کارینت - اخبار تکنولوژی و فناوری جدید
Search
Close this search box.
کارینت - اخبار فناوری

تمام حقوق مادی و معنوی برای کارینت محفوظ است.

Sponsor

آیا ریزش مو ارثی با مزوتراپی درمان میشود؟

درمان ریزش موی ارثی با مزوتراپی، به بهترین نحوه و با کیفیت بالا در کشور انجام می شود. مزوتراپی مو محبوب‌ ترین روش‌ درمانی برای جلوگیری کردن از ریزش مو است. ولی با این حال، بسیاری از افراد از ما می پرسند که آیا واقعا مزوتراپی مو برای قطع ریزش...
Device Slider

درمان ریزش موی ارثی با مزوتراپی، به بهترین نحوه و با کیفیت بالا در کشور انجام می شود. مزوتراپی مو محبوب‌ ترین روش‌ درمانی برای جلوگیری کردن از ریزش مو است. ولی با این حال، بسیاری از افراد از ما می پرسند که آیا واقعا مزوتراپی مو برای قطع ریزش ارثی آن ها موثر است یا خیر؟ بیایید این موضوع را با هم بررسی کنیم.

آیا مزوتراپی مو برای ریزش ارثی مو موثر است؟

به صورت خلاصه، جواب سوال آیا مزوتراپی مو برای ریزش ارثی مو موثر است؟ بله می باشد. مزوتراپی جزو جدیدترین روش های پزشکی می باشد که می‌ تواند راه حل مناسبی برای حل مشکل ریزش موی ارثی تلقی شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که مزوتراپی به معنی درمان کامل یا صد در صدی ریزش موی ارثی نمی باشد، بلکه می تواند یک درمان مکمل یا یک روش پیشگیری جهت مقابله با ریزش موی ارثی باشد. توجه داشته باشید که:

  1. مزوتراپی شامل تزریق کردن مواد مغذی به پوست ناحیه سر به منظور بهبود ریزش، افزایش رشد و همچنین حفظ سلامتی موهای افراد است.
  2. فرآیند مزوتراپی مو به منظور کاهش ریزش موی ارثی در چندین مرحله انجام می‌ گیرد که هر کدام از مراحل آن شامل تزریق های گوناگون می باشد.
  3. مواد مغذی که از طریق مزوتراپی به پوست سر وارد می شوند شامل ویتامین هد، مواد معدنی و هورمون‌ هایی می باشند که برای سلامتی مو بسیار مفید هستند.
  4. مزوتراپی به خاطر دارا بودن ترکیبات مغذی، به ناحیه تحت درمان کمک می‌ کند تا حداکثر مقدار مواد مغذی را بگیرند و بدین صورت باعث افزایش یافتن رشد مو ها گردند.

مزوتراپی مو برای ریزش ارثی مو چگونه انجام می شود؟

مزوتراپی مو برای ریزش ارثی مو چگونه انجام می شود؟ برای انجام دادن درمان ریزش موی ارثی با مزوتراپی باید به صورت زیر عمل کرد.

  • ابتدا پوست سر باید به طور کامل تمیز شود؛ به طوری که هیچ گونه آلودگی بر روی پوست وجود نداشته باشد.
  • در مرحله بعد، پزشک یا متخصص به پوست بیمار توسط سوزن‌ های ریز و ظریفی، مواد مغذی یا دارویی را تزریق می‌ کند.
  • تعداد و فاصله تزریق‌ ها به نیاز هر بیماری بستگی دارد که ممکن است مختلف باشد.
  • ریزش مو در بعضی از بیمار طی دو جلسه قطع خواهد شد و برخی دیگر هم به جلسه های درمانی بیشتری احتیاج خواهند داشت.

عوارض مزوتراپی مو برای ریزش ارثی مو چیست؟

عوارض مزوتراپی مو برای ریزش ارثی مو چیست؟ به طور کلی در صورتی که کاندیدای مناسبی برای انجام مزوتراپی مو باشید، این روش هیچ گونه ضرر و عوارضی برایتان ندارد. البته اگر مزوتراپی به وسیله پزشکی با تجربه، ماهر و آموزش‌ دیده صورت گیرد، احتمالا هیچ گونه عوارض جدی را تجربه نخواهید کرد. با این حال، برخی از بیماران مشکلات زیر را پس از درمان ریزش موی ارثی با مزوتراپی
مزوتراپی گزارش کرده‌ اند:

  • حالت تهوع
  • ناراحتی
  • درد
  • ورم
  • خارش
  • قرمزی
  • کبودی
  • برجستگی در ناحیه تزریق
  • کهیر
  • بروز عفونت
  • بروز اسکار و جای زخم

مزوتراپی مو برای ریزش ارثی مو به چه کسانی توصیه نمی شود؟

مزوتراپی مو برای ریزش ارثی مو به چه کسانی توصیه نمی شود؟ به طور کلی مزوتراپی مو برای بعضی از افراد مناسب نمی باشد و ممکن است که در آن ها اثرات مطلوب و خوبی به همراه نداشته باشد. در صورتی که شرایط زیر را دارید به هیچ وجه برای درمان ریزش موی خود به سراغ مزوتراپی نروید و بهتر است که درمان‌ های دیگر را امتحان کنید:

  1. در صورتی که تحت درمان‌ شیمی‌ درمانی هستید می بایست تا اتمام زمان درمان خود به سراغ مزوتراپی مو نروید. بعد از این که درمانتان تمام شد، پزشکتان در صورتی‌ که شرایط شما را برای انجام مزوتراپی مو مناسب دیده باشد به شما می گوید.
  2. در صورتی که ریزش مو هایتان به خاطر بیماری‌ هایی مثل سفلیس است، نمی توانید از درمان ریزش موی ارثی با مزوتراپی استفاده کنید.
  3. در صورتی‌ که دچار بیماری‌ های ایدز، هپاتیت، دیابت یا مشکلات قلبی، کبدی و حتی کلیوی هستید هم درمان ریزش موی ارثی با مزوتراپی برای شما مناسب نیست.
  4. اگر در باردار یا در زمان شیردهی هستید هم نمی توانید مزوتراپی مو انجام دهید.
  5. در صورتی‌ که به ترکیبات استفاده شده درون مواد مزوتراپی آلرژی و حساسیت دارید، این روش را فراموش کنید.
  6. اگر داروی ضد انعقاد خون می خورید هم مناسب این روش نیستید.
  7. اگر در ناحیه تزریق دچار عفونت و ضایعه پوستی شده اید، مزوتراپی مو برایتان ضرر دارد.

چه موقع تاثیر مزوتراپی مو برای ریزش ارثی مو مشخص می شود؟

حال این سوال پیش می آید که چه موقع تاثیر مزوتراپی مو برای ریزش ارثی مو مشخص می شود؟ به طور کلی مدت زمان درمان ریزش موی ارثی با مزوتراپی به شرایط خود بیمار بستگی دارد. ولی به احتمال زیاد لازم است که به مدت حدودا چهار ماه هر فرد تحت درمان قرار گیرد. با توجه به این موضوع برای مشاهده کردن نتایج مزوتراپی باید صبور باشید؛ چون که تاثیر آن بعد از جلسه پنجم مشاهده خواهد شد.

تفاوت مزوتراپی مو با PRP چیست؟

حال بیایید بررسی کنیم که تفاوت مزوتراپی مو با PRP چیست؟ در کل مزوتراپی با پلاسمای غنی از پلاکت یعنی PRP هر دو از روش‌ های جدید و محبوب برای درمان کردن ریزش مو هستند ولی به هر حال تفاوت هایی هم با یک دیگر دارند. این تفاوت ها به شرح زیر هستند.

  • در مزوتراپی یک مخلوط از انواع ویتامین‌، مواد معدنی و مواد مغذی به سر تزریق می‌ گردد. در صورتی که در پی آر پی پزشک از پلاکت‌ خود بدن فرد برای حفظ سلامتی فولیکول‎ و رشد دوباره موهایش استفاده می‌ کند.
  • درمان ریزش موی ارثی با مزوتراپی ممکن است که نتایج سریع‌ تری را به بیمار ارائه دهد و حتی برای طیف گسترده تری از انواع ریزش مو ایده آل و مناسب باشد. ولی به هر حال باز هم PRP به خاطر استفاده کردن از منابع بدن نسبت به مزوتراپی  ترجیح داده خواهد شد.
  • از هم مهم تر، PRP یا پلاسمای غنی از پلاکت احتمالا عوارض جانبی کمتری به همراه دارد.

تاثیر مزوتراپی مو در درمان ریزش موی ارثی زنان و مردان واقعی است؟

خیلی از بیماران می خواهند بدانند که تاثیر مزوتراپی مو در درمان ریزش موی ارثی زنان و مردان واقعی است؟ باید بگوییم که خیر، هیچ روشی برای درمان ریزش مو در خانم ها و آقایان واقعی و دائمی نیست.

امتیاز بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
مـــطالب مـشـــابه بیشتر ...

Similar Post

مطالب بیشتر

تحریریه کارینت
10 آبان 1402
نکاتی که قبل از خرید تتر باید بدانید!
تحریریه کارینت
03 مرداد 1403
تحریریه کارینت
13 تیر 1403
تحریریه کارینت
31 تیر 1403
تحریریه کارینت
20 آبان 1402

Pagespeed Optimization by Lighthouse.