پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
پایگاه دانشآموزششبکه های اجتماعی

ترفند هایی عالی برای افزایش بازدید و مشترکان کانال یوتیوب

آیا شما هم یک کانال یوتیوب دارید و نمی دانید چگونه بازدید ویدئوهای خود را افزایش بدهید؟

اگر پاسخ شما مثبت است، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با روش های ذکر شده این موضوع مهم را برطرف کنید.

واقعیت این است که مهم نیست چقدر زمان صرف ایجاد ویدئو می کنید. اگر ویدئوهای خود را بازاریابی و تبلیغ نکنید، کار شما هرگز توسط مخاطبان دیده نخواهد شد. درست مانند زمانی که یک مهمانی بزرگ برپا کنید بی آنکه افراد را از موقعیت مکانی مراسم مطلع کنید.

در این راهنما، من استراتژی ها و تکنیک هایی را ارائه کرده ام که می توانید برای بازاریابی و تبلیغ ویدیوهای یوتیوب خود از آن ها پیروی کنید.

این نکات، مورد آزمایش و اثبات قرار گرفته و برای ویدئو در هر موضوع و زمینه ای کاربرد دارد.

چگونه می توان ویدیو یا کانال یوتیوب را تبلیغ و بازدیدهای بیشتری دریافت کرد؟

من تمام تکنیک های اصلی تبلیغات در یوتیوب را در ادامه مطرح کرده ام. پس با ما همراه باشید.

1. عنوان ویدئو 

عامل تعیین کننده و مهم ویدئوهایی که در سراسر اینترنت دست به دست می شوند یا بازدید کمی دارند در عنوان آن ها است.

جستجو برای کلید واژه مناسب ایده بسیار خوبی برای یافتن واژه هایی است که مردم آنها را بیشتر جستجو می کنند و بعد از اینکه این کلید واژه را یافتید باید موضوع یا عنوان ویدئوی خود را به نوعی با آن ترکیب کنید.

YouTube-Auto-suggest-for-great-titles

در اینجا نکاتی برای نوشتن عناوین عالی برای ویدئوهای یوتیوب وجود دارد:

  • عناوین را مختصر و واضح بیان کنید.
  • در صورت امکان از سال جاری در عناوین استفاده کنید. (به عنوان مثال: بهترین خودروهای سال 2021).
  • عناوین را برجسته کنید و کاری کنید جلب توجه کنند.
  • کلمات کلیدی را در ابتدای عنوان (در صورت امکان) قرار دهید.
  • از “کلمات قدرتمند” (مثال: بهترین ، عالی ، باور نکردنی) استفاده کنید.
  • از کلمات محرک احساسی استفاده کنید (مانند: احساسی ، تنها ، پرشور ، سانسور شده).
  • عنوان خود را با حروف بزرگ بنویسید.  (البته در صورتی که تیتر شما انگلیسی باشد)

2. برچسب های ویدئو

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مانع رشد تبلیغات ارگانیک ویدیوی یوتیوب شما می شود، استفاده نادرست از برچسب ها است.

استفاده از تگ یا برچسب در یوتیوب با پست های وبسایت متفاوت است. اگر تا به حال به تگ های موجود در یوتیوب دقت نکرده اید، حالا زمان خوبی است که شروع کنید. حتی می توانید به پست های قبلی خود بازگردید و برچسب های آنها را نیز اصلاح کنید.

در اینجا چند قانون برای استفاده از برچسب های ویدیویی یوتیوب آورده شده است:

  • از یک برچسب منحصر به فرد استفاده کنید تا ویدئوهای شما در بخش ویدئوهای مرتبط دیگر ویدئوهایتان نیز به نمایش در آیند. مثال: از نام برندتان در تمام ویدئوها استفاده کنید. (اسکرین شات زیر را مشاهده کنید).
  • از کلمات کلیدی اصلی خود به عنوان برچسب ویدئو استفاده کنید.
  • از کلمه کلیدی خود به عنوان برچسب استفاده کنید (از ویژگی پیشنهاد خودکار یوتیوب کمک بگیرید).
  • برچسب های مورد استفاده در ویدئوهای با رتبه بالا را بیابید و از آنها در ویدیوی خود استفاده کنید. برای یافتن برچسب های مورد استفاده دیگران می توانید از افزودنی گوگل کروم به نام TubeBuddy استفاده کنید.

Youtube-tags

به یاد داشته باشید، برچسب های ویدئویی یوتیوب عامل مهمی در رتبه بندی ویدئوها هستند.

3. از یک Thumbnail (تصویر کاور ویدئو) سفارشی استفاده کنید

حساب های تأیید شده یوتیوب می توانند یک تصویر کاور سفارشی برای ویدئوهای خود قرار دهند. یک کاور ویدئویی خوب به شما کمک می کند تا در بخش ویدیو های مرتبط و ویدیوی پیشنهادی برجسته شوید.

در اینجا چند نکته برای تصاویر کاور ویدئو وجود دارد:

  • دارای وضوح تصویر 1280×720 باشند (با حداقل عرض 640 پیکسل).
  • آنها را در فرمت های JPG، GIF، BMP یا PNG آپلود کنید.
  • حجم آن ها زیر 2 مگابایت باشد.
  • سعی کنید از نسبت تصویر 16:9 استفاده کنید زیرا بیشترین استفاده را در پخش کننده ها و پیش نمایش های یوتیوب دارد.

من نمی خواهم شما را با این ویژگی های فنی سردرگم کنم، اما مهم است که این را بدانید تا بتوانید یک کاور ویدیو عالی تهیه کنید که روی تبلت ، رایانه و موبایل به خوبی نمایش داده شود.

YouTube-thumbnails-1024x518

4. بر روی برندسازی تمرکز کنید

چند نکته در زمینه برندسازی وجود دارد که از حالا به بعد باید انجام دهید و این نکات به شما اطمینان خواهند داد که ویدئوی شما رتبه خوبی خواهد گرفت. یکی از این نکات ، نمایش معرفی ابتدایی و انتهایی برند است.

  • معرفی ابتدایی: یک کلیپ 3 تا 5 ثانیه ای که در ابتدای ویدیوی اصلی ، برای نمایش برند شما اجرا می شود.
  • معرفی انتهایی: این مورد در پایان ویدیو اجرا می شود و می تواند معرفی دیگر ویدیوهای شما یا درخواست لایک کردن یا عضو شدن کاربران در کانال شما باشد.

ساختن معرفی ابتدایی و انتهایی یوتیوب کار ساده ای است و شما می توانید خودتان با استفاده از Camtasia آنها را ایجاد کنید یا می توانید در وب سایت های فریلنسینگ مثل کارینت، پروژه ایجاد کنید تا یک فریلنسر انجام این کار را به عهده بگیرد.

اگر هنوز یک لوگو برای کانال خود ندارید، باید آن را نیز طراحی کنید

5. ویدیوها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اگر یک تولید کننده محتوا در قالب ویدیو هستید ، پس باید در رسانه های اجتماعی مختلف کانال داشته باشید. این موقعیت فرصتی برای شما فراهم می کند تا گروهی خارج از یوتیوب ایجاد کنید و ترافیک را از دیگر کانال های شبکه های اجتماعی محبوب به سمت کانال یوتیوب خود هدایت کنید.

در زیر رسانه اجتماعی  مختلف و مشهور را مشاهده می کنید که باید در آن کانال ایجاد کنید (البته اگر همین الان ندارید):

  • فیسبوک
  • توییتر
  • اینستاگرام
  • پینترست

نکته ی مهم:

می توانید از ابزاری مانند SocialPilot  برای زمان بندی به اشتراک گذاری ویدیو در کانال رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.

همیشه ویدیوی خود را پس از یک فاصله زمانی منظم به اشتراک بگذارید.

من معمولاً هر ویدئو را حداقل 10-15 بار در مدت هشت ماه پس از انتشار به اشتراک می گذارم. همچنین، هنگام به اشتراک گذاری از هشتگ ها استفاده کنید تا دیگران بتوانند به راحتی آنها را پیدا کنند.

Share-YouTube-Videos-to-Community

6. یک سایت برای کانال یوتیوب خود راه اندازی کنید

اگر یوتیوبر تمام وقت هستید، نباید از ساخت یک سایت برای قرار دادن ویدیوهای یوتیوب خود دریغ کنید. این روزها، جاسازی یا قرار دادن ویدیوهای یوتیوب در سایت بسیار آسان است .

من به شما توصیه می کنم که یک وب سایت ایجاد و از قالب وردپرس مخصوص ویدیو استفاده کنید . اگر در حال حاضر از یوتیوب درآمد کسب می کنید، بهتر است از سیستم وردپرس استفاده کنید تا نگران نگهداری آن هم نباشید.

7. از لیست پخش یوتیوب استفاده یا ویدیوی خود را به یک لیست پخش اضافه کنید

لیست پخش یوتیوب راهی عالی برای به دست آوردن بازدیدهای بیشتر در مورد ویدیوهای موجود شما است. پس از اتمام بارگذاری یک ویدئوی جدید ، آن را به یک لیست پخش (یا یکی که ایجاد کرده اید یا یک موجود) اضافه کنید.

اگر در حال ایجاد یک لیست پخش جدید هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک نام معنی دار برای لیست پخش بگذارید و یک کلمه کلیدی در عنوان آن لیست پخش داشته باشید.
  2. شرح مفصلی از لیست پخش را اضافه کنید و کلیدواژه (های) خود را در آنجا قرار دهید.
  3. ویدئوهای مشابه را در یک لیست پخش گروه بندی کنید.
  4. یک ویدیو را می توان در بیش از یک لیست پخش فهرست کرد.

لیست های پخش یوتیوب نیز در نتایج جستجو ظاهر می شود. با این کار ، کشف بیشتر ویدیوهای شما افزایش می یابد.

YouTube-playlist

8. از دعوت به عمل (CTA) استفاده کنید

در سایت های رسانه اجتماعی باید کارهایی که قصد دارید بازدید کنندگان انجام دهند را از آنها طلب کنید.

در پایان ویدئو یا حتی جایی در وسط ، از بینندگان بخواهید کانال شما را دنبال کنند. در عین حال ، می توانید از آنها بخواهید که ویدیو را با دیگران که ممکن است از آن سود ببرند به اشتراک بگذارند.

اکثر کاربران یوتیوب برجسته از تکنیک “Call to action” برای تقویت دسترسی ویدئویی خود با مشترکین موجود استفاده می کنند. اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، از ویدئوی بعدی خود به بعد این کار را شروع کنید.

شما شگفت زده خواهید شد اگر دریابید که با یک درخواست ساده ، چقدر تعداد اشتراک گذاری ها افزایش می یابد.

9. با افراد تأثیرگذار حوزه کاری خود مصاحبه کنید

مصاحبه با اینفلوئنسرها به شما این امکان را می دهد تا به جامعه ای که از قبل در حال پیشرفت است ، دسترسی پیدا کنید. نه تنها توجه دیگران را که از این تأثیرگذار خاص پیروی می کنند جلب خواهید کرد ، بلکه به طور کلی مورد توجه این صنعت نیز قرار خواهید گرفت.

می توانید تأثیرگذارهای برتر را در حوزه کاری خود بیابید و می توانید با آنها مصاحبه کنید .

10.زمانی را صرف یادگیری و آموزش دیدن در آکادمی خلاقیت یوتیوب کنید

YouTube-creator-academy-1

یکی از اشتباهاتی که اکثر بازاریابان در حال رشد یوتیوب انجام می دهند این است که آنها فقط بر انتشار ویدیوهای بیشتر تمرکز می کنند و یادگیری را متوقف می کنند.

ییوتیوب یکی از سریعترین پلتفرم های در حال تغییر است و برای شما مهم است که با همه نکات و ترفندهای موجود آن آشنا شوید.

YouTube-creator-academy

می توانید از Creator Academy by YouTube برای یادگیری نکات حرفه ای برای استفاده بیشتر از ویدیوهای یوتیوب خود (و به طور کلی کانال خود) استفاده کنید.

11.در انجمن های یوتیوب ویدیو منتشر کنید

یوتیوب بی سر و صدا در حال ایجاد یک شبکه اجتماعی است و می توانید با استفاده از ویژگی پست در انجمن آن، ویدیو منتشر کنید. کافی است روی  نماد + در وب یا برنامه تلفن همراه یوتیوب کلیک کرده و روی ” ایجاد پست ” کلیک کنید .

Share-on-YouTube-community.png

اکنون ، پیام و پیوند ویدئویی را که می خواهید تبلیغ کنید ، تایپ کنید. می توانید gif یا تصاویر اضافه کنید یا حتی نظرسنجی را انجام دهید تا جذاب تر شود. جامعه شما می تواند پست شما را دوست داشته باشد و همچنین در مورد آن اظهار نظر کند که سیگنالی عالی برای مشارکت بیشتر است. این هنوز یکی از تکنیک های تبلیغاتی ویدیویی رایگان است.

حالا نوبت شماست…

ویدیوهای یوتیوب خود را تبلیغ کنید و بازدیدهای بیشتری دریافت کنید

خوب ، این ها چند استراتژی و تکنیک تبلیغاتی مهم هستند که می توانید از امروز به بعد برای ویدیوهای یوتیوب خود استفاده کنید.

این ترفندها و نکات مطمئناً به شما کمک می کند ترافیک بیشتری داشته باشید و در نهایت ، دنبال کنندگان کانال شما نیز افزایش یابد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم!

منبع : shoutmeloud.com

5/5 - (11 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا