بورسیه تحصیلی اسپانیا

اسپانیا از مقصدهای محبوب دانشجویان بسیاری است. بسیاری از ایرانیان نیز دوست دارند در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. دانشگاه های اسپانیا بورسیه هایی را نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا همه اشخاص فرصت تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی این کشور را داشته باشند. اما چگونه بورسیه...

sponsor

بورسیه تحصیلی اسپانیا

اسپانیا از مقصدهای محبوب دانشجویان بسیاری است. بسیاری از ایرانیان نیز دوست دارند در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. دانشگاه های اسپانیا بورسیه هایی را نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا همه اشخاص فرصت تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی این کشور را داشته باشند. اما چگونه بورسیه تحصیلی اسپانیا را دریافت کنیم؟ در این مطلب، از بورسیه تحصیلی اسپانیا برای تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا چه مزایایی دارد؟

اسپانیا از کشورهای عضو شنگن است و دانشجویان بسیاری این کشور را برای تحصیلات عالیه انتخاب می کنند. به برخی از دانشجویان نیز بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد. اما دریافت بورسیه اسپانیا چه مزایایی برای دانشجویان دارد؟

  • هزینه زندگی در اسپانیا گران نیست
  • جاذبه های گردشگری اسپانیا بسیار زیاد است
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های اسپانیا وجود دارد
  • تعداد دانشگاه های باکیفیت اسپانیا بسیار زیاد است
  • بخشی از هزینه سفر به اسپانیا پرداخته می شود
  • شهریه دانشگاه به طور کامل پرداخت می شود
  • بیمه درمانی به دانشجویان تعلق می گیرد
  • خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد
  • امکان شرکت در کنفرانس های بین المللی برای دانشجویان فراهم می شود
  • امکان کار در اسپانیا وجود دارد

آنچه گفتیم، فقط بخشی از مزایای تحصیل در اسپانیا و دریافت بورسیه تحصیلی این کشور است. بسته به شرایط، روحیه و رشته تحصیلی تان، تحصیل در اسپانیا و ورود به دانشگاه های این کشور می تواند مزایای متعددی را برای تان داشته باشد.

دریافت بورسیه تحصیلی برای مقاطع مختلف تحصیلی

امکان دریافت بورسیه برای مقاطع مختلف تحصیلی در اسپانیا وجود دارد. می توانید برای سه مقطع زیر بورسیه تحصیلی دریافت کنید:

  • بورسیه تحصیلی اسپانیا برای مقطع کارشناسی

اگر می خواهید در مقطع کارشناسی در کشور اسپانیا تحصیل کنید و بورسیه دریافت کنید، باید زبان اسپانیایی را یاد بگیرید. در واقع، باید تسلط کامل به این زبان داشته باشید. یادتان باشد که تسلط به زبان اسپانیایی باعث آسان تر شدن روند دریافت ویزا و بورسیه تحصیلی اسپانیا می شود. پیش از انتخاب دانشگاه، تحقیق کنید، چرا که قانون برخی از دانشگاه ها به این شکل است که باید یک دوره 9 ماهه را مانند پیش نیاز بگذرانید، سپس دوره های دانشگاهی مقطع کارشناسی را آغاز کنید.

  • بورسیه تحصیلی اسپانیا برای مقطع کارشناسی ارشد

اخذ بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد آسان تر است. دوره کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا بین ده تا بیست و چهار ماه طول می کشد. اگر سن تان زیر سی است، شانس تان برای دریافت بورسیه بیشتر خواهد بود، اما اگر سن تان بالای سی باشد، باید رزومه درخوری را داشته باشید.

  • بورسیه تحصیلی اسپانیا برای مقطع دکتری

دریافت بورسیه مقطع دکتری در کشور اسپانیا چندان کار سختی نیست و محدودیت سنی نیز ندارد. دانشجویان دکتری می توانند در دانشگاه های اسپانیا تدریس کنند و در ازای آن نیز دستمزد ریافت کنند. اگر رزومه خوبی داشته باشید و زبان اسپانیایی را نیز از بر باشید، می توانید به راحتی در این مقطع بورسی دریافت کنید.

برای تحصیل در مقطع دکتری و دریافت بورسیه، باید به زبان های انگلیسی و اسپانیایی تسلط داشته باشید، مقالات تخصصی را در ژورنال های معتبر علمی منتشر کدره باشید، رزومه و انگیزه نامه درخور توجهی داشته باشید و از اساتیدتان نیز توصیه نامه دریافت کرده باشید.

ترجمه برای دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا

اگر می خواهید برای دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا اقدام کنید، باید یک سری اسناد و مدارک را به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی کنید.

  • اسناد و مدارک شخصی (شناسنامه و کارت ملی)
  • مدارک تحصیلی (ریزنمرات و دانشنامه مقاطع مختلف تحصیلی)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه اسپانیا را به دارالترجمه اسپانیایی ببرید و ترجمه رسمی کنید. بعد از ترجمه، تأییدات لازم را نیز برای اسناد و مدارک تان دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر و جزئیات بیشار می توانید به اینجا مراجعه کنید.

برای ترجمه مواردی مانند انگیزه نامه و رزومه، لازم نیست به دارالترجمه اسپانیایی مراجعه کنید، بلکه باید به مترجم اسپانیایی یا موسسه های ترجمه مراجعه کنید. چنین مواردی ترجمه نمی شوند. در روزمه تان، به مواردی مانند لیست مقاله هایی که در ژورنال های معتبر علمی منتشر کرده اید، نرم افزارهایی که به آن ها تسلط دارید، مهارت هایی که تسلط دارید و فعالیت ها و کنفرانس هایی که در آن ها شرکت کرده اید اشاره کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با بورسیه کشور اسپانیا و شرایط دریافت آن آشنا شدید. فرقی نمی کند قصد تحصیل در کدام مقطع تحصیلی را دارید، در هر صورت، می توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی کشور اسپانیا اقدام کنید. اسناد و مدارک لازم را برای ارائه درخواست بورسیه اسپانیا گردآوری کنید و آن ها را با خودتان به دارالترجمه اسپانیایی ببرید. پس از ترجمه رسمی اسناد و مدارک به زبان اسپانیایی تأییدات لازم را نیز دریافت کنید و در نهایت، آن ها را به سفارت اسپانیا و دانشگاه مورد نظرتان ارائه دهید. با دریافت ویزای اسپانیا، می توانید از ادامه تحصیل در این کشور شگفت انگیز و زیبا نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post

مـــطالب مـشـــابه بیشتر...