پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
پایگاه دانش

می خواهم برنامه نویسی یاد بگیرم اما نمی دانم از کجا شروع کنم!

افراد علاقه مند به برنامه نویسی دائما سوالات مشترکی را در ذهن دارند نظیر:

“تازه کار هستم باید کدام زبان برنامه نویسی را یاد بگیرم؟”

“کدام زبان برنامه نویسی بازار کار خوبی دارد؟”

“محبوب ترین زبان برنامه نویسی چیست؟”

ما در این مقاله به بررسی کامل این موضوعات پرداخته ایم و به شما کمک می کنیم تا جواب سوالات خود را پیدا کنید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برترین زبان های برنامه نویسی

این لیست برای بررسی اینکه آیا امروزه از یک زبان برنامه نویسی خاص استفاده می شود یا خیر بسیار مناسب است. با این حال ، اگر به عنوان یک برنامه نویس تازه کار هستید، توصیه می کنم که فقط یک زبان برنامه نویسی را بر اساس لیست برای آموزش انتخاب کنید.

چند کلمه نصیحت

بله، یادگیری برنامه نویسی دشوار است، نه به این دلیل که شما هستید، بلکه به این دلیل که موضوعات زیادی برای یادگیری وجود دارد. قانون اول، قبول کنید که سناریوی زیر اتفاق می افتد: شما با موضوع جدیدی آشنا می شوید که برای شما کاملاً قابل درک نیست. آن سناریو بارها و بارها اتفاق خواهد افتاد. نحوه مدیریت آن موقعیت ، هر بار که اتفاق می افتد ، تنها عاملی است که موفقیت شما را تعیین می کند.

اگر موضوع فعلی که یاد می گیرید برای شما قابل درک نیست ، همان جایی که هستید بمانید تا موضوع را به خوبی یاد بگیریید. چرا که پرش از جلو مانند این است که بخواهید سقفی را به خانه ای وصل کنید که فاقد قاب، دیوار و فونداسیون است. من اغلب مجبورم چندین بار یک فیلم آموزشی را تماشا کنم تا بتوانم آنچه را که یاد می گیرم درک کنم. اگر شما هم همانند من هستید دلسرد نشوید.

اگر آموزش (یا کتاب) مورد استفاده شما به اندازه کافی موضوع را توضیح نداده است، باید منابع دیگری را پیدا کنید که برای شما مفید است. هیچ بهانه ای برای تسلیم شدن وجود ندارد فقط به این دلیل که پوشش آموزشی یک موضوع برای شما مفید نبود. تقریباً هر چیزی را که می خواهید به صورت رایگان یاد بگیرید در یوتیوب می توانید بیابید. مشخص کنید که چه چیزی را باید جستجو کنید (به عنوان مثال ، موضوع: [زبان برنامه نویسی شما] + کلمات کلیدی مفید دیگر).

اگر در یوتیوب به دنبال ویدئوهای آموزشی هستید، ابتدا آمار را بررسی کنید. نگاهی سریع به رتبه بندی و یا تعداد بازدید ویدئو بیندازید. اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا یک ویدیو ارزش وقت گذاشتن را دارد یا خیر، نظرات را بخوانید تا در این باره مطمئن شوید. بسیاری از موضوعات برای اولین بار منطقی یا قابل درک نخواهند بود. بنابراین، از افکار منفی خودداری کنید.

هدف این است که هنگام یادگیری از درک خود آگاه باشید. همانطور که در مسیر یادگیری پیشرفت می کنید، باید برای هر موضوعی که یاد می گیرید، از خود سوالاتی بپرسید مانند:

  • “آیا این موضوع برای من منطقی (قابل درک) است؟”
  • آیا اصطلاح جدیدی وجود داشت؟ اگر چنین است ، آیا برای هر اصطلاح جدید تعریف رسمی ارائه شده است؟ “
  •  آیا می توانم درک خود را از این مهارت با حل مشکلات تمرین نشان دهم؟ “
  • “آیا فردا چیزی را که یاد گرفته ام به خاطر خواهم آورد؟ و فردای آن روز؟ اگر نه، چگونه می خواهم آن را به خاطر بسپارم؟ “

آخرین توصیه: سعی کنید آنچه را که فراگرفته اید با تمرین و استمرار حفظ کنید نا علاوه بر یادگیری عمیق مانع فراموشی شوید.

اما مراحلی که شما باید برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی طی کنید عبارت اند از:

1-مبانی علوم کامپیوتر

اولین قدم برای یادگیری هر زبان برنامه نویسی، شناخت اصول علوم رایانه است. برای شروع برنامه نویسی باید با کامپیوتر آشنا باشید و اصول اولیه آن را بدانید. هرچه آشنایی بیشتری درباره این مطالب داشته باشید، کار شما در آینده ساده تر خواهد بود.

2 – منطق گزاره ها

اگر از توانایی های ریاضی خود مطمئن نیستید، توصیه می کنم منطق گزاره ای را یاد بگیرید. اصول منطق گزاره ای اجزای سازنده برنامه نویسی هستند.

3 – برنامه نویسی جاوا 

 من تلاش زیادی برای یادگیری زبان جاوا انجام داده ام، از این رو به شما هم توصیه میکنم این زبان محبوب را فرا بگیرید.

جاوا یکی از متداول ترین زبان های برنامه نویسی است. این زبان به عنوان یک زبان برنامه نویسی شی گرا طبقه بندی می شود  و برای ساخت برنامه های وب، دسکتاپ و تلفن همراه استفاده می شود.

4 – الگوریتم ها و ساختار داده ها

ساختار داده روشی برای سازماندهی داده ها در حافظه است.

الگوریتم ها و ساختار داده ها دو مورد از چالش برانگیزترین موضوعات برنامه نویسی هستند. شما نیازی به یادگیری الگوریتم برای شایستگی اساسی در برنامه نویسی ندارید . با این حال ، اگر تمایل دارید که به عنوان مهندس نرم افزار در یک شرکت معتبر فناوری کار کنید ، انتظار می رود که در طول مصاحبه ها درک الگوریتم ها و ساختار داده ها را نشان دهید.

5- توسعه اندروید

از نظر من توسعه برنامه های اندرویدی یکی از سرگرم کننده ترین کارهایی است که میتوانید با زبان جاوا انجام دهید. برنامه های اندرویدی عمدتا با جاوا نوشته میشوند، بنابراین پس از یادگیری جاوا، آماده یادگیری اندروید خواهید بود.

سخن پایانی

برای شروع برنامه نویسی ابتدا یک زبان برنامه نویسی که هم بازاکار خوبی دارد و هم به آن علاقه دارید را انتخاب کنید سپس اصول اولیه کامپیوتر و زبان موردنظر را فرا بگیرید برای این کار می توانید از کتاب یا ویدئوهای آموزشی موجود در یوتیوب بهره ببرید. سپس با تمرین کردن آنچه را که فرا گرفته اید تثبیت کنید.

از اینکه تا انتها این مقاله را مطالعه فرمودید بسیار سپاس گذاریم . نظرات ارزشمند خودتان را درباره این موضوع با ما درمیان بگذارید.

منبع : codeburst.io

5/5 - (3 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :)  ✍️ اینجا هر کسی میتونه بنویسه!  | ???? ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا