دلیل پامپ زدن و رشد ناگهانی میم کوین ها چیست؟

بازار ارزهای دییجتال یک لحظه آرام و قرار ندارد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازار نوسانات شدید قیمت‌های آن است. وقتی صحبت از میم کوین‌ها در میان باشد این نوسانات جنون‌آمیزتر هم می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران روی این ارزها حسابی باز نمی‌کنند اما همین ارزهای به ظاهر...

sponsor

دلیل پامپ زدن و رشد ناگهانی میم کوین ها چیست؟

بازار ارزهای دییجتال یک لحظه آرام و قرار ندارد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازار نوسانات شدید قیمت‌های آن است. وقتی صحبت از میم کوین‌ها در میان باشد این نوسانات جنون‌آمیزتر هم می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران روی این ارزها حسابی باز نمی‌کنند اما همین ارزهای به ظاهر خطرناک سودهای 5 تا 7 هزار درصدی برای سرمایه‌گذاران اولیه در پی داشتند. سرمایه‌گذاران که پیش از پامپ شدن قیمت‌ها به خرید میم کوین می‌پردازند برنده هستند و سود بازی را به جیب می‌زنند. حال اگر بخواهید از این دسته سرمایه‌گذاران باشید باید دلایل پامپ شدن قیمت (Pumping) را بدانید در غیر اینصورت درست زمانی که رشد بازار به آخر رسیده است وارد معامله شده و ضررهای هنگفتی را تجربه می‌کنید.

منظور از پامپ چیست؟

پامپ شدن یعنی رشد ناگهانی و شدید قیمت یک ارز. در بازار میم کوین‌ها پامپ شدن تبدیل به یکی از ویژگی‌های ذاتی میم‌کوین‌ها شده است. میم کوین‌ها با سروصدای زیاد فعالیت خود را شروع می‌کنند و پس از این که چند بار به تیتر روزنامه، رسانه و توئیتر تبدیل شدند سوار بر موشک شده قیمت‌های نجومی را به ثبت می‌رسانند. قیمت‌هایی که ثباتی ندارند و پس از آرام گرفتن هیجانات معامله‌گران سقوط می‌کنند. اما چه چیزی باعث افزایش ناگهانی و شدید قیمت این توکن‌ها می‌شود؟

تفاوت شت کوین و میم کوین

قبل از هر چیز باید بگوییم که روز به روز بر تعداد سرمایه‌گذارانی که روی این ارز سرمایه‌گذاری می‌کنند افزوده می‌شود چرا که هر روز برتعداد صرافی‌های معتبری که این ارزها را به فهرست خود اضافه می‌کنند افزوده می‌شود. هر چه باشید نباید میم کوین را شت کوین اشتباه گرفت. شت کوین‌ها ارزهای نامعتبر و بی‌اساسی هستند که با هدف کلاه‌برداری و بدون یک اساسنامه معتبر منتشر می‌شوند. اگر فرق میم کوین و شت کوین را بدانید متوجه می‌شوید که صرافی‌های معتبر هرگز شت کوین‌ها را به فهرست خود اضافه نمی‌کنند.

شاید میم کوین‌ها هم کارایی خاصی را دنبال نکنند، اما این ارزها با یک شروع جنجالی و سرگرم‌کننده توجه همه را به خود معطوف می‌کنند. از این رو باید گفت که میم‌ کوین نقش مهمی در آموزش بازار ارز دیجیتال دارند و مردم بیشتری را با مفهوم کریپتو آشنا می‌کنند. سروصدای زیادی که میم کوین‌ها به پا می‌کنند به گوش همه می‌رسد. فرقی نمی‌کند چقدر با ارز دیجیتال آشنا باشید کمتر کسی را پیدا می‌کنید که نام دوج کوین را نشنیده باشد. بنابراین از این دیدگاه باید گفت که بازار ارز دیجیتال تا حد زیادی ممنون میم کوین‌هاست.

blank

دلایل پامپ شدن قیمت میم کوین ها

سروصدای میم کوین‌ها بسیار زیاد است ودر بسیاری از موارد توجهات چهره‌های سرشناس و حتی دولت‌مردان را به خود جلب می‌کند. هر اندازه قدرت و نفوذ کسانی که جلب بازار میم کوین می‌شوند بیشتر باشد، تاثیر آنها روی قیمت نیز شدیدتر است. به عنوان مثال زمانی که دوج کوین معرفی شد و تولید کننده خودروهای الکترونیک تسلا یعنی جناب آقای ایلان ماسک (Elon Musk) متوجه بازار میم کوین‌ها شد، به دلیل ثروت عظیم، فراغت بال و هیجان کاذب اخبار دوج کوین را دنبال کرد و یک توییت ساده را در مورد این ارز منتشر کرد.

اکنون ایلان ماسک پدر دوج کوین است و کافی است یک کلمه در مورد این ارز توییت کند تا شاهد پامپ که هیچ انفجار قیمت دوج کوین باشیم.

کمسیون هیزم به آتش میم کوین ها می اندازد

این اواخر کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با اعمال فشار روی بازارهای بزرگی مثل کوین بیس (Coinbase) و بایننس (Binance) سرو صدای زیادی را در بازار ارزهای دیجیتال به راه انداخته است. البته جنس این سرو صدای با هلهله‌هایی که میم‌ کوین‌ها ایجاد می‌کنند بسیار فرق دارد.

درست است که خبر شکایت سازمان بورس از این صرافی‌ها خسارت زیادی را به این بازارها وارد کرد و توجه همه را به خود جلب کرد اما از سوی دیگر مردمی که به نظام بانکداری آمریکا بی‌اعتماد هستند و دلیلی برای دخالت کمسیون در امور بازار ارزهای دیجیتال نمی‌بیند، رو برگردانده و متوجه فرصت‌های موجود در این بازار شده‌اند.

در واقع دشمن دشمن من دوست من است. مردم از کمسیون و نظام بانکداری دل خوشی ندارند از طرفی بیشتر مردم اعتقادی به پولی که نمی‌توان آن را لمس کردن ندارند. اما وقتی کمسیون رو در روی ارزهای دیجیتال قرار بگیرد، ورق بر می‌گردد.

حال در این بحبوبه بهترین ارز برای سرمایه‌گذاری، ساده‌ترین ارز است و ساده‌ترین انتخاب میم کوین‌ها هستند. میم کوین روش خوبی برای آشنایی با فضای معاملاتی ارز دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین است. با خرید انواع میم کوین با کمترین هزینه اطلاعات ارزشمندی را کسب می‌کنید. به همین دلیل این روزها باید در انتظار پامپ شدن دوباره یک یا چند میم کوین باشیم.

blank

صحبت از غرب وحشی است؛ تحقیق کنید

بدون تحقیق و بدون ارزیابی یک میم کوین وارد معامله نشوید. ممکن است سرمایه‌گذاری شما در نهایت چیزی جز ضرر در پی نداشته باشد، بنابراین همیشه کمترین سهم دارایی خود را به سرمایه‌گذاری روی میم کوین‌ها اختصاص دهید. باید مطمئن شوید که ارز مورد نظر شما یک میم کوین است نه یک شت کوین. چرا که در غیر اینصورت با یک کلاه‌برداری روبه‌رو خواهید بود.

پیش از سرمایه‌گذاری اطلاعات خود را در مورد ارز موردنظر افزایش دهید. بازارهای معتبر داخلی و خارجی را برای پیدا کردن نام ارز موردنظر بررسی کنید. به یاد داشته باشید که صرافی‌های شناخته شده میم کوین‌های قابل اعتماد را در فهرست خود جای می‌دهند اما هرگز اعتبار خود را با فهرست کردن یک ارز بی اعتبار از بین نمی‌برند.

از غافله جا نمانید

وقتی اخبار را دنبال می‌کنید و پیگیری شبکه‌های اجتماعی هستید به خوبی می‌دانید که کدام میم کوین مورد توجه قرار گرفته است. درست در همین زمان باید برای خرید وارد عمل شوید. اما اگر دست نگهداشتید و خبر افزایش قیمت آن میم کوین را شنیدید نگران جا ماندن از غافله نباشید و برای خرید وارد عمل نشوید. به خاطر داشته باشید که ممکن است رشد میم کوین تمام شده باشد و ورود شما همزمان باشید با آغاز روند نزولی. این یعنی میم کوین را به بالاترین قیمت خریداری می‌کنید و بلافاصله شاهد کاهش شدید قیمت خواهید بود. در این حالت سرمایه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید تقریبا از بین می‌رود. پس برای کسب سود از میم کوین‌ها باید هوشیار باشید و مرتب اخبار و بازار را دنبال کنید.

0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post

مـــطالب مـشـــابه بیشتر...