پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
نقد و بررسی

بهترین سایت ها برای تست سرعت اینترنت در سال 2022

شما بدون شک هر روز به نوعی، از اینترنت در خانه یا در محل کارتان استفاده می کنید برای خرید، خواندن مقاله و یا دانلود ویدیو و فیلم یا هرچیز دیگری بنابراین مهم است که سرعت اینترنت خود را بدانید. ما در این مقاله به معرفی بهترین وب سایت ها برای تست سرعت اینترنت پرداخته ایم با ما همراه باشید.

توصیه: برای حداکثر اطمینان از سرعت واقعی اینترنت خود، پیشنهاد می شود در مکان های مختلف و بوسیله دستگاه های مختلف تست سرعت را انجام دهید تا نتایج واضح تری را بدست آورید. برای تست سرعت و برد وای فای خود، می توانید تست ها را در فواصل مختلف از روتر خود اجرا کنید تا از برد موثر مطلع شوید.

تست سرعت اینترنت چگونه کار می کند؟

تست‌های سرعت حداکثر سرعت اتصال فعلی شما را اندازه‌گیری می‌کنند – دستگاه شما با چه سرعتی می‌تواند اطلاعات را آپلود و یا دانلود کند – با دسترسی به سرورهای آزمایشی نزدیک.

تست سرعت چه مواردی را ارزیابی و سنجش می کند؟

زمانِ پاسخ (Ping Time):‌ پینگ تایم یا به اختصار پینگ به معنای مدت زمانی است که صرف می شود تا یک مجموعه داده از دستگاه شما به یک سرور در اینترنت منتقل شود و دوباره به دستگاه شما بازگردد. زمان پینگ بر حسب میلی ثانیه (ms) اندازه گیری می شود. هرچه پینگ کمتر باشد بهتر بوده. اصولا پینگ زیر 60 میلی ثانیه حالت مطلوب است.
سرعت دانلود (Download speed): سرعت دریافت اطلاعات از سرور می باشد. سرعت دانلود بر حسب مگابیت بر ثانیه (Mb/s) یا کیلوبایت بر ثانیه (Kb/s) بیان می شود و هرچه عدد بزرگتری باشد مطلوب تر است.
سرعت آپلود (Upload speed): سرعت ارسال اطلاعات از دستگاه شما به سرور است.این عدد هر چه بزرگتر باشد مطلوب تر است.

توجه:

اگر قصد دارید تست دقیقی از سرعت اینترنت بگیرید برنامه هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند (نظیر بازی های آنلاین، آنتی ویروس و وب سایت های باز شده و سایر برنامه هایی که از اینترنت استفاده می کنند) را به طور کامل ببندید همچنین اگر یک یا چند دستگاه دیگر به اینترنت شما متصل هستند، اتصال آن ها را قطع کنید. با انجام اینکارها نتایجی که از تست سرعت اینترنت شما بدست می آید دقیق تر خواهد بود.

بهترین وب سایت ها برای تست سرعت اینترنت:

ترتیب لیست و اسامی وب سایت ها به معنای اولویت و یا ارجح بودن بر دیگری نیست و تمامی وب سایت های معرفی شده جزوه بهترین ها هستند.

1-speedtest.net:

یکی از بهترین سایت ها برای آزمایش سرعت و عملکرد اتصال اینترنت شماست. هر روز بیش از ده میلیون تست منحصر به فرد توسط کاربران دراین وب سایت انجام می شود. از زمان تأسیس اسپید تست در سال 2006 تا کنون، در مجموع بیش از 40 میلیارد تست بوسیله speedtest انجام گرفته است.

Speedtest در حال حاضر برای علاوه بر نسخه وب در iOS ، Android ، macOS ، Windows ، Google Chrome و Apple TV نیز در دسترس است.

2-speedcheck.ir:

یک وب سایت خوب ایرانیست که امکانات لازم برای آزمایش و تست سرعت اینترنت را برایتان فراهم می کند.

3- Fast.com:

اگر به دنبال یک ابزار سریع و ساده برای تست سرعت اینترنت هستید. وب سایت Fast می تواند به شما کمک شایانی کند. وقتی به صفحه وب فست می روید بدون هیچ اتلاف وقتی و به سرعت آزمایش و تست سرعت اینترنت شما آغاز شده و نتایج پس از مدت زمان کوتاهی برای شما نمایش داده می شود. در ابتدا فقط نتیجه تست سرعت دانلود نمایش داده می شود برای مشاهده جزئیات بیشتر بر روی دکمه Show more info کلیک کنید.

4- speedof.me:

speedof.me یک آزمایشگرسرعت پهنای باند است که به شما امکان می دهد به راحتی سرعت واقعی اینترنت خود را در تمام دستگاه های مختلف مانند موبایل، تبلت، کنسول بازی و … اندازه گیری کنید.

در حالی که برخی ازوب سایت ها از جاوا برای انجام تست خود استفاده می کنند، SpeedOf.Me این کار را نمی کند. در عوض، پهنای باند را مستقیماً از طریق مرورگر از طریق HTML5 به جای یک افزونه شخص ثالث آزمایش می‌کند و این احتمال دقیق بودن آزمایش را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

5- testmy.net:

TestMy.net یک وب سایت تست سرعت اینترنت بوده که بیش از 20 سال است که در این زمینه فعالیت می کند.

استفاده از این وب سایت سخت نیست، در همه مرورگرهای وب بدون نیاز به پلاگین کار می کند و آماری در مورد پهنای باند شما ارائه می دهد که ممکن است در تست های سرعت دیگر پیدا نکنید.

نتایج تست‌های سرعت به صورت واضح و قابل درک نمایش داده می‌شوند. همچنین این وب سایت از HTML5 برای تست دقیق تر سرعت اینترنت استفاده می کند.

یکی از ویژگی های جذاب این سایت امکان مقایسه سرعت اینترنت با میانگین جهانی و یا کشوری هست.

6- speed.cloudflare.com:
speed.cloudflare.com ابزاری است که به شما امکان می دهد سرعت و ثبات اتصال خود به اینترنت را اندازه گیری کنید. 

اندازه‌گیری‌ها در شبکه Cloudflare اجرا می‌شوند که مراکز داده در بیش از 200+ شهر در سراسر جهان را پوشش می‌دهد. این تضمین می کند که شما در حال آزمایش روی نزدیک ترین سرور به خود هستید.

7- bandwidthplace.com:

Bandwidth Place یکی دیگر از گزینه های عالی تست سرعت اینترنت با بیش از 50 سرور در سراسر جهان است.

مانند speedof.me بالا، Bandwidth Place از طریق HTML5 کار می‌کند.

شاید براتون سوال باشه؟!

سخن پایانی:

ما در این مقاله 7 تا از بهترین سایت ها برای تست سرعت اینترنت رو معرفی کردیم امیدواریم براتون مفید باشه. ممنون از اینکه با نگاه قشنگتون به ما انرژی میدید. مرسی که هستید فعلن تا بعد????????

5/5 - (11 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا