تعمیر پکیج در کرج

با پیشرفت تکنولوژی تحول عظیمی در همه جنبه‌های بشریت رخ داد. یکی از این تحول‌ها، تغییرات گسترده در سیستم سرمایشی و گرمایشی بود. این تغییرات تا جایی ادامه یافت که امروزه شاهد حضور انواع شوفاژ، پکیج، بخاری‌های مدرن و… هستیم. اما موضوع بحث این مقاله به طور تخصصی راجع به...

sponsor

تعمیر پکیج در کرج

با پیشرفت تکنولوژی تحول عظیمی در همه جنبه‌های بشریت رخ داد. یکی از این تحول‌ها، تغییرات گسترده در سیستم سرمایشی و گرمایشی بود. این تغییرات تا جایی ادامه یافت که امروزه شاهد حضور انواع شوفاژ، پکیج، بخاری‌های مدرن و… هستیم. اما موضوع بحث این مقاله به طور تخصصی راجع به پکیج است. پکیج‌ها ‌وسایل گرمایشی هستند که امروزه به جای موتورخانه‌ها ‌استفاده می‌شوند. به طور کلی می‌توان پکیج‌ها ‌را در دو دسته زمینی و دیواری تقسیم کرد. تا چه اندازه با مشکلات ایجاد شده در پکیج‌ها ‌آشنا هستید؟ هنگام مشاهده کدام عیب لازم است تا به یک تعمیرکار تخصصی مراجعه کنید؟ چه راهکارهایی برای افزایش عمر پکیج وجود دارد؟ در ادامه نکات مهمی را راجع به نگهداری از پکیج و تعمیر پکیج در کرج بازگو خواهیم کرد.

چه زمانی برای تعمیر پکیج باید به تعمیرکار مراجعه کنیم؟

پکیج خانگی هم مانند وسایل دیگر ممکن است دچار مشکل شود. حتی اگر مرغوب‌ترین نوع پکیج را هم انتخاب کنید، باز هم ممکن است روزی متوجه شوید عملکرد آن دچار اختلال شده است. اما آیا برای هر نوع مشکلی باید به تعمیرکار مراجعه کرد؟ چه نکاتی قبل از مراجعه به تعمیرکار وجود دارد که باید آن را بررسی کنیم؟ در ادامه مشکلاتی که ممکن است برای یک پکیج به وجود آید همراه با راه حل آن‌ها ‌بازگو خواهیم کرد. در صورتی که نتوانستید با این راه حل‌ها ‌مشکل پکیج خود را برطرف کنید، بهتر است به یک سرویس کار پکیج در کرج مراجعه کنید تا مشکل آن به خوبی برطرف شود.

  • در گام اول لازم است تا فشار بار را بررسی کنید. فشار بار کم معمولا مهم‌ترین علت روشن نشدن پکیج‌ها است. بعد از اطمینان از اتصال برق، در صورتی که متوجه شدید عقربه بار پکیج از عدد یک کمتر شده است، سعی کنید شیر پرکن پکیج را باز کنید. شیر پر کن پکیج‌ها ‌معمولا در قسمت پایین دستگاه موجود است. بنابراین می‌توان با خم شدن و دیدن زیر دستگاه به آن دسترسی پیدا کرد. شکل این شیر گرد بوده و رنگ آن هم اغلب به رنگ آبی و یا مشکی است. بعد از باز کردن شیر صبر کنید تا عقربه روی عدد یک و نیم بایستد. سپس می‌توانید شیر را ببندید. با این کار در صورتی که فشار بار پکیج کم شده باشد، مجددا فشار آن تنظیم گشته و روشن می‌شود.
  • اما در صورتی که با باز کردن این شیر، نتوانستید فشار بار را تنظیم کنید، باید به نافی پر کن سر بزنید. زیرا به احتمال زیاد این قطعه رسوب گرفته است و مانع از ایجاد فشار مناسب در پکیج می‌شود. برای این کار ابتدا باید شیر آب سرد پکیج را ببندید. سپس با کمک یک آچار تخت شیر پرکن را باز کنید. بهتر است شماره آچار 13 یا 14 باشد. بعد از باز کردن شیر، از یک سیم مفتول کمک بگیرید تا بتوانید سوراخ نافی شیر را از رسوب پاک کنید. سپس می‌توانید پر کن را ببندید. در صورتی که با کمک این روش هم نتوانستید فشار بار را تنظیم کنید، باید به یکی از موسسات تعمیر پکیج کرج مراجعه کنید.
  • مورد دومی که باید بعد از خراب شدن پکیج به آن دقت کنید، وضعیت شیرهای مرتبط با پکیج است. کلیه شیرها اعم از شیر ورودی گاز و سایر شیرهایی را که زیر پکیج هستند بررسی کرده و مطمئن شوید که در وضعیت باز قرار دارند. ( منظور از وضعیت باز وضعیتی است که دسته شیر در راستای شیر قرار گرفته است). در صورتی که مشکلی در وضعیت شیر‌ها ‌وجود دارد می‌توانید به تعمیرکار پکیج در کرج مراجعه کنید.
  • هنگام نصب پکیج در کرج یکی از اولین اقداماتی که تعمیرکار برای اطمینان از نصب انجام می‌دهد، چک کردن برق ورودی پکیج است. بنابراین اگر پکیج شما روشن نمی‌شود این گزینه را نیز باید به عنوان یکی از گزینه‌های مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که برق ورودی پکیج متصل است. البته این کار باید حتما با فاز متر انجام شود.
  • در صورتی که پکیج را در بالکن منزل خود نگهداری می‌کنید، باید از نحوه عملکرد دودکش هنگام خرابی پکیج اطمینان حاصل کنید. بدین منظور لازم است تا دودکش را از پکیج جدا کرده و مجددا آن را وصل کنید. علاوه بر آن لازم است تا دریچه‌های پلاستیکی که در کنار دودکش مشاهده می‌کنید، را نیز باز کنید.
  • در صورتی که روی صفحه نمایشگر پکیج، کدهای خطای خاصی را مشاهده کردید، داخل دفترچه آن به دنبال کد بگردید. معمولا دفترچه‌های راهنمای پکیج‌ها ‌به طور کامل تمامی انواع این کد‌ها ‌را نوشته و نحوه رفع عیوب هر کد را توضیح داده‌اند. البته عیوبی که هنگام مشاهده کد داخل پکیج به وجود می‌آیند، معمولا تخصصی هستند. به همین دلیل بهتر است هنگام مشاهده آن‌ها ‌به یک تعمیرکار تخصصی پکیج مراجعه کنید.

چه راهکارهایی برای افزایش عمر مفید پکیج دیواری وجود دارد؟

برای افزایش طول عمر پکیج راهکارهای گوناگونی وجود دارد  که در ادامه به برخی از آن‌ها ‌اشاره می‌کنیم.

  • برای افزایش طول عمر پکیج خود اولین راهکار این است که از نصب فیلتر‌های مناسب برای آن غافل نشوید. فیلتر‌های مغناطیسی و یا فیلتر پلی فسفات  انواع مناسبی از فیلتر‌ها ‌برای جلوگیری از رسوب‌گیری پکیج هستند. علاوه بر این فیلتر پلی مگنت نیز برای این منظور مناسب است. فیلترهای پلی مگنتی معمولا از ترکیب دو فیلتر مغناطیسی و پلی فسفات به وجود می‌آیند.

در صورتی که دسترسی به این فیلتر‌ها ‌برای شما سخت است می‌توانید به یکی از موسسات تعمیر پکیج در کرج مراجعه کرده و از آن‌ها ‌راهنمایی بخواهید.

  • سعی کنید از پکیج‌های دیواری زمانی استفاده کنید که به آب گرم در مدت طولانی احتیاج دارید. برای مثال در صورتی که می‌خواهید دست خود را بشویید ترجیحا از آب گرم پکیج استفاده نکنید.
  • به میزان دمای آب رادیاتورها توجه ویژه‌ای داشته باشید. هرگز از بالاترین دمای آب گرم برای رادیاتور استفاده نکنید. زیرا دمای بالا باعث می‌شود رسوبات زیادی در آب آزاد شده و عمر مفید پکیج کاهش یابد. دمای کمتر از  60 درجه مناسب‌ترین دما برای صحت عملکرد پکیج است. توجه داشته باشید که در صورت خرابی پکیج و مراجعه به موسسات تعمیر پکیج در کرج، اگر به وجود رسوب در آن مشکوک هستید حتما آن را به اطلاع سرویس‌کار برسانید.
  • معمولا موسسات تعمیر پکیج در کرج نصب پکیج را نیز به خوبی انجام می‌دهند. برای نصب پکیج در صورتی که تخصص کافی در این زمینه ندارید، حتما این کار را به یک تعمیرکار خبره بسپارید تا از هر گونه اشتباهات احتمالی دوری کنید و همچنین احتیاط لازم برای پکیج را به کار ببرید.
  • از صافی برنجی برگشت برای پکیج خود استفاده کنید. هنگام نصب از تعمیرکار بخواهید به نصب این گونه وسایل توجه ویژه‌ای داشته باشد.
  • نصب محافظ برق را فراموش نکنید. از آنجایی که پکیج با برق کار می‌کند، لازم  است تا مانند سایر لوازم برقی از محافظ برق برای رفع آسیب‌های احتمالی وارده به آن استفاده کنید.
  • بهتر است در ابتدای کار پکیج و یا بعد از مدت کوتاهی پس از استفاده، برای جلوگیری از ایجاد و ته نشین شدن رسوب در رادیاتور‌ها ‌اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام دهید. یکی از این اقدامات پیشگیرانه، شستشوی مدار شوفاژ است. اگر به این کار تسلط ندارید بهتر است هنگام مراجعه به موسسات نصب و تعمیر پکیج در کرج از آن‌ها ‌کمک بخواهید. علاوه بر این جهت محافظت بیشتر از مدار سیستم، تزریق محلول پروتکتور به داخل آن می‌تواند عمر مفید پکیج را تا حد زیادی افزایش دهد.
  • از سرویس کردن پکیج‌ها به شکل دوره‌ای غافل نشوید. بسیاری از مشکلاتی که برای پکیج‌ها به وجود می‌آیند، مشکلات جدی نیستند و صرفا به دلیل به تاخیر انداختن سرویس کردن آن‌ها به وجود می‌آیند. توجه داشته باشید که سرویس کردن و رفع عیوب جزئی پکیج بسیار کم هزینه‌تر از رفع عیوب بزرگتر و تعویض قطعات آن است.

هزینه تعمیر پکیج چقدر است؟

قبل از بررسی هزینه‌های مربوط به تعمیر پکیج در کرج باید به این نکته مهم اشاره داشته باشیم که حتما از مراکز معتبر و تعمیرکاران خبره برای تعمیر پکیج خود استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است عیب پکیج به اشتباه تشخیص داده شده و وضعیت پکیج بدتر از وضع اولیه آن شود.

برای بیان هزینه‌ها ‌باید گفت که نوع تعمیر و خدماتی که به مشتری عرضه می‌شود تاثیر مستقیمی روی هزینه تعمیر پکیج دارد. سعی کنید بعد از نصب پکیج به سرویس‌های دوره‌ای آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. سرویس‌های دوره‌ای کمک می‌کند تا عیوب ریز پکیج شما مانند ایجاد رسوب و هواگیری پکیج زودتر تشخیص داده شود.

توجه کنید که اگر پکیج شما دچار یک مشکل جدی شده باشد شاید به تعویض قطعه نیاز بیابد. به همین دلیل ممکن است به هزینه تعمیرات، هزینه تعویض قطعات نیز اضافه شود.

کلام آخر

پکیج‌ها ‌سرویس‌های گرمایشی کاربردی هستند که در اغلب خانه‌ها ‌وجود دارند. همانطور که نصب و راه‌اندازی آن‌ها ‌نیاز به یک تعمیرکار ماهر دارد، برای سرویس دوره آن‌ها ‌نیز نیاز به یک تعمیرکار خبره حس می‌شود. مراجعه به موسسات نصب و تعمیر پکیج در کرج کمک می‌کند تا مشکلات پکیج زودتر رفع شده و عمر مفید پکیج بیشتر شود. در این مقاله راهکارهایی برای افزایش عمر مفید پکیج ارائه شد. علاوه بر راهکارهای گفته شده، خرید پکیج از مراکز معتبر و گرفتن گارانتی هنگام خرید  می‌تواند خرید را برای شما رضایت‌بخش‌تر کند.

همچنین در این مقاله آموزش نحوه عیب‌یابی پکیج نیز داده شد. با استفاده از این راهکارها می‌توانید پکیج خود را بدون مراجعه به موسسات تعمیر پکیج در کرج تعمیر کنید. اما اگر با کمک این راهکارها نتوانستید پکیج را تعمیر کنید، بهترین راهکار مراجعه به یک سرویس‌کار خبره است.

0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post

مـــطالب مـشـــابه بیشتر...

Pagespeed Optimization by Lighthouse.