• خانه
  • ⬅️
  • کسب و کار
  • ⬅️
  • جامع ترین راهنمای ساخت انواع استخر در باغ و ویلا| استخر خانگی خود را سه سوت بسازید!

جامع ترین راهنمای ساخت انواع استخر در باغ و ویلا| استخر خانگی خود را سه سوت بسازید!

ساخت استخر خانگی از پرطرفدار ترین خدمات این روزها محسوب میشود. بسیاری از افراد در زمان خرید ویلا و باغ به فکر احداث استخر خانگی هستند. وجود استخر خانگی و استخر در باغ لذت گذران وقت و تفریح در محیط ویلا را دوچندان میکند. .شنا و آب تنی از لذت...

sponsor

راهنمای جامع ساخت استخر خانگی + معرفی پیمان کار تخصصی ساخت استخر با بیش از 20 سال سابقه

ساخت استخر خانگی از پرطرفدار ترین خدمات این روزها محسوب میشود. بسیاری از افراد در زمان خرید ویلا و باغ به فکر احداث استخر خانگی هستند. وجود استخر خانگی و استخر در باغ لذت گذران وقت و تفریح در محیط ویلا را دوچندان میکند. .شنا و آب تنی از لذت بخش ترین تفریحات تمام اقشار به شمار می آید، به طوری که شوق تجربه ی آن تقریبا از پیر تا کودک را در بر میگیرد. اما مشکل اینجاست که شلوغی و ازدحام در استخرهای عمومی به‌ویژه در ساعات پرتردد، لذت تجربه شنا کردن و آب تنی در محیط‌های عمومی را از بسیاری از افراد سلب میکند .

در این مواقع استخر خانگی به عنوان یک گزینه جذاب برای افرادی که قصد احداث استخر خانگی را دارند روی میز قرار میگیرد! ساخت استخر خانگی امکان ارائه لحظات شاد و فرصت‌های تفریحی در محیط خصوصی و در کنار خانواده را فراهم می‌کند.اگر شما فضای خالی و مناسب در حیاط خانه و ایده ساخت یک استخر خانگی را دارید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا با مراحل مهم و روند صفر تا صد ساخت استخر خانگی، از مرحله طراحی تا ساخت آشنا شوید.نکته ی مهم در مورد ساخت استخرهای خانگی این است که استخرها مانند تمامی سازه های عمرانی، نیازمند احداث توسط افراد متخصص و مجرب در زمینه ی ساخت استخرهای خانگی می باشد.

ساخت استخر خانگی

مجموعه آچارسی ، مجری و پیمانکار تخصصی انواع استخر مفتخر است که خدمات ساخت استخر خانگی، ساخت استخر در باغ و ساخت انواع استخرهای سرپوشیده و روباز را با بیش از 20 سال سابقه به همراه ضمانت به متقضیان عزیز ارائه میکند. جهت دریافت مشاوره ساخت استخر خانگی با شماره پشتیبانی آچارسی ۰۹۱۲۸۴۴۳۲۲۶ تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان آچارسی جهت دریافت مشاوره ساخت استخر خانگی استفاده کنید. مجموعه آچارسی در کنار شماست تا بهترین نوع استخر خانگی را به همراه تیم تخصصی و مجرب خود، از مرحله طراحی تا مرحله اجرا برای شما مهیا کند.

مدل‌های مختلف استخر خانگی

استخرها از نظر موقعیت قرارگیری در ساختمان به دو دسته کلی سرپوشیده و روباز تقسیم میشوند. دسته اول در داخل خانه‌ها یا در محیط‌های اختصاصی مانند اتاقکی در گوشه‌ی باغ و ویلا قرار دارند که به نسبت و به دلیل هزینه‌ی بالاتر، طرفدار کمتری در میان مردم دارد. دسته دوم استخرهای روباز بوده که معمولا در باغ و حیاط خانه‌های ویلایی، تراس ساختمان و یا حتی پشت بام ساخته می‌شوند و طرفداران بیشتری در مقایسه با استخرهای سرپوشیده دارند.

مدل های مختلفی از استخر مانند استخر مستطیلی، استخر دایره ای، استخر توکار و استخر روی سطح زمین وجود دارد که در ادامه قصد داریم تا به بررسی مراحل ساخت هر کدام از این استخر ها بپردازیم. مراحل ساخت استخر فارغ از شکل و نوع استخر در تمامی استخرها یکسان بوده و  شما می‌توانید استخر خانگی رویایی خود را با توجه به بودجه، منابع موجود در بازار به شکلی منحصر به فرد طراحی کنید.

مراحل ساخت استخر خانگی

در این بخش قصد داریم تا به بررسی مراحل ساخت استخر خانگی بپردازیم. به طور کلی مراحل ساخت استخر فارغ از شکل آن ( استخر سرپوشیده یا روباز ) شامل مراحل زیر است:

1. مشخص کردن محل و درست کردن استخر با جانمایی

یافتن بهترین مکان برای ساخت یک استخر سرپوشیده خانگی یا روباز خانگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.در ادامه قصد داریم تا به بررسی نکات مهم در این مرحله ابتدایی و مهم ساخت استخر بپردازیم:

  • انتخاب مکان مناسب: مکانی را برای ساخت استخر انتخاب کنید که بهترین شرایط را داشته باشد. به عنوان مثال، مکانی که خورشید به‌شکل کافی به محیط استخر برسد مکانی ایده‌آل است، زیرا این موضوع باعث دسترسی و استفاده افراد از نور خورشید شده و لذت آفتاب گرفتن پس از شنا را برای شما فراهم میکند.
  • بررسی باد: اگر منطقه‌ای با باد شدید دارید، باید از تأثیرات مخرب آن بر استفاده از استخر جلوگیری کنید. باد باعث تبخیر آب ششده و موجب ایجاد حس سرما در افراد، بعد از شنا کردن می دهد. احداث نرده‌ها یا بادگیرها در کنار استخر می‌تواند از این مشکلات جلوگیری کند.
  • ایمنی برق: استخر نباید در نزدیکی سیم‌های برق یا تلفن قرار داشته باشد. برای ایمنی شما و افراد استفاده‌کننده بهتر است از مخازن برق و خطوط فاضلاب دوری کافی داشته باشید.
  • فضای اطراف: مطمئن باشید که فضای اطراف استخر به اندازه کافی بزرگ باشد تا امکان نصب تجهیزات جانبی مثل دوش آبگرم، تخت‌های استراحت، و سایر ابزارهای مورد نیاز را داشته باشد.

در نهایت، انتخاب بهترین مکان برای ساخت استخر خانگی نیاز به دقت و بررسی دقیق می‌کند تا شما بتوانید از استفاده بهینه از استخر خود لذت ببرید و نگرانی‌های مرتبط با مکان یا مشکلات ایمنی را کاهش دهید. جهت انتخاب بهترین مکان ساخت استخر میتوانید از مشاوره تخصصی تیم ساخت استخر آچارسی کمک بگیرید. آچارسی در کنار شماست تا بهترین مدل استخر را به همراه سلیقه و نیازهای شما را از مرحله صفر تا صد احداث کند.

2. دریافت مجوزهای لازم برای ساخت استخر خانگی

در احداث یک استخر خانگی، اخذ مجوزهای لازم برای ساخت استخر امر بسیار حیاتی است. هر منطقه و شهری ممکن است دستورالعمل‌ها و مقررات خاص خود را در زمینه ساخت استخرهای خانگی داشته باشد. این مقررات فاکتور های مهم ساخت استخر مانند مکان‌یابی استخر، ابعاد و ایمنی سیستم‌ها را مشخص میکند. این مجوزها به شما اجازه می‌دهند که به‌طور قانونی و با رعایت مقررات محلی استخر خانگی خود را احداث کنید و تمام مشخصات دقیق استخر شما نیز در آنها لحاظ میشود. بنابراین جهت شروع پروژه ساخت استخر خانگی، نیاز است که با ارگان های ذی صلاح در این زمینه تعامل داشته و مجوزهای لازم را بر اساس قوانین و مقررات مکانی خودتان اخذ کنید.

3. طراحی ساخت استخر خانگی

طراحی دقیق و تخصصی ساخت استخر یکی از مراحل حیاتی آن است. انتخاب شکل استخر، عمق، تعداد و مکان قرارگیری ورودی و خروجی، و دیگر جزئیات طراحی بر تجربه و کیفیت استفاده از استخر موثر است. این انتخاب‌ها باید با توجه به نیازها و سلیقه شما انجام شوند. طراحی استخر می‌تواند شامل انتخاب شکل هندسی مانند مستطیل، دایره، یا بیضی و نشان دهنده ی عمق و تعداد ورودی و خروجی از نظر ایمنی و استفاده از استخر است.

با توجه به پیچیدگی طراحی و تخصصی بودن روند انجام آن، پیشنهاد میکنیم که از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مجموعه آچارسی به عنوان مجموعه تخصصی در زمینه ی ساخت انواع استخر خانگی، طراحی استخر را با بهترین کیفیت و خروجی توسط کادر مجرب انجام می دهد. آچارسی در کنار شماست تا طراحی بهینه و مناسب مختص با سلیقه و نیازهای نیازهای شما انجام شده و از ایجاد یک استخر با کیفیت و منحصر به فرد برخوردار شوید.

4.  گود برداری استخر

پس از مرحله ی طراجی ساخت استخر نوبت به مرحله مرحله گودبرداری می‌رسد. در این مرحله، محل مورد نظر برای احداث استخر شما مشخص شده و اجرای صحیح گودبرداری به ابعاد و اجزای استخر شما بستگی دارد.مرحله گودبرداری استخر به عنوان یک مرحله حیاتی و بسیار مهم در روند ساخت استخر خانگی است و نیاز است که توسط پیمانکاران مجرب و تخصصی انجام شود. این مرحله باید با دقت بسیار انجام شود تا ابعاد استخر، عمق مورد نظر، مکان قرارگیری اجزای استخر مانند پمپ‌ها، فیلترها و تجهیزات دیگر به صورت کاملاً صحیح و در تطابق با طراحی انجام گیرد.

اجرای نادرست گودبرداری می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی مانند نشتی آب، عدم استحکام و ایجاد مشکلات ساختاری شود. بنابراین، انتخاب پیمانکاران و مجربان ماهر و دارای تجربه در این مرحله بسیار حیاتی است تا اطمینان حاصل شود که گودبرداری به درستی انجام می‌شود و استخر به شکلی کیفیتی و دوام داشته باشد.

ساخت استخر خانگی ارزان

5.  تسطیح خاک و زیرسازی کف استخر

پس از مرحله گودبرداری در ساخت استخر، مرحله بعدی زیرسازی کف استخر است. در این مرحله، سطح زیرین استخر با یک لایه ماسه بادی صاف و فشرده پوشانده می‌شود تا یک سطح صاف و آماده برای مراحل بعدی فراهم شود. استخرها ممکن است دارای کف‌های مسطح یا کف‌های شیب دار باشند که از یک انتهای عمیق به یک انتهای کم عمق تغییر کنند.

در استخرهای پیش‌ساخته، کف به شکل یک تکه آماده و در محل تسطیح شده نصب می‌شود. اما در استخرهای بتنی و غیرپیش‌ساخته، مرحله آرماتوربندی و قالب‌سازی بتن باید انجام شود. در این مرحله، با استفاده از آرماتورها و قوالب مناسب، ساختار بتنی کف استخر ایجاد می‌شود. این قالب‌سازی بتن نیازمند مهارت و دقت ویژه است تا کف استخر به شکل صحیح و مستحکم ساخته شود. بنابراین، مرحله زیرسازی و آماده‌سازی کف استخر یکی از مراحل حیاتی در ساخت استخر است که اجرای آن نیازمند دقت و تخصص است.

6.  لوله کشی استخر

در مرحله نصب سیستم لوله‌کشی و تجهیزات آبی استخر، تجهیزات اصلی شامل شبکه لوله‌کشی، سیستم گردش و تصفیه آب به استخر اضافه می‌شوند. این مرحله از ساخت استخر نیازمند دقت و تخصص است. یک پیمانکار متخصص و ماهر باید محل لوله‌کشی را آماده کرده و سیستم‌های لوله‌کشی را نصب کند. این مورد شامل ایجاد مسیرهای مناسب برای لوله‌کشی، نصب اسکیمرها برای تخلیه، شیرهای دو طرفه و سه طرفه برای کنترل جریان آب و تغذیه به تجهیزات مختلف، فیلترهای مخصوص برای تصفیه آب استخر و پمپ‌های تصفیه در داخل استخر می‌شود.

این مرحله از ساخت استخر به عنوان یکی از مراحل پیچیده و تخصصی محسوب می‌شود. لوله‌کشی نادرست می‌تواند منجر به مشکلات جدی مانند نشتی‌های آب، اختلالات در گردش آب و کاهش کیفیت آب شود. بنابراین شیوه صحیح اجرای لوله کشی استخر از مراحل بسیار مهم به شمار می آید. با اجرای صحیح لوله کشی، کیفیت گردش آب تضمین شده و باعث جلوگیری از مشکلات جدی در روند گردش آب میشود.

7.  سیم کشی استخر

مرحله سیم‌کشی در ساخت استخر یکی از مراحل حیاتی و حساس است که قبل از نصب روکش استخر انجام می‌شود. در این مرحله، سیم‌کشی سیستم‌های مختلف استخر از جمله ورودی آب، تخلیه، تصفیه آب، و روشنایی زیر آب انجام می‌شود. سیم کشی استخر یکی از مراحل تخصصی است که برای انجام آن نیاز به یک متخصص برق کار دارید.

اگر سیم‌کشی نامناسب باشد، خطر بروز شوک الکتریکی برای کاربران استخر ایجاد می‌شود که بسیار خطرناک بوده و سلامت و جان افراد را تهدید میکند. بنابراین، انتخاب یک تکنسین برق با تجربه و مهارت در انجام سیم‌کشی استخر بسیار مهم است. اجرای صحیح این مرحله از ساخت استخر به تأمین ایمنی کاربران و بهره‌وری سیستم‌های استخر کمک کرده و از وقوع مشکلات جدی  جلوگیری می‌کند.

8.  آرماتور بندی استخر

مرحله بعدی در ساخت استخر پس از سیم‌کشی، مرحله آرماتوربندی یا تقویت ساختار است. در این مرحله، یک بستر صاف برای آرماتورها فراهم شده و سپس آرماتورها به شکل شبکه‌هایی در بدنه و کف استخر وصل می‌شوند.کف و دیواره‌های استخر که پیش‌تر در مرحله گودبرداری آماده شده‌اند، با شبکه‌های مش آرماتوربندی می‌شوند. در این مرحله، دقت به صفحه‌بندی کف و دیواره‌ها بسیار مهم است تا سطح آنها صاف و مسطح باشد.

برای ساخت دیواره‌های استخر، بعد از خشک شدن بتن کف، قالب‌سازی اطراف دورتا‌ دور استخر انجام می‌شود. آرماتورهایی که قبلاً در کف استخر نصب شده و خم شده‌اند، در وسط قالب قرار می‌گیرند تا ساخت دیواره‌ها با دقت و تنظیم انجام شود. این مرحله از ساخت استخر اساسی برای استحکام و ساختار مقاوم و صحیح استخر است.

9.  بتن ریزی استخر

در مرحله بتن‌ریزی استخر، بتن به دو روش اصلی قالب‌گیری و شات‌کریت (یا بتن‌پاشی) اجرا می‌شود. پس از نصب لوله‌کشی و برق‌کشی در استخر، پیمانکار از یک میکسر بتنی استفاده می‌کند تا آرماتورهایی که در امتداد فضای داخلی استخر قرار دارند، را پوشانده و فضا را پر کند.پیمانکار بتن، بتن را به شکل صاف و یکدست ترتیب می‌دهد تا سطح استخر صاف و خالی از خطوط و ایرگردهای نامناسب باشد.

این کار باعث می‌شود که استخر به طور یکنواخت و با کیفیت ساخته شود. برای استخرهای با اعماق مختلف، زاویه شیب از یک انتها به انتهای دیگر باید مورد بررسی و سازگاری با طراحی باشد تا آب به درستی در استخر جریان داشته باشد. بتن‌ریزی به عنوان یکی از مراحل پایانی ساخت استخر بسیار مهم است و نیاز به دقت و تجربه دارد تا استخر با کیفیت و با توجه به ابعاد و نیازهای طراحی به اتمام برسد.

10. آب بندی استخر خانگی

در مرحله آب‌بندی و عایق‌کاری استخر به ویژه در استخرهای بتنی، با نصب آب بندها از نفوذ آب در بتن جلوگیری میشود. در این روش، از بلوک‌های سیمانی با ضخامت حدود 5 سانتیمتر برای روی بلوک‌ها استفاده می‌شود. سپس با استفاده از مواد ترکیبی از رزین و الیاف به عنوان مواد آب‌بندی، تمام حفره‌های سیمان پوشاشده و سطح استخر صاف و صیقلی می‌شود.

این کار باعث میشود که آب درون استخر به درستی حفظ شده و به محیط خارجی نفوذ نکند. عایق‌کاری و آب‌بندی در این مرحله از ساخت استخر به عنوان یک اقدام مهم به منظور افزایش دوام و کیفیت استخر انجام شده و این کار باعث می‌شود که سطح استخر صاف و زیبا به نظر آید.

11.  سرامیک کاری استخر

مرحله آخر از ساخت استخر بتنی خانگی شامل انتخاب و نصب سرامیک، رنگ، و طرح آن است. مرحله سرامیک کاری یکی از مرحله بسیار مهم در آماده سازی استخر است. به این دلیل که تاثیر بسزایی بر زیبایی و نمای کلی استخر دارد. انتخاب سرامیک، رنگ و طرح مناسب می‌تواند استخر شما را به یک اثر هنری زیبا تبدیل کند.

این مرحله نیاز به تخصص و مهارت پیمانکار در زمینه سرامیک‌کاری استخر دارد. زیرا سرامیک‌کاری در استخر با سرامیک‌کاری معمولی تفاوت‌های زیادی دارد و نیاز به دقت و تجربه دارد. برای انتخاب سرامیک، رنگ و طرح مناسب، مشورت با پیمانکار تجربه‌دار و در نظر گرفتن سلیقه و انتظارات شخصی شما بسیار اهمیت دارد تا به نتیجه نهایی دلخواه برسید. 

12. نصب سیستم های استخر

نصب سیستم‌های استخر، از جمله تهویه، گرمایش، تصفیه، و هوش مصنوعی الکتریکی، یکی از مراحل حیاتی در ساخت استخر خانگی است. این سیستم‌ها برای ایجاد شرایط بهینه برای استفاده از استخر، تصفیه آب، حفظ کیفیت آب و کنترل شیمیایی و میکروب‌ها در آب استخر استفاده می‌شوند. تخصص و دقت در نصب این سیستم‌ها بسیار اهمیت دارد تا به عملکرد بهتری برسید. طراحی و نصب سیستم تهویه یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها در ساخت استخر خانگی است. این سیستم باید به صورت تخصصی و با رعایت اصول نصب شود تا بتواند در تمام شرایط آب و هوا و بازدهی بهتری عمل کند.

  • سیستم گرمایش محیط استخر
  • سیستم گرمایش آب استخر
    سیستم تصفیه آب استخر
  • سیستم تصفیه شیمیایی و میکروبی آب استخر
  • سیستم هوشمند الکتریکال استخر

13. پر کردن استخر

آخرین مرحله ساخت استخر شامل پر کردن آب استخر است. در این مرحله می‌توانید آب استخر را با دقت از منبع تامین آب منزل تان با استفاده از شلنگ پر کنید، یا از کامیون آب برای پر کردن استخر استفاده کنید. در هر دو روش، حتماً لوله‌کشی و نشتی‌های مربوط به شلنگ را بررسی کرده و از هر گونه خرابی پیشگیری کنید. اگر مشکلی وجود داشته باشد، پیشنهاد می‌شود قبل از استفاده از استخر با پیمانکاران متخصص تماس بگیرید تا مشکل را رفع کنند و هر چه زودتر از خرابی های احتمالی جلوگیری کنید.

14. مرحله آخر ضد عفونی کردن آب

PH یک شاخص شیمیایی است که میزان اسیدی بودن یا قلیایی بودن آب محیط را نشان می‌دهد و در آب استخر اهمیت زیادی دارد. بهترین محدوده PH برای آب استخر بین 7.4 تا 7.6 بوده و به عنوان PH متعادل شناخته می‌شود. تجاوز از این محدوده می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند تحریک پوست و چشم، کاهش کارایی مواد شیمیایی و تغییر در رنگ و کیفیت آب شود.

برای اندازه‌گیری PH آب استخر از کیت‌های تشخیصی مخصوص استفاده می‌شود و مقدار PH می‌تواند با اضافه کردن مواد شیمیایی مناسب تنظیم شود. معمولاً نیاز به تست و کنترل منظم مواد شیمیایی دارید تا PH و کلر در محدوده مطلوب باقی بماند و شرایط مناسب برای استفاده از استخر فراهم شود.

تجهیزات ساخت استخر

تجهیزات ساخت استخر خانگی

تجهیزات اصلی برای ساختن استخر خانگی شامل موارد زیر است:

  • پمپ تصفیه: برای چرخاندن آب استخر به منظور تصفیه و توزیع مواد شیمیایی.
  • فیلتر تصفیه: برای تصفیه ذرات و آلودگی‌ها از آب استخر.
  • مبدل حرارتی، لوله و اتصالات: برای گرمایش آب استخر و اتصال لوله‌ها.
  • چراغ استخری: برای روشنایی در شب و افزودن زیبایی به استخر.
  • تجهیزات ضد عفونی استخر: شامل کلر زن و دوزینگ پمپ برای حفظ سطح کلر در آب.
  • تجهیزات جانبی استخر: از جمله روکش استخر، آبنمای استخر و نردبان استخر برای افزودن راحتی و جلب زیبایی به استخر.

مجموعه آچارسی علاوه بر خدمات ساخت استخر، به عنوان سایت فروشگاهی تجهیزات استخر، انواع تجهیزات ضروری و غیر ضروری استخر مانند: فیلتر استخر، فیلتر شنی ایمکس، فیلتر شنی، پمپ استخر، فیلتر شنی گالوانیزه، استرینر ، اسکیمر استخر ، پمپ استخری ۲ اسب ۲ اینچ، کلرزن، واتر استاپ و سایر تجهیزات ضروری استخر را با بهترین قیمت برای متقاضیان عزیز در سایت آچارسی فراهم کرده است.

استخرهای خانگی ارزان

در صورتی که قصد ساخت یک استخر ارزان را در خانه دارید، استخر های وینیلی گزینه ی مناسبی برای شماست! این استخرها از وینیل با ورق‌های صاف ساخته می‌شوند و نسبت به استخرهای بتنی یا فایبرگلاس ارزان‌تر هستند. اما نکته منفی در مورد استخرهای وینیلی این است که وینیل حساس به عواملی مانند اشعه ماوراء بنفش و مواد شیمیایی است که ممکن است نیاز به تعویض آسترهای وینیلی داشته باشد.

اگر به دنبال استخری با طراحی لوکس و دوام بالا برای نمای خارجی خانه‌تان هستید، استفاده از استخرهای بتنی گزینه ی عالی و لوکس برای شماست! این استخرها دارای عمر طولانی‌تری هستند و تغییرات در شکل آنها محدودتر است. به طور کلی استخرهای بتنی از گزینه های لوکس و گران تر به شمار می آیند.

سخن آخر   

ساخت یک استخر خانگی مانند ساخت سازه های عمرانی، فرایندی حساس و پیچیده است و نیاز به تخصص و تجربه دارد. در صورتی که تمایل به راه‌اندازی یک استخر شیک و لاکشری و احداث تصفیه‌خانه برای استخر خود دارید، بسیار مهم است که از پیمانکار با مهارت و تخصص مناسب استفاده کنید.

مجموعه آچارسی به نشانی https://achar30.com  به عنوان مجموعه تخصصی ساخت استخر خانگی، ساخت استخر در باغ با بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه ساخت و احداث انواع استخرهای روباز یا سرپوشیده آماده ارائه خدمات به متقاضیان عزیز است. صفر تا صد مراحل ساخت استخر توسط تیم آچارسی از طراحی تا اجرا، با استفاده از بروز ترین تجهیزات و تیم تخصصی انجام میشود. جهت دریافت مشاوره و سفارش اجرای استخر با شماره ۰۹۱۲۸۴۴۳۲۲۶ تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان آچارسی در زمینه صفر تا صد روند ساخت استخر استفاده کنید:

تلفن پشتیبانی: ۰۹۱۲۸۴۴۳۲۲۶
تلفن شرکت: ۰۹۰۰۸۴۴۳۲۲۶

0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post

مـــطالب مـشـــابه بیشتر...

Pagespeed Optimization by Lighthouse.