پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
پایگاه دانشسئو

ترفندهایی برای ایندکس سریع مطالب سایت در گوگل

اگر بدانید که بیش از51 درصد ترافیک ارگانیک سایت ها از طریق موتورهای جستجوگر بدست می آید، اهمیت ایندکس سایت برایتان چند برابر می شود.

راه‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید گوگل را وادار کنید تا سریع تر صفحات سایت شما را ایندکس کند. ایندکس سریع محتوای سایت به شدت اهمیت دارد به خصوص برای افرادی که سایت خبری دارند و می خواهند سریع تر از دیگران خبرهایشان را به گوش دیگران برسانند.

در این مقاله، راه‌های اثبات‌شده‌ای را به شما نشان می‌دهیم تا گوگل فوراً وب‌سایت شما را ایندکس کند. اما ابتدا، بیایید اصول اولیه ایندکس گوگل را بررسی کنیم.

ایندکس گوگل چیست؟

به طور کلی نمایه (به انگلیسی: Index)، فهرستی از موضوعات و واژه های مهم است که به صفحاتی که آن موضوعات را دربرگرفته، ارجاع داده شده است.

مفهوم ایندکس در گوگل: وقتی یک وب سایت و صفحات آن در پایگاه داده و فهرست جستجوی گوگل قرار بگیرد می گوییم آن صفحه یا سایت در گوگل ایندکس شده است.

گوگل چگونه یک سایت را ایندکس می کند؟

گوگل یک سایت و صفحات مختلف آن را از طریق ربات های خزنده خود پیدا می کند و پس از بررسی موضوع و محتوای آن شروع به فهرست بندی و ایندکس آن می کند. ربات های خزنده گوگل دائما وب سایت را رصد می کنند تا محتوای جدید را پیدا کرده و فهرست کنند. اما اینکه چقدر طول می کشد تا محتوا ایندکس شود به نرخ خزیدن ربات های گوگل بستگی دارد؛ هرچه نرخ خزیدن بیشتر باشد،

مطالب شما سریع تر در گوگل ایندکس می شود.

چرا ایندکس مطالب در گوگل اهمیت ویژه ای دارد؟

هر موتور جستجوگری، فهرست و پایگاه داده مخصوص به خود را دارد. اما از آنجایی که گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان است و بیشترین کاربر را دارد بنابراین ایندکس مطالب در این جستجوگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نباید از آن غافل شد.

ترفندهایی برای ایندکس سریع تر محتوای سایت در گوگل:

ما در این مقاله چندین روش آزمایش شده را برایتان برشمردیم تا بتوانید سریع تر مطالب و محتوای خود را در فهرست جستجو ببینید. با ما همراه باشید.

1- سایت خود را در کنسول سرچ گوگل ثبت کنید. (برای آموزش تصویری ثبت سایت در گوگل کلیک کنید)

2- استفاده از ابزار Fetch as Google:

پس از ثبت سایت خود در سرچ کنسول گوگل مطابق با راهنمای زیر و از طریق ابزار Fetch as Google می توانید به گوگل درباره مطلب جدید سایت خود اطلاع دهید و از او بخواهید محتوای مدنظر را سریع تر ایندکس کند.

  • در کادرجستجو، آدرس URL صفحه ای از سایت که قصد دارید ایندکس شود وارد کرده و اینتر را بزنید.
  • در مرحله آخر، به صفحه ای جدید ارجاع داده می شوید در این صفحه بر روی REQUEST INDIXING کلیک کنید تا صفحه شما از نظر امکان ایندکس شدن بررسی و درخواست شما به گوگل ارسال شود.

3- ایجاد و ارسال نقشه سایت (سایت مپ) به موتورهای جستجو:

یکی از راه‌هایی که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سریع تر از محتوای جدید وب سایت مطلع شوند نقشه XML سایت است. نقشه سایت لیستی از صفحات مهم وب سایت است و با فرمت XML (زبان نشانه گذاری توسعه پذیر) نوشته شده است تا خزنده های موتورهای جستجو به راحتی آن را درک کنند و صفحاتی که حتی لینک داخلی ندارند را پیدا کرده و ایندکس کنند.

در اینجا یک راهنمای ساده در مورد نقشه سایت و نحوه ساخت آن برای شما آورده شده است.

4- اشتراک گذاری محتوا بلافاصله پس از انتشار در شبکه های اجتماعی:

سعی کنید هر مطلبی که در سایت خود منتشر می کنید، بلافاصله در شبکه های اجتماعی بزرگ به خصوص فیسبوک و توییتر منتشر کنید. چرا که گوگل این شبکه های اجتماعی را هر ثانیه بررسی و رصد می کند و هر مطلبی که در آن ها منتشر می شود به سرعت ایندکس می کند.

اشتراک گذاری محتوای سایت در شبکه های اجتماعی بزرگ باعث می شود علاوه براینکه ترافیک بیشتری بدست آورید، گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز از طریق لینک های پست به اشتراک گذاری شده در شبکه های اجتماعی بتوانند به سایت مرجع مراجعه کرده و محتوای آن را سریع تر بررسی کنند.

5- به طور منظم در سایت خود مطلب منتشر کنید:

یکی از کارهای مهمی که باید برای سرعت بخشیدن به ایندکس شدن پست های جدید خود انجام دهید، به روزنگه داشتن سایت و انتشار محتوا به صورت منظم است. انتشار محتوای جدید نقشه سایت شما را نیز به روز نگه می دارد تا گوگل بتواند نرخ خزیدن سایت شما را افزایش دهد.

سعی کنید یک قانون مشخص برای سایت خود داشته باشید و خود را مکلف به اجرای آن کنید برای مثال هر هفته 3 پست در آن منتشر کنید یا روزانه حداقل یک مطلب. (این بستگی به وقت شما دارد)

با این کار، ربات های گوگل به راحتی می توانند بازه زمانی دقیق انتشار محتوای جدید در سایت شما را متوجه شوند. که این موضوع تاثییر بسزایی در روند ایندکس دارد.

6- حذف تگ Noindex در صفحات:

هر صفحه ای از سایت که این تگ را داشته باشد توسط خزنده های گوگل ایندکس نمی شود و درنتیجه در لیست نتایج جستجو گوگل قرار نمی گیرد. بی شک وجود این تگ برای برخی از صفحات سایت که شما قصد ندارید در معرض دید کاربران قرار بگیرد الزامیست اما برای سایر صفحات، وجود تگ No Index امری نامقبول است بنابراین باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

نمونه ای از تگ NO INDEX در صفحه

7- لینک دادن از صفحات مهم به محتوای جدید:

هنگامی که محتوای جدیدی را در سایت خود منتشر می کنید، ازصفحات مهم سایت به آن لینک بدهید . این لینکسازی داخلی باعث می شود اعتبار صفحات مهم سایت به صفحه جدید نیز منتقل شده و گوگل ایندکس محتوای جدید را در اولویت قرار داده و به آن اهمیت بیشتری بدهد.

بررسی ایندکس شدن صفحه سایت در گوگل:

برای اینکه بدانید مطلبی که درسایت خود منتشر کرده اید آیا در گوگل ایندکس شده یا خیر؟ کافیست وارد گوگل شده و در باکس جستجو، آدرس مطلب را وارد کرده و اینتر را بزنید.

همچنین برای مشاهده تعداد صفحاتی از سایت شما که در گوگل ایندکس شده است می توانید در باکس جستجو گوگل عبارت زیر را بنویسید.

site: دامنه سایت | site:karynet.ir

برخی از سوالات متداول شما عزیزان:

جمع بندی:

ما دراین مقاله 7 تا ترفند مهم و اساسی رو برای ایندکس شدن سریع تر مطالب سایت شما در گوگل بیان کردیم، امیدواریم این ترفندها به کارتون بیاد. اگر سوال یا نظری دارید پاسخگوی شما هستیم (: فعلن تا بعد ????

5/5 - (13 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا