، رمز وای فای مورد نظر شماست.

بدین صورت شما می‌توانید رمز شبکه‌های وای فای ذخیره شده روی ویندوز 11 را به راحتی مشاهده کنید.

امیدوارم این آموزش براتون کاربردی و مفید باشه ممنون از نگاه زیباتون.

یادتون نره به آموزش ها و مقالات دیگه کارینتم یه سر بزنید :)

5/5 - (2 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا