Search
Close this search box.

متا مجبور به فروش سرویس گیفی (Giphy) به Shutterstock شد

شرکت متا با اجبار سازمان رقابت و بازار انگلیس (CMA) مجبور شد سرویس گیفی (Giphy) را به شرکت شاتراستوک (Shutterstock) در معامله ای به ارزش 53 میلیون دلار بفروشد. سازمان رقابت و بازار بریتانیا به متا دستور داد که Giphy را به دلیل نگرانی های ضد رقابتی بفروشد. شاتر استوک...

نویسنده: تحریریه کارینت
تاریخ انتشار: 04 خرداد 1402
بدون دیدگاه
متا مجبور به فروش اجباری سرویس گیفی (Giphy) به شاتراستوک شد
https://karynet.ir/?p=50004

شرکت متا با اجبار سازمان رقابت و بازار انگلیس (CMA) مجبور شد سرویس گیفی (Giphy) را به شرکت شاتراستوک (Shutterstock) در معامله ای به ارزش 53 میلیون دلار بفروشد.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا به متا دستور داد که Giphy را به دلیل نگرانی های ضد رقابتی بفروشد. شاتر استوک روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد Giphy، یک پلتفرم مشهور برای تصاویر متحرک، را در یک معامله نقدی به ارزش 53 میلیون دلار از متا خریداری کند.

سرویس Giphy که احتمالا شما حداقل یک بار ازش استفاده کرده اید، سرویسی برای آپلود گیف های مختلف هست که در بخش گیف اپ هایی مثل اینستاگرام و تا چند سال پیش تلگرام، می توان آن ها را پیدا و استفاده کرد.

در سال 2020 شرکت متا به خاطر استفاده زیادی که از این سرویس داشت، تصمیم گرفت آن را در معامله ای به ارزش 400 میلیون دلار خریداری کند. این خرید باعث باز شدن یک پرونده برای متا توسط CMA شد تا بررسی کند که ایا این خرید باعث کاهش رقابت و افزایش انحصار می شود یا خیر.

در اکتبر سال 2021 سازمان رقابت و بازار انگلیس متا را به خاطر اینکه بدون توجه به این پرونده، شرکت Giphy را در خودش ادغام کرده و منتظر نتیجه این پرونده نشده، حدود 70 میلیون دلار جریمه کرد.

ماه بعد در ماه نوامبر، نتیجه این پرونده مشخص شد و طبق نظر CMA این خرید باعث افزایش انحصار و کاهش رقابت در بازار میشد و شرکت متا باید Giphy را می فروخت. متا به این حکم اعتراض کرد و پروسه اعتراض اغاز شد که حدود یک سال طول کشید و در اکتبر 2022، اعتراض متا مورد قبول واقع نشد و این شرکت با حکم قطعی مجبور به پیدا کردن مشتری برای Giphy شد.

حالا بعد از چندین ماه از این حکم، Shutterstock، سایت معروف فروش عکس های استوک، قبول کرده که این شرکت را به مبلغ 53 میلیون دلار خریداری کند و بعد از کلی ضرر پرونده متا را برای این خرید ببندد. متا هم با Shutterstock قراردادی امضا کرده که تا بتواند مثل گذشته در اپ هاسش از GIFهای این سرویس استفاده کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه بیشتر

مطالب بیشتر

تحریریه کارینت
28 مرداد 1403