پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
شبکه های اجتماعیآموزشپایگاه دانش

اکشن بلاک چیست؟ (+❤️آموزش رفع بلاک اینستاگرام)

هر چند وقت یکبار، کاربران اینستاگرام بنابه دلایلی با مشکل اکشن بلاک مواجه می شوند و حساب کاربری آن ها به طور موقت یا دائم مسدود می شود. اگر به دنبال راهی برای رفع ریپورت یا محدودیت حساب اینستاگرام تان هستید این مقاله را از دست ندهید.

محتوا پنهان

اکشن بلاک ( محدودیت اینستاگرام) چه زمانی رخ می دهد؟

زمانیکه شما برای افزایش فالوورهای پیج خود درمدت زمان کوتاهی امور زیر را انجام دهید؛ اینستاگرام شما را به عنوان اسپمر( فرستنده هرزنامه) شناسایی کرده و محدودیت های مدت داری را بر روی صفحه شما اعمال می کند:

  • فالو و آنفالو کردن تعداد زیادی از کاربران
  • لایک کردن تعداد زیادی از پست ها
  • ارسال دایرکت انبوه
  • کامنت گذاشتن بیش از حد بر روی پست های مختلف
  • اینستاگرام شما را ربات تشخیص دهد
  • انتشار تعداد بسیار زیادی پست
  • استفاده از برنامه ها یا اپلیکیشن های ثالث جهت افزایش فالوور، ویو، کامنت و لایک

چرا اینستاگرام از اکشن بلاک استفاده می کند؟

شاید براتون این سوال پیش بیاد شما که دارید به صورت دستی و با فعالیت زیاد خودتون فالوور جمع می کنید و از هیچ ربات یا برنامه ای جهت افزایش فالوور استفاده نمی کنید پس چرا اینستاگرام مخالف چنین کارهایی هست و شما را بلاک می کند؟

اینستاگرام اوایل کار، مانع انجام چنین فعالیت هایی نظیر فالوکردن زیاد یا گذاشتن کامنت و لایک کردن تعداد زیادی ازپست ها نمی شد و چنین سخت گیری هایی را بر روی پلتفرم خود اعمال نمی کرد چرا که هدفش جذب مخاطب بود و تاثیر اقدامات فوق را در رشد پیچ می دانست اما به مرور و با تبدیل شدنش به یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی دنیا تغییر رویه داد اما چرا؟

به خاطر پول ….

اینستاگرام در فکر به حداکثر رساندن درآمد حاصل از تبلیغات است. اگر قصد دارید فالوورهای پیج خود را افزایش دهید این شرکت از شما می خواهد که به جای استفاده از ربات ها یا سایت های ثالث، برای تبلیغات پیج تان به سایر پیج های بزرگتر و یا شرکت پول بپردازید!

انواع اکشن بلاک اینستاگرام:

در اینستاگرام الگوریتم خاصی برای محدودیت پیج ها وجود دارد واینگونه نیست که اینستاگرام برای تمام تخلفات و زیرپا گذاشتن قوانین پلتفرم خود ، مجازات یکسان ( محدودیت زمانی یکسانی ) اعمال کند ما در زیر به انواع اکشن بلاک اشاره کرده ایم:

اکشن بلاک موقت :

یکی از رایج ترین محدودیت های اینستاگرام است، همانطور که از نام آن نیز مشخص است محدودیت های موقت و زمانداری حداکثر تا 24 ساعت بر روی صفحه اینستاگرام شما اعمال می شود.

پیام اکشن بلاک موقت

اکشن بلاک با تاریخ مشخص:

اکشن بلاک با تاریخ مشخص نیز جزو محدودیت های موقت به شما می رود با این تفاوت که رفع این نوع محدودیت های اعمالی بر روی پیج معمولا از 24 ساعت تا یک ماه طول می کشند.

پیغام اکشن بلاک موقت پیج اینستاگرام

اکشن بلاک دائمی :

در این نوع محدودیت همانطور که از نامش پیداست. اینستاگرام حساب کاربری شما را به صورت دائم قفل می‌کند یا از انجام برخی کارها در پیج برای مدت زمان نامحدودی جلوگیری می کند. این محدویدت معمولاً زمانی رخ می دهد که حسابی قوانین اینستاگرام را زیر پا گذاشته باشید???? و یا چندین اکشن بلاک موقت دریافت کرده باشید.

پیام اکشن بلاک دائم

با رخ دادن یکی از انواع اکشن بلاک ها پیچ ما چه قابلیت هایی را از دست خواهد داد؟

محدود شدن پیچ اینستاگرام می تواند به شدت آزاد دهنده باشد چرا که متناسب با تخلفات و نوع اکشن بلاک، قابلیت هایی نظیر ارسال پست و استوری، گذاشتن کامنت در زیر پست ها، فالو کردن افراد، لایک کردن پست ها، لایو گذاشتن و…. از صاحب صفحه سلب می شود.

چگونه می توانیم از محدودیت اینستاگرام خارج شویم؟

1- حساب اینستاگرام تان را به صفحه فیسبوک پیوند دهید:

با پیوند دادن و متصل کردن حساب اینستاگرام خود به یک رسانه اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک، به اینستاگرام ثابت می کنید که یک انسان هستید، زیرا سیستم اینستاگرام فکر می کند شما یک ربات هستید. این باعث ایجاد اعتماد بین شما و سیستم می شود که به شما شانس بالایی برای رفع مسدودیت حساب تان می دهد.

پیوند دادن اکانت اینستاگرام و فیسبوک کار سختی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات برنامه بروید و گزینه پیوند سایر حساب های رسانه های اجتماعی را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی آن گزینه، به راحتی می توانید اکانت اینستاگرام و سایر اکانت های اجتماعی خود را به یکدیگر متصل کنید.

2- توقف فعالیت ربات های افزایش فالوور، لایک و کامنت و تغییرپسورد:

اگر از سایت، ابزار یا رباتی برای افزایش فالوورها، کامنت ها و لایک های پیج تان استفاده می کنید فورا آن را متوقف کنید، برخی از این برنامه ها برای انجام فعالیتشان احتیاج به رمز پیج دارند بنابراین برای اینکه به طور کامل جلوی فعالیت آن ها گرفته شود رمز ( پسورد) صفحه اینستاگرام خود را تغییر دهید.

3- درخواست رفع محدودیت از طریق پشتیبانی اینستاگرام (tell us):

اگر فکر می کنید که اینستاگرام حساب شما را به اشتباه مسدود کرده می توانید با پشتیبانی در ارتباط باشید و به طورخلاصه توضیح دهید که چرا اینستاگرام اشتباه کرده است.

4- 48 ساعت به پیج تان استراحت داده و هیچ فعالیتی در آن انجام ندهید:

مهم است که بدانید اگر حساب کاربری شما در اینستاگرام بلاک شود، مدتی زمان می برد تا رفع بلاک شود. برای اینکه ثابت کنید ربات نیستید، باید از فعالیت های زیاد در اینستاگرام فاصله بگیرید. چرا که اگر بعد از محدودیت و بلاک شدن به فعالیت ادامه دهید ممکن است زمان محدودیت افزایش یابد بنابراین توصیه می شود حداکثر تا 48 ساعت حساب اینستاگرام خود را ترک کنید تا مدت زمان محدودیت پیچ تان به پایان برسد.

5- حذف و نصب مجدد اینستاگرام:

برخی از افراد ادعا می کنند که اگر برنامه اینستاگرام و تمام داده هایش را از گوشی خود پاک کرده و دوباره آن را نصب کنید از بلاک خارج می شود اگرچه شاید موثربه نظر نرسه ولی امتحانش ضرری نداره!

6- تغییر نوع اتصال به اینترنت یا دستگاه :

برای امتحان کردن این راهکارباید اگر هنگام بلاک شدن اکانت اینستاگرام تان از وای فای استفاده می کردید اینبار از طریق سیمکارت خود به اینترنت متصل شوید یا از طریق یک گوشی یا دستگاه دیگری به حساب اینستاگرام تان وارد شوید.

7- صبر کنید تا محدودیت پیج شما به پایان برسد:

آسان ترین کار برای رفع بلاک پیج اینستاگرام تان صبوری برای اتمام مدت زمان محدودیت پیج و رفع بلاک خودکار آن است.

برای اینکه در اینستاگرام بلاک نشویم چه کار کنیم؟

1. اگر به تازگی در اینستاگرام حساب کاربری ایجاد کردید، از انجام فعالیت های زیاد بپرهیزید!

مهم است که بلافاصله پس از ایجاد یک حساب کاربری جدید، از لایک یا کامنت گذاشتن زیادی در پست های اینستاگرام افراد خودداری کنید. چرا که اینستاگرام شما را به عنوان ربات شناسایی کرده و بلاک می کند. سعی کنید تا حد زیادی اطلاعات پروفایلتان را تکمیل کنید و برای پروفایلتان یک عکس مناسب بگذارید و تلفن تان را تایید کنید با اینکار حساب خود را نزد اینستاگرام معتبر نشان می دهید.

2. در اینستاگرام فعال بمانید

بعضی افراد از آن ور بام می افتند چرا که فعالیتی در پیج خودشان ندارند یا فعالیتشان کم است برای اینکه اینستاگرام شما را ربات شناسایی نکند سعی کنید در هفته حداقل 2 پست در پیج تان قرار بدهید.

3. هرگز اسپم نکنید

از ارسال نظرات و ایموجی های تکراری و زیاد خودداری کنید. به محض اینکه اینستاگرام چنین سوء استفاده ای را تشخیص داد، حساب شما مسدود می شود. 

4. از فالو یا آنفالو کردن های زیادی بپرهیزید!

از فالو کردن و آنفالو کردن تعداد زیادی از افراد در مدت زمان کوتاه خودداری کنید. سیستم اینستاگرام طوری پیکربندی شده است که چنین عملی را به عنوان یک ربات و رفتاری شبیه به هرزنامه در نظر بگیرد. در حال حاضر محدودیت فالو/آنفالو برای هر حساب اینستاگرام حداکثر200 نفر در روز است.

جمع بندی:

اصولا بلاک شدن در اینستاگرام موضوع آزاردهنده ای است به خصوص برای پیج های نسبتا بزرگی که ازطریق صفحه شون درآمد هم کسب می کنند، مسدود شدن باعث میشه نتونید چند روز تو صفحه تون فعالیتی داشته باشید و به تبع مخاطباتون رو از دست بدید بنابراین تا حد ممکن باید قوانین سخت گیرانه اینستاگرام ???? رو رعایت کنید تا دچار چنین مشکلی نشید.

منابع: growfollowing.com ،yrcharisma.com

ما در این مقاله سعی کردم به صورت جامع شما را با اکشن بلاک، انواع آن و چگونگی رفع و جلوگیری آن آشنا کنیم امیدوارم این مقاله براتون کاربردی باشه. اگر نظری دارید یا روشی یاد دارید که به خارج شدن از ریپورتی اینستاگرام میتونه کمک کنه یا هم مشکلی در این زمینه دارید در قسمت نظرات باهامون در میان بگذارید حتما در کوتاه ترین زمان بهتون پاسخ میدیم. فعلن تا بعد????

5/5 - (21 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. Thanks for ones marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you happen to be a great author.I will ensure that I bookmark your blog and will often come back in the future. I want to encourage yourself to continue your great posts, have a nice afternoon!
    ترجمه: با تشکر از آنهایی که پست شگفت انگیز! من مطمئناً از خواندن آن لذت بردم، شما نویسنده بزرگی هستید. مطمئن می شوم که وبلاگ شما را نشانه گذاری می کنم و اغلب در آینده باز خواهم گشت. من می خواهم خود را تشویق کنم که به پست های عالی خود ادامه دهید، بعد از ظهر خوبی داشته باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا