• خانه
  • ⬅️
  • کسب و کار
  • ⬅️
  • شغل های پردرآمد ایران (صنایع+مشاغل دیجیتال بر اساس آخرین آپدیت)

شغل های پردرآمد ایران (صنایع+مشاغل دیجیتال بر اساس آخرین آپدیت)

شغل های پردرآمد ایران کدام‌ها هستند؟ کدام کسب‌وکار را راه بیندازیم؟ این سؤالات همواره ذهن افراد را درگیر خود می‌کنند. انتخاب شغل انسان را به مرحله جدیدی از زندگی وارد می‌کند. در این مسیر بخش زیادی از عمر فرد سپری می‌شود. اگر ملاکتان از انتخاب شغل درآمد آن است باید جوانب...

sponsor

شغل‌های پردرآمد ایران (صنایع+مشاغل دیجیتال بر اساس آخرین آپدیت)

شغل های پردرآمد ایران کدام‌ها هستند؟ کدام کسب‌وکار را راه بیندازیم؟ این سؤالات همواره ذهن افراد را درگیر خود می‌کنند. انتخاب شغل انسان را به مرحله جدیدی از زندگی وارد می‌کند. در این مسیر بخش زیادی از عمر فرد سپری می‌شود. اگر ملاکتان از انتخاب شغل درآمد آن است باید جوانب مختلفی را بسنجید.

عدم توجه به موضوعاتی مانند میزان سختی، محیط کار، مهارت‌های لازم، ساعت کاری و… ممکن است شما را در ادامه مسیر شغلی منصرف کند. این کار مهم‌ترین دارایی شما یعنی «زمان» را هدر می‌دهد. در این مقاله ضمن پاسخ به پرسش‌های احتمالی شما در رابطه با مشاغل، جدیدترین شغل‌های پردرآمد و شرایط آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

شغل های پردرآمد ایران

بسیاری از افراد فقط تعداد محدودی از مشاغل مانند پزشکی و دندان‌پزشکی را پردرآمد می‌دانند. این باور کاملاً غلط است. شغل‌های دیگری نیز هستند که می‌توانند ازنظر درآمد با این مشاغل رقابت کنند.

وکیل

وکیل به فردی گفته می‌شود که پس از گذراندن تحصیلات تخصصی در رشته حقوق و قبولی در آزمون وکالت به دفاع از حق افراد در امور حقوقی می‌پردازد یا آن‌ها را راهنمایی می‌کند. این افراد به‌خوبی از قوانین و پیچ‌وخم‌های آن آگاه هستند. این شغل یکی از پردرآمدترین مشاغل در ایران و جهان محسوب می‌شود.

سالن زیبایی

شاخه‌های این حرفه شامل آرایشگری، ناخن کاری، تتو ابرو و… هستند. اگر در این حرفه پیشرفت کنید درآمدتان به طرز شگفت‌آوری بالا می‌رود. حداقل میانگین درآمد سالن‌های زنانه ۱۲ میلیون و سالن‌های مردانه ۱۰ میلیون است.

تور لیدر

تورلیدر به شخصی گفته می‌شود که به مناطق گردشگری شهرها تسلط کاملی دارد. او این مناطق را به گردشگران معرفی می‌کند. درآمد این شغل در شهرهای گردشگری مانند شیراز و اصفهان بسیار بالا است.

طراح دکوراسیون

در دنیای امروزی صنعت مد اهمیت زیادی دارد. این صنعت راه خود را به فضای داخلی خانه‌ها نیز باز کرده است. یک طراح دکوراسیون وظیفه دارد تا فضاهای داخلی را تزیین و طراحی کند. کلاس کاری و درآمد بالا دو مورد از مزیت‌های این حرفه هستند.

واسطه‌گری یا دلالی

واسطه‌گری در هر زمینه‌ای کاربرد دارد. به‌جرئت می‌توان لقب پردرآمدترین شغل در ایران را به واسطه‌گری داد. دلالی به تحصیلات نیاز ندارد و همه افراد توانایی کار به‌عنوان یک دلال را دارند.

معلم یا دبیر

معلمی یکی از زیباترین مشاغل است که حقوق ثابت و نسبتاً خوبی دارد. اگر به‌عنوان دبیر کنکور یا معلم خصوصی در این شغل فعالیت کنید درآمدتان چندین برابر می‌شود.

طلا فروش

این شغل به‌دلیل ارزش بالای طلا جواهرات یکی از پرسودترین اصناف است.

شغل پردرآمد در ایران مگه داریم؟

امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه افراد پیدا کردن یک شغل پردرآمد و آینده‌دار است. هیچ شغلی در ابتدا درآمد زیادی ندارد؛ بلکه رسیدن به موفقیت و درآمد بالا نیازمند طی کردن مسیرهای پیچیده و تلاش مستمر است. برای روشن کردن این موضوع بهتر است یک مثال برایتان بیاوریم.

فرض کنید با جستجو در اینترنت شغل‌های پردرآمدی مانند پزشکی، وکالت، دندانپزشکی یا… را پیدا کردید، حال بهتر است درآمد چند وکیل یا چند دندان‌پزشک را با هم مقایسه کنید. آیا دو دندان‌پزشک درآمد یکسانی دارند؟ آیا آن‌ها از همان ابتدای کار درآمد بالایی داشتند؟ مسلماً خیر! یک دندان‌پزشک برای رسیدن به موفقیت بالا حداقل چند سال از وقت خود را صرف کسب تجربه و مهارت می‌کند و قطعاً درآمد دو دندان‌پزشک با هم برابر نیست؛ بلکه به میزان تلاش، تجربه، رضایت مراجعه‌کنندگان و عوامل متعدد دیگر بستگی دارد. این نکته در رابطه با تمامی مشاغل صدق می‌کند.

بهتر است پس از کشف استعداد و مهارت‌های فردی خود شغل مناسب را پیدا کرده و تمام تمرکز خود برای رسیدن به موفقیت در همان حیطه را به کار ببرید. در ادامه این مطلب چند مورد از شغل های پردرآمد ایران را با هم بررسی می‌کنیم.

مترجمی

مترجمی یک حرفه با امنیت شغلی و درآمد خوبی است. مترجم باید توانایی ترجمه متن‌های مختلف عمومی و تخصصی را از یک زبان به زبان دیگر داشته باشد. لازمه این کار تسلط کامل به اجزای دو زبان مبدأ و مقصد است. اگر مترجمان به چندین زبان مختلف تسلط داشته باشند، می‌توانند در سازمان‌های دولتی و شرکت‌های تجاری که درآمد بالایی دارند استخدام شوند.

یک مترجم خوب باید منظم و وقت‌شناس باشد و سفارش‌ها را به‌موقع تحویل دهد. نکته مهم در ارتباط با این شغل حساسیت بالای آن است؛ به‌عنوان‌مثال اگر در قراردادها اشتباه جزئی در ترجمه رخ دهد ممکن است منافع یک سازمان یا حتی یک دولت را به خطر بیندازد.

مدیر بازاریابی

در فهرست پردرآمدترین شغل‌ها مدیران بازاریابی هم جایگاه خاصی دارند. به‌طورکلی وظیفه یک مدیر بازاریابی برنامه‌ریزی، اجرا و ارائه سیاست‌ها و پلن‌های بازاریابی برای شرکت‌ها است. مسئولیت و وظایف مدیران بازاریابی به نوع شرکت بستگی دارد. خدمات آن‌ها در شرکت‌های مختلف متفاوت هستند. آن‌ها با شناسایی مخاطبان هدف و استفاده از فرصت‌های تبلیغاتی از برند تجاری و ارزش‌های آن حفاظت کرده و موقعیت آن در بازار را تقویت می‌کنند یا آن را به بازارهای جدید معرفی می‌کنند. در واقع هدف آن‌ها کسب حداکثر سود برای شرکت‌ها است. به نقل از سایت راستین:

مدیر بازاریابی کسی است که تلاش های زیادی برای جذب و پیدا کردن مشتری برای یک محصول، خدمات و ارتقا نام برند یک سازمان می کند. مدیر مارکتینگ یا بازاریابی، باید مطمئن شود که سازمان سیگنال های مناسبی برای جذب مشتری های جدید و جلب رضایت مشتری های فعلی، ارسال می کند. یک مدیر بازاریاب حرفه ای راه اندازی رویدادها، تبلیغات، کمپین های مختلف، نوع فعالیت در رسانه های اجتماعی و… را برنامه ریزی می کند. مدیر بازاریابی باید اطلاعات زیادی در مورد رفتار مشتری و تقاضای بازار داشته باشد، با پرسونا و شخصیت مخاطب آشنا باشد، با نحوه تعامل با مشتریان مسلط باشد و سپس متناسب با آن یک تیم تشکیل دهد.

شیرینی‌پزی

شیرینی‌پزی یا قنادی یکی از محبوب‌ترین و جالب‌ترین مشاغل دنیا است. این فروشگاه‌ها انواع شیرینی‌های مختلف مانند تر، خشک، کیک و… را تولید و عرضه می‌کنند. یک قناد باید از مهارت، هنر، خلاقیت و سرعت عمل بالایی برای موفقیت در این عرصه برخوردار باشد.

شیرینی پزی از شغل های پردرامد در ایران
شیرینی پزی از شغل های پردرامد در ایران

یکی از نکته‌های مهم برای راه‌اندازی فروشگاه شیرینی‌پزی داشتن نظم و نظافت بالا است. همه شغل‌ها سختی خاص خود را دارند؛ اما بعضی از آن‌ها مانند شیرینی‌پزی به‌دلیل سروکار داشتن با عطر خوشایند، طعم لذیذ، طرح‌های مختلف و رنگ‌های زیبا از جذابیت ویژه‌ای برخوردار هستند که خستگی کار را تا حدود زیادی کاهش می‌دهند.

برنامه‌نویسی

در عصر حاضر نیاز به برنامه‌نویس روزبه‌روز در حال افزایش است. این شغل یکی از مطرح‌ترین مشاغل در جهان محسوب می‌شود. برنامه‌نویسی از تقاضای زیادی در بازار برخوردار است. سالانه کشورهای زیادی تعداد قابل‌توجهی از برنامه‌نویسان را به خود جذب می‌کنند.

اگر به مهاجرت شغلی یا تحصیلی علاقه‌مند هستید درصد موفقیت شما در این حرفه بالا است. عدم محدودیت سنی از برجسته‌ترین مزیت‌های برنامه‌نویسی به‌شمار می‌رود. فرد برنامه‌نویس پس از فراگیری دانش و مهارت‌های لازم در شرکت‌های بزرگ و نوپا به فعالیت مشغول می‌شود. این حرفه جزو مشاغل پردرآمد آنلاین در ایران است. به نقل از سایت آموزشی مکتب خونه:

برنامه‌نویسی یک مهارت اساسی است که در دنیای امروز بسیار پرکاربرد است. ممکن است تصور کنید که برنامه‌نویسی تنها مختص مهندسان کامپیوتر است، در حالی که چنین نیست. نیاز به این تخصص امروزه در تمام رشته‌ها از جمله پزشکی، اقتصاد، علوم انسانی، مدیریت، حمل و نقل و غیره احساس می‌شود.

 انواع زبان‌ های برنامه‌ نویسی وجود دارد که می‌توانید براساس خواسته و نیاز کسب‌وکار خود از هرکدام استفاده کنید. زبان‌های برنامه‌نویسی به دو نوع کلی تحت دسکتاپ و تحت وب تقسیم می‌شوند. زبان‌های تحت دسکتاپ مانند جاوا، پایتون، ویژوال بیسیک، پرل، c، c++ و سی شارپ برای توسعه نرم‌افزارهای تحت ویندوز و دسکتاپ استفاده می‌شوند. زبان‌هایی مانند جاوا اسکریپت و php از جمله زبان‌های برنامه ‌نویسی تحت وب هستند که به دو دسته سمت کاربر و سمت سرور تقسیم می‌شوند.

مشاغل پردرآمد مهندسی

رشته‌های مهندسی طرفداران زیادی دارند. مهندسی شامل زیرمجموعه‌های زیادی است. این شغل‌ها نه‌تنها در ایران بلکه در جهان حرفی برای گفتن دارند.

  • مهندس عمران در زمینه ساخت‌وساز فعالیت می‌کند.
  • مهندسی برق دارای شاخه‌های مختلفی دارد. این شاخه‌ها فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد به وجود آوردند.
  • مهندس‌های هوافضا نقش مهمی در کشور دارند. آن‌ها در بخش‌های مهمی از جامعه مانند شرکت‌های هوافضا، نیروگاه‌ها و سازمان‌های مختلف فعالیت می‌کنند.
  • مهندسی پزشکی به تولید ابزار و لوازم نوین علم پزشکی تمرکز دارد.
  • مهندسی نفت یک رشته فنی است. افرادی که این شغل را انتخاب می‌کنند توانایی کار در شرایط دشوار مانند ساعت‌های طولانی و دوری از خانواده را دارند. محیط‌های کاری این افراد صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، شرکت‌ها و میدان‌های نفت و گاز هستند. کار مهندسان نفت طراحی روش‌های تخصصی برای استخراج بیشتر نفت و گاز و تأمین انرژی برای مصارف خانگی و صنایع مختلف است.

 شغل‌های پردرآمد در رابطه با سلامت

 پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، جراح، بینایی‌سنجی، رادیولوژی، مامایی و… از مشاغل پردرآمد در حیطه سلامت هستند. همه این حرفه‌ها دستمزد بالایی دارند. این مشاغل نیازمند دانش تخصصی و قبولی در کنکور هستند. در ادامه چند مورد مهم را با هم بررسی می‌کنیم.

  • جراح مغز و اعصاب

جراحی مغز و اعصاب بیشترین دستمزد را در زیرشاخه‌های جراحی به خود اختصاص می‌دهد. تنها یک حرکت لغزشی اشتباه دست جراحان در حین جراحی کافی است تا عضوی حساس در بدن را از کار بیندازد؛ بنابراین مجرب‌ترین جراحان مغز و اعصاب به‌دلیل استرس و فرسایشی بودن این کار لایق دستمزدهایی با رقم‌های نجومی هستند.

  • داروساز

داروسازان در عرصه سلامت جامعه دارای حرفه‌ای حیاتی هستند. تولید داروهای جدید و بررسی کیفیت، ایمنی و مؤثر بودن آن‌ها در درمان ازجمله وظایف آن‌ها هستند. داروسازان باید به‌طور مداوم از روش‌های درمانی و داروهای جدید اطلاعات کسب کنند.

  • پرستاری

پرستاران در محیط‌های بیمارستانی، کلینیک‌های خصوصی، درمانگاه‌ها یا خانه سالمندان فعالیت می‌کنند. این حرفه با سختی کار مواجه است اما درآمد خوبی دارد.

  • رادیولوژی

رادیولوژیست پزشک یا متخصص پزشکی است که تصویرهای گرفته شده توسط MRI، سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی و… را تفسیر می‌کند.

لیست صنایع پردرآمد در ایران

صنعت به تمامی فعالیت‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از ماشین‌آلات یا تجهیزات، محصول یا خدماتی را ارائه می‌دهند.

صنعت ساخت‌وساز

صنعت ساخت‌وساز شامل فرایندهای ساخت سازه، بنا یا ساختمان است. این صنعت اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد هر کشور دارد. ساخت‌وساز از تنوع گسترده‌ای برخوردار است و طیف وسیعی از مشاغل را دربر می‌گیرد. کارخانه یا کارگاه‌های تولید بلوک‌های بتنی، کاشی‌های سرامیکی، سیمان، رنگ، فوم، سنگ، آهن‌آلات و تجهیزات مختلف دیگر در حیطه صنعت ساخت‌وساز قرار می‌گیرند.

صنعت خودرو

خودرو از قدرتمندترین صنایع در دنیا محسوب می‌شود. این صنعت توانایی بالایی در بهبود درآمد یک کشور دارد. اغلب شغل‌های مربوط به آن سودآوری زیادی دارند. فروش خودرو، فروشگاه لوازم‌یدکی، مکانیک، صافکار، برق‌کار و تکنسین بدنه خودرو از شاخه‌های پرسود این صنعت هستند.

صنعت تولید غذا و محصولات خوراکی

اولین صنعت موردنیاز برای انسان‌ها صنعت غذایی است. این صنعت طیف متنوعی از فعالیت‌ها مانند تولید، توزیع، فرآوری و تبدیل محصولات برای مصرف انسان را دربر می‌گیرد. تجارت غذایی پتانسیل بالایی برای درآمدهای نجومی داشته و در مدت‌زمان کمی شما را به سودآوری می‌رساند. رستوران‌داری، کارخانه‌های تولید مواد غذایی، کشاورزی و دامداری از مشاغل این صنعت هستند.

صنعت ساخت لوازم برقی

صنعت لوازم‌خانگی انقلاب بزرگی در کارهای داخل منزل به پا کرده است. نیاز و تقاضای همیشگی به لوازم منزل باعث شده تا این شغل در بازار جایگاه خاصی را به خود اختصاص دهد و جزء صنایع پردرآمد ایران باشد. این صنعت زیرمجموعه‌های زیاد و متنوعی دارد. تولیدکنندگان لوازم‌خانگی و فروشگاه‌های مربوط به آن از شاخه‌های این صنف هستند.

صنعت آرایشی و بهداشتی

تقاضای زیاد مردم برای خرید مواد آرایشی و بهداشتی باعث شده تا این صنعت نقش پررنگی در جامعه پیدا کند. جالب است بدانید که ایران یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌های لوازم‌آرایشی در جهان شناخته می‌شود. ایجاد برند محصولات، راه‌اندازی فروشگاه و پخش محصولات ازجمله مشاغل این صنعت هستند.

صنعت آرایشی و بهداشتی از پردرآمدترین صنایع در ایران
صنعت آرایشی و بهداشتی از پردرآمدترین صنایع در ایران

مشاغل پردرآمد دیجیتال و آنلاین در ایران

در جامعه امروزی با گسترش روزافزون دنیای آنلاین و دیجیتال مشاغل زیادی به وجود آمدند. برخی از مشاغل پردرآمد این حرفه شامل موارد زیر هستند. به نقل از چارت ایران:

یکی از انواع روش های کسب درآمد اینترنتی ، فعالیت در سایت هایی است که قابلیت کسب درآمد دارند. فعالیت در این سایت ها می تواند راهی بسیار خوب برای کسب درآمد دانش آموزان، دانشجویان و همچنین استفاده از زمان های بیکاری همانند اتوبوس، مترو و غیره باشد.

 تولید محتوا

سایت‌ها معمولاً نیازمند نویسنده برای محتواهای خود هستند. محتوای خوب باعث کسب رتبه‌بندی بالا ازنظر سئو در گوگل می‌شود. نوشتن مقاله باکیفیت، ویرایش محتوا طبق اصول سئو، به‌روز کردن مقاله‌های قدیمی ازجمله وظایف این شغل هستند.

کارشناس سئو

یک کارشناس سئو وظیفه بهینه‌سازی سایت را بر عهده دارد. او باید سایت را در رتبه‌بندی گوگل ارتقا دهد. افزایش ترافیک سایت، بهبود سایت برای موتورهای جستجو، تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه‌وتحلیل نتایج از وظایف این کارشناسان هستند.

پشتیبانی سایت

همه سایت‌های حرفه‌ای نیازمند بخش پشتیبانی هستند. این افراد وظیفه افزایش سرعت سایت، آپدیت نرم‌افزارها، رفع مشکلات کاربران، تهیه فایل پشتیبان و… را بر عهده دارند.

فریلنسر

یکی از مشاغل پردرآمد آنلاین در ایران فریلنسری است. فریلنسرها یا آزادکارها بدون تعهد به شرکت یا سازمان‌ها، فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند. آن‌ها پس از اتمام یک پروژه، پروژه دیگری را تقبل می‌کنند. در این حرفه شما رئیس خود هستید. به گفته سایت آپورک یکی از پرطرفدارترین سایتهای فریلنسری می توانید در سه مرحله درامد خود را آغاز کنید:

No cost to join: Register and browse professionals, explore projects, or even book a consultation.
Post a job and hire top talent: Finding talent doesn’t have to be a chore. Post a job or we can search for you!
Work with the best—without breaking the bank: Upwork makes it affordable to up your work and take advantage of low transaction rates.

 مدیر شبکه‌های اجتماعی

مدیر رسانه اجتماعی فردی است که مدیریت پلتفرم‌های دارای کسب‌وکار فعال را بر عهده دارد. او باید به‌طور مرتب با مخاطبان تعامل ایجاد کند. اعتمادسازی، هدایت مخاطبان به سایت شرکت و تولید محتوا بخش دیگری از وظایف او هستند.

گرافیست

طراح گرافیک یکی از پول‌سازترین مشاغل امروزی است. این طراحان برای سازمان یا افراد مختلفی کار می‌کنند. ایجاد محتوا برای تبلیغات، طراحی سایت، طراحی لوگو و… ازجمله مسئولیت‌های آن‌ها هستند.

فارکس

فارکس یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازارهای مالی در دنیا محسوب می‌شود. معامله‌گران بسیاری از طریق فارکس درآمدزایی می‌کنند. تریدرهای حرفه‌ای با مبادله ارز کشورهای مختلف سودهای کلانی به‌دقت می‌آورند. برای آموزش فارکس می توانید به لینک درج شده مراجعه نمایید. همچنین مشاهده ویدئوی زیر به شما کمک می کند بیشتر آنا شوید:

تریدر

یک تریدر در بازارهای مالی مختلف فعالیت می‌کند. زمینه کاری او خریدوفروش سهام، ارزهای دیجیتال، بورس، اوراق بهادار و… است. تعریف استاندارد تریدر در سایت اینوستوپدیا اینگونه معنا شده است:

A trader is an individual who engages in the buying and selling of assets in any financial market, either for themself or on behalf of another person or institution. The main difference between a trader and an investor is the duration for which the person holds the asset. Investors tend to have a longer-term time horizon, while traders tend to hold assets for much shorter periods to capitalize on short-term trends.

مهم‌ترین نکات در یافتن مشاغل پردرآمد

علاقه، استعداد و جامعه سه فاکتور مهم برای یافتن مشاغل پردرآمد هستند.

1. علاقه

اگر انسان عمر خود را پای کار یا حرفه‌ای که به آن علاقه ندارد بگذارد، او را برای ادامه زندگی بی‌انگیزه می‌کند. قطعاً فرد بدون علاقه به موفقیت و درآمد بالایی نمی‌رسد. پس چطور می‌توانیم علاقه خود را پیدا کنیم؟ کار کردن در بهترین شغل‌ها هم ممکن است قسمت‌های خسته‌کننده‌ای داشته باشد؛ اما بررسی جنبه‌های دوست‌داشتنی به شما کمک می‌کند تا ارجحیت خود در شغل‌ها را مشخص کنید. ویژگی‌های یک شغل برای پیدا کردن علاقه بسیار کمک‌کننده هستند.

2. استعداد 

استعداد یک عامل به‌شدت تأثیرگذار در موفقیت است. چگونه استعدادهای خود را کشف کنیم؟ برای این کار راه‌های متعددی وجود دارند.

  • آزمون استعدادیابی شغلی بدهید.
  • به سراغ شغلی بروید که به شما حس قدرت می‌دهد.
  • از دوستان و آشنایان در مورد استعدادهای خود سؤال کنید.
  • از کوچ یا مربی کمک بگیرید.
  • در مورد علاقه‌های خود در کودکی با خانواده صحبت کنید.

3. جامعه

نیاز جامعه به حرفه‌ها در هر بازه زمانی متفاوت است؛ به‌بیان‌دیگر شغل‌های پردرآمد و پول‌ساز امروزی با دوران اجدادمان فرق زیادی دارند. بهتر است پیش از انتخاب شغل، نیاز امروزی جامعه را به‌خوبی بررسی کنید.

کلام آخر

در این مقاله تعداد مهمی از ایده‌های کسب‌وکار و صنایع پردرآمد ایران را به شما معرفی کنیم. قطعاً به‌جز موارد نام برده شده شغل‌های مهم دیگری نیز مانند بازیگری، فوتبالیست، عکاس و… وجود دارند. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از ورود به بازار کار همه جوانب و ویژگی‌های آن حرفه را بسنجید. نکات گفته شده در این محتوا به انتخاب مسیر درست آینده کمک زیادی خواهد کرد. فراموش نکنید که تلاش و پشتکار لازمه کسب درآمد بالا است.

0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post

مـــطالب مـشـــابه بیشتر...

Pagespeed Optimization by Lighthouse.