• خانه
  • ⬅️
  • خبرخوان
  • ⬅️
  • پسورد دیگری وجود ندارد: Google استفاده از Passkey را به عنوان پیش‌فرض برای مجوز پیشنهاد کرده است

پسورد دیگری وجود ندارد: Google استفاده از Passkey را به عنوان پیش‌فرض برای مجوز پیشنهاد کرده است

Google همچنان به ترویج فناوری رمز عبور برای توده‌ها ادامه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد از استفاده از رمزهای عبور سنتی صرف نظر کنید و آنها را با یکی از گزینه‌های احراز هویت موجود جایگزین کنید. از امروز، از کاربران حساب Google خواسته می شود که یک رمز عبور...

Article

Top-tech-news-ChatGPT-4-is-now-available-and-it-possesses-these-ten-almost-human-like-capabilities.-Alphabet-announced-plans-to-cut-approximately-12000-jobs-worldwide

Google همچنان به ترویج فناوری رمز عبور برای توده‌ها ادامه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد از استفاده از رمزهای عبور سنتی صرف نظر کنید و آنها را با یکی از گزینه‌های احراز هویت موجود جایگزین کنید. از امروز، از کاربران حساب Google خواسته می شود که یک رمز عبور ایجاد کنند و از آن به عنوان کلید ورود به سیستم پیش فرض خود استفاده کنند.

Image source: Google

منبع تصویر: Google

فناوری Passkey جایگزین ایمن‌تر و راحت‌تر برای رمزهای عبور سنتی است. این به شما امکان می دهد استفاده از رمزهای عبور و تأیید پیامک را حذف کنید و آنها را با یک کد پین یا احراز هویت بیومتریک، مانند اثر انگشت یا اسکن صورت جایگزین کنید. در عین حال، داده‌های بیومتریک کاربر با Google یا سایرین به اشتراک گذاشته نمی‌شود و سطح بالایی از محرمانگی را تضمین می‌کند.

کلیدهای عبور نه تنها توسط گوگل، بلکه توسط شرکت های دیگری مانند مایکروسافت و اپل نیز تبلیغ می شوند. اگرچه هدف کل صنعت تبدیل این فناوری به استاندارد جدید مجوز در فضای وب است، هنوز برای صحبت در مورد آن خیلی زود است. اعلامیه Google بیان می‌کند که گذرواژه‌های سنتی همچنان معتبر خواهند بود و کاربرانی که به هر دلیلی نمی‌خواهند از Passkey استفاده کنند، همچنان می‌توانند با استفاده از رمزهای عبور سنتی وارد حساب‌های خود شوند.

سال گذشته، گوگل پشتیبانی از کلید عبور را در چندین محصول خود اجرا کرد. در حال حاضر، کاربران می توانند از این فناوری برای ورود به Workspace و حساب های ابری و همچنین مرورگر Chrome استفاده کنند. علاوه بر این، پشتیبانی کلید دسترسی به تدریج به پلتفرم‌ها و برنامه‌های اصلی وب گسترش خواهد یافت.

منبع

برچسب ها
0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post

مـــطالب مـشـــابه بیشتر...

Pagespeed Optimization by Lighthouse.