Sponsor

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر

پس از واقعه‌ی ناگوار شکستن صفحه نمایش گوشی هوشمند، یکی از اولین سوالاتی که برای افراد پیش می‌‌آید، امکان انتقال اطلاعات از گوشی ال سی دی شکسته به دستگاه دیگر است. در اینجا، روش‌های ساده برای اجرای این عملیات مورد بررسی قرار می‌گیرد. واقعه‌های اتفاقی مانند افتادن گوشی و شکستن...

Device Slider
  • خانه
  • 👈
  • کسب و کار
  • 👈
  • انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر

پس از واقعه‌ی ناگوار شکستن صفحه نمایش گوشی هوشمند، یکی از اولین سوالاتی که برای افراد پیش می‌‌آید، امکان انتقال اطلاعات از گوشی ال سی دی شکسته به دستگاه دیگر است. در اینجا، روش‌های ساده برای اجرای این عملیات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

واقعه‌های اتفاقی مانند افتادن گوشی و شکستن صفحه نمایش، در میان کاربران گوشی‌های هوشمند به طور روزمره رواج دارند. با این حال، گوشی شما ممکن است دارای تعداد زیادی اطلاعات اساسی باشد. از این رو، اطلاعات مربوط به گوشی شکسته نیازمند انتقال به دستگاه جدید است. علاه بر این موضوع درصورتی که خود گوشی را می‌خواهید درست کنید باید اقدام به تعویض ال سی دی گوشی نمایید.

چالش‌های دریافت اطلاعات از گوشی با صفحه شکسته

استخراج داده‌ها و اطلاعات از گوشی با صفحه نمایش شکسته یا آسیب‌دیده همواره یک کار پیچیده است. خرابی نمایشگر ممکن است باعث از دست رفتن عملکرد لمسی برخی از قسمت‌های صفحه شود، منجر به تیرگی صفحه یا وقوع مشکلات دیگر در گوشی شود.

با این وجود، در پاسخ به سوالات کاربران درباره اینکه آیا آسیب به ال سی دی گوشی می‌تواند به حذف اطلاعات منجر شود یا خیر؟ باید گفت که آسیب به نمایشگر و شکستگی ال سی دی گوشی هیچ تأثیری بر حذف اطلاعات دستگاه ندارد، فقط دسترسی به آن را دشوارتر می‌کند. خوشبختانه، می‌توانید با آغاز فرآیند انتقال اطلاعات از گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر یا کامپیوتر، این مشکل را حل کنید.

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر
انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به گوشی دیگر

 روش‌های مناسب هم شامل موارد زیر می‌شوند:

  • استفاده از OTG
  • فعال‌سازی  Debugging USB
  • پشتیبان‌گیری ابری
  • استخراج فایل‌ها از کارت SD
  • استفاده از ابزار بازیابی
  • برنامه کنترل از راه دور

در ادامه به طور جزئی‌تر توضیح می‌دهیم چگونه می‌توانید اطلاعات گوشی با ال سی دی شکسته را بازیابی کرده و این چالش را به راحتی حل کنید. به عنوان مثال، اگر صفحه نمایش گوشی قابل مشاهده است اما نقص در لمس وجود دارد، از یک آداپتور OTG با ماوس استفاده کنید. آداپتور OTG دارای دو سر است؛ یکی به پورت USB گوشی شما وصل می‌شود، و سر دیگر آن یک آداپتور استاندارد USB-A  است که می‌توانید ماوس خود را به آن متصل نمایید. با اتصال این دو، قابلیت استفاده از موبایل خود بدون لمس صفحه به شما اعطا می‌شود.

چگونه با استفاده از OTG اطلاعات گوشی با صفحه سوخته را منتقل کنیم؟

گام ۱. از کابل USB OTG برای اتصال به گوشی اندرویدی خود و اتصال ماوس استفاده نمایید.

گام ۲. از ماوس برای باز کردن قفل گوشی اندرویدی خود استفاده نمایید.

گام ۳. فایل‌های اندرویدی خود را به صورت بی‌سیم با استفاده از برنامه‌های انتقال داده یا بلوتوث به دستگاه دیگری منتقل نمایید.

توجه داشته باشید که همه گوشی‌های اندرویدی قابلیت استفاده از OTG را ندارند، بنابراین ابتدا از وجود این قابلیت در گوشی خود اطمینان حاصل کنید. در صورت عدم پشتیبانی از OTG، ممکن است برای بازیابی اطلاعات بدون استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث دچار مشکل شوید، اما بیشتر گوشی‌های موبایل امروزی این قابلیت را پشتیبانی می‌کنند.

دسترسی به اطلاعات گوشی از طریق پشتیبان‌گیری ابری

اگر از گوشی اندروید استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود Google Drive خود را برای بررسی فایل‌های پشتیبان به‌کار ببرید. این ویژگی به ویژه برای افرادی که به دنبال راه حل برای بازیابی عکس‌ها از گوشی خراب هستند، بسیار مفید است؛ زیرا Google Drive  به صورت خودکار نسخه‌های پشتیبان از فایل‌های Google Photos تهیه می‌کند.

اما اگر پشتیبان‌گیری خودکار را فعال نکرده‌اید، ممکن است فایل‌های پشتیبان خود را در درایو پیدا نکنید. دانلود فایل‌های پشتیبان از Google Drive در کامپیوتر بسیار آسان است.

گام ۱: به آدرس drive.google.com مراجعه نمایید.

گام ۲: برای انتخاب فایل روی آن کلیک کنید. می‌توانید برای انتخاب چند فایل، Ctrl را فشار دهید.

گام ۳: یک کلیک راست کرده و سپس روی Download ضربه بزنید.

لطفاً به‌یاد داشته باشید که گوگل درایو تنها ۱۵ گیگابایت فضای رایگان را فراهم می‌کند و از اطلاعاتی که اجازه‌ی بکاپ گرفته‌نشده یا نخواسته‌اید، پشتیبان‌گیری نمی‌کند. بنابراین، ممکن است تمامی فایل‌های گوشی شما در اینجا ذخیره نشده باشد.

پشتیبان‌گیری ابری به‌طور خودکار شامل دسترسی به انواع داده‌های زیر می‌شود:

  • اطلاعات برنامه
  • پیامک و MMS
  • تاریخچه تماس
  • مخاطب
  • تنظیمات گوشی
  • تصاویر و فیلم‌ها در گالری گوشی

جمع بندی

راه های زیادی برای انتقال اطلاعات از گوشی با ال سی دی شکسته به گوشی دیگر وجود دارند که مهمترین آنها اشاره شد. این مورد بسیار شایع است و از همین رو برای کسانی که متخصص تعمیر ال سی دی گوشی هستند، یک شغل پر درآمد محسوب می‌شود. اگر شما هم علاقه دارید وارد این حرفه شوید می‌توانید در دوره های آموزش تعمیرات موبایل سایس شرکت کنید تا در این زمنیه به طور تخصصی فعالیت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 02137467 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
مـــطالب مـشـــابه بیشتر ...

Similar Post

مطالب بیشتر

تحریریه کارینت
19 شهریور 1402
تحریریه کارینت
08 شهریور 1403
تحریریه کارینت
15 تیر 1403
تحریریه کارینت
01 آذر 1402