پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
شبکه های اجتماعی

هر آنچه از استوری تلگرام باید بدانید!

تلگرام اخیرا گفته که قابلیت استوری را برای تمام کاربران فعال خواهد کرد اما برای فشار کمتر به به سرورها این قابلیت به تدریج برای همه فعال می شود (ظاهرا اگر شماره مجازی داشته باشید زودتر براتون فعال می شود) بنابراین بعد از اپدیت تلگرام خود به نسخه 10.0.0 کمی صبر به خرج بدید.

برای فهمیدن اینکه قابلیت درج استوری برای شما فعال شده، در اندروید در صفحه اصلی باید دکمه مداد به دکمه دوربین تغییر کرده باشد که با فشار دادن آن امکان انتشار استوری خواهید داشت.

???? در استوری های تلگرام امکان انتشار عکس و ویدیو همراه با GIF، استیکر، ایموجی، تگ مکانی و غیره را دارید، می توانید برای استوری ها کپشن بگذارید، هر بخش از استوری ها را بعد از انتشار ویرایش کنید، استوری را برای افراد مختلف (از جمله همه، فقط مخاطبین، فقط کلوس فرندز یا فقط مخاطبین انتخابی) منتشر کنید، امکان دانلود و ذخیره استوری را فعال کنید و بعد از اتمام زمان آن، استوری در پروفایلتان به طوری ارشیو شود که بقیه کاربران بتوانند آن را مشاهده کنند.

???? در نوار بالای تلگرام هم فقط استوری کسانی که چه با شماره چه بی شماره به عنوان مخاطبین خود ذخیره کرده اید نمایش داده می شود بنابراین استوری هر کسی را بخواهید در نوار بالا برایتان نمایش داده شود باید به عنوان مخاطب اضافه اش کنید. امکان میوت (بی صدا) کردن استوری های هر فرد هم طبیعتا وجود دارد. لیست کسانی که استوری شما را می بینند هم نمایش داده خواهد شد و امکان مرتب کردن براساس مخاطبین را خواهید داشت. در آپدیت جدید هم ری اکشنها در این بخش نمایش داده می شوند.

ویژگی های ذکر شده در بالا به صورت کلی قابلیت های استوری تلگرام هستند اما در هنگام عرضه استوری برای همه کاربران، این قابلیت ها محدودیت هایی خواهند داشت و کاربرانی که اشتراک پریمیوم تلگرام داشته باشند، امتیازاتی دارند. از جمله این محدودیت ها این هست که:

‏- کاربران عادی در هر روز فقط می توانند تا 3 استوری منتشر کنند، در صورتی که کاربران پریمیوم روزانه امکان انتشار تا 100 استوری را دارند.

‏- کاربران عادی امکان دانلود استوری ها را ندارند، ولی پریمیوم ها (در صورت اجازه صاحب استوری) این امکان را در اختیار دارند. (البته ربات های تلگرامی برای دانلود استوری تلگرام هستند که کاربران عادی می توانند این محدودیت را دور بزنند)

– کاربران عادی فقط می توانند استوری 24 ساعته بگذارند در صورتی که پریمیوم ها امکان انتشار استوری 6، 12، 24 و 48 ساعته دارند.

‏- کاربران عادی فقط می توانند تا حدود 200 کاراکتر برای استوری ها کپشن گذاشته و خبری از بولد، لینک و غیره در آن نیست ولی پریمیوم ها می توانند تا 2048 کاراکتر برای استوری کپشن بنویسند و عبارات رو بولد و غیره کنند و لینک بگذارند.

‏- کاربران عادی وقتی استوری می بینند، اسم آن ها در لیست بیننده‌ها نمایش داده می شود ولی کاربران پریمیوم با فعال کردن قابلیت Stealth Mode می توانند کاری کنند که اسمشان برای هر استوری که 5 دقیقه پیش دیدن و هر استوری که 25 دقیقه بعد می بینند، ظاهر نشود و مخفیانه بتوانند فضولی کنند:)

‏- کاربران عادی فقط تا وقتی استوری منقضی نشده می توانند لیست کسانی که استوری را دیده اند، مشاهده کنند ولی پریمیوم ها همیشه این امکان را دارند.

‏- استوری کاربران پریمیوم هم همیشه در اولویت هست و جلوتر از بقیه کاربران قرار می گیرد.

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :)  ✍️ اینجا هر کسی میتونه بنویسه!  | ???? ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا