با افزایش تعداد کاربران آنلاین، اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها هر روز بیشتر میشود؛ تا جایی که در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ به یک دارایی ارزشمند برای رشد مشاغل تبدیل شده است. بازاریابی دیجیتال این فرصت را برای شما فراهم میکند تا با ایجاد یک حضور آنلاین قوی، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان گستردهتری معرفی کرده و حتی با شرکتهای بزرگتر رقابت کنید.
اگر برای راهاندازی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق، هنوز به دلایل بیشتری نیاز دارید؛ حتما این مطلب را دنبال نمایید.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
هر برند یا خدماتی که هنگام جستجو در رسانههای اجتماعی یا گوگل به عنوان یک تبلیغ مشاهده میکنیم؛ مسلما یکی از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ را به کار برده است. به عبارت ساده؛ دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را میدهد که به صورت آنلاین، به روشهای مختلف و در پلتفرمهای گوناگون به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.
به این ترتیب دیجیتال مارکتینگ از کانالها یا فناوریهای دیجیتال برای فروش یا تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده میکند. این ابزارها و روشها که شامل بازاریابی محتوا، سئو، PPC، طراحی وب، بازاریابی رسانههای اجتماعی و غیره هستند؛ با هدف دستیابی، تأثیرگذاری و درک انتخابها و طرز فکر مشتریان بالقوه استفاده میشوند.
شما با کمک هر کدام از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ میتوانید دقیقاً مخاطبان خود را به صورت آنلاین هدف قرار دهید؛ ترافیک بیشتری را جذب وب سایت خود کنید؛ فروش بیشتری داشته باشید و در نهایت درآمدتان را در طول سال افزایش دهید. بنابراین میتوان گفت اهمیت دیجیتال مارکتینگ در توانایی آن جهت دستیابی به مخاطبان هدف، افزایش فروش و افزایش درآمد است.
دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار ها

اگر میخواهید در خصوص اهمیت دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید؛ کافی است به نتایجی که این صنعت محبوب برای کسب و کارها به ارمغان آورده است؛ نگاهی بیندازید. در ادامه به 6 دلیل اهمیت دیجیتال مارکتینگ اشاره خواهیم کرد:
1. افزایش آگاهی از برند
اگر میخواهید در بازار رقابتی امروز به مشتریان بیشتری دست یابید؛ در وهله اول باید دامنه دسترسی خود را گسترش دهید و این هدف جز از طریق افزایش آگاهی از برند امکانپذیر نخواهد بود. خوشبختانه یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی به شما کمک میکند تا سریعتر و کارآمدتر از روشهای بازاریابی قدیمی، به مخاطبان خود برسید.
برای گسترش حضور آنلاین برندتان میتوانید از چندین کانال بازاریابی دیجیتال نظیر موتورهای جستجو، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی و غیره استفاده کنید.
2. دسترسی به مخاطبان گسترده تر
بازاریابی دیجیتال با از بین بردن تمام موانع جغرافیایی و زمانی، به کسب و کارها این امکان را میدهد که به شبکه گستردهتری از مخاطبان در سراسر ایران و حتی جهان دسترسی پیدا کنند.
با کمک انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ در کرج و دیگر شهرها مانند طراحی وب، بازاریابی رسانههای اجتماعی، بازاریابی محتوا، SEO و PPC نه تنها مشتریان محلی را هدف قرار میدهید؛ بلکه میتوانید در یک بازار جهانی به شهرت برسید.
3. بهبود تعامل با مشتریان
استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ به تمام مشاغل این امکان را میدهد که انگشت خود را روی نبض نیازهای مشتری نگه دارند و یک ارتباطات دو طرفه معنادار ایجاد کنند. این خدمات با ایجاد محتوای شخصیسازیشده و تجارب کاربری متناسب با هر کسب و کار، باعث میشوند تا مشتریان احساس صمیمیتری با برندها برقرار کنند و فقط یک مخاطب معمولی در میان انبوهی از کاربران اینترنتی نباشند.
این ویژگی نه تنها منجر به تعامل بهبود یافته و تقویت وفاداری مشتریان میشود؛ بلکه هر کدام از آنها را نیز به سفیری برای برند شما تبدیل خواهد کرد.
4. ایجاد برند و مدیریت شهرت
در یک بازار رقابتی فشرده، ایجاد یک حضور منحصر به فرد کار آسانی نیست؛ با این وجود خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل راههای خلاقانهای است که به شناخت برند و مدیریت شهرت کسبوکارتان به صورت آنلاین کمک میکند. شما با ارائه مداوم محتوای ارزشمند برای مشتریانتان قادرید جایگاه خود را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد در صنعتتان مستحکم سازید.
5. ایجاد مزیت رقابتی
وقتی در تبلیغات برند خود از تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنید؛ مشتریان در مقایسه با برندهایی که در اینترنت حضور ندارند؛ با تجارت شما تعامل بهتری پیدا میکنند. به این ترتیب جلوتر ماندن از رقبا با خدمات دیجیتال مارکتینگ به یک فرآیند آسانتری تبدیل میشود.
از طرف دیگر ردیابی بیدرنگ فعالیت رقبا در فضای مجازی و به کار بردن استراتژیهای بازاریابی قویتر، تضمین میکند که کسب و کار شما مزیت رقابتی خود را در طول زمان نیز حفظ خواهد کرد.
6. مقرون به صرفه بودن
دلیل مقرون به صرفه بودن دیجیتال مارکتینگ تنوع تکنیکها و استراتژیهای مورد استفاده است. به این ترتیب شرکتها میتوانند استراتژیهای بازاریابی دیجیتال خود را به گونهای انتخاب کنند که انجام آنها برایشان مقرون به صرفه باشد.
این امر باعث میشود تا هزینههای برنامهها و استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ برای بسیاری از سازمانها و کسب وکارها کاهش یابد؛ زیرا شما در ساده ترین حالت ممکن به یک پلتفرم دیجیتال و اینترنت نیاز خواهید داشت.
دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

دیجیتال مارکتینگ هنر و علم استفاده از داراییهای دیجیتال به منظور جذب مشتری و فروش بیشتر است. برخی از استراتژیهای مهم دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:
- طراحی و ایجاد یک وب سایت
- استفاده از ایمیل مارکتینگ
- بهینه سازی محتوای وب سایت برای جستجو
- راه اندازی تبلیغات نمایشی گوگل یا بینگ
- دستیابی به مخاطبان جدید در رسانههای اجتماعی (لینکدین، اینستاگرام و موارد دیگر)
- استفاده از سئوی محلی یا هدفیابی مبتنی بر مکان برای جلب توجه مخاطبان محلی
همانطور که میبینید؛ ورود به کمپینهای دیجیتال مارکتینگ اغلب با طراحی وب سایت شروع میشود. طراحی وب سایت باعث میشود تا مخاطبان هدف برند شما را در اینترنت پیدا کنند؛ تصاویر و توضیحات محصول شما را مشاهده نمایند و در نهایت به مشتری شما تبدیل شوند.
پس از طراحی سایت نوبت به بازاریابی محتوا و بهینه سازی موتور جستجو میرسد. وب سایت شما باید دارای محتوای مرتبط، غنی و به روز شده باشد؛ تا در جذب حداکثری مخاطبان موفق عمل کند. برای این منظور به اقداماتی مانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی، نوشتن مقاله، بهبود توضیحات محصولات و خدمات و ایجاد محتوای آموزشی نیاز دارید.
در کنار طراحی وب سایت و بهینه سازی موتور جستجو میتوانید از تکنیکهایی نظیر گوگل ادوردز و بازاریابی رسانههای اجتماعی برای بهبود ترافیک وب سایت و افزایش فروش خود استفاده کنید. کارشناسان ما در ایران وب لایف تمام مراحل راه اندازی یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ را برای شما عزیزان توضیح خواهند داد.
سخن پایانی
درک اهمیت روزافزون دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک به یک ضرورت تبدیل شده است. در این مقاله به مهم ترین دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل پرداختیم. البته شما به منظور شروع یک بازاریابی دیجیتال معنادار و قدرتمند، مسلما به تخصص، مهارت و تجربه آژانسهای دیجیتال مارکتینگ احتیاج خواهید داشت.
خدمات این آژانسها شامل طراحی وب سایت، بازاریابی محتوا، بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی رسانههای اجتماعی (SMM) و غیره است. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین امروز با شرکت ایران وب لایف تماس بگیرید.